mitä peitettä käytätte?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
mikaford
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Elo 2007 13:35

mitä peitettä käytätte?

Viesti Kirjoittaja mikaford »

niin minkälaista auton lumi/jää peitettä käytätte autonne päällä, parkissa ollessa?(kun ei ole tolppa paikkaa)itse käytän jo hyväksi todetun tuulilasin peitettä,jonka ostin biltemasta.helppo heittää illalla päälle ja aamulla pois.eikä tarvi paljoa raapata.
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

...
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Tuulilasin lämmitys? :wink:
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

On siinä laiska jos ei kehtaa raapata ikkunoita puhtaaks :shock: ei pitäs niin kiire sentää olla... :roll:
Onhan niitä puolipeitteitä tullu sillo tällö käytettyy...ihan käteviä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

pressu taiteltuna tuulilasin päälle ja liepeet etuovien väliin. tai jos jaksaisin niin ajaisin talliin...
Patrik28
Viestit: 137
Liittynyt: 18 Marras 2007 12:17

Viesti Kirjoittaja Patrik28 »

No tuo tuulilasin lämmitys ei tunnu olevan mistään kotoisin. Saa vartin pitää autoa käynnissä, ennenkuin näkee läpi, ja siinähän ehtii monet kerrat raapia käsin ikkunat auki. Varmaan samalla säästää kahvirahat myös.

Itse kysymykseen, käytän tuulilasissa vanhaa vilttiä vuodelta kivi ja miekka.
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Re: mitä peitettä käytätte?

Viesti Kirjoittaja riksas »

mikaford kirjoitti:niin minkälaista auton lumi/jää peitettä käytätte autonne päällä, parkissa ollessa?(kun ei ole tolppa paikkaa)
AUTOTALLIA ja sielläkin lohkoa ja sisälämppäria kun ei ole ns lämmin talli. ilman noitaki kyö lasit on auki. ja nii pitkää parkkia en harrasta että olis lasit taas tumussa
Patrik28
Viestit: 137
Liittynyt: 18 Marras 2007 12:17

Viesti Kirjoittaja Patrik28 »

lapazu kirjoitti: Tuossa tapauksessa se on sulla sökö. Toimiva ja ehjä lämmitys hoitaa homman noin minuutissa, joskus alle. Kokemusta muutamastakin autosta.
Voiko se mennä sököksi siitä, että kivi (tai jotain muuta) on lentänyt tuulilasista läpi ja tehnut n. parin millin reiän juuri langan kohdalla.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Patrik28 kirjoitti: Voiko se mennä sököksi siitä, että kivi (tai jotain muuta) on lentänyt tuulilasista läpi ja tehnut n. parin millin reiän juuri langan kohdalla.


Kaikkihan on mahdollista, mutta ennemmin tulisi mieleen ettei tule tarpeeksi virtaa lämmittimelle.
Yleismittari käteen ja mittaamaan, piuhat löytyy lasin alakulmista ;)
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä ostin autoteltan kun talliin ei mahdu kaikki kulkineet! :D
Avatar
Paappari
Viestit: 83
Liittynyt: 02 Maalis 2007 20:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari »

Patrik28 kirjoitti:No tuo tuulilasin lämmitys ei tunnu olevan mistään kotoisin. Saa vartin pitää autoa käynnissä, ennenkuin näkee läpi, ja siinähän ehtii monet kerrat raapia käsin ikkunat auki. Varmaan samalla säästää kahvirahat myös.

Itse kysymykseen, käytän tuulilasissa vanhaa vilttiä vuodelta kivi ja miekka.
Nii kyllä munkin mielestä toi tuulilasin lämppäri on ihan verraton varuste, sulla tosiaan ilmeisesti rikki se. Poistaa mukavasti myös kosteella kelillä huurun. Enpä usko että siitä mikään kivi on menny, kyllä se reijän silmällä näkis, ja noihan on sillain tehty että vaikka yksi lanka lopettaa toimintansa niin muut pelaa vielä, ittellänikin kaks lankaa pimeenä.

Eipä oo kyllä ikinä tullu käytettyä minkään sortin peitettä, kotona auto on tallissa ja työmaalla tolpassa.
Puhdas auto, parempi mieli
Mondeo ST220
Mondeo Titanium V6 STW
Patrik28
Viestit: 137
Liittynyt: 18 Marras 2007 12:17

Viesti Kirjoittaja Patrik28 »

Paappari kirjoitti:Enpä usko että siitä mikään kivi on menny, kyllä se reijän silmällä näkis
Siis kyllähän sen silmällä selvästi näkee, että lasissa on reikä. Siitä menee 3mm pora läpi. Harmi vaan, että reiästä lähtee säröjä, niin sitä ei voi enää paikata.
TDK
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TDK »

lapazu kirjoitti: Tuossa tapauksessa se on sulla sökö. Toimiva ja ehjä lämmitys hoitaa homman noin minuutissa, joskus alle. Kokemusta muutamastakin autosta.
Omassa mondeossa sulaa lasi kovastakin jäästä noin puoleen minuuttiin.

