Sivu 1/1

Sierra 1.6-->2.0 taas

Lähetetty: 27 Joulu 2006 23:00
Kirjoittaja VesQ
Heitetään tähän väliin tälläinen nopea varmistuskysymys vaikka juttua on ollut ihan kyllästymiseen asti

Ford Sierra vm8jotain 165 lohkoinen kone (e-max??) ja tilalle pitäisi pudottaa 205 lohkoinen. Laatikko on nelivaihteinen mutta varma en ole onko iso vai pieni, kardaanin poorit ainakin pienemmät kuin 5v 9-type lootassa

laatikon puolestahan nuo käy mutta se kytkin, eli vaihtoehtoina on nopeasti ajatellen

1: siihen kakstonniseen vauhtipyörä, asetelma ja levy tuosta 16satasesta
2: kakstonnisen oma vauhtipyörä ja GT taunuksen vai caprin levy ja 2.0 asetelma

Toinen varmistuksen asia, pakosarjat ilmeisesti käy ristiin 1.6--> 2.0 ja toisinpäin entäs imusarjat jos ottaisi tuosta 1.6 imusarjam ja kaasarin
tai sitten 2.0 imusarja ja ladan kaasari ?? kumpi parempi

Lähetetty: 28 Joulu 2006 10:17
Kirjoittaja Pappa- igor
ladan vakio kaasaria en ainakaan suosittele, koska se ei pelaa hyvin edes ladassa :roll: parhain ratkasu olis varmaan 2.0 imusarja ja joku asiaan kuuluva weber.

Lähetetty: 28 Joulu 2006 16:51
Kirjoittaja evolution
kytkinlevy siitä minkä laatikko on, eli se 1600sen levy, ja pikku ja ison laatikon erottaa jo ihan koostakin vaikka ei olisi vierekkäin mutta paras tuntomerkki on öljyn täyttö tulppa joka on pikkulaatikossa oikealla ja isoissa vasemmalla.

ja vauhtipyörä kun on ohc:sta niin silloin toimii

noi kaasarit käy kyllä ristiin mutta pienemmässä koneessa on muistaakseni pikku kurkut ja suuttimet ja ilmaputket on pienemmät, joten jos kikkailee niin silloin imusarja mistä saa ja sitten 2l kaasari

Lähetetty: 28 Joulu 2006 17:30
Kirjoittaja turbiiniriesa
jos haluat isomman kytkimen,niin laita se caprin levy siihen 2.0 litrasen asetelmaan silloin poorituskin on ok.sillai ite tein joskus vuonna 1 ja 2 :lol:

laita se 2.0 imusarja ja hanki siihen sopiva kaasari.

Lähetetty: 28 Joulu 2006 18:04
Kirjoittaja VesQ
Juu, tuli hommattua tuo sierain ns tilapäiskulkineeksi jotta saa tuon välihopan tehtyä mutta näyttää että pysyy ainakin kesään asti ja maaliskuussa pitäisi leimalle näyttää

Imuventtiili todennäköisesti palanut muuta ei enää voi olla ja pakokaasuista pitäisi läpi päästä, työntää aika reilusti raakana putkesta ja käynti on mitä on

Paperit on 2.0 joten ajattelin tehdä sellaisen jotenkintoimivan käyttövehkeen osista joita löytyy tallinnurkasta

Tuo 1.6 imusarja on pienemmällä kaasarin pulttijaolla kuin tuo 2.0, eli perusweberi ei käy tuohon 1.6 sarjaan

Ps öljyä menee 1l/700-1000km ja bensaa 12-13l/100km

Ihmetyttää kun edellisen omistajan kanssa vaihdettiin tuo nykyinen 1.6 kone+tekniikka varaosaautosta niin siinä luovuttajassa pelasi ja kävi prkeleen hyvin, auto oli kyljellään pariviikkoa ennenkuin raapaistiin siitä tekniikka pois ja tuossa kopassa ei ole käynyt kertaakaan kunnolla, sähkö/sytysosia vaihdeltu ristiinrastii , usealla kaasarilla kokeiltu, jako tarkistettu edellisen omistajan sekä minun toimesta eikä mitään vikaa ole löytynyt mistään

Lähetetty: 28 Joulu 2006 19:20
Kirjoittaja evolution
niin mikä kaasari siinä on ollu.

koska 1.6 ja 2.0 kaasarit on weberin dfth joka on vain muutettu eri koneille(kurkut ja putket).

ittellä ainakin oli joskus kun kaasareilla leikin niin imusarja 1.6:sta ja kaasari 2l ja koitettiin sitä tsydeemiä weberin dgav:kin joka myös istui imusarjan päälle

Lähetetty: 28 Joulu 2006 20:40
Kirjoittaja VesQ
Tuollainen näyttäisi olevan
http://www.piercemanifolds.com/34DFT.pdf

Eli Weber 32/34 DFT sähköryypyllä ja alunperin alipainetoimisella kakkoskurkulla joka muutettu mekaaniseksi

Meinasin tuohon kokeilla weberin dgvtä eli ihan peruskaasaria kun oli pari päivää lainassa niin oli kiinnityspulttien jako oli pienempi kuin tuossa dgvssä joka on ollut mm 2.0 imusarjassa kiinni

Eli muutamia millejä pienemmällä välillä pultit, viilaamalla kaasarin reikiä olisi voinut saada kiinni

Lähetetty: 29 Joulu 2006 17:08
Kirjoittaja evolution
dgv/dgav on taunus mallien kaasari joka ei istu sierran 2l imusarjaan mikä on tehty dfth jaolla.

ja muuten sori pieni sekaannus tossa edellisessä viestissäni, mullahan olikin sen dgav:n kanssa myös tanarin imusarja eikä suinkaan sierran

Lähetetty: 29 Joulu 2006 17:10
Kirjoittaja VesQ
Tjaa, no sitten, on vissiin tuo 2.0 imusarja mikä mulla on niin tuota taunusmallia

Lähetetty: 29 Joulu 2006 18:10
Kirjoittaja janzamar
VesQ kirjoitti:Tjaa, no sitten, on vissiin tuo 2.0 imusarja mikä mulla on niin tuota taunusmallia
Mun mielestä siihen löytää paremmin,ja parempia kaasareita.

Lähetetty: 30 Joulu 2006 21:22
Kirjoittaja VesQ
Samaa mieltä, noita DGV kaasareita löytyy vähän joka nurkasta...

... paitsi nyt kun sellaista tarvisi

Pari kuukautta sitten myin kaksi tuollaista DGVtä pois ja vuosi sitten niitä oli vissiin joku 6-7 toimivaa

Nyt ei ole kenelläkään missään eikä uuttakaan viitsisi ostaa (~450e)

Prkele

Lähetetty: 30 Joulu 2006 21:35
Kirjoittaja janzamar
Keräsin just tänään tuommoisen Sierra-mallisen imusarjan talteen.. :wink: