Sivu 1/1

stockmann

Lähetetty: 28 Heinä 2007 17:17
Kirjoittaja esko71
kysyisin tosta sierran stockmann turbo hässäkästä..onko helppo asentaa ja mitä kaikkee pitä muistaa..ja onko nuita miten saatavana..jos tuollaista suunnittelee suht orikinellin 1,6 tai 2,0l seuraksi..ja etenkin onko hyötyä tehollisesti?

Re: stockmann

Lähetetty: 28 Heinä 2007 22:18
Kirjoittaja jaska74
esko71 kirjoitti:ja etenkin onko hyötyä tehollisesti?
no ei niitä sinne koristeeksikaan laitettu, mutta mitään rakettia on turha odottaa...


ihan helppoo se on asentaa jos jostain löytää täydellisen sarjan. sehän sopii nääs ihan suoraan paikalleen..



mitä pitää muistaa? no tietenkin se muutoskatsastus :wink:

Lähetetty: 28 Heinä 2007 22:33
Kirjoittaja tt-r
Haluaisko joku nyt selventää,et mikä tää stokmanni nyt oikeen on,ku kaikki siitä niin puhuu? :shock:

Lähetetty: 28 Heinä 2007 22:48
Kirjoittaja jaska74

Lähetetty: 29 Heinä 2007 02:02
Kirjoittaja Volmari
Eli suomen Stokmann auton oma valmiste turbosierra. minä en hätkähtäisi mokomasta vaan pistäisin hymyn korviin saakka.

siitähän saa jalostettua vaikka minkälaisen raketin koneen vaihtamalla ym. ilman että tulee mitään muutosta turbosta. se kun on ollut siinä jo rekisteröinnistä lähtien.

suoraan sanottuna siinä olisi minulle oiva aihio.. nam nam..

Lähetetty: 29 Heinä 2007 09:47
Kirjoittaja evolution
stokka ei turbottanut itse yhtään sierraa, vaan teetti ne.

ainakin 2 eri firmaa teki hommia, moposport(muistaakseni) teki turbotuksia ja joku toinen firma myös helsingissä :wink:

jarruihin ei koskettu laisinkaan ja kannen väliinkin laitettiin jonkin sortin levy(ei kaikkiin) vain että saatiin puristukset laskemaan.

se IHI:n RHB5 fööni mitä käytettiin ei ole mikään järin suuri.

tietenkin sillä kyllä pärjää alkuun mutta kokemuksesta tiedän että hönkää täytyy saada hetken päästä lisää.

seuraava on vain oma mielipiteeni joten ei kannata tehdä nyt mitään jyrkkiä johtopäätöksiä.

jos meinaa sellaisen tehdä niin samalla vaivalla hommaa hivenen isomman turbon(scaniasta Holset:in 8) ) ja laittaa coolerin keulalle ja koneen kylkeen kunnon paineistetun kaasarin(t) tai ruiskun ja käy hakemassa teholapun ja leimaan.

Lähetetty: 29 Heinä 2007 10:31
Kirjoittaja esko71
mut mitehän hyvin tuo vakio alakerta pysyis läjässä jos tosiaan tekis pieniä vaihdoksia tai lisäyksiä esim:turbo,välijäähytin,pakosarja,öljynlauhdutin..ja jos siihen puristusten laskuun keksis jonku järkevämmän kuin lyödä monta tiivistettä päällekkäin..mistähän vaan löytäs täydellisen paketin missä ois kaikki hilkkeet :?:

Lähetetty: 29 Heinä 2007 13:53
Kirjoittaja jaska74
evolution kirjoitti:ainakin 2 eri firmaa teki hommia, moposport(muistaakseni) teki turbotuksia ja joku toinen firma myös helsingissä :wink:
se oli sellanen vanha pappa mikä niitä väsäili kauniaisissa. kerran sielä tuli käytyä kaverin stocka-eskoon kyselemässä osia
moposportti vain toimitti osia, ei kassannut autoja...

Lähetetty: 29 Heinä 2007 13:55
Kirjoittaja jaska74
esko71 kirjoitti:mistähän vaan löytäs täydellisen paketin missä ois kaikki hilkkeet :?:
tuskin mistään. ovat aika kysyttyjä ja loppupeleissä harvinaisia.

Lähetetty: 29 Heinä 2007 15:05
Kirjoittaja evolution
jaska74 kirjoitti: se oli sellanen vanha pappa mikä niitä väsäili kauniaisissa. kerran sielä tuli käytyä kaverin stocka-eskoon kyselemässä osia
moposportti vain toimitti osia, ei kassannut autoja...

kiitos korjauksesta, muistin hivenen väärin tämän homman on sen verran aikaa kun kuulin siitä

stocka

Lähetetty: 30 Heinä 2007 14:24
Kirjoittaja mcb88
Itse omistan tuollaisen stocka sierran ja kiva aihiohan se on kun papereissa on ahdin leimattu ilman malli merkintää eikä tehoja kuitenkaan laitettu. ongelma vaan että ic ja mikäli ruiskun laittaa pitää muutoskatsastaa mutta helposti sitä voimaa saa esim paineistetuilla tuplillakin varmasti ihan riittämiin.. Multa löytyis yks ylimääränen turpopakosarja, ihi ahdin ja sen laippa downpipeen tosin ahdin kaipaa vähän kunnostusta kun on 18vuotta autossa kiinni ollut :wink: ja tosiaan erittäin pienestä föönistä onkin kyse kai suosittelevat sitä max 1,6 koneisiin 8)