Ja kysyn samalla onko kenelläkään kokemusta noista pressukatoksista, olis ihan mukava pysys kaikki lasit auki eikä tulis auton päälle lunta. Monet sanoneet etteivät pysy tuulella pystyssä. Entäs jos laittas kunnon painot? Kehikkohan varmaan kannattas ite tehä kunnon putkesta ku näyttäs noissa olevan kelvotonta huonekaluputkea. Siis jos olis aikaa...
Kuva
SarkkaS
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Marras 2007 22:58
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SarkkaS »

Ei mitään painosäätöjä, vaan kunnon ankkurointi maahan. Ankkurointi on siistimpi ja varmempi tapa pitää se rompe kentässä ja mikäli sen tekee oikein, on se suht. nopea/helppo purkaa ja kasata.

Kutakuinkin alustaan kuin alustaan saa tehtyä kiinnikkeet pulteille.


-Sale
Sauli Särkkä

Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII

What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..
Avatar
eyezer
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Helmi 2005 20:15
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja eyezer »

Kaikenlaisia lämmityksiä nykyään... :evil: Tosimies raapii lasit cd-kotelolla tai sytkärillä. :mrgreen: :mrgreen:
Ford Maverick/Nissan Patrol 2.8TD
Ford Scorpio 2.0i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä autoteltta pysyy paikallaan jos laittaa painoja tai ankkuroi maahan ettei siirry naapurin tontille. Minulla kokoa 3x6 ja pysynyt paikallaan, putketkin "järeitä" kun en halvinta ostanut! :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

eyezer kirjoitti:Kaikenlaisia lämmityksiä nykyään... :evil: Tosimies raapii lasit cd-kotelolla tai sytkärillä. :mrgreen: :mrgreen:
Ja myöhästyy puolikkaan tunnin töistä? :roll:
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

tai sit laittaa käymään ja menee peiton alle "lämmitteleen" :P
crybaby
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Helmi 2007 17:45

Viesti Kirjoittaja crybaby »

ite ainaki varsinkin aamuvuoron aikaan käyn laittamass auton käyntii 5:10 ja lähen töihin päin ajelemaan 5:25 nii on ikkunat kirkkaat,joten ei tarvi rapata :lol:
Avatar
eyezer
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Helmi 2005 20:15
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja eyezer »

Monteonisti kirjoitti: Ja myöhästyy puolikkaan tunnin töistä? :roll:
Ei ole kiinteitä työaikoja. Saa mennä töihin kun siltä tuntuu kunhan vain joka päivä menee. :wink:
Ford Maverick/Nissan Patrol 2.8TD
Ford Scorpio 2.0i
Avatar
STFiesta
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Helmi 2007 16:04
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja STFiesta »

Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin ni ei tartte raapata ikkunoita :lol:
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

En ole mitään peittoja tarvinnut, käyn laittamas auton käyntiin kans sopivasti ennen lähtöä ja takaisin sisälle lukemaan vaikka lehteä. Yli 5 asteen pakkasilla käytetään sitten käynnistys apuna lohkolämmitintä. Töistä lähdettäessä katson ikkunasta jään paksuus tilanteen ikkunasta, jos totean lasien olevan jäässä kipaisen takaovesta laittamassa sierran jo lämpeämään. Ei luvallista mutta kun johtajien mielestä, ainoastaan he ja muutama muu "korkeampi" henkilö tarvitsevat lämmitystolpan, loput 20 henkilöä eivät sitä tarvitse niin pitää sitten tehdä vähän kiusaa takaisin päin ja käydä työajalla laittamassa auto lämpeämään..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

eyezer kirjoitti: Ei ole kiinteitä työaikoja. Saa mennä töihin kun siltä tuntuu kunhan vain joka päivä menee. :wink:
Mulla on säädetty aika, koska pitää olla töissä. Mutta sen vastapainoksi on myös vapaapäiviä, ettei tartte joka päivä olla...

Itse kysymykseen, niin ei täällä etelässä ole tänäkään talvena tarvinnut raapata laseja montaakaan kertaa, vaikken mitään virityksiä ole jaksanut käyttääkään. Autotalliin ei auto mahu, ei jaksa siivota, lämppärin johtoja ei jaksa viritellä, puolipeitettä ei ole ja sisälämppäri vaan kostuttaa koko auton. Hyvä skrapa ja harjakset, siinä se.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

IC kirjoitti: ja sisälämppäri vaan kostuttaa koko auton.
empä ole moista huomannut tässä viimeseen kymmeneen vuoteen kunhan malttaa pitää sitä yli vartin päällä..
Focus 1.0 edition a6 2017
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

^Sen verran on kosteutta autossa ? ja työmatka sen verran lyhyt, että niin on lasit sisältä jäässä työpäivän jälkeen, aina kun käyttää sisälämppäriä. Se laittaa oikein kosteuden kiertoon. Kun ei käytä, ei ole ongelmaa. Viime talven huomioita, ei jaksa tänä talvena enää kokeilla. Riittää kun saa raaputtaa lasien ulkopinnalta. Hyvä jos et ole huomannut, minäkin olisin kyllä vallan mainiosti pärjännyt ilman tätä huomiota.
Vastaa Viestiin