Uusi Focus 2008

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Jotain ongelmaakin jo ilmeni, mulla vaihdettiin toinen ajovalo kokonaan, koska xenonin valokuvio meni pieleen kun vaihtoi pitkiltä pois. Jäi jotenkin puoli-koko-valoille ja häikäisi vastaantulijoita.

Toinen probleema on nariseva kaasupoljin.. korjausta odotellessa. Myyjäliike tilasi kokonaan uuden polkimen, kun rasvaus ei auttanut.

Kahtellaan. Kulutus on ollut 6,3l/100km tällä hetkellä, mutta melko raskaalla kaasujalalla olen ajellutkin. Ja lisälämmitin on ollut ahkerassa käytössä.
Focus 2008 1.8TDCi
Avatar
Ford1
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Joulu 2007 16:25

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ford1 »

Tähän uusittuun Focukseen ei taida tarvita asennella enää jälkiasennus Webastoa ja akkuvahtia kun näissä dieseleissähän on vakiona se ajotietokoneen kautta toimiva lämppäri..?
Säästääpähän n. 2000€ :wink:
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Juuri näin asia on :)
Focus 2008 1.8TDCi
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

Aika hyvin on menny kaupaks tota Titanium varusteltua riäseliä, ainakin tämän topicin perusteella, velipoika haki omansa viikko sitte...On just siitä maahantuojan Titanium-erästä tuokin: 18" vannetta, bi-xenonia ym. ym.

Yks juttu vaan ihmetyttää: Ford myy "bi-xenon" valoja, mutta miks umpiosta löytyy silti pitkille myös h7 :?: Jotenkin tuntuu siltä, että tässä nyt hieman kusetetaan asiakasta...
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
Avatar
Ford1
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Joulu 2007 16:25

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ford1 »

Vieläköhän tuota Titanium-erää riittää ja mitä semmonen wagonina maksaa? Eli mitä etuja siihen saa verrattuna ns. normaalisti ostettuun vastaavaan?!?
On nimittäin Titanium farkku ollu vakavassa harrrkinnassa jo pari kuukautta...
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Aika taas kertoa kokemuksia, on nimittäin viikko takana ja hieman rapiat 1200 km... Auto on toiminut muuten todella moitteettomasti, mutta viime viikolla lauantaiaamuna lähti vasta toisella käynnistyksellä käyntiin. Lisälämmittimellä ja puhaltimella on näköjään YYA-sopimus: jos autolla ajaa ettei moottori kerkeä normaalilämpöön ja lisälämppäri jää vielä hetkeksi päälle moottorin sammuttamisen jälkeen, niin puhallin pyörii myös jonkin tovin. Siis lämmityslaitteen puhallin.

Kulutus on ollut luokkaa 5,2 - 6,9 l / 100km, tuo lisälämppäri nostaa kyllä tosi rajusti kulutusta. Onko kukaan ajanut pitempää matkaa ilman ESP:ä? Ajoin tänä aamuna töihin ilman ESP:ä ja mielestäni kulutus nousi. Harhaa? Tosin ilma oli jonkin verran kylmempi kuin muina aamuina, mitä olen ajanut töihin.

Muistaakseni tuota Titanium-erää oli tuotu maahan 120 kappaletta ja taisi olla niin, että kaksi viikkoa sitten eräs automyyjä kertoi 117 yksilöä tulleen myydyksi... Eli ei välttämättä ole kyseisiä autoja enää, ellei sitten liikkeillä ole vapaana vielä. Titaniumissa (siis maahantuojan kampanjaerässä) on seuraavat varusteet ruksattuna:
-1.8 TDCi 115hv moottori
- mustat kattokaiteet
- vakionopeudensäädin
- Avalon metalliväri
- lämmitettävä tuulilasi
- Xenon-valot (veloituksetta)
- 18" alumiinivanteet (veloituksetta)

Hintahan muodostuu seuraavasti: auto 24940 € + 230 € kaiteet + 500 € metalliväri + 260 € lämmitettävä tuulilasi + vakionopeudensäädin 350 € + toimituskulut 600 € = 26880 €

Ainakin minä saan tuon summan tuosta. Niiden xenon-valojen ja 18" vanteiden arvo on 1610 €.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Mulla on nyt takana vajaat 3000km jo takana ja ihan hyvältä auto tuntuu. Ainoa mikä vähän ärsyttää, on toi vaihdekepin siirtely ;) Parempi olis jos laittais vaan D-asentoon kun lähtee liikenteeseen... no olis ollu hirveä lisähinta joten se siitä..

