Sivu 1/1

käynti ongelmia

Lähetetty: 23 Elo 2007 16:47
Kirjoittaja anttij80
eli ongelmana on tyhjä käynti kun autoon on vaihdettu jyrkkä nokka ja tyhjä käynti on todella heikkoa.käy kyllä mutta ampuu aika reilusti aina välillä imusarjaan ja käy aaltoilevasti,eli olettaisin via olevan nokasta johtuva.autossa on säädettävä nokkapyörä ja epäilen että venttiili ei kerkee sulkeutuu ennen kipinää ja siksi ampuu imusarjaan.eli tarvisi varmaa säätää nokkapyörää muta säädänkö aikasemmalle vai myöhäsemmälle sytkään nähden?

Lähetetty: 23 Elo 2007 17:46
Kirjoittaja Megado
Mikähän auto ja kone kyseessä, onko ajotukset oikein suhteessa nokkaan.

Lähetetty: 24 Elo 2007 08:39
Kirjoittaja anttij80
auto on siis sierra -87 turbo ic,huomasin että alasiiman ollessa kohdalla on nokka mennyt merkistä hieman ohi. on siinämerkin sivussa,mutta voiko se vaikuttaa tohon paukuttamiseen kun mielestäni sillon jos se olis jäljessä niin voisi paukuttaa.tarviipa vaa testailla eri asetuksia kait se joskus alkaa toimii

Lähetetty: 24 Elo 2007 08:47
Kirjoittaja anttij80
ja onkos muuten normaalia että puolan miinuksessa ei ole maata ollenkaa auton ollessa sammuksissa? ei vaikuta onko virrat päällä vai ei ei ole maata ollenkaa ja sitten kun laitoin hyppy johdon puolan miinuksesta suoraan maahan niin ei lähde käymään kun miinukseen tulee virta startaessa tai ainakin räpsähti kun otin sen oman hyppy johdon pois. eli tuntuu jotenki ihmeelliseltä tuo asia.vai onko normaalia?

Lähetetty: 24 Elo 2007 18:33
Kirjoittaja anttij80
eikö siis puolan miinus pitäis olla miinus eli maa koko ajan??? vai kuuluuko siihen tulla jännite?

Lähetetty: 27 Elo 2007 09:16
Kirjoittaja anttij80
eikö nyt kukaan osaa auttaa??? pitääkö puolan miinukseenkin tulla virtaa vai maata???? mitatkaa nyt joku että voi alkaa hakee vikaa

Lähetetty: 27 Elo 2007 09:30
Kirjoittaja TVR
Puolan miinusta "katkotaan" (sytkän ohjaus hoitaa sen) silloin tulee kipinä puolasta.
Eli jos virrat päällä ja räpyttelet johdolla maata puolaan lyö puola kipinää.
Tuo imusarjaan paukuttelu viittaa laihaan seokseen.
Eli soppaa lisää ja kiihdytys rikastusta niin pitäs loppuoa paukuttelu.
Onkos lamdaa että näät seokset?

Lähetetty: 28 Elo 2007 09:04
Kirjoittaja anttij80
paukuttelu tuskin johtuu laihasta sopasta kun kulutus on tässä kylillä n27l/100km kun tota rankoo tos ja seokset ovan rikkaalla koko ajan. ihmetyttää vaa toi pauke.ja jos puolan miinusta katkotaan niin miten ihmeessä sinne tulee virtaa miinus puolellekkin?

Re: käynti ongelmia

Lähetetty: 28 Elo 2007 09:31
Kirjoittaja TVR
anttij80 kirjoitti:eli ongelmana on tyhjä käynti
Jos tuo ongelmana, ei se 27l kulutus siitä johu.
Sillä jyrkemmällä nokalla usein vaatii pikkasen soppaa lisää.

Lähetetty: 28 Elo 2007 14:14
Kirjoittaja anttij80
nyt on tulpat johdot ym kilkkeet vaihdettu ja samanlailla toimii tyhjä käynti venttiili vaihdettu 3 kertaa ei muutosta.
kierrokset seilaa 900-1700 välillä koko ajan varmaa johtuen nokasta kun ei muuta enää keksi ja imu vuotoja ei ole ainakaan eteen viä tullut.
paukuttelu loppu en tie mistä johtu mut nyt ei paukuttanut et oisko ollu joku häiriö vaa :D tai liian vähän kierroksia :D
käynti on seilaavaa ja kaasussa ei ole pientä aluetta ollenkaa vaa joko kiertää tai sit ei eli pinta kaasu hukassa ja joutuu joku ajaa pienellä vaihteella kierroksilla tai sit vedättää isolla vaihteella joten onko tossa jotai tarkastamisen arvosta?

Re: käynti ongelmia

Lähetetty: 29 Elo 2007 01:05
Kirjoittaja mr.oohoosee
anttij80 kirjoitti:eli ongelmana on tyhjä käynti kun autoon on vaihdettu jyrkkä nokka ja tyhjä käynti on todella heikkoa.käy kyllä mutta ampuu aika reilusti aina välillä imusarjaan ja käy aaltoilevasti,eli olettaisin via olevan nokasta johtuva.autossa on säädettävä nokkapyörä ja epäilen että venttiili ei kerkee sulkeutuu ennen kipinää ja siksi ampuu imusarjaan.eli tarvisi varmaa säätää nokkapyörää muta säädänkö aikasemmalle vai myöhäsemmälle sytkään nähden?
tyhjäkäynti seokset päin pyllyä..ja tuosta kulutuslukemasta päätellen tuntuu olevan muutkin seokset.

Lähetetty: 29 Elo 2007 09:19
Kirjoittaja henu
Samaamieltä muitten kans et laihalle vetää tyhjäkäynnillä.
Itsellä oli kutakuinkii samat ongelmat joskus ku oli kiree nokka ja vakiokaasari, homma korjautu samantien ku laitto tuplat ja soppaa riitti, kulutuskin oli n 10l/100km

Lähetetty: 29 Elo 2007 18:04
Kirjoittaja anttij80
no nyt on muitakin onkelmia ku motti anto perix et ei enää tyhjäkäynti harmita :D

Lähetetty: 03 Syys 2007 21:24
Kirjoittaja Mr_Who
Rallin ajo tosi mutasta tietä soista vesirapakoista kakkosella kaasupohjassa lintassa ei tehnyt koneelle hyvää, koska vesi pääsi ilmanputsarikoteloon asti ja kasteli suodattimen ja ilmeisesti imi vettä imusarjalle.(eihän se rallin ajo, vaan sen koneen kastuminen vähä liikaa) Sen takia käyntiongelmia on ollut, tyhjäkäynti aaltoilee tonnin ja 1600kierroksen välissä... ihan ku joku olis kepeesti painamassa kaasua aina sillon tällön. :D Tämä siis kylmänä.

Ja sit toinen oire, kylmänä ton aaltoilevan tyhjäkäynnin lisäksi auto tykkää myös nykiä vittumaisesti kiihyttäessä ja muutenkin ajossa... ihan kuin katkaisisi hetkeksi polttoaineen syötön tai sitte kipinän.. :roll:

Jospa se siitä. Huomenna vois avata ilmamassamittarin ja suhauttaa paineilmalla sitä vähä, jos sillä olis vaikutusta tohon tyhjäkäyntiin.
En tiedä sitte miten korjata nykiminen.