Cosworthin kone Escortiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
macce2
Viestit: 90
Liittynyt: 27 Heinä 2006 22:53
Paikkakunta: Rauma

Cosworthin kone Escortiin

Viesti Kirjoittaja macce2 »

Tyhmähkö aloittelijan kysymys eli:

Voiko standardi-Escortiin vm. 87 vaihtaa Cosworthin
koneen ? (jos jostain saa käsiinsä)
Mitä kaikkea tarvis muuttaa / uusia, jos sellasen tälläis ?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

On niitä tehty, mutta jos koneen poikittain meinaat laittaa, niin ahdasta tulee. Paitsi että cossun kone on aika paljon pidempi, niin hihnapyörästöä joutuu soveltamaan pienempään tilaan. Tämä siis jos sen aikoo pistään edelleen poikittain. Pitkittäin sitten joutuu tekemään kardaanitunnelin ja siirtämään ohjauksen muualle ja sitten tietenkin koko takapään ripustus, vaihteisto ja perä uusiksi.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ja eikös cossu ekkeri ollut myös pidempi runkoinen kuin normi esco?
Eli voimansiirron osiakaan ei varmaan suoraan saa sopimaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

taitaa tämä rojekti yritys olla MK4 koppaan ni ei varmasti sovi cossun osat suoraan :)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

TeRoK kirjoitti:Ja eikös cossu ekkeri ollut myös pidempi runkoinen kuin normi esco?
Eli voimansiirron osiakaan ei varmaan suoraan saa sopimaan.
cossuesko on tehty sierran pohjalevylle ja vaan näyttää samalta kun esko
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

jaska74 kirjoitti: cossuesko on tehty sierran pohjalevylle ja vaan näyttää samalta kun esko
Ja on samalla eri mallisarjaa kuin muut Escortit.
macce2
Viestit: 90
Liittynyt: 27 Heinä 2006 22:53
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja macce2 »

Aivan. Arvelinkin ko. moottorinvaihtoa hyvin hankalaksi suorittaa.
Kiitos vastauksista.
Paljonkohan noita Cosworth-Escoja olis Suomessa ? Liikennekelpoisia siis
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

onhan noita cossu-escoja.. mutta näitä mk4:n pohjalle rakennettuja en ole kuullut tai nähnyt yhtään.

mutta ainakin minun ajatuskaavion mukaan joutuu tekemään aika massiivisia muutoksia konehuoneen puolelle että saa sen pannun sinne pitkittäis suunnassa, jotta autosta tehdään takavetoinen. epäilen sitä leimaamis asiaa siinä kohtaa.

mutta oletko ajatellut RS2000 konetta? se sopii sinne suht pienillä muutoksilla. tai sitten jos mutka tarvii saada mukaan niin ei muuta kuin tekemään kestävää ja raakaa ZVH turbo tekniikkaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
tony the tiger
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tony the tiger »

macce2 kirjoitti:Paljonkohan noita Cosworth-Escoja olis Suomessa ? Liikennekelpoisia siis
En tiedä tarkasti, mutta yli 50.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Volmari kirjoitti:mutta oletko ajatellut RS2000 konetta? se sopii sinne suht pienillä muutoksilla.
Piece of piece ja nähty on :D.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Joskus männä vuosina Mr.Rallicross M.Schanche teki oman Cossu Esconsa RS 2000 koppaan, perusteluna lyhyempi akseliväli.
macce2
Viestit: 90
Liittynyt: 27 Heinä 2006 22:53
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja macce2 »

@Volmari

Mitä, sun mk4-rojektihan on ihan mun oman näkönen ?! ;-)
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

macce2 kirjoitti:@Volmari

Mitä, sun mk4-rojektihan on ihan mun oman näkönen ?! ;-)
Matkija!!! :lol: :lol: :lol:

mistäs näkis sun killerin? kansa vaatii kuvia!
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

mk4

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Brittiläisessä "Fast Ford" lehdessä oli juttu Mk4 eskortista johon oli laitettu Cossu-tekniikka. En muista oliko takaveto, vai neliveto. Samaisen lehden toisessa numerossa oli Fiestassa takavetokossun tekniikka. Molempiin autoihin oli taka-akselisto otettu muistaakseni sierrasta.
Avatar
arska82
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka. Oli tosin joku sprinttiohjus tai vastaava. Eli luulis onnistuvan mk4:n muuttaminen ainakin takavetotekniikalla olevaksi?1 :lol:
Up The Irons!
Elmeri -74
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

arska82 kirjoitti:Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka. Oli tosin joku sprinttiohjus tai vastaava. Eli luulis onnistuvan mk4:n muuttaminen ainakin takavetotekniikalla olevaksi?1 :lol:
CRSC:llä löytyy faq osiosta lehtileikkeet :wink:
Ja onhan siellä niitä rakentajia jotka on muutanu noita etuvetoja takavedoiks :)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

arska82 kirjoitti:Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka.
youtubessa oli oikein video mutten tähän hätään löytänyt
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

henu kirjoitti: CRSC:llä löytyy faq osiosta lehtileikkeet :wink:
Ja onhan siellä niitä rakentajia jotka on muutanu noita etuvetoja takavedoiks :)
Ja joskus jopa leimanneet etuvedosta, takavedoksi muutetun Escortin.
[mutta se on tehty silloin wanhaan hyvään aikaan] :lol:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eikös niihin vanhoihin eskoihin saanu enklannista ihan muutossarjaa tuolle etuveto->takaveto muutokselle. vai tuliko siitä jopa neliveto?
x-pack vai mikä ihme sen sarjan nimi oli
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

jaska74 kirjoitti:eikös niihin vanhoihin eskoihin saanu enklannista ihan muutossarjaa tuolle etuveto->takaveto muutokselle. vai tuliko siitä jopa neliveto?
x-pack vai mikä ihme sen sarjan nimi oli
Eikös x-pack ollu näitä capri ja välikoppa hommeleita :? nooh en nyt muista itekkää mut löytyyhän niitä takaveto muunnostarjoja maailmalta focukseen yms et ei varmaan ihme toi noi mk 3 ja 4 escotkaan
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Gartrac oli firman nimi.
Onhan noita mk3-mk6 escortteja sprinteissä vaikka kuinka monta,
mitkä on muutettu takavetoisiksi.
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

x-pack

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ja ainakin Granadassa X-pack oli kaiketi joku tehtaan alusta-sarja. Matalammat jouset ja kaasu-iskarit.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin