Onko kaasari vai 1-pisteruisku?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Onko kaasari vai 1-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja Henna »

No kaasari mun mielestä, kuvaa en nyt jaksa laittaa mut laatassa lukee weber 85 HF CB L 0048. Tollasella "koodilla" en löytänyt googlesta mitään. Normaalilta sähkökaasariltahan se ainakin näyttää, mutta mikä ihmeen metallin värinen Motorcraftin boxi on siellä kurakaaren sisäpuolella. Melkein siinä missä normaalisti on se pieni musta sytytysboxi. Kysehän on siis Sierrasta, 2.0 ohc -88. Ja noin suunnilleen samanikäisessä 1.6 raadossa on saman näköinen kaasari ja sieltä ei sitä boxia löydy, vaan se normi musta. Eli mitähän se boxi sitten ohjailee jos kaasari on? Ja onkos muuten kaasarisierroissa kuinka yleisiä bensan paluulinjat? Omissa ei oo koskaan muissa ollut niitä kytkettyinä.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

meneekö siitä boxista alipaineletku kaasariin?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Ei siinä boxissa ole muuta kuin yksi iso liitin. Täytyis vissiin ne kuvat laitella et sais jotain selkoa.

Kuvat:
kaasari http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160037.jpg
kaasari1 http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160033.jpg
boxi http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160034.jpg
boxin tiedot http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160035.jpg
mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg
Viimeksi muokannut Henna, 18 Loka 2007 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko kaasari vai 1-pisteruisku?

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Henna kirjoitti:laatassa lukee weber 85 HF CB
tavallinen 2.0 sierran kaasari
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Miksei siitä sit löydy tietoa mistään? Ja miks siinä on se boxi kun ei toisessakaan ole?
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

toi kaasari on kuvasa päätellen aivan tavis weber dfth 2.0 sierrasta, ja kyseinen boxi ihan vakio sytkän ohjausyksikkö. suodatin taas liittyy jotenkin bensan takasin kierrätykseen eikä taida edes olla mikään suodatin vaan jonkinsortin keräyskuppi

ps. ja siihen menee alipaineletku kaasarista, näkyy jopa kuvasta :wink:

edit: korjataas.... se alipaineletku taitaakin mennä imusarjaan muistaakseni. jokatapauksessa jompaan kumpaan
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No sittehän se menee, ei sitä nyt niin tarkkaa oo katottu. :D

Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli. Ja miks hitossa siinä laatassa lukee niin epämääräinen teksti... ei voi ymmärtää kaikkea. 8)
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

siis sytytyksen ja Kaasarin ohjausboxi. :lol:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

lexicon69 kirjoitti:siis sytytyksen ja Kaasarin ohjausboxi. :lol:
niin juuri. tais olla toinen kurkku sähköllä tjsp tuossa kaasarissa
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Henna kirjoitti:Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli.
eri kone = eri kaasari
Focus 1.0 edition a6 2017
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

asiasta viidenteen kuvan kaasariin kannattais uhrata kaasarin huoltopaketti, nii ei olis tulipaloriskii :shock:
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No joo tuo haiskahtaakin välillä aika hurjasti bensalle. Onneksi on vakuutus. :roll: Saa nyt nähdä viitsiikö moista ruveta rassaamaan, rasittava homma, ja autokin on myynnissä.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Henna kirjoitti:No sittehän se menee, ei sitä nyt niin tarkkaa oo katottu. :D

Silti on pakko olla niin jääräpää ja ihmetellä et miksei sitte siinä raadossa ole sellaista boxia... eikös kuitenkin 1.6:ssakin ole niitä sähkökaasareita? Ei tietty varmaan just sama malli.
Syy siihen ettei OHC 1.6 sierrassa ole kyseistä sytkän ohjausyksikköä, johtuu siitä että kyseinen ESC järjestelmä tuli lähinnä vain parilitrasiin ohareihin vuonna -85.. 1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja, joissa sytkä säätyy samoin kuin -84 ja vanhemmissa eli jotenkin alipaineella. Ja jos tuossa sinun raato 1.6 sierrassa ei ollut mitään boxia voi olettaa alipaineen säätävän toista kurkkua ja ryypylle tulee vesiletku.

