ford sierra 2,0doch (kansi)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
finnsailor

ford sierra 2,0doch (kansi)

Viesti Kirjoittaja finnsailor »

joo elikkä ostin tommosen pirssin ja ompi kansi halki kannattaako näitä haalata koneistamolle vai "uus" tilalle?meinasin tuolilta tipahtaa ku eräällä
koneistamolla 400-500ekeä olivat vailla rempasta.....
ja kansihan on halki venttiilien välistä palotilasta että silleen 8)
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Näin IS ruiskusarjaa tuoreeltaan etsineenä, suosittelen lämpimästi ostamaan käytettynä sen kannen. Katselin että kantta ja jopa koko moottoria saa lähes samaan hintaan tai jopa halvemmalla. Ihan kumman asentaminen paremmin luonnistuu :D Kahen nokan säätämisessä saattaa hetki mennä, mutta kaipa ne ajoitusmerkit siinäkin loogiset. Jos halli ja vehkeet löytyy niin vaihda koko motti jostain luovuttajasta :P Ennen päätöstä kannattaa selailla ford ja cossu-foorumeiden myynti-ilmoitukset ja tarvittaessa kepö. Jos jostain läheltä löydät "luovuttajan" niin aika bolt-on hommaks menee :wink:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

...jos kantta vaihtamaan alat, niin vaihda samantien 16tappinen rs2000 kansi. 8)
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

laita koko rs2000 kone apulaitteineen :lol: eikös semmosiakin tekniikan vaihtoja oo ihan laillisesti tehty...muistaaksin tälläkin hetkellä nettiautossa yx semmonen
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Kuinka paljon ne pyytää koneistamoilla yleensä ohjureiden ja venttiilien vaihtotyöstä?? :roll:
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Meeme
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2005 21:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme »

Meneekö muka RS2000:sen kansi heittämällä? Onko kellään kokemuksia? Mitä muutoksia tehossa/tehoalueessa/polttoainetaloudessa?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Meeme kirjoitti:Meneekö muka RS2000:sen kansi heittämällä? Onko kellään kokemuksia? Mitä muutoksia tehossa/tehoalueessa/polttoainetaloudessa?
Menee heittämällä.
Myös 2,3 16v galaxyn/scorpion kansi sopii.

Imu/pakosarjaakin menee sitten vaihtoon, ym. ym. sähkö härpäkettä ja tingentangelia, mutta kansi sopii. :wink:
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

lalli69 kirjoitti: Imu/pakosarjaakin menee sitten vaihtoon, ym. ym. sähkö härpäkettä ja tingentangelia, mutta kansi sopii. :wink:
Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä. :wink:
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Entäs jarrut ja alusta, pitääkö niille tehdä jotain, jos vaihtaa kanneksi ruisku-dochiin ton rs2000:n kannen, ja tahtoo pitää auton laillisena?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Zaarin kirjoitti:
Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä. :wink:
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ei kokemusta ko. swapista ole, mutta viisaammat kertokoon...
...ehkä sytkä ym. sähköt RS2000:sta ....
hynkkeli kirjoitti:Entäs jarrut ja alusta, pitääkö niille tehdä jotain, jos vaihtaa kanneksi ruisku-dochiin ton rs2000:n kannen, ja tahtoo pitää auton laillisena?
Periaatteessa mitään muutoksia ei tarvi tehdä, jos penkittää lapun jossa tehot kasvaneet max 20% eli ruisku DOHC = max 144hv (pl. jotkut 4x4 DOHC:t max 150hv)
Jos tehot kasvaa yli tuon 20% niin alusta vastaamaan XR4:sta eli ainakin taakse 10" rummut...
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Onnistuisko jos sanois konttorilla että kansi on scorpiosta niissähän ei ole kuin 136hp. Ei kai ne tiedä mistä se kansi on
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

ojpukki kirjoitti:Onnistuisko jos sanois konttorilla että kansi on scorpiosta niissähän ei ole kuin 136hp. Ei kai ne tiedä mistä se kansi on
Kai siinä kannessa/venttiilikopassa nyt lukee, että RS tmv., eikä ne siellä konttorilla muutenkaan mitään täys-tolloja ole :D

Muuten, onkos tuossa scorpion kannessa isommat palotilat, kuin normaalissa dochin kannessa, johtuen isommasta iskutilavuudesta?

