CVH:n kylkeen MTX75?
CVH:n kylkeen MTX75?
Hei! Onko kellään tietoa tai edes mutua onko mahdollista sovittaa CVH-moottorin kaveriksi MTX75-vaihteistoa? Miten sopii kytkinkopan pulttijako, vetareiden sisäpäät, vauhtipyörä? Onkos kytkin vielä vaijerilla?
Autossa siis tällä hetkellä kiinni RST Escortin vakio BC-laatikko ja vetarit.
Tarttis kilpuriin (Fiesta Mk3 R/F) kunnollista kisavaihteistoa ja tarjolla olisi kohtuuhintainen MTX75-suorakytkentä...
Autossa siis tällä hetkellä kiinni RST Escortin vakio BC-laatikko ja vetarit.
Tarttis kilpuriin (Fiesta Mk3 R/F) kunnollista kisavaihteistoa ja tarjolla olisi kohtuuhintainen MTX75-suorakytkentä...
Viimeksi muokannut Mizka, 16 Loka 2007 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pulttijako on sama kotelossa, MTX75n kytkin on 240mm ja kytkinakseli on 1"/23 hammasta. KYtkintä löytyy sekä vaijerilla että nesteellä alunperin MTXssä, myös vaihteensiirto on joko tangolla tai vaijereilla. Vetarit/kannattimet on sitten custom made jos Fiestaan sovittaa, mutta Kyllä näitä löytyy esim. Briteistä, http://www.fiestaturbo.com tai http://www.passionford.com kannattaa käydä läpi.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
BC lootan akseli on 20mmx17 hampainen, joten melkein helpointa sovittaa MTX75 lootan kanssa sopiva vauhtipyörä, muistaakseni pulttijako vauhtipyörässä on sama, pultin koossa on vaan eroa. Kokeillut en ole, joten en ota vastuuta sopivuudesta.Mizka kirjoitti:Jees kiitokset! ymmärsinkö oikein, että kytkin ei sovi keskenään erilaisen akselin takia? Mulla on siinä ny 5-lapainen jousittamaton sintterilevy, muistaakseen 220 mm halkaisijalla ja jäykemmällä RST:n asetelmalla.
Muutes kumpi vaihteisto sulla on Fiestassa?
Itsellä on ihan perus BC loota 3.58 välityksellä ja viskolukolla.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Re: CVH:n kylkeen MTX75?
On joutunut aavistuksen raapimaan päätä tän kanssa. Eli MTX-75 ei mahdu sellaisenaan Fiestan konehuoneeseen, kun vetopyörästö ottaa hammastankoon kiinni. Hammastangon siirtämiseen ei oikeen ole riittävästi tilaa eikä järkeäkään, joten moottorikannatin piti tehdä uusiksi. Homman nimi oli siirtää moottoria 2 cm alas ja saman matkan eteen.
Muokkasin sitä alkuperäistä kannatinta poistamalla siitä kumiosan kokonaan ja hitsasin sen kumiosan rungon moottorin päässä olevan korvakkeen kanssa yhdeksi osaksi. Sitten boksasin sen 3 mm levyllä vahvemmaksi hitsaten. Yläpultin vaihdoin 12 mm (alkup 10 mm). Kannattimen muut mittasuhteet säilytin samana, joten lokarin kiinnitys/moottorin kiinnityskohdat pysyivät muuttumattomina.
Vaihteiston kannattimet sovelsin Esc RS2:n takakannattimesta ja jostain tukiraudasta. Takakannatin tuli muokattuna kiinni vaihteiston päätyyn etupuolelle kiinnittyen vasempaan etupalkkiin. Tukirauta kiinnittyi vaihteiston päällä olevaan korvakkeeseen ja rintapeltiin.
Uuden kytkimen tilasin Apeimportilta (215 mm 4 - lapainen sintteri). Vielä tarttee vetarit teettää ja keksiä jäähdyttimelle uudet kiinnitykset nii avot.
Laitan jossain vaiheessa vaikka kuvia nii tästä voi joku saada jotain selvääkin.
Muokkasin sitä alkuperäistä kannatinta poistamalla siitä kumiosan kokonaan ja hitsasin sen kumiosan rungon moottorin päässä olevan korvakkeen kanssa yhdeksi osaksi. Sitten boksasin sen 3 mm levyllä vahvemmaksi hitsaten. Yläpultin vaihdoin 12 mm (alkup 10 mm). Kannattimen muut mittasuhteet säilytin samana, joten lokarin kiinnitys/moottorin kiinnityskohdat pysyivät muuttumattomina.
Vaihteiston kannattimet sovelsin Esc RS2:n takakannattimesta ja jostain tukiraudasta. Takakannatin tuli muokattuna kiinni vaihteiston päätyyn etupuolelle kiinnittyen vasempaan etupalkkiin. Tukirauta kiinnittyi vaihteiston päällä olevaan korvakkeeseen ja rintapeltiin.
Uuden kytkimen tilasin Apeimportilta (215 mm 4 - lapainen sintteri). Vielä tarttee vetarit teettää ja keksiä jäähdyttimelle uudet kiinnitykset nii avot.
Laitan jossain vaiheessa vaikka kuvia nii tästä voi joku saada jotain selvääkin.