moottorin tunnistaminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

moottorin tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Joo elikkä muistelin et tääl joku oli kyselly vastaavaa kentin koneesta, mut en löytäny sitä nyt. Eli kyselisin 2.0 ohc et onko tää tanarin 2.0 vai sierran. veikkaan ite taunuksen. tossa ois noita konen merkintöjä: ylempi merkintä koneen takaosassa:15C83 ja alempi: 2.0 70HM6015B-A. Jos joku näistä koodeista ymmärtävä jeesais :) . Ja sit ois viel semmonen sierra potkii jälkikäyntiä jonkinverran ei aina mut joskus mistä johtuu? 98 ajan aina sytkä on kohdallaan. Kaveri oli käyttäny vuosia takaperin samoihin oireisiin jotain lisäainetta mut ei muista nimeä. mikäs litku vois ajaa saman asian? ja koneen ei pitäisi olla karstanen :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

siinä startin korvakkeessa pitäs olla kolminumeroinen/kirjaiminen koodi?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Duzter »

The Pinto/Capri 2 litre SOHC engine, with any of the following block casting numbers:

i) 70HM6015BA <-
ii) 85HM6015BA
iii) 92HM6015BA

Luultavasti lohkosarjaa 1975-1985 (NE), todennäköisesti Taunuksesta. Ja löyty ihan googlettamalla 70HM6015BA ;)

Tästä PDF:stä

Edit: Täällä joku kyseli samalla lohkonumerolla ja joku Pinto-guru ajoitti sen vuosiin '71-'73, aika vanhaa rautaa ;)
Viimeksi muokannut Duzter, 04 Joulu 2007 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ja kuskin puolella lohkossa lukee isolla 20 jos se on taunuksesta ja 205 jos se on sierrasta
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jaska74 kirjoitti:ja kuskin puolella lohkossa lukee isolla 20 jos se on taunuksesta ja 205 jos se on sierrasta
Toi on sellainen yleis sääntö..

Mutta "rajatapauksia" on. :wink:
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

asd

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Siis jos oktaaneja haluat kasvattaa ni markkinoilla on paljon erilaisia ns. octane boostereita ainakin 104 oktaaniin asti..
Niin ja katso ajotukset kuntoon ja jos mikään ei auta ni vähän kierrosta koneeseen ja sumute pullolla vähän vettä kaasariin imuilman mukaan ni toivon mukaan auttaa.. enkä tarkota 10litraa vaan muutama desi.
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Duzter »

Dodi, muillekin tästä massiivinen tietopläjäys:

Valun esittelyvuosi
70 1970 (20, Taunuksen lohko)
85 1985 (205, Sierran lohko)
92 1992 (ei mitään tietoa...)

HM tarkoittaa "Pinto"-lohkoa
TM esim on Colognessa

6015 varaosanumero, tarkoittaa Ford-moottorilohkoa kaikissa sama

Loput kaksi numeroa, päättelin näin

AA 1600-kuutioinen
BA 2000-kuutioinen

näyttää olevan suurimassa osassa näin, mutta todennäköisesti tarkoittaa "valuversiota", ts. valuun on tehty joitain muutoksia.

Nopeaa netinkäyttöä, virheitä voi esiintyä ;)
Mondeo
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Lohjojen merkinnät

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Sen verran näistä lohkojen merkinnöistä. Yleensä merkinnöistä selviää mikä on koneen tilavuus ja se mihin automalliin lohko on suunniteltu. Voi selvitä jopa valmistusmaa ja vuosi. Ford:lta kannattaa kysyä suoraan noita merkintöjä mitä tarkoittaa. RS2000 lohkossa on vain 2.0 merkintä pakosarjan puolella, ja joukko muita merkintöjä joita nyt heti ulkoa muista. Tyyliin 91XRBA... joista voi päätellä että lohko on valmistettu 1991 XR on auton malli Escort rs200 ja BA tilavuus, jostain merkinnästä sai kait selville tehtaan missä valmistettu.
Vastaa Viestiin