Mondeo -02 1.8 termostaatti?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mr_magna
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Syys 2006 09:13

Mondeo -02 1.8 termostaatti?

Viesti Kirjoittaja mr_magna »

Ajossa lämmöt asteikon alarajalla, paikallaan käytettäessä normaalit -> diagnoosi: termostaatti sökö. Tarvikeliikkeesä hinta n.100€!?. Termari lienee jotain muuta kuin perinteistä mallia. Onko mitään muuta tehtävissä kuin kärsiä tuo satku?
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

ei oo varmaa tietoo,mut toi hinta on kyllä sen verran kova ettei ois vaan koko termostaattikotelon hinta..? tuskin tuossa se itse termostaatti mikään normaalista poikkeava on...
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
mr_magna
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Syys 2006 09:13

Viesti Kirjoittaja mr_magna »

Selviäisikö mitään korjauskäsikirjasta, jos jollain sattuu olemaan käsillä?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Joku korjaa mut eikös mossessa ollu sähkönen termari ? tai joku juttu siin termaris pelas sähköllä tai jotain...
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Korjausoppaan mukaan termari on aivan normaali ja sen avautumisen voi testata keittämällä kattilassa.

Mutta tuolla puhutaan noin:

http://media.ford.com/newsroom/release_ ... lease=9358

"Duratec HE also pioneers an electronic thermostat, which contributes positively to both fuel economy and wide-open-throttle performance. Unlike traditional thermostats, which open at one temperature threshold, the electronic thermostat is capable of opening at two temperature thresholds. An opening temperature of about 80ºC contributes to full-throttle performance, while a higher opening threshold of 98ºC optimises low-friction operation under normal driving conditions"

Tuolta http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_D ... Duratec_HE

"Duratec HE -nimeä käytetään eurooppalaisissa 16-venttiilisissä rivinelosissa ja 2,5-litraisissa V6-moottoreissa. Näitä moottoreita valmistaa Ford Espanjassa ja USA:ssa sekä Mazda Japanissa. 1,8- ja 2,0-litraiset moottorit on alun perin suunnitellut Mazda, joka käyttää niistä tunnusta MZR."

Saisko Mazdalta termostaatin halvemmalla?
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Lainaus korjauskäsikirjasta... Oct 2000 to Jul 2003 - 1.8 and 2.0 petrol engine "It is not possible to separate the thermostat from the housing."
--
Mondeo STW -01
mr_magna
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Syys 2006 09:13

Viesti Kirjoittaja mr_magna »

Nyt on korjauskäsikirja käsillä ja näyttäis tosiaan siltä että koko termari koteloineen pitää vaihtaa. Osan hinta Fordilla 156€, vaihtotyö 148€. Harakiriosa 86€.
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Tuo hinta on kyllä aseeton ryöstö termostaatista.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No nyt täytyy kuitenkin muistaa että kyseessä on myös erilainen tavara kuin se 5 euron OHCin termostaatti. On se 225/30/19 rengaskin vitun kallis vrt 155/70/13 renkaaseen, ja molemmat on 'vaan renkaita'.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Aha.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
mr_magna
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Syys 2006 09:13

Viesti Kirjoittaja mr_magna »

Termari vaihdettu. Hinta töineen 230€.
Vastaa Viestiin