Mondeo td polttaa ajovaloja
Mondeo td polttaa ajovaloja
Eli 2000 vuoden td mondeo. Polttimoita olen tänävuonna varmaan 8kpl vaihtanu. Kilsoja tulee kyl sellasta 50-60tkm/vuosi, mutta polttimot kun vaihtaa, pelaa pari viikkoa ja sitten taas on yksisilmäinen... Ei niinku mitään hajua millä lähtee korjaamaan...
Kiitos etukäteen!
-J
Kiitos etukäteen!
-J
Ei, se ei ole vika. Se on ominaisuus.
Liian korkea latausjännite yleensä tekee tuota. Tai sitten halpishalpis-polttimot. Mittaa latausjännite ja vaihda joihinkin "oikeanmerkkisiin" polttimoihin.
Ja varmistu maadoituksista.
Ja varmistu maadoituksista.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Niin no siis on ollu bosch:n polttimoita, vartaa ja jotain halppispaskaa. Ei juurikaan eroa. Alkaa vaan käydä kalliiksi.
Oliskoha jotain väliä mihi työntää vastus tai jotai?
Maadostuksesta ei hajuakaan, 11 tuntisia työpäiviä kun tekee niin ei jää enää aikaa aut.. fordia katsoa. Oisko jotain koti, pirkkaniksiä tuon maadotuksen varmistamiseen?
Oliskoha jotain väliä mihi työntää vastus tai jotai?
Maadostuksesta ei hajuakaan, 11 tuntisia työpäiviä kun tekee niin ei jää enää aikaa aut.. fordia katsoa. Oisko jotain koti, pirkkaniksiä tuon maadotuksen varmistamiseen?
Ei, se ei ole vika. Se on ominaisuus.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
En nyt noista wattiluvuista varma ole, mutta sanotaan näin että paikallisessa huollossa ne niitä polttimoita pariin kertaan vaihtanu. Luulisin siellä olevan homman hanskassa. Hassua vaan mondeossa... missä se valoteho on muutenkin jostain ja melkosen syvältä, ni sit se vielä polttaa lamppui...
Ei, se ei ole vika. Se on ominaisuus.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
- Paikkakunta: kajjjaani
No tuohon pätee vaan se vanhanaikainen työ: maadoitukset: pura ja kokoa. Eli käydään systemaattisesti läpi kaikki akunnavoista lähtien ja koriin tulevat maadoituspisteet puhdistetaan, mahdollisesti hiotaan ruosteet yms. pois, sitten kontaktisprayta ja maadoitus kiinni. Autohifiäijillä on hyviä vinkkejä maadoituspisteen suojaamiseksi hapettumilta, taviskonsti on vaikka vaseliinia maadoitusruuveihin ja pultteihin. Tärkeitä maadoituksia on esim moottorin ja auton korin välinen maadoitus; tuon piuhan puute tai huono kontakti aiheuttaa pahimmillaan lataamattomuutta.Legato kirjoitti:.....Oisko jotain koti, pirkkaniksiä tuon maadotuksen varmistamiseen?
Voiha sitä leikkiä yleismittarisankaria ja mittailla, mutta jos aika on rajallinen resurssi, tekemällä pääsee mittaamisia pidemmälle.
Ymmärrän kyllä 11-tuntiset työpäivät. Meilläpäin sama juttu, ei jaksaisi enää "harrastaa".
Kun autosi kerran on diesel, akku on luonnollisesti kunnossa. Mörköilen sen verran, että meillä joskus 15 v sitten luultiin ooppelin sähkövärkkien tulleen tiensä päähän, kun latausjännite oli 20 Volt+. Syynä oli akku, joka oli tiensä päässä. Akunvaihto toi sille ooppelille monta vuotta lisää.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter