Sivu 32/83

Re: Focus 2015

Lähetetty: 20 Joulu 2016 12:29
Kirjoittaja Vrjssa
Focus_2.0 kirjoitti:Oletteko seuranneet öljynkulutusta Focuksissanne? Itselläni 8700km ajetussa ecobuustissa öljyä kulunut melkein mittarikun minimiin.. Normaalia? Loppukesästä oli vielä lähellä maksimia. Fordin koneet ilmeisesti ei juuri syö öljyä vai onko tänä päivänä tämäkin muuttunut.

Edellisessä Zetec Focuksessa ei koskaan tarvinnut 16v aikana lisätä öljyä huoltojen välissä. Ei edes uutena.
Itsellä ei ole huoltovälien välissä tarvinnut öljyä lisätä. Nämä kokemukset 1.0, 1.5 sekä 1.6l EcoBoost moottoreista. Eli ei pitäisi syödä öljyä. Kannattaa seurata tilannetta tosin 5000km jälkeen ohjekirjan mukaan öljynkulutus tasoittuu. Tarkista konetilasta onko hikoilua öljynsuodattimen "jalassa"

Re: Focus 2015

Lähetetty: 20 Joulu 2016 13:31
Kirjoittaja Viikkus
Focus_2.0 kirjoitti:Oletteko seuranneet öljynkulutusta Focuksissanne? Itselläni 8700km ajetussa ecobuustissa öljyä kulunut melkein mittarikun minimiin.. Normaalia? Loppukesästä oli vielä lähellä maksimia. Fordin koneet ilmeisesti ei juuri syö öljyä vai onko tänä päivänä tämäkin muuttunut.

Edellisessä Zetec Focuksessa ei koskaan tarvinnut 16v aikana lisätä öljyä huoltojen välissä. Ei edes uutena.
Itsellä 1.0 Ecoboosti ja tippaakaan ei ole syönyt ensimmäisen 10tkm aikana, ei ainakaan tikusta katsottuna. Ja en suorittanut minkäänlaista sisäänajoa uudella koneella, normaalisti olen ajanut ekasta päivästä lähtien.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 20 Joulu 2016 14:50
Kirjoittaja Focus_2.0
Hyvä kuulla, että muilla ei syö öljyä.. Eihän tämän pitäisi mikään VAG olla ja kilsojakin nyt puolet normi huoltovälistä. Täytyy tarkistaa öljyt tiheämmin ja vaikka lisätä ylärajaan. Eihän toi ala ja ylävälin ero varmasti paljoa ole mutta kuitenkin..

Itse ajelin pari tuhatta rauhallisemmin ja sen jälkeen normi ajoa. Autolle tulee vuosi täyteen helmikuussa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 21 Joulu 2016 17:07
Kirjoittaja Heca
Omalla 1,5 l Ecobootilla ajettu reilu 11 tkm ja tikusta n. 1/4 merkin pinta huvennut. Mielestäni ihan normaalia kulutusta. Ei siis tarvetta lisätä öljyä ennen huoltoa.

Edellinen auto oli Golf 1,6 FSI koneella, öljyn (myös bensan) kulutus oli jopa pienempi, eli ei ehkä kannata kuitenkaa yleistää VW tuotteisiin isoa kulutusta? ;)

Re: Focus 2015

Lähetetty: 22 Joulu 2016 13:32
Kirjoittaja Focus_2.0
Focus_2.0 kirjoitti:Oletteko seuranneet öljynkulutusta Focuksissanne? Itselläni 8700km ajetussa ecobuustissa öljyä kulunut melkein mittarikun minimiin.. Normaalia? Loppukesästä oli vielä lähellä maksimia. Fordin koneet ilmeisesti ei juuri syö öljyä vai onko tänä päivänä tämäkin muuttunut.

Edellisessä Zetec Focuksessa ei koskaan tarvinnut 16v aikana lisätä öljyä huoltojen välissä. Ei edes uutena.
Huollon mukaan kuulemma vielä normaalia, että kuluttaa 1l öljyä huoltovälille. Minulla tuo vielä täyttyy kun huoltoväli on se vuosi :lol: Mitäs jos ajaa sen 20tkm ja joutuu lisäämään parikin litraa öljyä..

