Sivu 1/1

Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!

Lähetetty: 07 Loka 2007 13:48
Kirjoittaja joona
Kestääkö tuommonen ohc 2.0i 0.4bar ahtopainetta ihan täysin vakiona niinkuin olen kuullut vai onko ihan hatusta heitetty väite??

Lähetetty: 07 Loka 2007 14:49
Kirjoittaja Bootsi
Kestää.. ja enemmänkin.


Käytäppäs HAKUa, aiheesta löytyy luettavaa. :wink:

Lähetetty: 07 Loka 2007 20:32
Kirjoittaja tt-r
just viimeviikolla kuulin koulussa tarinaa,et joku herra X (luotettavaa mutua :lol: ) on ajellu näihin päiviin saakka 2.0i vehjeellä 0.6 paineilla,johon on vaan lisätty turbo konetta avaamatta..mutta en missään nimessä kehota tekemään tota,ellei kone oo menossa johki "hälläväliä"-vehkeeseen

Lähetetty: 07 Loka 2007 20:47
Kirjoittaja samiharju
mä meinaan kokeilla hyväkuntoiseen (90tkm sit rempattu) ruisku ohariin ahdinta kylkeen sellaisenaan ja ihan tosimielellä, ei mikään hälläväliä meininki. Ei haeta useita satoja hevosvoimia vaan hyvää käytettävyyttä ja tarvittaessa potkua.. vanha sääntöhän on että kilo tuplaa tehon, sillä kaavalla 115hp moottori tuottaa 0,5bar paineella ~175hp, siis juuri sopivasti että sen saa muutoskatsastettua 150hp (+20% = 180) kutosversion jarruilla laillisesti. Vakioruisku riittänee tuohon samaan lukemaan.. tehdään sitten uusiksi jos ei toimi tai särkyy. Veikkaisin että oikein säädettynä pitäis toimia..

Lähetetty: 08 Loka 2007 08:31
Kirjoittaja jaska74
tt-r kirjoitti:just viimeviikolla kuulin koulussa tarinaa,et joku herra X (luotettavaa mutua :lol: ) on ajellu näihin päiviin saakka 2.0i vehjeellä 0.6 paineilla,johon on vaan lisätty turbo konetta avaamatta..mutta en missään nimessä kehota tekemään tota,ellei kone oo menossa johki "hälläväliä"-vehkeeseen

stockmann turbot on tehty lähes samalla tavalla.
paksumpi kansipahvi vaan, ja paineita noin puoli baria ja hyvin kestää

Lähetetty: 08 Loka 2007 12:56
Kirjoittaja anttij80
eipä itel ole ollut mitää ongelmia vaikka vakio mottii heitin turbon kylkeen ja 1.2bar ahdot,kyl mulla on kestänyt ihan hyvin,tosin cosan pahvin laitoin ja bensaa lisää...kyl ne useimmiten pettää sen takia et menee laihalle

Lähetetty: 08 Loka 2007 13:41
Kirjoittaja j-k
Juu... itse meinaan kokeilla koverretuilla männillä ja megasquirtin ohjaamana ja jos poikii niin tehdään mahleilla seuraava :lol:

Lähetetty: 08 Loka 2007 16:03
Kirjoittaja Samu
anttij80 kirjoitti:eipä itel ole ollut mitää ongelmia vaikka vakio mottii heitin turbon kylkeen ja 1.2bar ahdot,kyl mulla on kestänyt ihan hyvin,tosin cosan pahvin laitoin ja bensaa lisää...kyl ne useimmiten pettää sen takia et menee laihalle
nyt on sit vissii levinny... noh mahleil uusisk...:D

Lähetetty: 08 Loka 2007 16:50
Kirjoittaja joona
Kumminkos kannattas tehdä laittaa lastu jolla sais suuttimien aukiolo aikaa pidemmäksi vai isommat suuttimet että varmasti riittää aine ettei vedä laihalle..kumpi nyt sit olis viisaampi ja ehkäpä halvempi vaihtoehto?? Turbona olis 1.6 dieseli golfin turbo ja ahto paineet 0.5-0.6 bar maksimissaan

Lähetetty: 08 Loka 2007 20:34
Kirjoittaja Kessi
Isojen suuttimien kans voi tulla ongelmii tyhjäkäynnin kans vakio kartalla... Aukioloaikaa pidentämällä pääsee alkuun, mutta raja sielläkin tulee vastaan...

Niin ja siihen talouspuoleen: Lastu tulee halvemmaks, riippuen tietenkin mistä hommaa... Eli jos onnistuu jostain löytään kaverin joka ohjelmoi niitä harrastusmeiningillä, voi selvitä muutamalla kympillä :wink: , mutta sen toimivuudesta/lopputuloksesta ei ikinä voi mennä takuuseen :mrgreen: ...

Lähetetty: 08 Loka 2007 21:07
Kirjoittaja samiharju
jees asiaa tutkittuani tulin seuraavaan tulokseen:

-isommat suuttimet
-megasquirt
-laajakaistalambda
-vakiosytkä ja painekytkimillä ohjattu ennakon myöhästys käyttäen noita puolan lähellä olevia johtoja (crsc foorumilla oli hyvät ohjeet)

laitan ensialkuun megan ja laajakaistalambdan vaparikoneeseen ja jos ne saa sillä toimimaan sit ahtoa peliin.

Lähetetty: 08 Loka 2007 21:11
Kirjoittaja Sultzi
Jos kerran jo on is ja megasquirtti tulossa, miksei sitä sytytystäkin voi ohjata megalla, kuten itsellä? Ei vaadi paljoa muutoksia megaan ja sen jälkeen on täysin säädettävä sytkä. Käyttäen siis sitä isoa jakajaa (jossa 7napanen liitin, vai monta nyt olikaan).

Lähetetty: 08 Loka 2007 21:57
Kirjoittaja jaska74
joona kirjoitti:Kumminkos kannattas tehdä laittaa lastu jolla sais suuttimien aukiolo aikaa pidemmäksi vai isommat suuttimet että varmasti riittää aine ettei vedä laihalle..kumpi nyt sit olis viisaampi
kumpikin, ja vielä lisäsuutin

Re: Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!

Lähetetty: 08 Loka 2007 22:20
Kirjoittaja NiceMan
joona kirjoitti:Kestääkö tuommonen ohc 2.0i 0.4bar ahtopainetta ihan täysin vakiona niinkuin olen kuullut vai onko ihan hatusta heitetty väite??
http://www.riceracing.net/autot/tanari/Taneli.html

Lähetetty: 09 Loka 2007 18:11
Kirjoittaja joona
Olisko jollaki piirustuksia ohc pakosarjan laipoista? tai sitte niitä laippoja??

Lähetetty: 09 Loka 2007 18:55
Kirjoittaja j-k
joona kirjoitti:Olisko jollaki piirustuksia ohc pakosarjan laipoista? tai sitte niitä laippoja??
Mulla on laipat. Laitan kuvia tulemaan niistä. 8mm rautaa, vesileikatut. Saat samalla hinnalla mitä maksoin itsekin. Tarpeettomat kun ostin valmiin sarjan.