Tuo korjautuu jossain vaiheessa fordpassin kautta.
On melko omituista, kun noita vanhoja vikoja vielä päällä..
Luulis, että olis jo korjautunut.....
Tuo korjautuu jossain vaiheessa fordpassin kautta.
Kun sulla on ihan pakasta nykäisty auto niin katsos mielenkiinnosta onko se akun miinus-kengän yhteydessä oleva valvontamoduuli C- vai päivitettyä D-mallia.
Täytyypä vilkaista. Myyjä kehui että luovutushuollossa kaikki softat uusittu mutta taisi puhua omiaan kun oli rengaspaineetkin päin helvettiä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Tammi 2021 10:49Kun sulla on ihan pakasta nykäisty auto niin katsos mielenkiinnosta onko se akun miinus-kengän yhteydessä oleva valvontamoduuli C- vai päivitettyä D-mallia.
Täytyy vilkaista omastakin mikä versio on paikalla. Omassa on kaikki toiminut normaalisti vielä tähän saakka. Auto ollu 3.5 viikkoo käytös ja 4300km mittaris. Webasto ollut ahkerasti käytössä. Kulutukset olen laskenut alusta asti ja nyt 4300km matkalta 5.13l/100km.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Tammi 2021 10:49Kun sulla on ihan pakasta nykäisty auto niin katsos mielenkiinnosta onko se akun miinus-kengän yhteydessä oleva valvontamoduuli C- vai päivitettyä D-mallia.
-20 käyttöönotetussa resonointia on. Koitetaan toista Ford-huoltoa, kun samalla tehdään 30 tkm remppa.
Mulla 2018 syyskuussa valmistunut auto ja siinä ei B&O järjestelmä resonoi mistään kohtaa. Voi toki olla että näissä alkupään autoissa on jotain tehty paremminkin
C95YW alkaa litania.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Tammi 2021 10:49Kun sulla on ihan pakasta nykäisty auto niin katsos mielenkiinnosta onko se akun miinus-kengän yhteydessä oleva valvontamoduuli C- vai päivitettyä D-mallia.
Loppu tärkeämpi vanhassa BC ja uudessa CAEeroH kirjoitti: ↑13 Tammi 2021 19:26C95YW alkaa litania.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑11 Tammi 2021 10:49
Kun sulla on ihan pakasta nykäisty auto niin katsos mielenkiinnosta onko se akun miinus-kengän yhteydessä oleva valvontamoduuli C- vai päivitettyä D-mallia.
Eiköhän ne tekis niin jos osaisivat korjata viat. En usko että edes Fordin väki on niin masokistejä että haluavat tarkoituksella paskaa niskaan. Mutta kun taidot ei vaan riitä.focst kirjoitti: ↑13 Tammi 2021 20:49 Saisi ford seurata tätä esimerkkiä..
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vol ... 5KdnQuUs58
Kaikilla merkeillä omat ongelmansa,mutta onhan tässä uudessa Focuksessa ollut tavallista enemmän ongelmaa,sitä on aivan turha puollustella.Ja aivan käsittämätöntä on varsinkin nämä virta ongelmat,joita ei ole 3 vuoteen saatu korjattua,se on pirun pitkä aika.Mk5 Mondeon vastaavat softa ongelmat saatiin kuntoon vuodessa.Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Tammi 2021 17:25 Se on niin helppo huudella täällä foorumilla. Omaa turhautuneisuuttaan puretaan ihme ympäripyörein kommentein yleisesti insinöörien osaamattomuudesta tai koko merkin paskuudesta. Näin on ollut aina ja varmaan tulee olemaankin, ja foorumista riippumatta.
Empä usko että niinkin kilpailtu kuin autoala onkin, niin kellään on varaa tehdä huonoa tuotetta. Enkä kyllä huonoa olekaan nähnyt. Edes rahalla ei saa vikoja vähemmän, lähinnä kalliimpia vikoja.
Ja kuluttajathan niitä uusia vipstaakeleita haluaa jatkuvasti lisää. Pienimmästäkin bugista ja vajaatoiminnasta alkaa itku.
No, on niitä epäonnistumisiakin, mutta ei ne autoteollisuudessa muutaman hepun syytä ole.
Minä ainakin tunaroin työssäni yksilönä ja isollakin porukalla töpeksitään enemmän. Joskus tulee priimaa, mutta keskimäärin onnistumisprosentti "n. 80 %". Niin se Fordillakin.
Äsken huomasin, että kuskin puolen takaovi ei aukea lukosta. Pakkasta -15 C. Paska auto, ei kestä talvea. Eikö Fordilla osata suunnitella ja valmistaa toimivia autoja?
Päivän provo
Uskoisin kuitenkin, että tunaroituasi korjaat virheesi? Ei varmaan ketään yllätä, että uudessa mallissa on vikoja. Kellään ei tosiaan ole varaa tehdä huonoa tuotetta, mutta eiköhän kustannustehokkuuden nimissä jokainen valmistaja yritä päästä mahdollisimman läheltä rimaa. Joskus se onnistuu, joskus osuu rimaan. Silloin pitäisi asia korjata ja jotainhan se maksaa.Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Tammi 2021 17:25 Se on niin helppo huudella täällä foorumilla. Omaa turhautuneisuuttaan puretaan ihme ympäripyörein kommentein yleisesti insinöörien osaamattomuudesta tai koko merkin paskuudesta. Näin on ollut aina ja varmaan tulee olemaankin, ja foorumista riippumatta.
