Sivu 4/6

Lähetetty: 02 Huhti 2005 16:50
Kirjoittaja WSE
p3 kirjoitti:hiekkalaatikko jutut :lol: :lol:
tehosta voi kyllä päätellä aika tarkkaan myös kulkupuolen, kun se teho siihen eniten vaikuttaa. paino on toinen, mutta siinä 1000kg molemmin puolin yleensän mennään. jenkit siinä tietysti vähän häviää. ilmanvastus taas autojen perusarvojen eroavaisuuksilla ei 0-100 merkkaa juuri mitään.

8) on mullaki melkeen 1000hp, n:100hp/a.
Ei kun kiihtyvyyteen vaikuttaa lähinnä vääntömomentin suuruus.
Kuitenkin niin että renkaalle saatava momentti merkitsee eli tällöin myös momentin kierrosluku ja välitykset / voimansiirtohäviöt astuvat mukaan peliin. Sen jälkeen pito/ paino / painonjakauma ratkaisee.
Suurin teho vaikuttaa sitten yhdessä välitysten / häviöiden ja ilmanvastuksen / otsapinta-alan kanssa sitten siihen huippunopeuteen. Kannattaa kuitenkin aina pitää mielessä se että teho ja vääntö ovat vahvassa riippuvuussuhteessa keskenään, itseasiassa teho on vain arvo joka saadaan laskennallisesti moottorin vääntömomentin suuruudesta tietyllä kierrosluvulla.

Lähetetty: 03 Huhti 2005 14:22
Kirjoittaja hietsu
Meijän äiti pöllyttää kaikkien teijän äidit!!! :roll:

Lähetetty: 16 Touko 2005 23:35
Kirjoittaja Probe
ei oo kerenny ku nelosella kokeilla..kyl se sen 200 ottaa..nelosella meinaan :D

Lähetetty: 17 Touko 2005 03:15
Kirjoittaja Zaarin
0-100km/h about 10sek, huiput 195km/h, pirun rajoitin.. :(

Tehoa 125Hv, vääntöä 191 newtonia ja äänistä pitää huolen 4" ulostulo ja kartiosuodatin. :wink:

Lähetetty: 17 Touko 2005 23:26
Kirjoittaja Monteonisti
Reilu 170 nelosella, vitosta en ole kokeillut kun ei ole ollut tarvista! :oops:

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 05 Huhti 2009 21:20
Kirjoittaja tonskulus
2.0 OHC sierra, piristetty peltisatsilla, 38/38 webrulla, itse portatulla kannella.
0-100 9.1sek

2.9 V6 12V Sierra (RWD)
0-100 7.73sek, toisella vedolla 9.6sek kun yksi tulpanjohdoista oli irronnu. Oli vähäsen nykivää kiihdytystä :)

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 06 Huhti 2009 17:17
Kirjoittaja mamu
2.0 Dohc efi 8v

lähtee ku vammanen makuupussista. :mrgreen:

kai se alle 20s kiihtyy nollasta markkaan.

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 12 Huhti 2009 10:11
Kirjoittaja J
90hp zetecci keulilla, niin lähtee kuin purkka tukasta 138nm väännöllä, mut mitä nyt 3v sillä ajanu, niin ei oo poliisi antanu nopeudesta minkäänlaista kirjallista todistusta. Joskus sillon "uutena" sillä on huiput tullun testattua ja tais mennä sen luvatut 180km/h ja 0-100km/h on siinä jossain alta 15s, sitäkin tulee niin harvoin kiihdytettyä ja ei siihen omaan mittariin ole niin luottamista kiihdyttäessa, niin en ole aikaa yrittäny ottaa. Onhan sitä joskus gps:n kanssa pitäny lähteä huippuja kokeilemaan, muttakun toi pihatie on liian lyhyt ja kortti on niin tärkeä, niin on sekin sitten jäännyt.