Sitä täytyisi ilmeisesti vähän laskea, jos haluaisi toimivan dochissa?
finnsailor

Viesti Kirjoittaja finnsailor »

öö elikkä rs:n kantta pellin alle?mistä v.tusta niitä löytää?
8)
finnsailor

Viesti Kirjoittaja finnsailor »

eikö cossun kansi passaa kans? :wink:
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

finnsailor kirjoitti:eikö cossun kansi passaa kans? :wink:
eikös cossun kannen saa käymään ohariin mut ei dohc:iin :roll:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

finnsailor kirjoitti:eikö cossun kansi passaa kans? :wink:
Cossusta ei passaa 8v DOHC koneeseen mikään. :wink:
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Venttiilikopan keskiosassa lukee se rs 2000, mutta tarviiko sitä laittaa paikoilleen. Ei niitä konttorilla niin kamalasti kiinnosta mistä se kansi on. Sanoo että se on scorppiosta ja hommaa sen scorpion venttiilikopan keskellä olevan osan. varmaan mennee läpi.

Ei se kansi ole dochi vaan dohc :D

Isomman iskutilavuuden saa myös iskutilavuutta pidentämällä , jolloin palotilavuus voi kannessa olla sama.


hynkkeli kirjoitti: Kai siinä kannessa/venttiilikopassa nyt lukee, että RS tmv., eikä ne siellä konttorilla muutenkaan mitään täys-tolloja ole :D

Muuten, onkos tuossa scorpion kannessa isommat palotilat, kuin normaalissa dochin kannessa, johtuen isommasta iskutilavuudesta?

Sitä täytyisi ilmeisesti vähän laskea, jos haluaisi toimivan dochissa?
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös tuo iskun pidentäminen aina pienennä palotilaa? :shock:
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Zaarin kirjoitti: Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä. :wink:
perjaatteessa et pysty käyttämään RS2000 imusarjaa koska läppärunko on väärässäpäässä, joudut siis sahaamaan sarjanpoikki ja hitsaa rungon toiseenpäähän ja hitsaa rungon reijän kiinni sieltä perästä siinä imusarjan modifiointi. sitten pakosarjan joudut todenäkösesti tekemään itse. vesiletkut joudut rakentelemaan mikään vanha letku ei sovi suoraan. johtosarja pitää ottaa RS2000. jakopäänosat ja muut kannen hilut ja suojat rs2000, helpompaa olis pistää koko RS2000 kone kuin vaihtaa pelkkää kantta, vaikka DOHC koneessakin on männissä kolot valmiina 16naulaselle kannelle.


ps. naurattaa hiukan tän topicin "palotilavuudet"
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^ OK, taidan pysyä nykyisessä konekonstruktiossa ellei se sitten leviä, jonka jälkeen tungen mielummin veekasin konehuoneeseen. :wink:
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Tietääkö kukaan millainen sytytys rs2000 escortissa on? Onko suorasytys? Vai perus kärjetön syttö?
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
HarzaTheMan
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Touko 2005 20:07

Viesti Kirjoittaja HarzaTheMan »

Kertokaapas, että mikä siitä DOHC Sierran kannesta oikein hajoaa noin 300 tkm ajomäärällä? Kun tuntuu aika monessa myynti-ilmoituksessa lukevan, että kansiremontti on tehty yleensä jossain 250-350 tkm kieppeissä. Mitä kaikkea kannesta menee vaihtoon, paljonko suunnilleen tulee hintaa itse tehtynä ja kannattaako samalla laittaa jotain muutakin uusiksi?

Entä onko ko. autossa jotain muita tyyppivikoja, jotka kannattaa ostotilanteessa tarkastaa? :roll:

Sillä vaan kyselen, kun tuollanen DOHC Sierra kiinnostaisi ja noita ilmoituksia on tullut seurattua jo jonkin aikaa... Toinen vaihtoehto ois varmaan e30 Bemari, takaveto sen jokatapauksessa pitää olla.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Dohc:ssa on ollu paljon kansien halkeamisia.

nokkaketjun itse vaihtaisin noilla kilometreillä kun kone kerran avataan.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Läysinpäs lopulta kuvan sierrasta jossa kyseinen swappi tehty!!!
RS2000

Lisää autosta on tuolla Bilgallerissa

Varmasti kelpaa ajella!! :)
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

niin tässä ois itsekkin aikomus hommata doch koneinen sierra tod siistikuntoinen vanhemmalta naisihmiseltä mutta kytkin on loppu.. kilometrejä on kertynyt 270 ja on siisti kuin sikapienenä! kaikki sähköherkut löytyy ym :roll: mutta pikkuhiljaa rupiaa arveluttamaan nämä kansien halkeamiset :/ hintakin pyörii 700-1000e kieppeillä autolla nimittäin..
Vastaa Viestiin