Empä usko että niinkin kilpailtu kuin autoala onkin, niin kellään on varaa tehdä huonoa tuotetta. Enkä kyllä huonoa olekaan nähnyt. Edes rahalla ei saa vikoja vähemmän, lähinnä kalliimpia vikoja.
Ja kuluttajathan niitä uusia vipstaakeleita haluaa jatkuvasti lisää. Pienimmästäkin bugista ja vajaatoiminnasta alkaa itku.
No, on niitä epäonnistumisiakin, mutta ei ne autoteollisuudessa muutaman hepun syytä ole.
Minä ainakin tunaroin työssäni yksilönä ja isollakin porukalla töpeksitään enemmän. Joskus tulee priimaa, mutta keskimäärin onnistumisprosentti "n. 80 %". Niin se Fordillakin.
Äsken huomasin, että kuskin puolen takaovi ei aukea lukosta. Pakkasta -15 C. Paska auto, ei kestä talvea. Eikö Fordilla osata suunnitella ja valmistaa toimivia autoja?
Päivän provo
Näköjään ei. Luojan kiitos en tuohon paskaan käsiäni upottanut vaikka sitä minulle tarjottiin hyvään hintaan.
Paska tai ei, mutta hyvin suunnitellussa autossa toimii ovet myös pakkasessa.Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Tammi 2021 17:25 Se on niin helppo huudella täällä foorumilla. Omaa turhautuneisuuttaan puretaan ihme ympäripyörein kommentein yleisesti insinöörien osaamattomuudesta tai koko merkin paskuudesta. Näin on ollut aina ja varmaan tulee olemaankin, ja foorumista riippumatta.
Empä usko että niinkin kilpailtu kuin autoala onkin, niin kellään on varaa tehdä huonoa tuotetta. Enkä kyllä huonoa olekaan nähnyt. Edes rahalla ei saa vikoja vähemmän, lähinnä kalliimpia vikoja.
Ja kuluttajathan niitä uusia vipstaakeleita haluaa jatkuvasti lisää. Pienimmästäkin bugista ja vajaatoiminnasta alkaa itku.
No, on niitä epäonnistumisiakin, mutta ei ne autoteollisuudessa muutaman hepun syytä ole.
Minä ainakin tunaroin työssäni yksilönä ja isollakin porukalla töpeksitään enemmän. Joskus tulee priimaa, mutta keskimäärin onnistumisprosentti "n. 80 %". Niin se Fordillakin.
Äsken huomasin, että kuskin puolen takaovi ei aukea lukosta. Pakkasta -15 C. Paska auto, ei kestä talvea. Eikö Fordilla osata suunnitella ja valmistaa toimivia autoja?
Päivän provo
Huh hei. Lienee alkupään tuotannon mallia "Edition" merkinnistä päätellen? Tuolta kun lukee VAGarenalta uuden Octavia IV -mallin softavioista, niin vahvistaa vaan käsitystä siitä, ettei uusiin malleihin kannata koskea pariin vuoteen.Jap3 kirjoitti: ↑15 Tammi 2021 09:42 Tässä tarinaa mersun osaamisesta:
https://www.youtube.com/results?search_ ... atut+autot
Hyvä jos/kun niin on käynyt.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Tammi 2021 13:55 On vähän hämmentävää lukea valitusta siitä kuinka mikään ei korjaannu ja softat ei toimi.
Siis hämmentävää siksi, kun oma kokemus ei ihan täsmää luettuun.
Omassa autossa oli muutamia softaan liittyviä vikoja uutena mutta ne ovat kaikki korjaantuneet taustapäivityksinä jo aikaa sitten.
Ainoa poikkeus on kuuluisa virranhallintavika, joka sekin näyttäisi nyt olevan kunnossa. Varauksin tosin, koska poikkeaviakin kokemuksia palstalla on kerrottu.
Mutta en parhaalla tahdollakaan voi niin umpisurkeaa kuvaa vikojen korjaamisesta antaa kuin viimeisissä komenteissa on annettu.
Pikemminkin niin päin, että tuo virranhallintavian luvattoman pitkään jatkunut vatvominen on ikävä poikkeus muuten ihan kelvollisesti hoituneissa takuuasioissa. Täytyy huomioida sekin, että kaikki muut viat ovat korjaantuneet ilman huoltokäyntiä. Ohjelmistot ovat siis päivittyneet omia aikojaan.
Jep. Samaa mieltä. Ja mua hämmentää sekin, että on myös autoja joissa ei ole ilmennyt tätä virranhallintaongelmaa ollenkaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Tammi 2021 13:55 On vähän hämmentävää lukea valitusta siitä kuinka mikään ei korjaannu ja softat ei toimi.
Siis hämmentävää siksi, kun oma kokemus ei ihan täsmää luettuun.
Omassa autossa oli muutamia softaan liittyviä vikoja uutena mutta ne ovat kaikki korjaantuneet taustapäivityksinä jo aikaa sitten.
Ainoa poikkeus on kuuluisa virranhallintavika, joka sekin näyttäisi nyt olevan kunnossa. Varauksin tosin, koska poikkeaviakin kokemuksia palstalla on kerrottu.
Mutta en parhaalla tahdollakaan voi niin umpisurkeaa kuvaa vikojen korjaamisesta antaa kuin viimeisissä komenteissa on annettu.
Pikemminkin niin päin, että tuo virranhallintavian luvattoman pitkään jatkunut vatvominen on ikävä poikkeus muuten ihan kelvollisesti hoituneissa takuuasioissa. Täytyy huomioida sekin, että kaikki muut viat ovat korjaantuneet ilman huoltokäyntiä. Ohjelmistot ovat siis päivittyneet omia aikojaan.