Sivu 1/2

ford escort 1.8 zetecin viritys

Lähetetty: 23 Huhti 2007 20:17
Kirjoittaja vel85
mitäs kannattais tehä tollasel vakiol 1.8 zetecil et sais lisää potkua

Lähetetty: 23 Huhti 2007 20:36
Kirjoittaja gringo
Myydä ja ostaa tehokkaampi? :roll:

Lähetetty: 23 Huhti 2007 21:32
Kirjoittaja jaska74
samat virityskeinot siihen toimii kun muihinkin autoihin :? :?

Lähetetty: 23 Huhti 2007 22:02
Kirjoittaja Krisse
Peltisarja, katin poistaminen, isompi pakari, lastu ja vapaavirtausputsari on tosi hyvä lähtökohta.

Parhaan tuloksen noista saa kun maksaa ne euron kolikoilla niin kevenee lompakkokin parhaiten.

Ja paskanjauhanta sikseen. Allaolevasta linkistä voi etsiä miten itse aijon saada tosta 105 heppaisesta 1.8:sta muutaman 10 lisää. Siihen joutuu kyllä sijoittamaan muutaman satasen eikä kahden perjantaipimppisen välinen aikakaan varmaan riitä työajaksi.

Lähetetty: 16 Touko 2007 13:44
Kirjoittaja jake80
itse sain oman mondeon (1.8 DOHC) liikkumaan suhteelisen pirteästi seuraavilla muutoksilla. vapaavirtaus suodatin, katin poisto, 2" putkisto, rs2000 kaasuläppä. peltisatsi tulossa kun on rahaa... ja TIETENKIN liisää informaatiota kaipaisin viritykseen esim. mitkä ja mistä nokat, suuttimet, ecu ym... :wink:






FORD mondeo 1.8i -94

Lähetetty: 16 Touko 2007 16:31
Kirjoittaja Volmari
ECU:ksi vain megaruutta! siinä on yhtä paljon eri säätömahdollisuuksia kuin yli 600e ECU:issa, ainut vain että hinta on erittäin pieni ja itse joutuu vähän piuhoja vetämään.

Lähetetty: 17 Touko 2007 01:24
Kirjoittaja Monteonisti
Vaihtaa pienemmän pykälän ja kaasu pohjaan? :roll:

Lähetetty: 17 Touko 2007 09:56
Kirjoittaja kimmok
Vaihtaa sen 1.8 130heeposen osat siihen ja sitten vielä vähän peltisarjaa sun muuta... luulis tuntuvan persiissä :roll:

Lähetetty: 17 Touko 2007 10:18
Kirjoittaja Pappa- igor
Monteonisti kirjoitti:Vaihtaa pienemmän pykälän ja kaasu pohjaan? :roll:
sori vaan monteonisti mutta ei se 1.8 setekki silläkään kyllä mihinkään kulje :roll:

Lähetetty: 19 Touko 2007 23:29
Kirjoittaja Monteonisti
Olen ajellut pitkiäkin matkoja ja ylinopeussakot saanut, siis kulkee johonkin? 8)
Onhan tuo 0-100 10s tietenkin hidasta jos on kiire! :twisted:

Lähetetty: 20 Touko 2007 00:23
Kirjoittaja Regu
Monteonisti kirjoitti:Olen ajellut pitkiäkin matkoja ja ylinopeussakot saanut, siis kulkee johonkin? 8)
Onhan tuo 0-100 10s tietenkin hidasta jos on kiire! :twisted:
Escortilla muistaakseni 9.2s 0-100km/h =P :D

Lähetetty: 20 Touko 2007 11:07
Kirjoittaja Pappa- igor
Monteonisti kirjoitti:Olen ajellut pitkiäkin matkoja ja ylinopeussakot saanut, siis kulkee johonkin? 8)
Onhan tuo 0-100 10s tietenkin hidasta jos on kiire! :twisted:
no saahan ne sakot vaikka litrasella mikralla ja eikös se 0-100 ole 10.8 sek ainakin tolla 105 kaakkisella...