Täytyy lisätä täyteen, seurata jatkuuko kulutus ja helmikuussa huollossa ottaa puheeks. Tuskin tolle vielä mitään tehdään vaikka kulutus jatkuisi samanlaisena.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 22 Joulu 2016 13:36
Kirjoittaja Focus_2.0
Heca kirjoitti:Edellinen auto oli Golf 1,6 FSI koneella, öljyn (myös bensan) kulutus oli jopa pienempi, eli ei ehkä kannata kuitenkaa yleistää VW tuotteisiin isoa kulutusta? ;)
Korjaus, tarkoitin lähinnä VAG:n uudempia turbokoneita. Niissä uuden auton ostajalle annetaan öljypullo matkaan ja muistutetaan öljynkulutuksesta..

Re: Focus 2015

Lähetetty: 22 Joulu 2016 19:59
Kirjoittaja focst
Focus_2.0 kirjoitti: Korjaus, tarkoitin lähinnä VAG:n uudempia turbokoneita. Niissä uuden auton ostajalle annetaan öljypullo matkaan ja muistutetaan öljynkulutuksesta..
Joo 1.8 tsi parhaimmat kuluttaa 2l/1000km siinä ei paljon myyjän antama lisäys pullo lämmitä.. :thumbup: 1.6 ecoboostiin ei ainakaan tarvitse lisätä huollon välillä öljyä..

Re: Focus 2015

Lähetetty: 23 Joulu 2016 21:06
Kirjoittaja Viikkus
Onko muilla kokemusta 1.0 ecoboostin automaatista. Oma auto on tuolla automaatilla ja sehän on perinteinen momentinmuunninlaatikko, ei kaksoiskytkin powershift. Kantaa vaan hämäävästi samaa nimeä, mutta 1.0 ecoboostin yhteydessä se on aina perinteinen tomaatti.

Joka tapauksessa laatikko on kaikkea muuta kuin pehmeätoiminen. Ykköseltä kakkoselle vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä ja siitä ylöspäin vaihdot pehmenee asteittain. Myöskin välillä pienillä vaihteilla arpoo kaupungissa aika tavalla. Ehkä laatikko vaan on toiminnaltaa kankea ja olisin odottanut parempaa, tai sitten se ei toimi normaalisti. Miten muilla sama loota on toiminut?

Joskus olen koittanut tuota S-asentoa kaupungissa ja se itse asiassa on toiminut vähän siistimmin, nimenomaan kaupungissa. Tietty jättää kiekat vähän korkealle tuolla sport-asennolla.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 23 Joulu 2016 21:29
Kirjoittaja focst
Pitäiskö käydä kysymässä löytyisikö laatikkoon päivitystä saattaa olla vaan softa vika.?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 23 Joulu 2016 21:47
Kirjoittaja Hot hatch
Itsellä kyllä toimii todella pehmeästi ja lähes joka tilanteessa löytyy oikea pykälä ihan huomaamatta. Tietty, jos harrastaa todella kovaa ajoa, niin ei liene paras siihen. Liukkaalla ja muulloinkin, tulee usein liikennevaloissa nykäistyä läpykästä kakkonen valmiiksi päälle, niin lähtee vielä siistimmin ja D-asennossahan se palaa itsestään taas automaatille.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 23 Joulu 2016 23:23
Kirjoittaja Viikkus
focst kirjoitti:Pitäiskö käydä kysymässä löytyisikö laatikkoon päivitystä saattaa olla vaan softa vika.?
Luulisin, että softa on aika tuore. Auto on valmistettu alkukesästä tänä vuonna. Täytyy katsoa mihin tilanne kehittyy ja kuinka ärsyttäväksi nykiminen menee. Lähinnä tosiaan ykkösestä kakkoselle vaihtaa jännän nykäisyn kanssa. Täytyy varmaan käydä koeajamassa työkaverin samaa peliä ja tunnustella, tekeekö samaa. Onkohan näissä jollain tapaa oppiva laatikko? Vaimo tuolla pääasiassa ajaa ja meillä on kyllä varmasti aika erilainen ajotapa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 26 Joulu 2016 10:36
Kirjoittaja Ekopuusti
Vaimo vaihtoon :lol:

