Dohc sierra juttuja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Juspe
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2007 00:53
Paikkakunta: Tampere

Dohc sierra juttuja

Viesti Kirjoittaja Juspe »

Elikkäs sierra 2.0i dohc -93 kyseessä.
kyselisin vähän kokeneemmilta tuosta "virityksestä"
:wink: peltisarjaa olisin alkamassa väänteleen tuohon niin kysyisin nyt että minkä kokoista loppu putkea suositellaan muuten vakioon autoon, katista sen verran että, meinaan tehdä siihen uuteen putkeen sellaisen kiinnityksen että sen katin saa siihen vaihdettua ettei tarvi koko putkea vaihtaa, siitä kysyisin nyt että käykö homma niin simppelisti että meneekö viä päästöt läpi. Äänen vaimentajista kysyisin viä sen verran että montako kannattaa laittaa ja minkälaisia että tulis pörinät mutta sellaiset mitä jaksaisi kauemmankin kuunnella? :D :D
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

itellä ainakin on vaan otettu välipönttö pois.. katti ja peräpönttö paikoillaan ja ihan makeet äänet (hillityt) olis jos noi muut vuodot sais kuriin :lol:
vuotaa vähän sieltä ja täältä meinaan :lol: pitää ottaa joku vko loppu koko putki alas.. hitsata.. ja laittaa perimmäisiin osiin jotai kunnollista kuumankesto maalia...
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Juspe
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Syys 2007 00:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juspe »

niin ja vielä siitä vapaavirtasuodattimesta miten sen sais parhaiten asennettua sinne. en viittis niitä vakio putkia ja niitä mennä tuhoon. mikäs se ennen vakio ilmansuodatin koteloo oleva laatikko muuten on, onkos siinä vaan tavallinen putki johon ei oo muuta keksitty niin laitettu laatikko päälle. :lol:
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

mikälie pönttö on... en ainakaa heti keksi käyttöä.. mutta ite olen miettiny samaa että miten asentaa niin ettei alkuperäsiä tarvii tuhota ja oon keksiny ratkasunki. hain kaverin varaosa hyllystä (pieniä osia jäljellä dokkilaisesta) niin tuon alkuperäsen ilmanputsarin kotelon kannen. siitä otan sen liitoskohdan pois, pieni pätkä putkea sovitteeksi ja vapaavirtaus-suodatin siihen... en tiedä vielä miten sovitan mutta eiköhän se tässä jossain vaiheessa tule koitettua :lol: itellä vaan niin hyvä kun olen LVI alan hommissa niin löytyy nuo muovin hitsaus/juotos värkit ja taidot :lol:
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Juspe kirjoitti:niin ja vielä siitä vapaavirtasuodattimesta miten sen sais parhaiten asennettua sinne. en viittis niitä vakio putkia ja niitä mennä tuhoon. mikäs se ennen vakio ilmansuodatin koteloo oleva laatikko muuten on, onkos siinä vaan tavallinen putki johon ei oo muuta keksitty niin laitettu laatikko päälle. :lol:
ostaa sellasen vakiokoteloon menevän vaparin
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ite "tuhosin" vakio ilmanoton. Rautasahalla putki poikki ja johan tuli tilaa vesipumpun päälle ku sai otettuu imuääntenvaimentimen pois. Sitte vaa purunpoistoputkea sille välille väliaikasesti. Myöhemmin vois greenin ostaa ja laittaa sen ihan kunnon putken päähän sopivaan kohtaan. Ja sitte vielä erillisellä putkella ottaa ilmantulo suoraan etupuskurista suodattimelle.

Sen imuääntenvaimentimen saa paikalleen ku vähä veistää putken päältä ylimäärästä muovia ja pistää leveän letkunkiristimen siihe niin avot. ;)

Nytte ei oo täl hetkel mitää putkea tai suodatinta omassa autossa siitä ilmamassamittarin jälkee, eli se on avonainen putki nyt.... eipä nyt talvella niin paljo pölyä ole että haittaisi. Mut pitää siihe hommata pipergross, kuten rimeraan laitoin.

Putkistona käytän marteliuksen putkistoa + väliputkea.... pakosarjaa en oo raaskinu hommata. Tosin martelius on nyt varaston nurkassa vaihtelun vuoksi ja normaali putkisto katteineen kiinni. Hiljasempi ajella. :)

Imuäänet ku ajelis kutoskoneellisella autolla, mut eipä haittaa. :D

Niin ja koko putkiston ku otatte irti, eli kiinni jää vain pakosarja niin voin kertoo että on ääntä ja ihan kuin V8 kone olis pellin alla(tietyillä kierrosalueilla). :D Jos ei joku usko niin eiku kokeilemaan. ;)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Kaipir

Viesti Kirjoittaja Kaipir »

