3 sylinteriä toimii,neljäs ei. Missä vika?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Artsukka
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2007 22:50

3 sylinteriä toimii,neljäs ei. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Artsukka »

Eli totesin ett autoni ford escort 94 käy vaan kolmella sylinterillä ja neljännes sylinteris ei tuu kipinää lainkaan. Olen koittanut vaihtaa kyseiseen sylinteriin uuden tulpan mutta ei vaikutusta. Lisäksi olen koittanut vaihtaa tulpanjohtoaki käyttämällä vanhan escorttini(vm 82) tulpanjohtoa, mutta kummallakaan ei toimi. Voiko olla kallis korjaus edessä, kun ei kummankaan vaihtaminen tunnu auttavan? Itte ei vissiin kannata noiden sähkövikojen kans ruveta takkuilemaan, ettei mee pahemmaksi. Kiitos neuvosta etukäteen
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Viesti Kirjoittaja Foordson »

oletko koittanut vaihtaa toimivasta sylinteristä tulpanjohtoa josko silloin tulis se kipinä ?
Artsukka
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2007 22:50

Viesti Kirjoittaja Artsukka »

hmm. saako niin tehdä? Ett sekoittaa noita johtoja ikään kuin keskenään. en oo kovin perillä näistä. Eikö sen kuitenki olisi pitäny toimia sillä 82 escortinki toimivalla tulpanjohdolla. Vai onko niil paljo sit eroa.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Viesti Kirjoittaja Foordson »

yleensähän niitä ei saisi sekoittaa mutta koitat vain jotta tuleeko sinne edes sitä kipinää.

Noista tulpan johtojen sopivuudesta keskenään ei ole tietoa.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 3 sylinteriä toimii,neljäs ei. Missä vika?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Artsukka kirjoitti:Eli totesin ett autoni ford escort 94 käy vaan kolmella sylinterillä ja neljännes sylinteris ei tuu kipinää lainkaan. Olen koittanut vaihtaa kyseiseen sylinteriin uuden tulpan mutta ei vaikutusta. Lisäksi olen koittanut vaihtaa tulpanjohtoaki käyttämällä vanhan escorttini(vm 82) tulpanjohtoa, mutta kummallakaan ei toimi. Voiko olla kallis korjaus edessä, kun ei kummankaan vaihtaminen tunnu auttavan? Itte ei vissiin kannata noiden sähkövikojen kans ruveta takkuilemaan, ettei mee pahemmaksi. Kiitos neuvosta etukäteen
Yleensä vaihetaan ne kaikki sytytysjohdot(20 €) kerralla, mutta miksei niitä voi myös keskenäänkin vaihtaa kokeilumielessä tai toisesta autosta, mutta tärkeintä tässä on se, ettei sotke niiden järjestystä virranjakajan kannessa(merkkaa teipillä ja kynällä). Seuraavaksi yleensä vaihetaan v-jakajan kansi(n.10 €) ja puörijä (n.5 €) Motonetissä tai ainakin avataan se v-kansi ja putsataan ne kontaktipinnat siitä ja pyörijästä, helppo homma. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mahtaako olla 94 ekkerissä mitään virranjakajaa :shock:
Tarkempi malli vois helpottaa arvaamista. :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Häh, ei virranjakajaa :roll:
Oliskohan se sitten tämä:
Distributorless ignition system
(DIS)
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/escort/0686-05b.pdf
...sitten mä lähen vaihtamaan talvirenkaita Farmari Sierraan...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo onhan näistä ollu puhetta :wink: :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Artsukka
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2007 22:50

Viesti Kirjoittaja Artsukka »

Malli on ford escort stw 94 1,8i ja virranjakajassa on kärjetön sytytysjärjestelmä
Artsukka
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2007 22:50

Viesti Kirjoittaja Artsukka »

jooh eli siis ei oo virranjakaja vaan sytytyspuola. Onko tietoa mitä tollaiset maksaa?Mittasin puolan ensiokäämien vastukset ja näytti 0 resistanssia joten pitää vissiin sit uusia koko puola yhden kipinättömän tulpanjohdin takia. Puola on tyyppiä 928f
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

En usko kyllä, että on puolassa vika koska silloin olisi kaksi pyttyä pimeänä.
Siellä puolapakassahan on nelipyttysessä 2 puolaa jotka antaa aina kerrallaan kahdelle pytylle kipinän.
Miten muuten sait 82 ekkerin tulpanjohdon sopimaan sinne? Eikö ne ole ihan erilaiset?
Onko varma,ettei uudesta tulpastakin ole posliini mennyt rikki kiristäessä?
tuliko tulpan kärkiväliä säädettyä?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Artsukka
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2007 22:50

Viesti Kirjoittaja Artsukka »

jooh ei ollu puolas vika ku testasin toista puolaa. Uusin tulpanjohdot ja heti alko pelittään. Ku katoin tota yhtä johtoa tarkemmin niin näytti tosi pahoin kuluneelta ja kuoriki oli rikkoutunu vähäsen. Ja sit yhden tulpanjohdon liitin oli vähä huonokuntoinen vaikka kipinää tulpalle antoikin. Mut ny toimii ja se on tärkeintä. Kiitos vielä vastauksista
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Hyvä, että selvisi.
Joo siitä on tainnu tulla oikeen kirjaimellisesti hukkakipinä sytytys kun on tulpanjohdon kuori ollut puhki :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin