Mondeon takaa jarrurumpujen irroitus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Mondeon takaa jarrurumpujen irroitus

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Elikkä miten saan jarrurummut auki mondeost ku en ole koskaan aukaissu niitä. Pitääkö koko laakeri systeemi irroittaa vai miten se menee ja mitä pitää ottaa huomioon? Pitää kato käyttää auki ja vähän säätää kässäriä ja käyttöjarruu ni haluisin vähä kattella et missä kunnossa ne jarrut on...
Kiitos jo etukäteen tietävistä vastauksista. :lol:
Auto on -93 1.8TDi
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Noista ohjeista on varmasti apua mulle. Kiitos hirveesti!! :D
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
fordmies
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Joulu 2007 13:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Terve
Mahtaako -99 vuosimallin 1.8 TD mondeossa olla samanmallinen jarrurumpu takana. Pitäs aukasta ja ei ainakaan pienellä kopistelulla lähteny irti.
SarkkaS
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Marras 2007 22:58
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SarkkaS »

Kopistele kovempaa. Tutki samalla, löytyykö sitä vapautusreikää. Kaipa se useimmista rummuista löytyy, ellei löydy sitten jotain muuta näppärää säätöreikää, tms.

Ysiysiin asti ainakin sama linkitetty manuska antaa ohjeistusta, mutta diisseleihin se ei ota kantaa.


-Sale
Sauli Särkkä

Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII

What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

Voinen kertoa että ainakin mulla oli niin v*tun tiukassa. Itse sain irti sellaisella ulosvetäjä, vasara virityksellä. Mulla ei kylläkään oltu ikinä vaihdettu noita jarrukenkiä kautta rumpua joten olake oli uskomaton :D

Ei muuta kuin tsemppiä, rähinää ja ärräpäitä.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Rälläkkää sitten rummulle irrotuksen jälkeen. Kun hioo sen kynnyksen rummun reunasta pois niin lähtee ensi kerralla vähän pienemmällä noitumisella. 8)
fordmies
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Joulu 2007 13:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Lähtihän ne rummut sitten auki kun kunnolla mätki kumivasaralla ja vähän kampesi rummun välistä. Ei ollut kengät loppu vaan rohinan aiheutti toinen jarrukenkä mikä oli lähtenyt irti ja hankasi rumpuun.
SarkkaS
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Marras 2007 22:58
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SarkkaS »

Pitäisi laittaa sellainen yleinen tilasto esille, josta näkee kuinka monesti ongelma on selvitetty lähinnä käyttämällä enemmän voimaa.


-Sale
Sauli Särkkä

Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII

What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Viesti Kirjoittaja Foordson »

luultavasti aika usein.

Noi rummut on kylläkin usein jumissa ja joskus saa korvat punasena vasaran kans hakata et se lähtis irti, joskus ne meinaa tulla sieltä saman tien syliin ku ottaa renkaan poies :lol:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä olen "kitkutellut" kahdella isolla meisselillä, joskus kopauttanut "nuorisovasaralla" tai painanut kenkiä sisään meisselillä jos on ollut jo tarpeeksi rakoa, kaikki kuitenkin aina auenneet! :D
Vastaa Viestiin