Kulutus asettunut 6,3 litraan melko tarkasti ja kyllä mä tota lisälämppäriä olen käyttänyt.

Uhkasin vaihtaa radion ja niin myös tein, alkuperäinen (halvempi) Ford 6000CD oli soinniltaan ihan perberistä, ja hommasin Alpinen iDA-X001:sen sen tilalle. Äänenlaadussa ja soinnissa ylipäätään tapahtui täydellinen muutos, jopa alkuperäiskaiuttimet jaksavat mennä melko alaskin mutta nälkä kasvaa syödessä. Soittimelle adapterin (1-din) löytäminen oli hieman haastavaa koska maahantuoja ei löytänyt sopivia osia ja mulle kertaalleen myytiinkin vanhan mallin adapteri. Sopiva kuitenkin löytyi http://www.nexxia.co.uk osoitteesta mistä se tulikin viikossa kolmellakympillä kuluineen.

Toinen mikä ärsyttää on toi lisälämppärin ohjelmointi, miksei sitä saa säädeltyä ilman että sytytysvirrat kääntää päälle :evil:

Jottei olisi pelkkää ärsytystä niin pitää sanoa että olen tyytyväinen, hyvinkin.

Timppasavosta: mitä tarkoitat että bi-xenoneissa on H7 polttimot myös.. tä? On vai? :) Onko "pitkät" toteutettu peileillä ja onko siellä kahdet xenon-polttimotkin myös vai miten on..
Focus 2008 1.8TDCi
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

groundog kirjoitti:mitä tarkoitat että bi-xenoneissa on H7 polttimot myös.. tä? On vai? :) Onko "pitkät" toteutettu peileillä ja onko siellä kahdet xenon-polttimotkin myös vai miten on..
Niin, paikallinen Ford-kauppias kehuu, että Focuksessa on tupla-xenonit, mutta silti myöskin H7:t löytyy umpiosta, nämä siis xenonin "apuna" :? Oudoltahan tuo kuulostaa...Oon huomenna menossa morjestamaan tuota myyjää, ni kyselen sitte tarkemmin, jos vaikka saatais joku järkevä vastaus :!:
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

Eipä ollu jäppinen töissä, meen käymään uudemman kerran ens viikolla...
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
kuikka79
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Maalis 2008 22:27

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kuikka79 »

Pistänpäs minäkin uutena lusikan soppaan.

Tongin tätä bi-ksenon kysymystä ja niillä näytetään tarkoittavan purkausvaloja, joissa polttimon tai linssin asennonmuutoksella tuotetaan myös kaukovalo. Toinen vaihtoehto on käyttää liikkuvaa himmennintä.
Valon apuna voi olla sitten esim. H7 apukaukovalona parantamassa keilaa.

Eli kaksoisksenonit ei välttämättä tarkoita, että siellä olisi kahdet ksenonpolttimot.
Esim. uudessa Audi A4:ssä ei mun käsityksen mukaan ole kuin se yksi ksenonlamppu, ja sillä tehdään myös kaukovalo, joka TM:n mittauksen mukaan ei ollut kaksinen. Kun ei ole sitä apukaukovaloa.

Itselle tulossa 5-ovinen Trend Focus 1.8 tdci, ksenoneilla sun muilla.
Ai joo, joku täällä muistaakseni väitti ettei tuota konetta saa kuin Ghiaan ja Titaniumiin, mutta kyllä sen näköjään saa Trendiinkin.
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Jep jep... Reilut 1800 km takana nyt ja hyvin menee! Kulutus on heilunut siinä 5,2 - 6,3 l/100 km, kulutus heilahtelee aika paljon tuosta lisälämppärin käytöstä johtuen.