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 12 Huhti 2009 12:20
Kirjoittaja Leadbelly
Joo mulla on kanssa tuo 90hp Zetec omassa puhdasverisessä arjalaisessa muskeliautossa.
Eli Escort cabriolet ja ei sitä kyllä juoksemalla kiinni saa :lol:
Ihan hyvin riittää vauhti/kiihdytys joka muuta väittää ei ole huomannut että siellä on laite nimeltä vaihdelaatikko jota säätämllä saa ihmeitä aikaan :D

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 14 Huhti 2009 00:19
Kirjoittaja Krisse
Fiesta 1.6S luvattiin kai 12.2 sekuntia mutta kaitpa tolla nykyää nopeemmin pääsee. Nivalle ilmotetaan 25 sek, Focusta ja Fie 1.1 '81 en muista.

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 24 Huhti 2009 17:01
Kirjoittaja JJJ1
On teillä pojat nopeita autoja.
Minun Galaxy 2.0 dieseli autom -09 racechronolla ja puhelimen omalla gps:llä 0-100 11.7 jarrun kanssa ja ilman jarrua 13.2. Varttimaili meni aikaan 19.3 s. Ei paljon kehtaa pullistella esson baarissa.
-07 Accord (perheen toinen auto) otti 9.8 s 0-100. Varttimailia en ole mitannut.
Prätkien mittaukseen tuo puhelimen gps ei ole tarpeeksi pätevä, mutta jos arvoita heittää niin 3.0-3.5 s 0-100 (pelimies alle 3 s) ja varttimaili matala kymppi.

Re:

Lähetetty: 24 Huhti 2009 17:03
Kirjoittaja JJJ1
WSE kirjoitti: Ei kun kiihtyvyyteen vaikuttaa lähinnä vääntömomentin suuruus.
Kuitenkin niin että renkaalle saatava momentti merkitsee eli tällöin myös momentin kierrosluku ja välitykset / voimansiirtohäviöt astuvat mukaan peliin. Sen jälkeen pito/ paino / painonjakauma ratkaisee.
Suurin teho vaikuttaa sitten yhdessä välitysten / häviöiden ja ilmanvastuksen / otsapinta-alan kanssa sitten siihen huippunopeuteen. Kannattaa kuitenkin aina pitää mielessä se että teho ja vääntö ovat vahvassa riippuvuussuhteessa keskenään, itseasiassa teho on vain arvo joka saadaan laskennallisesti moottorin vääntömomentin suuruudesta tietyllä kierrosluvulla.
Teho kiihdyttää ja vääntömomentti tuo mukavuutta....

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 17 Touko 2009 14:56
Kirjoittaja Gratang
0-400m 14.6s

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 13 Elo 2009 12:03
Kirjoittaja Mikey
Tulipa pitkästä aikaa testattua Tanelia taas vartilla 13.55s 181km/h

Re: Re:

Lähetetty: 13 Elo 2009 12:13
Kirjoittaja Tekno
JJJ1 kirjoitti: Teho kiihdyttää ja vääntömomentti tuo mukavuutta....
Mutta toisaalta, jos kierrokset ei pysy tehoalueella, niin paremmat tehot alemmilla kierroksilla (=suurempi vääntö) parantaa kiihtyvyyttä.

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 13 Elo 2009 16:50
Kirjoittaja Aksu
40-190km/h alle 14s farkku sierralla
4:lla löi rajoittajaan

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 13 Elo 2009 17:01
Kirjoittaja tursas
0-40 km/h n. 4 s., sitten rajotin menee päälle (akka alkaa huutaa taajamanopeudesta, lapsista, linnuista tms.)... :D

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 14 Elo 2009 00:23
Kirjoittaja JTee
Ei ole sierroilla tullu testattua pajonko menee, omegalla joskus 245km/h nelosvaihteella rajoittajaan, kai tuo ois jotain vielä vitosella kelannut vauhtia, mutta piti alkaa jarrutella. :D
Sierra 2.0 neliveto 0-100km/h 30sek :?: :lol:

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 16 Elo 2009 01:27
Kirjoittaja TeRoK
aika kovat on omegassa välitykset jos nelosella kelaa 245... tai sitten näyttää isosti mittari väärin.