Lähetetty: 20 Touko 2007 13:40
Kirjoittaja Pyrre
1.8l 115hp on muistaakseni 9.9sekunttia 0-100km/t. Et ei mun mielestä hevosien määrään suhteutettuna huono arvo. Ja väittäisin että jos kehtaa revittää niin hiukan allekkin menee, koska kyllä ainakin hyvin pärjäsin täyskiihdytyksessä 323F:n perässä jossa siis 1.8l 132hp kone ja pitäis mennä jotain yli sekunnin nopeammin 0-100km/t

Lähetetty: 11 Kesä 2007 15:29
Kirjoittaja _kapo_
Kysymyksenä voisin heittää ilmoille että mitäs tuohon 1.8 16v ztekkii jossa on 93 kw ni voi vielä laittaa isommista zetekeistä..auto fiesta rs1800...?? 2.0 maf?? auttaako.. kitoos

Lähetetty: 11 Kesä 2007 17:05
Kirjoittaja Krisse
Ei mitään. Oikeita viriosia vaan ostamaan.

Lähetetty: 18 Kesä 2007 14:17
Kirjoittaja rubans
Sopiikos tuollanen rs2000 kaasuläppä suoraan 1.8 105 heppaseen ilman mitää ihmetekoja, elikkäs onko kiinnitysruuvit samoilla kohtia ja sopiiko nykyinen vaijerihässäkkä siihen?

Niin ja onko sillä vaikutusta... Putkisto ja vapaavirtaussuodatin ilmanohjaimen kera on jo paikoillaan.

Lähetetty: 07 Heinä 2007 01:40
Kirjoittaja AZIS
Pappa- igor kirjoitti: sori vaan monteonisti mutta ei se 1.8 setekki silläkään kyllä mihinkään kulje :roll:
Kumma juttu ku itellä 1.8 zetec mk1 mondeo STW 115hp
eikä Mi16 405 pösö pärjänny alku kiihdytyksissä vast 120 jälkee rupes pösö pysyy mukana!! kaipa se vaa on ratin ja penkin välissä se suurin teho ero
jaa nii jäihän tos yks 200nen nissanikii (just sain kortin ratissa)

Lähetetty: 07 Heinä 2007 02:52
Kirjoittaja _kapo_
Oma viesta ainaki tarpeeks rivakasti vie töihin ja tuo sieltä poiskin.. riittää minulle :)

Lähetetty: 07 Heinä 2007 05:41
Kirjoittaja Krisse
_kapo_ kirjoitti:Fiesta xr2i 1.8 16v vm92 93kw
Haluutko kertoo mitä tolle on tehty et on päädytty tollasiin kw lukemiin?

Ja mitä tulee Azizin jättämispuuhiin niin täytyy sanoa että on se kyllä kumma et mitä tuoreempi ajokortti niin sitä helpommin saa jätettyä kaikenlaisilla mopoilla vaikka Nasan kuuraketin. Nyt kun on jo vanhempi ajokortti taskussa niin musta tuntuu et tolla nykyselläkään Fiestalla (ei o vielä mitattu mut jos jää alle 140 hepan niin on paha pettymys) ei jättäis paljo mitää.

Lähetetty: 07 Heinä 2007 14:52
Kirjoittaja Regu
AZIS kirjoitti: Kumma juttu ku itellä 1.8 zetec mk1 mondeo STW 115hp
eikä Mi16 405 pösö pärjänny alku kiihdytyksissä vast 120 jälkee rupes pösö pysyy mukana!! kaipa se vaa on ratin ja penkin välissä se suurin teho ero
jaa nii jäihän tos yks 200nen nissanikii (just sain kortin ratissa)

:lol: :lol:

Lähetetty: 07 Heinä 2007 16:26
Kirjoittaja janzamar
Regu kirjoitti:
:lol: :lol:
Ootkos nyt ihan varma että "vastapuolet" on ihan kilpaillukin :)

Lähetetty: 07 Heinä 2007 16:50
Kirjoittaja _kapo_
Krisse kirjoitti: Haluutko kertoo mitä tolle on tehty et on päädytty tollasiin kw lukemiin?
Viesta on vakio..taitaa olla rs1800 :roll:

Lähetetty: 08 Heinä 2007 01:51
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä muista, mutta minun Esko otti kakosella yli 90, kolmosella yli 130, nelosella yli 170, vitosta en kokeillut, siis huippuja, mutta koskaan en "jalkoihin" jäänyt muun liikenteen seassa! 8)

Lähetetty: 08 Heinä 2007 13:05
Kirjoittaja Krisse
_kapo_ kirjoitti:Viesta on vakio..taitaa olla rs1800 :roll:
No eiks se oo sit 96kW?=130hv? En oo kyl kuullu tollasist 93kW lukemist koskaa.

Lähetetty: 08 Heinä 2007 16:55
Kirjoittaja Volmari
Ja jos nyt sitten jatkettaisiin ihan topicin määräämällä linjalla.