Sivu 1/1

Cosworthin kone Escortiin

Lähetetty: 11 Huhti 2007 01:24
Kirjoittaja macce2
Tyhmähkö aloittelijan kysymys eli:

Voiko standardi-Escortiin vm. 87 vaihtaa Cosworthin
koneen ? (jos jostain saa käsiinsä)
Mitä kaikkea tarvis muuttaa / uusia, jos sellasen tälläis ?

Lähetetty: 11 Huhti 2007 08:43
Kirjoittaja JesseT
On niitä tehty, mutta jos koneen poikittain meinaat laittaa, niin ahdasta tulee. Paitsi että cossun kone on aika paljon pidempi, niin hihnapyörästöä joutuu soveltamaan pienempään tilaan. Tämä siis jos sen aikoo pistään edelleen poikittain. Pitkittäin sitten joutuu tekemään kardaanitunnelin ja siirtämään ohjauksen muualle ja sitten tietenkin koko takapään ripustus, vaihteisto ja perä uusiksi.

Lähetetty: 11 Huhti 2007 11:05
Kirjoittaja TeRoK
Ja eikös cossu ekkeri ollut myös pidempi runkoinen kuin normi esco?
Eli voimansiirron osiakaan ei varmaan suoraan saa sopimaan.

Lähetetty: 11 Huhti 2007 11:15
Kirjoittaja henu
taitaa tämä rojekti yritys olla MK4 koppaan ni ei varmasti sovi cossun osat suoraan :)

Lähetetty: 11 Huhti 2007 11:24
Kirjoittaja jaska74
TeRoK kirjoitti:Ja eikös cossu ekkeri ollut myös pidempi runkoinen kuin normi esco?
Eli voimansiirron osiakaan ei varmaan suoraan saa sopimaan.
cossuesko on tehty sierran pohjalevylle ja vaan näyttää samalta kun esko

Lähetetty: 11 Huhti 2007 15:28
Kirjoittaja siipicossu
jaska74 kirjoitti: cossuesko on tehty sierran pohjalevylle ja vaan näyttää samalta kun esko
Ja on samalla eri mallisarjaa kuin muut Escortit.

Lähetetty: 11 Huhti 2007 18:13
Kirjoittaja macce2
Aivan. Arvelinkin ko. moottorinvaihtoa hyvin hankalaksi suorittaa.
Kiitos vastauksista.
Paljonkohan noita Cosworth-Escoja olis Suomessa ? Liikennekelpoisia siis

Lähetetty: 11 Huhti 2007 18:36
Kirjoittaja Volmari
onhan noita cossu-escoja.. mutta näitä mk4:n pohjalle rakennettuja en ole kuullut tai nähnyt yhtään.

mutta ainakin minun ajatuskaavion mukaan joutuu tekemään aika massiivisia muutoksia konehuoneen puolelle että saa sen pannun sinne pitkittäis suunnassa, jotta autosta tehdään takavetoinen. epäilen sitä leimaamis asiaa siinä kohtaa.

mutta oletko ajatellut RS2000 konetta? se sopii sinne suht pienillä muutoksilla. tai sitten jos mutka tarvii saada mukaan niin ei muuta kuin tekemään kestävää ja raakaa ZVH turbo tekniikkaa.

Lähetetty: 11 Huhti 2007 18:37
Kirjoittaja tony the tiger
macce2 kirjoitti:Paljonkohan noita Cosworth-Escoja olis Suomessa ? Liikennekelpoisia siis
En tiedä tarkasti, mutta yli 50.

Lähetetty: 12 Huhti 2007 11:45
Kirjoittaja koskar
Volmari kirjoitti:mutta oletko ajatellut RS2000 konetta? se sopii sinne suht pienillä muutoksilla.
Piece of piece ja nähty on :D.

Lähetetty: 12 Huhti 2007 13:55
Kirjoittaja country sedan
Joskus männä vuosina Mr.Rallicross M.Schanche teki oman Cossu Esconsa RS 2000 koppaan, perusteluna lyhyempi akseliväli.

