Ullev kirjoitti:Autokaupan kommentti on, että nykiminen on auton ominaisuus! Sitä ei voi kyllä niellä, että kaksi vuotta vanha, 35 tkm ajetun auton ominaisuuksiin kuuluu nykiminen.
Juu se on ominaisuus, tuli viimeisimmän moottorinohjausjärjestelmän päivityksen jälkeen joskus viime syksynä. Vanhemmilla sitä ei ollut.
Vakkaria on kalibroitu pariinkin otteeseen mutta, parani, mutta ei kokonaan poistunut.
Jotenkin tulee mieleen että juuri noissa 1800-1900 rpm/min kierrosten kohdalla moottorintietsikka vaihtaa jotenkin ohjelmamoodia.
Samalla ohjelmaversioilla kulutus putosi pari desia/100km joten jotain positiivistäkin.
Ullev kirjoitti:
Muutoinkin tämän Focuksen kanssa ollut niin paljon ongelmia, että on kyllä viimeinen Fordi.
No itsellä juuri C-Maxin vm 2008 120 000 km mittarissa, maanantaina lähtee "kiertoon" uuden tieltä, mutta vaikka merkki vaihtuu ei syy ole auton, sillä pääsääntöisesti se on pelannut OK.
Alun sähköhäiriöt - akkutyhjeni kun saatiin kuntoon on tehty ainostaan kamppanjan ulkopuoleisia juttuja huollot ja lämpärinsäädinyksikön vaihto kun ei tullut kuin kylmää, mutta sekin vissiin lopulta jälkiasennus handsfreen vika kun sen johtosatsi vaijereiden linjalla.
Huohotin systeemin jäätymis ongelmia ei ole ollut tms palstalla esiintynyttä "ominaisuuksia", mutta auto ollutkin kuten km määrästä voi päätellä maantieajossa ja näin systeemit kuivaa kunnolla.
Eberi on pelannut em sähköpuutteen korjauduttia 100% luotettavasti, käynnistyskertoja vähintään 2/vrk/7 kuukautta, siis liki tuhannen kpl:tta yhteensä.
C-Max olisi voinut tulla uudelleenkin, mutta siitä tulossa uusi malli eikä vanhaa viitsinyt enään laittaa, sekä tietty polttoaineen kulutus josta olisi hieman nipistettävissä.
Koko 120 000km keskikulutus 5,75 l7100km tankkauksista laskettuna, auton tietsikka väittää kolme+neljä desiä vähemmän.
Positiivisiä fiiliksiä, mukava ajoasento, hieman "normaali" farkkua korkeammalla, samoin ajo-ominaisuudet hyvät, kuljetus kapasiteettiä reilusti kun penkit kaataa.
Rengasmelu ehkä ikävin asia käyttöympäristössä.