Joo, tuli vahingossa väitettyä, ettei Trendiin saa 1.8 TDCi konetta. Kyllä sen saa, mutta silloin kun me olimme emännän kanssa ostamassa ja kerroimme myyjälle haluamamme varusteet, hän totesi ettei ole järkeä ajatella Trend-varustelua pohjaksi. Siispä ensin tilattiin Ghia hyvillä varusteilla ja sitten vaihdettiin tilaus maahantuojan Titaniumiin, jota vielä höystettiin Sonyn MP3-soittimella (ei ole vielä tullut), tummennetuilla ikkunoilla, tavaratilan kaukalomatolla yms.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Se olikin penkin runko joka korjaamon mukaan natisi. Ainakin käynnin jälkeen narinat lakkasi, toistaiseksi :)

Timppasavosta, kun kiihdytät liikennevaloista esim. 2-vaihteella, tuntuuko sulla pientä tärinää tai vatkausta. Ei siis mitenkään älyttömän häiritsevää, lähinnä mietin että onko tämä vain ko. moottorin /alustan ominaisuus(tuisuus)..
Focus 2008 1.8TDCi
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Nyt on takana 2½ viikkoa ja mittariin on kertynyt rapiat 2700 km. Auto on pelannut oikein hyvin, ei ole ollut mitään ihmeitä. Kulutus oli pitemmällä matkalla 5,6 l/100 km, kuormana oli 4 ihmistä ja matkatavarat. Vauhtina tuli pidettyä navin mukaan sellaista 85 - 115 km/h, riippuen tilanteesta. Minusta ei mikään älytön kulutus, kun ottaa huomioon ajetun kilometrimäärän ja kuorman (4 suht raavasta miestä + roinat).

Groundog: kyllä tuntuisi vavaltavan, äkkiä tuntuu tuo tärinä siltä kuin olisi vetoakselissa jotain häikkää (noin aikaisempien Focusten pohjalta)... Pitää tutkia / sanoa merkkiliikkeelle, siinähän se selviää mikä vaivaa.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
Autokuski
Viestit: 64
Liittynyt: 13 Maalis 2008 23:21

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Autokuski »

Kerhon jäsenmaksu on maksettu ja uutta Focusta odotelen kuumeisesti.

Helmikuussa tilattu uusi Focus pitäisi tulla huhti-toukokuussa. Odottavan aika vaan on tunnetusti pitkä.

Koeajossa oli Focus 1.8 TDCi-koneella Titanium-varustuksella ja tuntui kyllä heti omalta ja käteen sopivalta työkalulta. Päädyin sitten tilaamaan omani samalla koneella, mutta Ghia-varustuksella. Myyjän puheista ymmärsin, että tuota Titanium-varustusta ei Suomeen tuotaisi kuin esittelyautot.

Harkitsin jo edellisen vaihdon yhteydessä Focusta, mutta silloin se tippui pois varustelutason takia. Nyt uudessa Focucsessa varustelutaso on mielestäni parempi ja hinnaltaan suhteessa edullisempi kuin moni muu.

Itselleni auto tulee työkaluksi ja mittariin kertyy sellainen 70-80 tkm vuoteen. Toivottavasti valintani osui oikeaan. Ainakin työkavereilla samoilla kilometrimäärillä Focus on ollut lähes moitteeton.

Tämä on ensimmäinen diesel-koneella oleva autoni, joten jännityksellä odotan ensi talvea, josko siitä sitten tulisi edes vähän kylmempi kuin tästä kuluvasta. Mikä on teidän kokemuksenne tuosta vakiona tulevasta moottorinlämmittimesta, jota ohjataan ajotietokoneella? Riittääkö puhti kovilla pakkasilla ja mikä on toimintavarmuus? Itselläni ajoa tulee niin paljon, että en ainakaan akun varaustilan suhteen olisi heti huolissani, se kun on ollut ainakin joillain ongelmana.

Toivotaan, että Focus tarjoaa mukavat ja huolettomat kilometrit ja eikös se taivaspaikkakin ole nyt sitten varmistettu... :D
Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
ttyni
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Kesä 2006 19:29

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ttyni »

