Pari turbo kysymystä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

sitä vaan tarkoitin että kun nuin miedoilla paineilla ajelet is ruiskun takia, niin että mitä sitä keulan kokosella välijäähyttimellä.
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Eikös se imuilma ole sitä kylmempää, mitä isompi jäähy? :wink:
Vielä kun jonkun vesiruiskutuksen patentoi siihen, niin pääseepi melkein kuuhun asti.
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mitäs tollanen suora sytkä maksaa, siis kaikki tarvittavat asennus osat?? mäki ajattelin pitää jakajan tossa lohkossa kii sen takia, että öljypumppu pyörii... :) mites korkealle riittää toi originelli jakaja paineiden suhteen, ku sen takia hankin ton suora sytyn ku oon kuullu että jakaja ei toimi ahtojen noustessa!? minkä takia kone nakuttaa, loppuuko kakku?? mulla on muute tuplakaasarit, eli ei oo ruisku turbo!! saako ylipäätänsä kaasari turboon suora sytkän, ei oo hajuu kun ei oo koskaa ennen pelleilly tollasen kanssa, vai joutuuko suorasytkää ohjelmoimaan...
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

eikös se kone lämpeä enemmän isommilla paineilla -> nakutus, jota ei voi is ruiskun kans välttää isoilla paineilla edes KEULAN kokoisilla kuulereilla. meneekö kaaliin ?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ford86 kirjoitti:mitäs tollanen suora sytkä maksaa, siis kaikki tarvittavat asennus osat?? mäki ajattelin pitää jakajan tossa lohkossa kii sen takia, että öljypumppu pyörii... :) mites korkealle riittää toi originelli jakaja paineiden suhteen, ku sen takia hankin ton suora sytyn ku oon kuullu että jakaja ei toimi ahtojen noustessa!? minkä takia kone nakuttaa, loppuuko kakku?? mulla on muute tuplakaasarit, eli ei oo ruisku turbo!! saako ylipäätänsä kaasari turboon suora sytkän, ei oo hajuu kun ei oo koskaa ennen pelleilly tollasen kanssa, vai joutuuko suorasytkää ohjelmoimaan...
liian laihat seokset ja väärä sytytyshetki -> kone käy kuumana ja pahimmassa tapauksessa hajoaa.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

se kone mihinkään hajoa jos lamppa arvo on koko ajan alle 0.8 eli kakkua tulee aivan liikaa kulutus 30l/100km.

ja paineiden noustessa mulla aukeaa 2kpl lisäsuuttimia
ja paine kytkimet ohjaa sytkää 6astetta myöhäsemmälle ja se rupes sen takia nakuttaa ku se sytkä oli vakio asteissa, perus ennakko säädettiin 4 asteeseen jolloin pelitti hyvin

ja sen is ruiskun kanssa voi ton nakutuksen välttää ku ettii sopivat paine kytkimet mitkä kääntää sen 6 astetta myöhäsemmälle

ei se suorasytkä mahdoton oo ton kaasarin kanssa jakajaan kannattaa tehdä hal anturi sisään jolloin ei tartte kampiakselille tehdä mitään virityksiä, periaatteessa kannattaa vaihtaa suora sytty jo heti ku ahdetaan koska kipinä on sillä niin paljon vahvempi
Viimeksi muokannut evolution, 27 Tammi 2006 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

meinaatko että tuo 6astetta riittää jollaki 1.5bar paineilla ? eipä taida-.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kyllä meinaan että riittää ku ei ainakaan tossa ku sitä säätelin tien päällä ni ruvennu nakuttaan ku ajelin yli kilon paineilla
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

eli tohon kaasariturboon saa ton suorasytkän? nitähän maksaa ja onko jollai kuvia tosta kokoonpanosta??
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:kyllä meinaan että riittää ku ei ainakaan tossa ku sitä säätelin tien päällä ni ruvennu nakuttaan ku ajelin yli kilon paineilla
millä paineilla sulla aukeaa nuo lisäsuuttimet ja minkä kokoset ne on ?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