En nyt viittiny uutta topikkia alottaa, niin tähän laitan.
Tuota nyt oon kuitenki kaikista vittuiluista huolimatta 2.0 DOHC sierraan ahdinta laittamassa. Puhaltimena toimii Garret 3/4 Proturbon tekemällä pakopesällä, Koneessa opelin männät, Cossun suuttimet, Imusarja painekoteloineen tehty uusiksi, Megasquirtti ja uusia laakereita alakerrassa. Nyt ois vaan tarkotus kansi hoidattaa kuntoon. Olen saanu sellasen käsityksen että kannesta lähtee luistamaan messinkiset venttiilin ohjari holkit ja/tai se halkeaa. Elikkäs olisiko kellään tietoa että mitä kannelle niiden ohjarien puolesta voisi tehdä?
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

ohjaimiin sorvataan lukkorenkaan urat ja näihin lukkorenkaat kiinni. itellä just sellane remontti menossa.. noh sit tuli mieleen pitäis sierrasta nostaa b-painetta kun tulpat on valkosena, suuttimet on vihreetä mallia jne, bensanpaineen säätimen havaitsin remontin aikana useampaankin otteeseen mutta pitäis kai säädettävä hommata? ei ole säädettävää mallia ilmeisesti tuo?
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

On se täysin säädettävä bensapaineen tasaaja VINK VINK ;)
Sun vain pitää oivaltaa miten saadaan säätöruuvi esiin ;) Se on piilotettu

Niin ja se vakio 2.25" on ihan hyvä koko. Ei ahdista muusta kuin katin kohdalta ja ehkä se downpipen 2-1 yhdyskohta, putket ihan lintassa.
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

kiitos rohkaisusta tosin tarvitsin pari rohkaisevaa enenn kuin uskalsin tehdä taika tempun moskalla ja taikasauvalla.. :) paljonkohan ois passeli paine? 3.2b? vakionahan tuossa on 3tasan
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

miks sitä painetta pitäis nostaa?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

oikeastaan bensan paluu puolta pienennetään ja näin ollen tulopuoli lisääntyy.. paineensäädintä ruuvvaamalla, onkos kukkaan jaskajokunen huomannut eroa paineitten noston jälkeen? muuhun kuin bensan vientiin :lol:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

tikkku kirjoitti:oikeastaan bensan paluu puolta pienennetään ja näin ollen tulopuoli lisääntyy.. paineensäädintä ruuvvaamalla, onkos kukkaan jaskajokunen huomannut eroa paineitten noston jälkeen? muuhun kuin bensan vientiin :lol:
Hyvällä tuurilla voit 1-2hv saada lisää ja kulutus kasvanee samassa suhteessa 1-2l/100km :twisted: ... Toikin on semmonen asia, et tottakai b-paineita ropaamalla jotain tuloksia saa aikaan esim. peltisatsin, putkiston ja vv-suotimen yhteydessä, pitää vaan järjen kädessä, ja tosiaan kulutus tulee nousemaan, koska lykkää reilummin soppaa myös tasakaasulla normi matka-ajossa...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jos moottori saa lisää soppaa, pitää saada myös lisää ilmaa ettei seokset ole viturallaan..
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

et ole tosissas? ^^ no shit sherlock! :lol: :lol:
otto82
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Joulu 2006 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Itekin oon tuota meidän foortia ajatellu jotenkin piristää, kun tuntuu olevan vähän laiskan puoleinen. Kone on 8v dohc. Huomasin tuossa kesällä sitä tutkiessa, että läppärunko on aika pienen oloinen, vertailin sitä sitten silmämääräsesti meidän kakkosauton (opel 2.0 ohc koneella) läppärunkoon ja tuo opelin läppärunko oli melkolailla isomman näkönen. Tuli siitä sitten mieleen, että jos modais tuon opelin läppiksen foortin imusarjaan ja nostais sitten noita bensan paineita... Mitähän tuo mahtais vaikuttaa? Tuon opelin läppiksen joskus metrimitalla mittasin ja läpän halkasija oli noin 58-60mm. Paljos dokkilaisen läpän halkasija on?
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

kuinkas tukossa ihmisten mosat oikee on :lol:
meikäläisen dokkilainen ainaki lähtee pirteesti verrattuna moniin muihin saman tehosiin, johtuen just tosta mahtavasta väännöstä... ja kierrosherkkyys on kiitettävä. Tietty verrattuna nuihin entisiin kapineisiin (turbo unoa ja alfaa) on sierra toki aikasta lailla laiska, mutta ei se nuhapumppu ole 8)
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

makemu kirjoitti:dokkilainen ainaki lähtee pirteesti verrattuna moniin muihin saman tehosiin, johtuen just tosta mahtavasta väännöstä... ja kierrosherkkyys on kiitettävä. )
millä ihmeellä sä ajat?
ja onko se ainoo auto mitä oot ajanu.. :lol:
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

