Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
No joo... jollain jämerällä varrella vaan pönkköät(väännät) rengasta ulospäin ja pamauttelet lekalla vanteen keskivaiheille(jos pääsee jollain keinolla takaa lyömään ni ois ehkä parempi.. näin ainakin itse tekisin ensimmäisenä
Pyydät jonkun vanhan möhömaha metallimiehen tai teollisuuslaitos asentajan lekan varteen niin kyllä varmasti lähtee. Epätoivonen kilkuttelu ei tee kuin lommoja sinne tänne.
grebe kirjoitti:Pyydät jonkun vanhan möhömaha metallimiehen tai teollisuuslaitos asentajan lekan varteen niin kyllä varmasti lähtee. Epätoivonen kilkuttelu ei tee kuin lommoja sinne tänne.
Enpä ihan suoraan menis lekalla paukuttelemaan vanteeseen. Escossa oli josku aavistuksen kiinni vanne ja otin tarpeeksi pitkän 44:sen joka ylettyi auto toiselle puolelle ja paukuttelin siihen lekalla, suojatakseni näin vannetta.
Tuohon nykyiseen kun laitoin noita aluja niin oli pikkusen pienemmät ne
vanteen keskireijät jolloin santtislaikalla otin keskiöistä ruosteisen pinnan
pois. Jo meni helposti
Megado kirjoitti:Enpä ihan suoraan menis lekalla paukuttelemaan vanteeseen. Escossa oli josku aavistuksen kiinni vanne ja otin tarpeeksi pitkän 44:sen joka ylettyi auto toiselle puolelle ja paukuttelin siihen lekalla, suojatakseni näin vannetta.
grebe kirjoitti:Pyydät jonkun vanhan möhömaha metallimiehen tai teollisuuslaitos asentajan lekan varteen niin kyllä varmasti lähtee. Epätoivonen kilkuttelu ei tee kuin lommoja sinne tänne.
Ruoja! metallimiehet piereskelee vanteita aamuisin.. ja syö nauloja jotta saadaan ruuveja..
leka ja pattinkin on varmaankin paras yhdistelmä tähän toimenpiteeseen.. olen itsekkin paininu saman ongelman kanssa tunteja..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Volmari kirjoitti:
Ruoja! metallimiehet piereskelee vanteita aamuisin.. ja syö nauloja jotta saadaan ruuveja..
leka ja pattinkin on varmaankin paras yhdistelmä tähän toimenpiteeseen.. olen itsekkin paininu saman ongelman kanssa tunteja..
Tai sitten vie ihan suosiolla autokorjaamolle.
Vielä selvennykseksi. Tolla metallimiehellä tarkoitin lähinnä, että niillä on tekniikka hallussa mm. lekan käytön suhteen. Periaatteessa jokainen pattimies osaa lekaa heiluttaa, mutta käytäntö usein ontuu.
Eipä ole koskaan tullut mieleen että noinkin helposta asiasta voi tulla näinkin vaikea. Joskus on joutunut vanhempien wolkkarien pyöränpulttien kanssa tapeltua. Monta ristikkoavainta rikkonut ja monta metriä jatkoputkea, parhaillaan 4m varren kanssa 100kg roikkunut ja hyppinyt eikä silti lähtenyt vaikka vehkeet kesti kasassa
Toinen mielenkiintoinen homma on ottaa ladasta takarumpu auki jos on kemppilukko tai kässäri huonossa kunnossa, jämähtää se rummun keskireikä vetariin ja oikeastaan ainot vaihtoehto on nostaa takakulma ylös ja ottaa renkaanpultit pois, vetää kässäri ja auto käymään, jarrua ja hanaa. Jarrut pitää rummun paikallaan ja vetari pyörittää rumpua jolloin pitäsi aueta. Jos vaan riittää koneessa puhtia, kerran oli niin tiukassa ettei 1600 myllyssä riittänyt voima
lähti sit sitkeellä paukutuksella sisäpuolelle... wanne on kyl ihan kypsä
oli ruastunu keskireiästä kiinni.
huh että helpotti kun loppu nastojen naputus ja poliisien pelko sekä ylim. ravistelu (kun väänsin ristikkoavaimella vanteen kieroon ekalla kerralla kun yritin irroitella )
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Ei jumalauta äijjät ei se rengas voi olla niin piukassa!! kokeileppä pistää rost off iceä se on tehokas ainakin laakereiden asennukseen sitten lekaa kylkeen jollei lähde niin joku puupalikka siihen laakeri pesän päälle ja vasaraa täräyttää ruosteet yllättävän hienosti pois. ellei sekään auta niin hinaus köysi vanteeseen kii ja traktorin haku pellolta. Ellei vieläkään lähde suosittelen menemään vakuutus yhtiöön voihan ne autot aina palaa 8)
JARSKA kirjoitti:Ei jumalauta äijjät ei se rengas voi olla niin piukassa!! kokeileppä pistää rost off iceä se on tehokas ainakin laakereiden asennukseen sitten lekaa kylkeen jollei lähde niin joku puupalikka siihen laakeri pesän päälle ja vasaraa täräyttää ruosteet yllättävän hienosti pois. ellei sekään auta niin hinaus köysi vanteeseen kii ja traktorin haku pellolta. Ellei vieläkään lähde suosittelen menemään vakuutus yhtiöön voihan ne autot aina palaa 8)
se on kyllä lähteny jo "aikaa" sitten irti ku lukee tosta vähän taaksepäin 8)