Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
Apuvaaa! Nyt on opiskelijankoltiaisella jännät paikat.
Myyjä hyväksyi tarjoukseni. Auto on yrityksen nimissä ja saan sen omalle yritykselleni (ALV hinnassa).
Mitähän kaikkea pitäisi huomioida?
Kauppakirja + luovutussopimus (onko näihin jotain fiksuja pohjia -> mitä niistä pitää löytyä)
Kuulin tällaisesta termistä kuin verovelka. Miten saan selvitettyä, onko verot maksettu?
1.3l Fiesta-Van vaihtamassa omistajaa, vuodelta 2006 (7/2006 rekisteröity) tuo yksilö. 40tkm huolto pian edessä. Myyjä on auton ensimmäinen ostaja. Eikös tuo 2v takuu siirry myös minulle eli saisin 40tkm huollon siihen?
Nyt saa vääntää rautalankaa!
Myyjä hyväksyi tarjoukseni. Auto on yrityksen nimissä ja saan sen omalle yritykselleni (ALV hinnassa).
Mitähän kaikkea pitäisi huomioida?
Kauppakirja + luovutussopimus (onko näihin jotain fiksuja pohjia -> mitä niistä pitää löytyä)
Kuulin tällaisesta termistä kuin verovelka. Miten saan selvitettyä, onko verot maksettu?
1.3l Fiesta-Van vaihtamassa omistajaa, vuodelta 2006 (7/2006 rekisteröity) tuo yksilö. 40tkm huolto pian edessä. Myyjä on auton ensimmäinen ostaja. Eikös tuo 2v takuu siirry myös minulle eli saisin 40tkm huollon siihen?
Nyt saa vääntää rautalankaa!
Re: Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
takuu siirtyy omistajien mukana, mutta ei kai tuo huolto siihen mitenkään liity?Pride kirjoitti: Eikös tuo 2v takuu siirry myös minulle eli saisin 40tkm huollon siihen?
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
En minä näistä tiedä mittään...jaska74 kirjoitti: takuu siirtyy omistajien mukana, mutta ei kai tuo huolto siihen mitenkään liity?
Luulin automaattisesti, että huollot kuuluvat takuuseen.
Ilmeisesti määräaikaishuollot siis eivät kuulu.
Re: Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
juu eivät kuulu.Pride kirjoitti: Luulin automaattisesti, että huollot kuuluvat takuuseen.
Ilmeisesti määräaikaishuollot siis eivät kuulu.
ja ovat pakollisia mikäli haluaa että takuu säilyy.
useimmiten kyllä pelkkää rahastusta ja valohoitoa, mutta minkäs teet...
Focus 1.0 edition a6 2017
Kun ei tää keskustelu sen kummemmin etene, rohkene heittää oftipikkina seuraavaa.
Tuosta valohoidosta. Kun näitä nykyautoja ajattelee niin eipä noiden huolloissa oikein paljoa enää ole tarpeen tehdä. Vaihdetaan suodattimia ja öljyt ja siinä se. Toki lappujen mukaan kurkistetaan sinne, tarkastusvilkasu tänne, tsekataan vikakoodiit ja tarkastetaan ehkä polttimot mutta siinä se sitten onkin. Tulppia ei vaihdeta enää läheskään joka huollossa, katkojan kärkiä tai muita virranjakajan osia ei oo enää tarpeen putsailla ja säädellä, alustan niveliä ei oo tarpeen rasvata. Apulaitehihnakin vaihdetaan vain sillontällöin. En mä ainakaan edes keksi mitä tolle omalle Voortille pitäs huollossa tehä että mä oisin tyytyväisempi.
Tuosta valohoidosta. Kun näitä nykyautoja ajattelee niin eipä noiden huolloissa oikein paljoa enää ole tarpeen tehdä. Vaihdetaan suodattimia ja öljyt ja siinä se. Toki lappujen mukaan kurkistetaan sinne, tarkastusvilkasu tänne, tsekataan vikakoodiit ja tarkastetaan ehkä polttimot mutta siinä se sitten onkin. Tulppia ei vaihdeta enää läheskään joka huollossa, katkojan kärkiä tai muita virranjakajan osia ei oo enää tarpeen putsailla ja säädellä, alustan niveliä ei oo tarpeen rasvata. Apulaitehihnakin vaihdetaan vain sillontällöin. En mä ainakaan edes keksi mitä tolle omalle Voortille pitäs huollossa tehä että mä oisin tyytyväisempi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
vie se katsastusasemalle, mutta autotohtorille.Pride kirjoitti:Onko mitään tolkkua käydä pyöräyttämässä auto katsastuksessa? Luulisi selviävän, onko auto käyttökuntoinen.
https://www.a-katsastus.fi/sauk/tohtori.asp
Focus 1.0 edition a6 2017
Ei näin. Ei todellakaan näin. Listan pitäisi olla käden ulottuvilla huoltoa tehtäessä. Surutta kaikki kuitenkin veloitetaan.Regu kirjoitti:Kun tehtäis edes ne mitä listaan kuuluu.
