nyt ei mene ollenkaan vaihteet päälle.Sierra 93 dohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

nyt ei mene ollenkaan vaihteet päälle.Sierra 93 dohc

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Eli tollanen vika tossa. saiskos vian korjattua ja olisko pk seudulla halpaa ja hyvää firmaa missä ne tekis-.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ois kiva jos joku tietäis mikä siinä oli. kiitos vastauksista etukäteen
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Oli??? Tuliko siis kuntoon?
Mahdollisia aiheuttajia on monia.
Esim. Se muovinen kiristysratas siellä kytkinpolkimen päässä. Jos siitä menee hampaat niin kytkin ei pelaa enää. Nimim. Äipän escortin kanssa viikonloppuna tapellut :twisted:
Ja ne sormethan pitää saada ruvelle aina remontin yhyteydessä :oops:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Saako sitä punasta kiristys kiekkoa ruuvattua jotenkin kireemmälle vai onko sinä jokin automaatti kiristys? Yksi päivä sitä kattelin ja oli nii v*ttumaisessa paikassa että annoin olla. Vaihdelaatikon päässä ei ainakaan ole mitään kiristystä. Kytkinpolkimen liikkeessä on alussa +5cm tyhjää?!?!?!
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

onko sulla joku vaihdevälin lyhentäjä tossa vehkeessä, vai miksi toi vaihekeppi on nuin prkeleen lyhyt? 8)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Lep-1 kirjoitti:Saako sitä punasta kiristys kiekkoa ruuvattua jotenkin kireemmälle vai onko sinä jokin automaatti kiristys? Yksi päivä sitä kattelin ja oli nii v*ttumaisessa paikassa että annoin olla. Vaihdelaatikon päässä ei ainakaan ole mitään kiristystä. Kytkinpolkimen liikkeessä on alussa +5cm tyhjää?!?!?!
Jaa onkohan se sitte sierrassa erilainen. Ainaki väri on eri :D
Escossa ainakin on semmonen puoliympyrän muotonen muovinen hammaspyörä joka kiristää vaijerin automaattisesti kun pari kertaa polkee kytkintä.

Tavallisen lapsellinen systeemi laittaa muovinen ratas ottamaan vastaan koko poljinvoima. Semmosen vois periaattessa viskata menemään ja rakentaa jonkun kiinteän systeemin jota kuitenkin voisi tarvittaessa säätää. Ei siellä niin paljoa muutosta tapahdu, että siellä tommonen automaatti säätö tarttis olla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

eli mulla ei mene ku sillon vaihteet päälle kun se ei oo käynnissä, olisko kytkin paskana?? tosin se ei ainakaan palaneelle haise. en sit tiedä et olisko entinen omistaja tuulettanu sitä.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Lep-1 kirjoitti:Saako sitä punasta kiristys kiekkoa ruuvattua jotenkin kireemmälle vai onko sinä jokin automaatti kiristys? Yksi päivä sitä kattelin ja oli nii v*ttumaisessa paikassa että annoin olla. Vaihdelaatikon päässä ei ainakaan ole mitään kiristystä. Kytkinpolkimen liikkeessä on alussa +5cm tyhjää?!?!?!
Siinä pitäs olla automaattisäätö, mut oisko sit säätövara rullannu jo ittensä loppuun :??? Sitä pitäis tosin myös käsin saada kiristettyä, kun vähän aikaa periaatetta ihmettelee.. Viime kesän viimeks taistelin, eli en nyt kykene operaatiota yksityiskohtasesti selvittämään kun on muistikapasiteetti rajallinen.. Eli jos joku muu osais selvittää?? :? Itse aikanaan katoin periaatteen irtonaisesta polkimesta jonka kaverilta lainasin..
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Oxidius kirjoitti:eli mulla ei mene ku sillon vaihteet päälle kun se ei oo käynnissä, olisko kytkin paskana?? tosin se ei ainakaan palaneelle haise. en sit tiedä et olisko entinen omistaja tuulettanu sitä.
Koita pakottaa kytkin päälle suoraan laatikon kyljestä vivusta. Jos sittenkää ei suostu menee pykälä silmään käynnissä niin on kytkin remontti edessä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

no autoliikehän sen joutuu maksaa. et ne saa tapella sen kanssa et mikä siinä on.

SITTEN VIELÄ!!!! Onko vaihdevälin lyhentäjän asennus paha homma??? miten se asennetaan??
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Öööö. Jaa miten niin autoliike joutuu maksamaan? Onko multa nyt menny joku ohi?

Ei pitäs olla toi vaihdevälinlyhennin mikään paha homma. Koita googlella jos löytyis tietoa. Jäsenpuolella ainakin on jotain tietoa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

niinkun se auto on rahoituksella ostettu perjantaina ja laatitko meni jo lauantaina, eka ykkönen ei menny ku rykimällä päälle ja nyt ei mene mikään päälle. nopeusmittari vaan nousee jos vaihteet mene päälle
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

liikkuuko auto millään vaihteella eteen/taakse??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ei liiku. ei ees pakilla.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Oxidius kirjoitti:ei liiku. ei ees pakilla.
Kyllä sieltä kytkin sit on totaallisesti kärähtäny.. Mulla joskus aikanaan teki sitä et ylämäessä vauhti hyyty ja kierrokset vaan nousi :mrgreen: .. Alettiin vaihtaa kytkintä, ni startin lävestä sai kaivaa 3 kourallista kytkinlevyn jämiä pihalle! :lol:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ok. voisko olla joku muu vika kans?? eihän se et ykkönen ei mene millään päälle vaikka auto EI ole käynnissä ole kytkimessä vika. kyl vaihteet menee 2-5 hyvin mut 1 ei mene ollenkaan. eli vaan vaihteet 2-5 + R toimi mut nyt ei toimi mikään.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

siirtä poikki?

minkäs vaihteen kanssa ykkönen on samalla siirtäjällä? tuli vaan mieleen että siirtäjä poikki ja siellä on yks vaihde päällä jo valmiiks mut eihän se käykkään kun sitähän se liikkuis :?

turha sitä on täällä spekuloida mitä sieltä on rikki.. laatikko pois niin näkee onko kytkin kunnossa jos on niin laatikko auki ja katsoo mitä sieltä pohjalta löytyy :evil:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mutta mun mielestä kannattais eka kokeilla sieltä laatikon päästä kammeta kytkin päälle ja koittaa meneekö pykälä silmään. Voi säästyä isolta urakalta jos onkin vaan kytkinvaijeri poikki tms.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

auto meni huoltoon.
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

K.S. kirjoitti:onko sulla joku vaihdevälin lyhentäjä tossa vehkeessä, vai miksi toi vaihekeppi on nuin prkeleen lyhyt? 8)
Ihan itse tehty lyhyempi keppi on. Siitä on oma topicci tuolla vanhoissa jutuissa.
Vastaa Viestiin