0.3 ja 0.7 kiloa ku suuttimet aukee.

koosta en tiedä löin parhaat mitä pöydän alta löyty :D
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Mikäs noita lisäsuuttimia ohjaa?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

painekytkimet.
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/turbo15.html

tuolla on kuva systeemistä
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Aika monimutkaiselta vaikuttaa. Värvää ruokapalkalla joku työtön sähköinssi tekemään sulle laitteen, joka lamda-arvon mukaan "räpyttää" noita suuttimia auki :D

Itse asiassa tuo laite ei välttämättä olisi kovin monimutkainen, ja seos pysyisi taatusti kohdillaan kokoajan.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

no eiköhän homma ratkea ku saan ton megaruutan kiinni
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

eikös ois parempi tehä 4suuttimella tuo megaruutta?? kun et nää kahdeksalla niin selvästi jos yksi suutin mykkä :arrow: yksi sylinteri käy laihalla :arrow: POKS:!: :evil:

vai jokaiselle sylinterille oma esim.lambda-mittari? 8)
Ps. sellasta ongelmaa ei oo mistä ei rahalla selvii :lol:
eikös se kone lämpeä enemmän isommilla paineilla -> nakutus, jota ei voi is ruiskun kans välttää isoilla paineilla edes KEULAN kokoisilla kuulereilla. meneekö kaaliin ?
isommat paineet :arrow: enemmän soppaa :arrow: kone viileämpi. ja eiköhän toi jotenki pelittäis syksyllä/talvella/keväällä ilman kuuleriakin ilman suuria lämpö ongelmia noilla 1,5bar paineilla :? kesällä vois sitten olla lämmöt korkeella :evil:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mites toi asennetaan, siis suorasytkä??
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

riippuu sytkästä.

kampiakselilta tai jakajasta tahdistus, kummasta se on helpompi ottaa.
ja riippuu siitä mitä pulssia se yksikkö tarttee.

jos tarttee vaan ykkös pytyn liipasun ni sitte sellanen hall-anturilla olevasta jakajasta siitä anturista 3 lapaa pois, mutta jos tarttee kaikki 4 liipasua niin sitte toimii sellaisenaan

sitte jos teet dissin systeemin niin tarttet tietty tuplakipinä puolan ja siihen sopivat anturit ja ohjaus yksikön.

vaihtoehtoisesti voi myös väsätä niin että jokaisella pytyllä on oma puola jolloin värkistä tulee monimutkaisempi
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

no mitä pulssia toi nyt sit tarttis?? :) vai kannattaako tolla suorasytkällä rupea pelleilemää, ku ei oo ennen koskenu/asentanu tollasia... :lol: mihin asti riittää vakio jakaja, tollaseen turbo touhuun? kaasariturbo ja ohari on koneena?? oon kuullu että turbo volvon jakaja kävis suoraan ohc koneen kylkeen, ja viel että toimiski kuulemma paremmin ku oma jakaja...??
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

minkä takia pitäisi laittaa suorasytytys ? saiskohan tommosta eskortin dis suorasytytystä pelaamaan ? ja onkohan se edes kovin kelvollinen ?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kaikki saa toimimaan kunhan vaan tarpeeksi harjottelee :D

se dissi on ihan kelvollinen mutta siihen on muistaakseni osat vaan aika kalliita

se suorasytkä on senkin takia parempi että siellä on vahvempi kipinä pytyssä joka sytyttää, jakajassahan tule noita ilmavälejä jonkin verran jolloin se kipinä heikkenee
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ja suorasytkä antaa kipinän tarkemmin/nopeemmin siis ajan kohdallisesti
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

no riittääkö ohc:n oma jakaja 200hp tienoille?? :?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Tuskinpa se jakajasta kiinni tulee olemaan vaikka +400hp.
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

osaako joku sanoa että mitkä seosputket ois noin niinku alkuun sopivat tuplille, ku ois toi turbo projekti?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Vastaa Viestiin