Escort Zetec -96 ajovalojen korkeussäätö

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Escort Zetec -96 ajovalojen korkeussäätö

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Katsastuksessa tuli huomautus, kun ei toiminut pientareen puolen valon korkeuden säätö.
No, tuossa aukaisin valossa olevan polttimonvaihtoluukun ja kurkkasin sisään. Ja mitä kummaa, tuolla vänkärin puolella ei ollut säätömoottoria, ei liitintä, ei edes johtoja vaikka tutkin oikein peilin kanssa joka paikan. Herää kysymys: Onko siellä koskaan ollutkaan säätömoottoria? Kuskin puolella toki on ja toimii.

Voisko tämä -96 malli olla jokin ihmevälimalli, jossa olisi säätö vain vastaantulijan puolella?

Onko muilla kokemuksia samanikäisestä escortista, säätyykö 1 vai 2 valoa?

Auto ollut itsellä joitain vuosia, edellisinä vuosina on mennyt katsastuksesta läpi, taitaa olla sen verran puusilmiä nuo inssit, mutta nyt oli harmaaparralla sihti kohdallaan. :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ettei vaan joku ois vähän mällänny sitä nurkkaa ja liikkeestä hakenu halvimman mahollisen lampun siihen tilalle...
Focus 1.0 edition a6 2017
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pitäisi sähkösäätö olla molemmissa! :shock:
Lisäksi myös käsisäätö jolla saa perusasetuksen kohdalleen. Ei minulta ole koskaan sähkösäätöä tarkistettu jos suuntaus on ollut OK! :D
Katsastuta toisella konttorilla? :roll:
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Tuo mälläysvaihtoehto rupeaa tuntumaan ihan järkeenkäyvältä. Ainut, mikä siinä tuntuu kummalta, että umpiossa näkyy kuitenkin olevan paikka moottorille + siihen liittyvä vivusto. Ryhmäliittimen jälkeinen teipattu johtonippu pitäisi purkaa, jotta näkisi onko se sinne piilotettu se liitin/johdot. Tämä vaatisi kuitenkin säleikön + puskurin + umpion irrotuksen, on sen verran kakassa paikassa.

Niin, täsmennetään vielä sen verran, että katsastuksesta ei tullut hylsyä, vaan korjauskehotus kuukauden sisään ilman näyttöpakkoa ja uuden systeemin mukaan rekisteriotteeseen merkintä.

Inssi sanoi että sähkökorkeudensäätö tarkastetaan -96 malleista eteenpäin AINA kun ajavat autoa hallissa eteenpäin ja hallin takaovi rupeaa lähestymään. Että siihen hallin oveen ne sitä säätöä tiiraavat ainakin tuossa paikassa.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

makeboy kirjoitti:Tuo mälläysvaihtoehto rupeaa tuntumaan ihan järkeenkäyvältä. Ainut, mikä siinä tuntuu kummalta, että umpiossa näkyy kuitenkin olevan paikka moottorille + siihen liittyvä vivusto. Ryhmäliittimen jälkeinen teipattu johtonippu pitäisi purkaa, jotta näkisi onko se sinne piilotettu se liitin/johdot. Tämä vaatisi kuitenkin säleikön + puskurin + umpion irrotuksen, on sen verran kakassa paikassa.

Niin, täsmennetään vielä sen verran, että katsastuksesta ei tullut hylsyä, vaan korjauskehotus kuukauden sisään ilman näyttöpakkoa ja uuden systeemin mukaan rekisteriotteeseen merkintä.

Inssi sanoi että sähkökorkeudensäätö tarkastetaan -96 malleista eteenpäin AINA kun ajavat autoa hallissa eteenpäin ja hallin takaovi rupeaa lähestymään. Että siihen hallin oveen ne sitä säätöä tiiraavat ainakin tuossa paikassa.
Ei sitä puskuria tartte kokonaan irroittaa että saa sen umpion pois, riittää ku otat siellä lokarin kaaressa olevan ruuvin irti.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

lapazu kirjoitti: Et oo vaan huomannut, se on tehty koeajolenkin aikana... sitäpaitti kun on yhden konttorin hylsy, ei muut voi ottaa vastaankaan...
Voi ottaa ja hyväksyä koska laki ei pakota käyttään aina samaa konttoria koska esim. asuinpaikka voi muuttua! 8)
Vastaa Viestiin