Itsellä on nyt kokemusta 6000 km:n matkalta 1.8 tdci Wagonista (ensimmäinen diesel ja ykkösauto -Ford). Kyseessä ei tämä uusin faselift, mutta moottori ja alustahan ovat samaa tekoa. Eberi ajastimella on osoittautunut todella hyväksi laitteeksi. Auto on moottoriltaan ja sisältä lämmin parinkymmenen minuutin lämmityksen jälkeen n.10 asteen pakkasessa. Itse ohjelmoin lähtöajan noin kymmentä minuuttia todellista myöhemmäksi, sillä lämmitin lähtee päälle puolisen tuntia ennen ajastettua lähtöaikaa ja tuo 20 minuutia riittää ainakin näillä keleillä. Autollahan pitäisi ajaa vähintään sama aika, minkä lämmitin on ollut päällä, jotta akku pysyisi varmemmin virroissaan.
Eberi sitten pöhisee mukana niin kauan, kun moottori saavuttaa normaalilämmön. Kympin pakkasella tämä vie noin kymmenen kilometriä. Kovin pakkanen, missä olen ajanut tällä autolla on 20 astetta. Silloin lämmitin oli päällä lähes koko ajan. Kovemmassa nopeudessa oli jonkun aikaa pois, mutta hitaassa nopeudessa alkoi lämmöt laskea ja lämmitin käynnistyi uudelleen.
Autossa tarkenee ihan hyvin. Kuumaksi en ole yrittänyt pakkasella saada, mutta aut.ilmastoinnilla ainakin saadaan asetettu lämpö (21-22) ja sehän riittää. Mitään ongelmia/savutuksia lämmittimessä ei ainakaan vielä ole ollut.
Kulutus on matka-ajossa n.5 l/100km ja sekalaisessa ajossa n.6 l. Auton kulutus näyttää vähitellen tippuvan, kun alkukankeus pikku hiljaa poistuu...
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Lämmittimen toimintavarmuudesta sen verran että olen käyttänyt lämmitintä n. 60 kertaa ja 60 kertaa se on päälle lähtenyt 8)
Focus 2008 1.8TDCi
Autokuski
Viestit: 64
Liittynyt: 13 Maalis 2008 23:21

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Autokuski »

Kulutus on matka-ajossa n.5 l/100km ja sekalaisessa ajossa n.6 l. Auton kulutus näyttää vähitellen tippuvan, kun alkukankeus pikku hiljaa poistuu...
Tuon kulutuksen suhteen olen kuullut kahta mielipidettä. Toisaalta kulutus ilman lisälämmitintä menee luvattuihin lukemiin, mutta lämmittimen kanssa kulutus kasvaa (luonnollisesti, tottakai!). Mielenkiintoista nähdä sitten todellinen kulutus pitkällä juoksulla, itselläni 90% ajosta maantiellä. Nykyisellä bensakoneella pääsen maantiellä n. 6 litraan satasella, joten oletusarvo dieselille olisi jossain 5 litran tienoilla.

Onko tuolla 1.8 TDCi-koneella tapana hörppiä öljyä ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana?

Onko 1.8 TDCi -koneessa nokalla ketju vai hihna, mistään en vastausta Fordin papereista löytänyt? :?:

Tilasin Ghia-varustuksen päälle vielä bi-Xenonit. Nykyisessä autossani on xenonit ja enää ei muilla halua ajella, on ne vaan hyvät vaikka ovatkin arvokkaat!
Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
ttyni
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Kesä 2006 19:29

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ttyni »

Kylmälähdöt lisää keskikulutusta huomattavasti. Jos matka-ajoa ei tule välissä, niin keskikulutus pysyy varmaan yli seitsemässä? Olikohan Eberin kulutus puolisen litraa tunnissa, muistaakseni?

Ei ole häipynyt öljyt yhtään ekan 6000 kilometrin matkalla (eikä nesteet vähentyneet ;>) ). Autossa on valurautalohko sekä -kansi. Venttiilejä on kahdeksan Jakopää on kaksiosainen, eli ketju pyörittää kampiakseli-pumppu väliä ja pumppu-nokka-akseli väliä pyörittää hihna. Näin olen ainakin ollut ymmärtäväni. Remmi ei joudu tuossa välissä kovalle rasitukselle ja siksi vaihtoväli onkin pitkä. Korjatkoon se jolla on tarkempaa tietoa. Ainakin tuo valurautaisuus ja venttiilien määrä pitää paikansa. Vanhaa ja varmaa tekniikkaa höystettynä uudemmalla ruiskutekniikalla.
Autokuski
Viestit: 64
Liittynyt: 13 Maalis 2008 23:21

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Autokuski »

Kiitokset tiedoista ttyni!

Tässä alkaa tietämys uudesta Focuksesta pikkuhiljaa kasvamaan. Tällä hetkellä tuntuu olevan tilanne sellainen, että faktaa lähinnä uuden Focuksen tekniikasta on aika niukasti saatavilla ja myyjiltäkään ei tunnu tietoa löytyvän.

Käsittääkseni, kuten jo kerroitkin, suurin osa tekniikasta on vanhaa ja hyväksi havaittua. Aina on pieni jännitysmomentti aivan uuden mallin ensimmäiset autot.

