Keskuslukko oikuttelee

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Jake M.
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Kesä 2007 07:55
Paikkakunta: Hki

Keskuslukko oikuttelee

Viesti Kirjoittaja Jake M. »

Mistäköhän alkaisi etsimään vikaa?

Avattuani oven kaukosäätimellä niin ovet menevät satunnaisesti lukkoon itsestään. Joskus heti joskus myöhemmin?

+ avaimella ei avaa kuin kuskin oven?

2001 Mondeo. Onko noissa lukoissa muuten jotain "ominaisuuksia". Ohjekirja on pelkästään saksaa. Ei kylläkään sitä siansaksaa mitä ymmärtäisin...
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Samaa ongelmaa on minulla toisessa avaimessa, toinen toimii moitteetta. Autona mondeo 2002.

Minulla tuo oikutteleva avain avaa joskus kaikki ovet, joskus vaan kuskin ovan & takaluukun lukon.

Jos avauspainiketta painaa pidempään, niin laskeutuvat kaikkien ovien ikkunat alas :shock:

Itse en ole asialla päätäni enempää vaivannut, kun toinen avain toimii ok, mutta olisihan sekin mukava saada täysin oikein toimivaksi.

Avasin ja puhdistin avaimen joskus sisältä ja sen jälkeen toimi hetken aikaa oikein, nyt taas availee kuskin ovea & takaluukkua.

Piilisikö vika jossain avaimen sisällä olevissa kosketuspinnoissa?
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

jamppevaan kirjoitti:
Jos avauspainiketta painaa pidempään, niin laskeutuvat kaikkien ovien ikkunat alas :shock:
Normaal
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Avaimen kakella ensimmäinen painallus avaa vain kuskin oven (takaluukusta en tiedä tässä yhteydessä).
Toinen lyhyt painallus avaa loputkin ovet ja takaluukkukin lähtee tässä tilassa auki siitä kahvasta.
Piiitkä painallus avaa ikkunat kuten todettiin. Bara normal sanoisi ruotsalainen :)

Yksi lyhyt painallus sulkemisen suuntaan pistää kaikki ovet (ja takakontin) lukkoon, mutta jos vaikka kuskin ovi olikin auki niin lukot loksahtaa heti auki.
Toinen lyhyt pistää kaksoislukituksen päälle ja vilauttaa vilkkuja. Kaksoislukitusta ei saa käyttää jos autoon jää lapsia tai muita sisälle. Anopin kanssa kukin toimii omatuntonsa mukaan :D
Ovia ei näet saa auki edes sisäpuolelta niiden ollessa kaksoislukittuna. Idea on varmaan hankaloittaa rosmotteja. Joutuvat menemään sisälle rikotusta ikkunasta ja tulemaan samaa reittiä ulos.
En muista sulkeeko piiitkä painallus ikkunoita jos olivat jääneet auki.

Havainnot perustuu kokemuksiin omasta kulkuvälineestä ja muisti tekee välillä tepposia.
En muista avautuuko kuskin oven lisäksi muuta kun avauksen suorittaa itse avaimella. Kerran olen kokeillut tuotakin :o

Avaimen sisällä on pieniä mikrokytkimiä ja minun avaimesta oli avausnappi paskana ostettaessa. Ei toiminut kuin satunnaisesti. Voi se tietty mennä rikki niinkin, että sulkee/availee itsestään pienestä tärähdyksestä. Tässä kuvia avaimen sisäosista.
--
Mondeo STW -01
Jake M.
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Kesä 2007 07:55
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jake M. »

Hyvä posti - kiitos!
Jake M.
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Kesä 2007 07:55
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jake M. »

Lisää ->

Teinköhän mä jotain kun takakontti ei aukea siitä kojetaulun nappulasta(sähkö?)eikä keskuslukolla muiden lukkojen mukana.

Eli ainoa vaihtoehto on nousta ylös ja klikata 2x takakontin avausnappulaa kaukosäätimestä.

Oikeastaan ihan ok ettei aukea muiden mukana mutta kun ei aukea edes kojetaulusta. Tietysti se namiska voi olla rikki mutta... kun sillä keskuslukolla näyttää olevan muitakin mystisiä ominaisuuksia mitkä ei ainakaan minulle oikein aukea.
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jake M. kirjoitti:Teinköhän mä jotain kun takakontti ei aukea siitä kojetaulun nappulasta(sähkö?)eikä keskuslukolla muiden lukkojen mukana.

Eli ainoa vaihtoehto on nousta ylös ja klikata 2x takakontin avausnappulaa kaukosäätimestä.
Onko kojetaulussa nappi mistä takakontti aukeaa :shock:
Mites se on multa mennyt kokonaan ohi? Minulla on takakontti avautunut aina samalla kun avaan kuskin oven (tai ainakin näin kuvittelen), joten jos kuskin ovi on auki niin takakontille pääsee eli ei tarvi noust autosta sitä varten ja painaa nappia yhden kerran. Siis kerta riittä minulla ja kontti on auki. Auki pitämiseksi tosin tarvii sitten käyttää päätä tai kättä kun kaasujouset on vähän väsyneet :o

Sitä tuossa mietin, että kun noissa laitteissa on aina piilotettuja ominaisuuksia mitä saadaan käyttöön jollain ihmeellisellä rumppauksella niin jos olet onnistunut 'ohjelmoimaan' kontin avauksen jotenkin uusiksi, mutta se ei sovi samaan linjaan tuon avausnapin toimimattomuuden kanssa. Kai sen nyt pitäisi toimia jos keskuslukitus tunnistaa, että ovet on auki. Sen ymmärrän, että se ei toimi silloin kun systeemi luulee autoa lukituksi. Eli onko havaintoja toimimattomista ovikytkimistä?
--
Mondeo STW -01
tomppa
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Heinä 2005 20:41

oisko noista apua?

Viesti Kirjoittaja tomppa »

Vastaa Viestiin