Re: Focus 2015

Lähetetty: 27 Joulu 2016 11:31
Kirjoittaja AAR85
Nyt on vajaa 5tkm takana 2015 1.5 ecoboostin (150hv) kanssa. On kyllä ollut todella positiivinen kokemus. Ford on nostanut ohjaamon laaduntuntua selvästi edelliseen verrattuna. Oikein mukava peli ajella, ainakin tällä alkuperäisellä 205/55 -16 rengastuksella.

Ainut ongelma mitä on vastaan tullut on tämä netissäkin paljon kirjotettu "ecorattle". Eli käynnistäessä auto pitää ihmeellistä sirinää tai kai sitä kilinäksikin voisi kutsua. Ilmeisesti liittyy ahtimen hukkaporttiin jollaintapaa. Itsellä tämä tuli kelien kylmetessä vastaan. Ongelma kyllä poistui, kun vein auton Ford huoltoon tsekattavaksi ja siellä vain päivitettiin ecun softa.

Tuo 1.5 150hv on kyllä normaaliajoon varsin riittävä pata, mutta vähän harmittaa tuo, ettei Mountune:lla ole tähän tarjota takuun säilyttävää softaa. Eikä ilmeisesti ole edes tulossa sellaista heiltä. Onko täällä ketään softannut näitä 1.5:sia jonkun muun valmistajan softalla?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Joulu 2016 17:45
Kirjoittaja wezzu
Itsellä kans 1.5 ecoboosti "sirittää" ja huollossa sanoivat että ei vikaa, normaali siritys..
Itsellä menossa auto perjantaina päivitettäväksi. Celticin ohjelma tulee, lupaavat siitä 185hv 285nm.
Vaihdelaatikon käytös pitäisi kanssa muuttua mutta sen näkee sitten :)
Autona siis 1.5ecoboost 150hv automaatti 15vm
AAR85 kirjoitti:Nyt on vajaa 5tkm takana 2015 1.5 ecoboostin (150hv) kanssa. On kyllä ollut todella positiivinen kokemus. Ford on nostanut ohjaamon laaduntuntua selvästi edelliseen verrattuna. Oikein mukava peli ajella, ainakin tällä alkuperäisellä 205/55 -16 rengastuksella.
Ainut ongelma mitä on vastaan tullut on tämä netissäkin paljon kirjotettu "ecorattle". Eli käynnistäessä auto pitää ihmeellistä sirinää tai kai sitä kilinäksikin voisi kutsua. Ilmeisesti liittyy ahtimen hukkaporttiin jollaintapaa. Itsellä tämä tuli kelien kylmetessä vastaan. Ongelma kyllä poistui, kun vein auton Ford huoltoon tsekattavaksi ja siellä vain päivitettiin ecun softa.

Tuo 1.5 150hv on kyllä normaaliajoon varsin riittävä pata, mutta vähän harmittaa tuo, ettei Mountune:lla ole tähän tarjota takuun säilyttävää softaa. Eikä ilmeisesti ole edes tulossa sellaista heiltä. Onko täällä ketään softannut näitä 1.5:sia jonkun muun valmistajan softalla?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Joulu 2016 17:57
Kirjoittaja EeroH
wezzu kirjoitti:Itsellä kans 1.5 ecoboosti "sirittää" ja huollossa sanoivat että ei vikaa, normaali siritys..
Itsellä menossa auto perjantaina päivitettäväksi. Celticin ohjelma tulee, lupaavat siitä 185hv 285nm.
Vaihdelaatikon käytös pitäisi kanssa muuttua mutta sen näkee sitten :)
Autona siis 1.5ecoboost 150hv automaatti 15vm
Eikös tuo ole ihan normaalia kaikissa suorasuihku koneissa nykyään?