Millainen on tuo Ghian vakiosoitin radio/CD? Taitaa olla 6:lla kaiuttimella ja uskoisin sen kyllä riittävän, itse kun en tunnustaudu suureksi hifistiksi.

Tältä sivustolta tuntuu saavan hyvää tietoa, toisin kuin joistain "villeiltä" palstoilta... :!:
Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
ttyni
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Kesä 2006 19:29

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ttyni »

Terve taas!

Enpä tiedä kauanko tämä 1.8 tdci moottori on tällaisenaan valikoimassa ollut, mutta joku varmaan voisi valaista asiaa. Ihan toimiva systeemi tuntuu olevan. 1.6 ja 2.0 ovat 16 venttiilisiä ja alumiinikannella, eli hiukan eri mallia (ruisku sama). Kyllä tämä nykyinen kokoonpano on 1.8 moottorissakin ollut jo pidemmän aikaa, joten ei kannata jännittää sen vuoksi. Tämä tuorein faselift vaikuttaa vain ulkokuoreen ja sisustaan. Musiikki soi normaalikuluttajalle aivan riittävästi. Wagonissahan se on aika etupainotteista, mutta kyllä edessä ihan hyvin saa kuulumaan haluttaessa. Nopeuden mukaan säätyvä volumenlisäys on ok. Meillä siis audio 6000cd.
Kaikenkaikkiaan tosi mukava perusauto. Dieselin melu ei häiritse ajossa ollenkaan ja alustan äänetkin ovat parantuneet tuohon uuteen malliin, joten pitäisi olla ihan mukavaa matkantekoa. Muutoksen bensasta dieseliin on huomannut ainoastaan tankkauskustannuksissa (Saab 9-3), sekä paljon pirteämmästä kiihtyvyydestä, saab ei ollut turbo. Turbo Saabillakin on tullut ajettua, mutta kyllä tämä dieselin alavääntö voittaa senkin :)
Autokuski
Viestit: 64
Liittynyt: 13 Maalis 2008 23:21

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Autokuski »

Onko diesel-malleissa normaalia isommat akut tuon Eberin vuoksi? Käsittääkseni jotkin merkit käyttävät lisälämmittimen kanssa isompaa akkua tai jokinlaista laturisysteemiä.
Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

ttyni kirjoitti: Eberi sitten pöhisee mukana niin kauan, kun moottori saavuttaa normaalilämmön.
Onko ko ajotietokonemallissa AuxHeater ON/OFF valintaa?

Tuoreessa C-Maxissa on joka jolla pääsee ymmärtääkseni katkaisemaan kokonaan Eberin käytön (toiminnallisuus testi ja manuaalin lukeminen jäi vaiheeseen kun auto lähti lavetilla Fordille).
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
ttyni
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Kesä 2006 19:29

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ttyni »

Kyllä siinä saa lämmittimen halutessaan kokonaan pois käytöstä. Ajastusmahdollisuuksia on viikottaisista (kaksi lämmitystä päivä) jopa vuoden päähän :P
Focus_2.0
Viestit: 737
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Onko tässä uudessa face-lift Focuksessa sama TDCi kone mikä oli saatavilla edelliseen malliin mutta ei suomessa kuin alkuvaiheessa? Teho ja vääntö vaikuttaa samalta ja jos remmin vaihtoväli on myös 160tkm:n tuntumassa.. Ihmeellistä jos Ford ei tuo markkinoille uusia koneita uusiin malleihin.

Ihmeellistä myös, että nykyään ei ole saatavilla kuin vanha 100hv 1.6 bensakone eikä enää 115hv konetta niin kun edellisessä. 100hv bensa perustuu vissiin vanhaan zeteciin, joka esiteltiin ties koska. Saksassa kuitenkin vielä saataville 115hv 1.6 bensa. Eikös monet puhuneet edellisessä mallissa, että 115hv bensa on ehdottomasti parempi kuin 100hv. Taisi edelliseen malliin saada muualla 1.8 bensakone mutta ei suomeen. Ainakin ruotsissa kyseinen oli flexifuel.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Eiköhän se diesel tosiaan ole sama. Kyseessähän kuitenkaan ei ole uusi malli, vaan edellisen facelift.. toi bensakonehomma on aika jännä juttu.
Focus 2008 1.8TDCi
Vastaa Viestiin