Zetecin jakopää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Zetecin jakopää

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Käytin autoni pari viikkoa sitten hihnojen ja vesipumpun vaihdossa.
Sen jälkeen auto on ruvennut pitämään nykimistä lähinnä pintakaasulla ajettaessa, voiko liittyä ko. hommaan eli olisko jotain mennyt vikaan?
Vikakoodeja ei anna.
Autohan on 1.8 Zetec-E.
Escort 1.8 GT -96
TuomasY
Viestit: 162
Liittynyt: 19 Joulu 2005 21:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zetecin jakopää

Viesti Kirjoittaja TuomasY »

Susanna kirjoitti:Käytin autoni pari viikkoa sitten hihnojen ja vesipumpun vaihdossa.
Sen jälkeen auto on ruvennut pitämään nykimistä lähinnä pintakaasulla ajettaessa, voiko liittyä ko. hommaan eli olisko jotain mennyt vikaan?
Vikakoodeja ei anna.
Autohan on 1.8 Zetec-E.
En ole varma, mutta en usko. Ymmärtääkseni Zetec on aika tarkka ajoituksen suhteen. Jos hihna olisi vain yhdenkin hampaan verran pielessä, kone kävisi todella huonosti - tai ainakin näin sanoivat minulle Pitäjänmäen Fordilla taannoin.

Toki on mahdollista, että asennustyössä jotain muuta on mennyt pieleen, mutta sekin lienee epätodennäköistä.

Omien kokemusteni perusteella ehdottaisin kovin mielelläni erilaisiin nykimisiin rikkinäistä lambda-anturia. Käy näyttämässä autoa siellä, missä jakopääremontti tehtiin ja kysele sieltä. Samalla voit kysäistä josko suostuisivat tarkastamaan lambdan kunnon ilmaiseksi, vaikka se ei asiaan liittyisikään. Sehän ei vaadi muuta kuin hiukan pakokaasumittarin käyttöä.

--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Lambda vaihdettu n. 2 kk sitten.. Pitäisi olla kyllä OK :shock:
Escort 1.8 GT -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Veikkaisiin että syynä EGR? 8)
Jos on tukittu niin tarkistaisin jakopään! :roll:
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Monteonisti kirjoitti:Veikkaisiin että syynä EGR? 8)
Jos on tukittu niin tarkistaisin jakopään! :roll:
Se oliskin tarkoitus tulpata joka tapauksessa :lol:
Sittenhän sen näkee johtuuko siitä..
Se tässä vaan ihmetyttää kun ennen remonttia ei ollut tommosta oiretta :shock:
Escort 1.8 GT -96
TuomasY
Viestit: 162
Liittynyt: 19 Joulu 2005 21:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TuomasY »

Susanna kirjoitti: Se tässä vaan ihmetyttää kun ennen remonttia ei ollut tommosta oiretta :shock:
Perun hiukan puheitani. Kyllä ajoitus voi kuulemma sittenkin olla pielessä niin, että sitä ei välttämättä heti edes huomaa. Kannattaa käydä siellä kysymässä, missä teetit työn.

Ajoituksen voinee kotikonsteinkin tarkastaa, mutta en osaa neuvoa, miten se tehdään helpoimmin.

--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Jepjep, täytyypä siis viedä esko takaisin!
Escort 1.8 GT -96
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Jos jako on kohdillaan, veikkaisin että rempan yhteydessä on joku johto/liitin ottanut damagea.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Susanna »

gringo kirjoitti:Jos jako on kohdillaan, veikkaisin että rempan yhteydessä on joku johto/liitin ottanut damagea.
Eiköös sen silloin kuitenkin pitäis antaa joku vikakoodi jos jotain on pois pelistä? :?
Escort 1.8 GT -96
Vastaa Viestiin