-EDIT-OT- Niimuuten lexicon tuossa jo mainitsikin huoltopaketin hommaamista, kannattaa kiittää onneasi ettet omista DGAV kaasarilla varustettua oharia, nimittäin DFTH huolto-osia kyllä löytyy ---> http://www.motonet.fi :wink: vanhempaan malliin kun ei löydä osaa sitten millään :evil:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Duzter »

duckworth kirjoitti: Syy siihen ettei OHC 1.6 sierrassa ole kyseistä sytkän ohjausyksikköä, johtuu siitä että kyseinen ESC järjestelmä tuli lähinnä vain parilitrasiin ohareihin vuonna -85.. 1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja, joissa sytkä säätyy samoin kuin -84 ja vanhemmissa eli jotenkin alipaineella. Ja jos tuossa sinun raato 1.6 sierrassa ei ollut mitään boxia voi olettaa alipaineen säätävän toista kurkkua ja ryypylle tulee vesiletku.

-EDIT-OT- Niimuuten lexicon tuossa jo mainitsikin huoltopaketin hommaamista, kannattaa kiittää onneasi ettet omista DGAV kaasarilla varustettua oharia, nimittäin DFTH huolto-osia kyllä löytyy ---> http://www.motonet.fi :wink: vanhempaan malliin kun ei löydä osaa sitten millään :evil:
Tuolta näyttäs löytyvän DGV/DGAV korjaussarjoja. 1.6:ssa virranjakajan alipainekello säätää ennakon, tossa 2-litrasessa taitaa olla joku alkeellinen sytkäkartta tms.
Mondeo
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Kyllä muuten DGAV kaasariinkin löytyy aika helpolla korjaussatsia tai ainakin itse löysin tossa parisen vuotta sitten, en muista mistä sen ostin. Jos en ihan väärin muista niin paikalliselta AD:lta ostin. On nimittäin ex-autossa semmoinen ja yksi irrallaa olevakin löytyy. Tosin sitä mihin se satsi ostettiin ei kyllä saatu ihan kuntoon silti, sen verran kulunut koko laitos. Mielummin kyllä DGAV:n tuohonkin autoon huolis kun jossain vaiheessa kun tuo sähkökaasari rupee temppuilemaan niin ei naurata.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Henna kirjoitti:Kyllä muuten DGAV kaasariinkin löytyy aika helpolla korjaussatsia
No voi ehkä löytyä joitain tiivisteitä, mutta sopii yrittää etsiä esimerkiksi ryypynkellolle tulevaa vesiletkua, ei löydy edes käytettyä..Joitain ryypynkorvaus sarjoja löytyy ehkä..Kyllä itelläkin tuossa sigussa alempana olevassa oharissa oli "sähkökaasari", että tiedän kyllä mihin löytää varaosaa ja mihin ei. Porukka lähinnä vaihtelee nykyään virikaasareita vanhoihin ohareihin, mikä niin ikään vaikeuttaa vakio kaasareiden osien löytämistä. Ja jos niiitä osia kerta niin helpolla löytyy jatka niiden etsimistä jos se on mukavaa ja mielenkiintoista. Mutta jatketaampa topiccia jos jokin asia on jollekin jäänyt epäselväksi.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Vaikka me täällä ajetaankin ties millä vanhoilla rutkuilla, ni tosiasiahan on että kaasarit alkaa olee jo menneiden aikojen lumia. Kun uusimmat kaasariautotkin lähestyy 20 vuoden ikää (no ok, jotkut japsit käytti niitä vielä 94) niin eipä noihin kaasareihin enää hyödytä paljoa varaosia pitää saatavilla. Melkeen toi homma alkaa olla siinä jamassa että jos on kaasariasiaa niin kannatta kääntyä suoraan spesialistien pakeille, kaasutinekspertti ja free techincs tulee mieleen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Duzter »

--
Viimeksi muokannut Duzter, 22 Touko 2009 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

duckworth kirjoitti:
1.6 litraset oharithan on taunuksen nokaltakin tuttuja 16- lohkoisia e-maxeja
1. Taunuksessa ei ole käytettyä E-maxia vain 16 lohkoisia lyhytiskuisia
2. Sierrassa käytetyssä E-Max 1.6 ohc:ssä lukee lohkossa 164 tai 165 ja näissä on sama iskunpituus kuin 2.0L ohc:ssä. Muutamia sierroja on putkahtanut tehtaalta 16 lohkoisena kai jäänyt romut hyllyyn ja pitänyt päästä eroon?