Lähetetty: 12 Huhti 2007 20:02
Kirjoittaja macce2
@Volmari

Mitä, sun mk4-rojektihan on ihan mun oman näkönen ?! ;-)

Lähetetty: 13 Huhti 2007 17:16
Kirjoittaja Volmari
macce2 kirjoitti:@Volmari

Mitä, sun mk4-rojektihan on ihan mun oman näkönen ?! ;-)
Matkija!!! :lol: :lol: :lol:

mistäs näkis sun killerin? kansa vaatii kuvia!

mk4

Lähetetty: 28 Elo 2007 14:21
Kirjoittaja ohc205
Brittiläisessä "Fast Ford" lehdessä oli juttu Mk4 eskortista johon oli laitettu Cossu-tekniikka. En muista oliko takaveto, vai neliveto. Samaisen lehden toisessa numerossa oli Fiestassa takavetokossun tekniikka. Molempiin autoihin oli taka-akselisto otettu muistaakseni sierrasta.

Lähetetty: 28 Elo 2007 20:56
Kirjoittaja arska82
Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka. Oli tosin joku sprinttiohjus tai vastaava. Eli luulis onnistuvan mk4:n muuttaminen ainakin takavetotekniikalla olevaksi?1 :lol:

Lähetetty: 28 Elo 2007 21:45
Kirjoittaja henu
arska82 kirjoitti:Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka. Oli tosin joku sprinttiohjus tai vastaava. Eli luulis onnistuvan mk4:n muuttaminen ainakin takavetotekniikalla olevaksi?1 :lol:
CRSC:llä löytyy faq osiosta lehtileikkeet :wink:
Ja onhan siellä niitä rakentajia jotka on muutanu noita etuvetoja takavedoiks :)

Lähetetty: 28 Elo 2007 22:05
Kirjoittaja jaska74
arska82 kirjoitti:Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka.
youtubessa oli oikein video mutten tähän hätään löytänyt

Lähetetty: 28 Elo 2007 22:06
Kirjoittaja Bootsi
henu kirjoitti: CRSC:llä löytyy faq osiosta lehtileikkeet :wink:
Ja onhan siellä niitä rakentajia jotka on muutanu noita etuvetoja takavedoiks :)
Ja joskus jopa leimanneet etuvedosta, takavedoksi muutetun Escortin.
[mutta se on tehty silloin wanhaan hyvään aikaan] :lol:

Lähetetty: 28 Elo 2007 22:11
Kirjoittaja jaska74
eikös niihin vanhoihin eskoihin saanu enklannista ihan muutossarjaa tuolle etuveto->takaveto muutokselle. vai tuliko siitä jopa neliveto?
x-pack vai mikä ihme sen sarjan nimi oli

Lähetetty: 28 Elo 2007 22:53
Kirjoittaja henu
jaska74 kirjoitti:eikös niihin vanhoihin eskoihin saanu enklannista ihan muutossarjaa tuolle etuveto->takaveto muutokselle. vai tuliko siitä jopa neliveto?
x-pack vai mikä ihme sen sarjan nimi oli
Eikös x-pack ollu näitä capri ja välikoppa hommeleita :? nooh en nyt muista itekkää mut löytyyhän niitä takaveto muunnostarjoja maailmalta focukseen yms et ei varmaan ihme toi noi mk 3 ja 4 escotkaan

Lähetetty: 28 Elo 2007 23:06
Kirjoittaja overboost
Gartrac oli firman nimi.
Onhan noita mk3-mk6 escortteja sprinteissä vaikka kuinka monta,
mitkä on muutettu takavetoisiksi.

x-pack

Lähetetty: 29 Elo 2007 10:23
Kirjoittaja ohc205
Ja ainakin Granadassa X-pack oli kaiketi joku tehtaan alusta-sarja. Matalammat jouset ja kaasu-iskarit.

Lähetetty: 29 Elo 2007 23:12
Kirjoittaja jaska74