Sierran 1.6l bensa koneen korvaaminen sierran 2.3l kiisselil

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

Sierran 1.6l bensa koneen korvaaminen sierran 2.3l kiisselil

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

Moikka!

Löytyiskö täältä neuvoa, että mahtaakohan tuo 2.3l kiisseli kone käydä kiinni tohon samaan laatikkoon ku 1.6?

Koneen kiinnityksillä ei ole väliä, se riittää jos se käy samaan laatikkoon.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kiisselin laatikko tais käydä kutoseen mutta ei ohariin
jos en väärin muista.
ei sieltä mitään junia t...
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

janzamar kirjoitti:Kiisselin laatikko tais käydä kutoseen mutta ei ohariin
jos en väärin muista.
Ai paha... Oisko mitään kiisselii, mikä kävis tohon ohc:n laatikkoon? Voisko joku etuveto eskon kone käydä?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No miksei sitä laatikkoa voi vaihtaa samointein?
Ja kardaaniakin sitten varmaan..luulis sopuhinnalla löytyvän
kun ovat jo niin iäkkäitä kumminkin,voi löytyä pakettina halvemmalla kuin erikseen.
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos kerran kiisselin perään menee v6 laatikko niin vaihtaa sen v6 kytkinkopan siihen ohcn laatikkoon (olettaen että on iso 4v tai 5v jossa irrallinen kytkinkoppa)

Vai olikos v6 laatikossa vielä lyhyempi/pidempi kytkinakseli
jani.sinha
Viestit: 18
Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47

Viesti Kirjoittaja jani.sinha »

VesQ kirjoitti:Jos kerran kiisselin perään menee v6 laatikko niin vaihtaa sen v6 kytkinkopan siihen ohcn laatikkoon (olettaen että on iso 4v tai 5v jossa irrallinen kytkinkoppa)

Vai olikos v6 laatikossa vielä lyhyempi/pidempi kytkinakseli
Hmm... Joo o, mut ku mulla on toi c3 automaagi, ni siinä ei muistaakseni ollu tota irrotettavaa koppaa... :cry:

Mä en usko et ton c3:sen edessä ois ollu ikinä kiisselii, jaa mut hei onhan noita granadoita ollu v6:sena automaagina? mikä laatikko siinä sit on ex seki oo toi c3?
kipi70
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:51

Viesti Kirjoittaja kipi70 »

Jos en väärin muista niin v6 laatikossa oli pidempi kytkin akseli.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

vähän aihetta sivuten mutta mites noi dieselveroasiat tollaselle tekniikanvaihdolle?
Focus 1.0 edition a6 2017
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

diesel/v6 mallissa eri kytkinkoppa ja pidempi kytkinakseli kun oohooseessä eli vaihtoon menee laatikko tai sit kytkinkoppa ja jatkat kytkinakselia vajaat 4 senttiä.

veroasiat ei oo sen kummempia, kun auto muutoskatsastetaan dieseliksi alkaa siitä päivästä juoksemaan käyttövoimavero, ei sen ihmeellisempää.

katsastukselle tarviit vertailumoottoritodistuksen (eli sierran yleispaperi jonka saa lähimmältä ford-huollolta, joillain asemilla (ainakin K1 asemilla) on ko. paperi kansiossa valmiina, sen mukaiset muutokset jos tarvii (pitää ottaa huomioon moottorin koko, paino ja teho) ja leimalle. vaihdetuista osista merkitään prosentit otteeseen. moottorin alkuperäselvitys myös vaaditaan, eli esim rekisterinumero mistä kone on tai sit ostokuitti tai muu luotettava selvitys.
Vastaa Viestiin