tai sit vaa se että teidän autot on oikeesti tukossa. kyllä tohon vierelle on tullu työkaverin 2 litranen 626 matu eikä se ainakaa edelle ehtiny.
Mulla on autoja tälläki hetkellä ton lisäks 5, tosin lähinnä harrasteena, mutta toi nyt on käyttis, toki ehkä huono sellanen :lol: mutta ei mun ainakaa ole tarvinnu joka valoon jäädä, toki ei kaikkien kanssa viioilta kannata lähtee, mutta ei se sentää nuhapumppu ole niinku teidän kapineet :lol: tai sit toi on vaa vihdoin kunnossa....
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

makemu kirjoitti:tai sit vaa se että teidän autot on oikeesti tukossa. kyllä tohon vierelle on tullu työkaverin 2 litranen 626 matu eikä se ainakaa edelle ehtiny.
taitaa matsdat olla vanhempaa tekniikkaa kun sierrat. kyllähän sellasista ohi puhaltelee heittämällä, mutta nää 2000 luvun 1.4 japanilaiset rupee jo laittamaan kampoihin alle 200km/h vauhdeissa :lol:
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

taitaa olla 2 litranen 16 venanen matukka se, ainaki vm.-93 ja 2 litranen. en mä nyt sitä tarkottanu että toi olis kaikista tykein ja että sen kanssa jokasen vierelle kannattaa lähteä. mutta ei sillä nyt jalkoihin jää.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Vesku87
Viestit: 66
Liittynyt: 27 Huhti 2005 20:09
Paikkakunta: vesanto

Sierraan suodatin

Viesti Kirjoittaja Vesku87 »

Sillai saa sierraan vapaavirtaus suodattimen tuhoamatta alpuperästä mööpeliä kun ostaa sen täydellisen sarjan. Mutta se maksaa vaan mansikoita 158 euroo. Ite oon jo himoinnut sitä puol vuotta rahhoo ois mutta ei vaan raaski ostaa.
Sierra 2.0i DOHC -90
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Sierraan suodatin

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Vesku87 kirjoitti:Sillai saa sierraan vapaavirtaus suodattimen tuhoamatta alpuperästä mööpeliä kun ostaa sen täydellisen sarjan. Mutta se maksaa vaan mansikoita 158 euroo. Ite oon jo himoinnut sitä puol vuotta rahhoo ois mutta ei vaan raaski ostaa.
joo. ei vaa toinna, koska ei paljon tehoa lisäile, varsinkaan jos jää ainoaksi 'piristykseksi'. ;)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

otto82 kirjoitti:Itekin oon tuota meidän foortia ajatellu jotenkin piristää, kun tuntuu olevan vähän laiskan puoleinen. Kone on 8v dohc. Huomasin tuossa kesällä sitä tutkiessa, että läppärunko on aika pienen oloinen, vertailin sitä sitten silmämääräsesti meidän kakkosauton (opel 2.0 ohc koneella) läppärunkoon ja tuo opelin läppärunko oli melkolailla isomman näkönen. Tuli siitä sitten mieleen, että jos modais tuon opelin läppiksen foortin imusarjaan ja nostais sitten noita bensan paineita... Mitähän tuo mahtais vaikuttaa? Tuon opelin läppiksen joskus metrimitalla mittasin ja läpän halkasija oli noin 58-60mm. Paljos dokkilaisen läpän halkasija on?
miksipä ei vaikuttaisi jos saat säädöt ym kohdilleen? sama juttuhan se on kuin mopon virityksen kanssa että isommalla kaasarilla siirtyy ylemmäksi tehot ja lisää väännön paskaa?, joku puhui kierrosherkästä moottorista niin en ole ikinä niin painavaa vauhtipyörää tavannu kuin tässä dokkilaisessa ja on tullu kumminkin vaikka mitä vehettä purettua.. kyllä pientä herkkyyttä on nyt havaittavissa kun kaivelin kannen nostin bensanpainetta ja kohdistin imusarjan kanteen, työstin imuvenat paremmin virtaaviksi ja pakosista ajelin seetit, kyllä ny rutajaa :D ja dokki ei ole mikään kisa peli eikä kannata kehua jos 626 maksalaatikon jätättää valoissa se on niin paljon kuskistakin kiinni ;) nimittäin dokkilainen ei ole mikään herkkä peli oikeen viritettynäkään ei missään nimessä.. onkku puolkuollutta lehmää painais "möööööö" eikä mihinkään.. :D vääntää vääntää ja vääntää missähän onne huipputehot?
Filvas
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Loka 2007 15:56

Viesti Kirjoittaja Filvas »

makemu kirjoitti:kyllä tohon vierelle on tullu työkaverin 2 litranen 626 matu eikä se ainakaa edelle ehtiny.
Eikös noissa 90-luvun 626 Matuloissa ole se ihmeellinen nuha 66 kw kone? Ei se nyt tuon kokosessa autossa mikään ihme olekaan jos jää. :P
ex: Mondeo farkku, 1.8 -99.
Vastaa Viestiin