Aika miedosti tulee lisää tehoa, kerro sitten miten muuttuu. Mites takuu?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Joulu 2016 18:50
Kirjoittaja wezzu
EeroH kirjoitti: Eikös tuo ole ihan normaalia kaikissa suorasuihku koneissa nykyään?

Aika miedosti tulee lisää tehoa, kerro sitten miten muuttuu. Mites takuu?

Celticci myöntää 10000 punnan takuun, yksi vuosi tai siihen asti kun tehdas takuu loppuu. Ilmottelen sit miltä tuntuu :)

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Joulu 2016 19:18
Kirjoittaja AAR85
wezzu kirjoitti:Itsellä kans 1.5 ecoboosti "sirittää" ja huollossa sanoivat että ei vikaa, normaali siritys..
Itsellä menossa auto perjantaina päivitettäväksi. Celticin ohjelma tulee, lupaavat siitä 185hv 285nm.
Vaihdelaatikon käytös pitäisi kanssa muuttua mutta sen näkee sitten :)
Autona siis 1.5ecoboost 150hv automaatti 15vm
Jaa? Kyllä mun huoltopaikassa (Levoranta, Rauma) sanoivat, että Ford on tietoinen tästä ja siihen on korjaukseksi ohjeisteettu päivittämään ohjelma. Ulkomaalaisilla Ford palstoilla on tästä myös aikalailla keskustelua. "1.5 ecoboost rattling noise" ja "ecorattle" -hakusanoilla googleen niin löytyy keskusteluja aiheesta.

https://www.youtube.com/watch?v=-dR7gjDi0sU

Tuossa videota mistä kuulee sen sirinän mitä mun auto piti ennen päivitystä. Ääni paikantuu aika selkeästi moottorin taakse missä se ahdinkin lymyää. Videon kuvaamishetkellä pakkasta oli -2 astetta. Mitä kylmempää oli sen voimakkaammin sirinä kuului. Ja mun tapauksessa ääni hävisi kokonaan moottorin saavutettua käyntilämpötilansa. Joissaintapauksissa sirinää on kuulunut oli moottori sitten kylmä tai lämmin. Ecun softan päivityksen jälkeen ääni katosi autostani 99%. Nyt kylmänä käynnistäessä ääni kuuluu ehkä puoli sekuntia ja sitten häviää kokonaan pois.

Minua myös kiinnostaa kokemukset tuosta Celticin softasta, joten pistä ihmeessä sitten tarinaa tänne :)

Kyllähän noita virityssoftia olisi aika moneltakin ilmeisesti tarjolla.. Celtic, Superchips, Rica, Pumaspeed.. Itsellä ei ole kokemuksia noista bulkkisoftista niin mielellään kuulisi kokemuksia :)

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Joulu 2016 21:07
Kirjoittaja EeroH
wezzu kirjoitti: Celticci myöntää 10000 punnan takuun, yksi vuosi tai siihen asti kun tehdas takuu loppuu.
No jopas, nyt alkoi kiinnostamaan. Mistä hommaat?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 30 Joulu 2016 20:48
Kirjoittaja wezzu
EeroH kirjoitti: No jopas, nyt alkoi kiinnostamaan. Mistä hommaat?
Noniin, auto kävi pajalla. Pientä takapakkia tuli ohjelmoinissa, auto töpseliin ---> ei pysty obdn kautta ohjelmoimaan elikkä pitää mekaanisesti tehdä. Autonpurkua-->ecu esille-->ecun avaus --> ja sitten....
Ei v***u se on siemensin ecu vaikka kaikki ilmoittaa että pitäisi olla boch. Ja tietenkään siemensiin ei ole tehty ohjelmaa viellä, kamat nippuun ja kotiin vakiotehoilla :?
Lupasivat heti ilmoitella kun siemensille tulee softa. Ecoboost 1.5 at
Näihin kuulumisiin hyvät uudet vuodet kaikille