16 lohkoinen on suositumpi virittäjien keskuudessa. Isompi puristeinen kansi -> 2L hatuksi ja 1600cc luokan escortteihin käyvä moottori.
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Krisse kirjoitti:Vaikka me täällä ajetaankin ties millä vanhoilla rutkuilla, ni tosiasiahan on että kaasarit alkaa olee jo menneiden aikojen lumia. Kun uusimmat kaasariautotkin lähestyy 20 vuoden ikää (no ok, jotkut japsit käytti niitä vielä 94) niin eipä noihin kaasareihin enää hyödytä paljoa varaosia pitää saatavilla. Melkeen toi homma alkaa olla siinä jamassa että jos on kaasariasiaa niin kannatta kääntyä suoraan spesialistien pakeille, kaasutinekspertti ja free techincs tulee mieleen.
Hiljaa siellä, toiset on kato jumiutunu tonne menneille vuosikymmenille ja mitää uutta ei hyväksytä. :D Itseasiassa tarkemmin ajatellen mulla ei oo ollu yhtää autoo missä ois ollu ruisku, yhestä kauppakassista(uno) en oo varma oisko jopa ollu 1-piste. Ei paljo tullu pellin alle katsottua.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

jos joku tarvii niin mulla on nuita kaasarien osia pari laatikollista, enimmäkseen vanhaa mutta jotain uuttakin löytyy, weber solex etc.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Henna kirjoitti:mitä tää tekee? suodatin? http://i21.photobucket.com/albums/b268/ ... 160036.jpg
Toi on bensan höyrynerotin, ja sen pitäis pitää bensan laatu kaasarille tasaisempana, siihen menee yks letku bensapumpulta, siitä lähtee yks kaasariin ja päältä lähtee yks putki(ylimääräiset höyryt) tankille takaisin(R; Return). Ollu usein Pierpurgin kaasareissa, niinkuin siinä lukeekin.
Tostakin kuvasta se löytyy: http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E3type.html
Osa numero 15.
Pari vuotta sitten joku tiesi muistaakseni kertoa täällä, että aikoinaan Stokkalla Ford-huollossa ne otettiin järjestään Sierroista pois ku niiden kanssa oli tullu ongelmia, eli vedettäis letku suoraan bensapumpulta kaasariin, tiedä sitten.
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... yrynerotin
Tää vois auttaa silloin jos bensapumpun paine kaasarille on jostain syystä liian alhainen. Mun mielestä ne voi irrottaa ja putsata ja pistää takaisin, mutta ei pidä sotkea niiden letkujen tulemisia ja menemisiä tai halkasijoita, jos letkuja vaihtaa. Mä oon pistänyt ylimääräisen irtosuodattimen ton purkin ja kaasarin välille, mutta yhtä hyvin sen voi pistää tuloputkeen ennen bensapumppua. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

tursas kirjoitti:
ite heivasin omasta riesata ton hevon kuuseen ja löin pumpun suoraa kaasarille oli menny toi jotenki tukkoon.....
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No mulla kyl toimii kaikki ihan hyvin ainakii toistaiseks, saa nähä minkälainen p*ska toi kaasari on talvella... ei oo aikasempaa kokemust. DGAV:s ainakii ryyppy tykkäs reistailla aina, kovil pakkasil jäi välil päälle ja ei meinan millää lähtä pois. Mut eipä sit käsiryyppyy tullu silti koskaa vaihdettuu.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

Fordson-Riesa-87 kirjoitti:
aika yleinen vika riesoissa... kuullu myös paineentasaajaks kutsuttavan
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Vastaa Viestiin