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 16 Elo 2009 09:04
Kirjoittaja xtaaviankka
:D Fiesta 1.4i 1-pisteruisku, varttimailin jälkeen about 100 vauhtia. Risteyksestä voi lähteä hyvinkin liikkeelle jos ei näy horisontissa toisia autoja. (työmatka-auto).

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 16 Elo 2009 11:55
Kirjoittaja duckworth
JTee kirjoitti:Ei ole sierroilla tullu testattua pajonko menee, omegalla joskus 245km/h nelosvaihteella rajoittajaan, kai tuo ois jotain vielä vitosella kelannut vauhtia, mutta piti alkaa jarrutella. :D
En usko että edes tehdas lupaa tuollaista vauhtia nelosvaihteelle.
TeRoK kirjoitti:aika kovat on omegassa välitykset jos nelosella kelaa 245... tai sitten näyttää isosti mittari väärin.
Tuo mittari näyttämä virhe nyt on perusoletus kun autoista puhutaan. Voihan asian itsekin päätellä. Noissa kolmen litran V6 ompuissa on vakiona n. 200 hp ja kun vertaa esim. 204 heppaiseen cossu-Sierraan, joka ottaa 240 km/h (uutena/hyväkuntoisena), niin syntyy joku kuva autojen nopeuksista. Onhan tuo omega painavampikin kuin Sierra... :roll:

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 16 Elo 2009 12:02
Kirjoittaja Tekno
Noin kovassa nopeudessa mittarivirhe on jo aika suuri, sillä sehän kasvaa lineaarisesti nopeuden mukaan. jos 100 nopeudessa mittari sanoo vaikka 9% liikaa, näyttää se 230km/h nopeudessa jo 250 eli 20km/h yli oikean nopeuden.

Tuosta voi päätellä sen, että jos mittarissa on ollut 245, niin oikeaa nopeutta on ollut sellainen 225km/h.. (Tyypillisellä 9% mittarivirheellä)

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 16 Elo 2009 14:43
Kirjoittaja AssTee
Tyypillisesti 9% liikaa mittarivirhe?
Olen omistanut n. kaksi tusinaa erinäisiä autoja. Eikä missään ole mittarivirhe ollut noin suurta.
Tyypit vissii ajaa alikokoisilla renkailla kun noin paljon mittarivirhettä. OK, tiedän kyllä että A mallin Opel Vectrassa heittää mittari juuri noissa määrin. Eli kaveri on ajanut omallaa 220 mittarii joka vastaa kait luvattua 198km/h vauhtia. Samaa Vectraa kun oon ajanut niin 110 mittarivauhti on tasan satasta oikeaa nopeutta.

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 16 Elo 2009 19:27
Kirjoittaja JTee
duckworth kirjoitti: En usko että edes tehdas lupaa tuollaista vauhtia nelosvaihteelle.
Tuo mittari näyttämä virhe nyt on perusoletus kun autoista puhutaan. Voihan asian itsekin päätellä. Noissa kolmen litran V6 ompuissa on vakiona n. 200 hp ja kun vertaa esim. 204 heppaiseen cossu-Sierraan, joka ottaa 240 km/h (uutena/hyväkuntoisena), niin syntyy joku kuva autojen nopeuksista. Onhan tuo omega painavampikin kuin Sierra... :roll:
Tuosta mittarivirheestä osaa sanoa. :?: mutta mittarin mukaan meni tuon verran nelosvaihteella. Eipä tehdas taida luvata 3000 omegalle 249km/h huippuja, tolle evo viissataselle en muista huippuja, mutta eiköhän se tehokkaampana ainakin saman mene. :roll:

Re: Autosi suorituskyky

Lähetetty: 03 Syys 2009 21:35
Kirjoittaja HELLbound
0-100 10,4 s. huiput on mitä on...(ei voi suomen teillä kokeilla)....30cc rc-auto sitten meneekin ton 0-100 pyrähdyksen n. 4 sekuntiin...