Olin joskus merkkiliikkeessä duunissa ja asentaja teki mitä ulkoa muisti ja kaavakkeeseen veti vaan viivottimella viivan, että kaikki kohdat hoidettu.
En sano että joka merkkiliikkeessä noin meneteltäisiin, mutta liian monessa.
Tottakai osa huollosta on ns. itsestäänselvyyksiä kuten pyyhkijöiden tai lasinpesulaitteen toiminnan tarkastus. kyllähän asiakas yleensä itsekin huomaa jos ei ko. laitteet toimi. Silti nämäkin on tehtävä koska ei voida olla varmoja onko asiakas muistanut juuri ko.viasta kertoa ja autonhan pitää olla luovutettaessa kuitenkin 100% kunnossa.
Siksipä monen merkin huoltolistaa onkin muutettu niin ettei viivottimella saa vedettyä suoraa viivaa tyyliin "kaikki huollettu" vaan sieltä joutuu poimimaan kohdan mihin merkintä tehdään ja listat muuttuvat useammin ettei mene rutiiniksi.WSE kirjoitti: Ei näin. Ei todellakaan näin. Listan pitäisi olla käden ulottuvilla huoltoa tehtäessä. Surutta kaikki kuitenkin veloitetaan.
Tottakai osa huollosta on ns. itsestäänselvyyksiä kuten pyyhkijöiden tai lasinpesulaitteen toiminnan tarkastus. kyllähän asiakas yleensä itsekin huomaa jos ei ko. laitteet toimi. Silti nämäkin on tehtävä koska ei voida olla varmoja onko asiakas muistanut juuri ko.viasta kertoa ja autonhan pitää olla luovutettaessa kuitenkin 100% kunnossa.
Escort 1.8 sport -97
Re: Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
Otanpa tämän otsikon käyttöön kun ei paljon ole vaneista keskustelua löytynyt.
Itseäni kiinnostaisi kovasti vaihtaa auto Fiesta vaniin.
Koirille saisi laitettua turvalliset häkit taakse.
Mitä teillä 1.4 tdi:t kuluttavat ihan niinku oikeasti, noi tehdasilmoitukset kun eivät pidä paikkaansa.
Entä onko jotain tyyppivikoja?
Itseäni kiinnostaisi kovasti vaihtaa auto Fiesta vaniin.
Koirille saisi laitettua turvalliset häkit taakse.
Mitä teillä 1.4 tdi:t kuluttavat ihan niinku oikeasti, noi tehdasilmoitukset kun eivät pidä paikkaansa.
Entä onko jotain tyyppivikoja?
Re: Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
Niin 1.4tdci on täällä ja kulutus on alhaisimmillaan ollut n. 4,5 sataselle. Käytännössä menee normiajossa 5-5,5 litraa satkulle. Enimmäkseen kaupunkiajoa.
Re: Fiesta-Vania hankkimassa (ensimmäinen autokauppa ikinä)
Vähän OTta
Mutta törmättiinpä tuossa hetki sitten Fiesta Vaniin joka oli bensakoneella.. Kaveri etsiskeli löpökäyttöstä pikkupakua ja innokkaan menikin tuota katsomaan ja pettymyksekseen tajusinkin sen olevan bensakoneella. Mikähän idea siinä on ollut tehtaalla tuottaa ulos pikkupaku (millä ei käytännössä tee yhtään mitään) bensakoneella ilmoja saastuttamaan?
Diesel-versiona se vielä menisikin ja olisikin hienoa suoraan tehtaalta semmonen, mutta BENSA?
Mutta törmättiinpä tuossa hetki sitten Fiesta Vaniin joka oli bensakoneella.. Kaveri etsiskeli löpökäyttöstä pikkupakua ja innokkaan menikin tuota katsomaan ja pettymyksekseen tajusinkin sen olevan bensakoneella. Mikähän idea siinä on ollut tehtaalla tuottaa ulos pikkupaku (millä ei käytännössä tee yhtään mitään) bensakoneella ilmoja saastuttamaan?
Diesel-versiona se vielä menisikin ja olisikin hienoa suoraan tehtaalta semmonen, mutta BENSA?