Sivu 1/1

Sierran 1.6l bensa koneen korvaaminen sierran 2.3l kiisselil

Lähetetty: 15 Touko 2007 14:04
Kirjoittaja jani.sinha
Moikka!

Löytyiskö täältä neuvoa, että mahtaakohan tuo 2.3l kiisseli kone käydä kiinni tohon samaan laatikkoon ku 1.6?

Koneen kiinnityksillä ei ole väliä, se riittää jos se käy samaan laatikkoon.

Lähetetty: 15 Touko 2007 19:05
Kirjoittaja janzamar
Kiisselin laatikko tais käydä kutoseen mutta ei ohariin
jos en väärin muista.

Lähetetty: 15 Touko 2007 19:12
Kirjoittaja jani.sinha
janzamar kirjoitti:Kiisselin laatikko tais käydä kutoseen mutta ei ohariin
jos en väärin muista.
Ai paha... Oisko mitään kiisselii, mikä kävis tohon ohc:n laatikkoon? Voisko joku etuveto eskon kone käydä?

Lähetetty: 15 Touko 2007 19:15
Kirjoittaja janzamar
No miksei sitä laatikkoa voi vaihtaa samointein?
Ja kardaaniakin sitten varmaan..luulis sopuhinnalla löytyvän
kun ovat jo niin iäkkäitä kumminkin,voi löytyä pakettina halvemmalla kuin erikseen.

Lähetetty: 15 Touko 2007 22:19
Kirjoittaja VesQ
Jos kerran kiisselin perään menee v6 laatikko niin vaihtaa sen v6 kytkinkopan siihen ohcn laatikkoon (olettaen että on iso 4v tai 5v jossa irrallinen kytkinkoppa)

Vai olikos v6 laatikossa vielä lyhyempi/pidempi kytkinakseli

Lähetetty: 18 Touko 2007 11:27
Kirjoittaja jani.sinha
VesQ kirjoitti:Jos kerran kiisselin perään menee v6 laatikko niin vaihtaa sen v6 kytkinkopan siihen ohcn laatikkoon (olettaen että on iso 4v tai 5v jossa irrallinen kytkinkoppa)

Vai olikos v6 laatikossa vielä lyhyempi/pidempi kytkinakseli
Hmm... Joo o, mut ku mulla on toi c3 automaagi, ni siinä ei muistaakseni ollu tota irrotettavaa koppaa... :cry:

Mä en usko et ton c3:sen edessä ois ollu ikinä kiisselii, jaa mut hei onhan noita granadoita ollu v6:sena automaagina? mikä laatikko siinä sit on ex seki oo toi c3?

Lähetetty: 18 Touko 2007 14:05
Kirjoittaja kipi70
Jos en väärin muista niin v6 laatikossa oli pidempi kytkin akseli.

Lähetetty: 18 Touko 2007 20:13
Kirjoittaja jaska74
vähän aihetta sivuten mutta mites noi dieselveroasiat tollaselle tekniikanvaihdolle?

Lähetetty: 18 Touko 2007 20:25
Kirjoittaja samiharju
diesel/v6 mallissa eri kytkinkoppa ja pidempi kytkinakseli kun oohooseessä eli vaihtoon menee laatikko tai sit kytkinkoppa ja jatkat kytkinakselia vajaat 4 senttiä.

veroasiat ei oo sen kummempia, kun auto muutoskatsastetaan dieseliksi alkaa siitä päivästä juoksemaan käyttövoimavero, ei sen ihmeellisempää.

katsastukselle tarviit vertailumoottoritodistuksen (eli sierran yleispaperi jonka saa lähimmältä ford-huollolta, joillain asemilla (ainakin K1 asemilla) on ko. paperi kansiossa valmiina, sen mukaiset muutokset jos tarvii (pitää ottaa huomioon moottorin koko, paino ja teho) ja leimalle. vaihdetuista osista merkitään prosentit otteeseen. moottorin alkuperäselvitys myös vaaditaan, eli esim rekisterinumero mistä kone on tai sit ostokuitti tai muu luotettava selvitys.