Re: Focus 2015

Lähetetty: 30 Joulu 2016 21:42
Kirjoittaja siebro
Tilasin tänään tulevaan focukseeni uuden rs focuksen vanteet. Nyt pitää vielä odotella maaliskuuhun auton saapumista

Re: Focus 2015

Lähetetty: 31 Joulu 2016 20:37
Kirjoittaja AAR85
wezzu kirjoitti: Noniin, auto kävi pajalla. Pientä takapakkia tuli ohjelmoinissa, auto töpseliin ---> ei pysty obdn kautta ohjelmoimaan elikkä pitää mekaanisesti tehdä. Autonpurkua-->ecu esille-->ecun avaus --> ja sitten....
Ei v***u se on siemensin ecu vaikka kaikki ilmoittaa että pitäisi olla boch. Ja tietenkään siemensiin ei ole tehty ohjelmaa viellä, kamat nippuun ja kotiin vakiotehoilla :?
Lupasivat heti ilmoitella kun siemensille tulee softa. Ecoboost 1.5 at
Näihin kuulumisiin hyvät uudet vuodet kaikille
Outoa sinänsä, kun Pumaspeed, Superchips ja Rica myyvät tähän kiuluun tätä kapulaa jolla voi itse törkätä ohjelman obd:n kautta sisään. Jos se sitten on eri homma automaatin kanssa?

Hyvät uudet vuodet sinnekkin!

Re: Focus 2015

Lähetetty: 01 Tammi 2017 22:22
Kirjoittaja nago
Viikkus kirjoitti: Luulisin, että softa on aika tuore. Auto on valmistettu alkukesästä tänä vuonna. Täytyy katsoa mihin tilanne kehittyy ja kuinka ärsyttäväksi nykiminen menee. Lähinnä tosiaan ykkösestä kakkoselle vaihtaa jännän nykäisyn kanssa. Täytyy varmaan käydä koeajamassa työkaverin samaa peliä ja tunnustella, tekeekö samaa. Onkohan näissä jollain tapaa oppiva laatikko? Vaimo tuolla pääasiassa ajaa ja meillä on kyllä varmasti aika erilainen ajotapa.
On oppiva laatikko, lukee ohjekirjassa. Itsellä alkoi n. 3000km ajettua toimimaan laatikko paremmin.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 01 Tammi 2017 22:24
Kirjoittaja nago
Huomasin muuten, että Focuksen navi varoittaa kameratolpista "caution" -äänellä. Löytyi Sync 3:n asetuksista nimellä "Hazard alert". Ei tosin tunnista Kehä 1:n kameratolppia, koska kartta on vanhentunut. Tietääkö joku missä tuon kartan voi päivittää uudempaan? Käsittääkseni se on muistikortilla joka löytyy jostain keskikonsolin tavaraboksin sisältä tms.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Tammi 2017 18:54
Kirjoittaja EeroH
Onko kenelläkään orggis kattotelineen ilman kattokaiteita? Ostin sellaiset ja jotenkin ne ei asennu niinkuin ohje näyttää. Ohjeen mukaan ne jää siihen listan päälle mutta takimmainen tulee leveämmälle.

EDIT: Venäjän foorumilta löytyi samasta aiheesta, kai se sitten noin kuuluu olla.

Etummainen niinkuin ohje sanoo
Kuva

Takimmainen
Kuva

Tässäkin näkee että takimmainen tulee kokonaan pellin päälle
Kuva

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Tammi 2017 20:57
Kirjoittaja ynjevi
Hiukan hakuammuntaa, kun en tiedä tuon telinemallin systeemejä. Mondeossa on samantapainen ja siitä säädetään ensin leveys. Kannakkeessa on ruuvi, jolla leveys säädetään (putki liikkuu kannakkeessa) ja sitten sitä kantattua peltiä kiristetään siihen tarkoitetulla momenttimeisselillä. Kun kannakeiden etäisyys toisistaan on oikea, asettuvat ne sievästi katossa olevaan kynnykseen. Siinä kantatussa pellissä on aika pitkä liikkumavara.