Sivu 25/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2018 18:02
Kirjoittaja Freeze
4x100€ omassani

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2018 19:31
Kirjoittaja Fordikaskos
Esimerkiksi Delta Driven kuukausimaksu Kia Optima Plug In, 48kk 30tkm/v, yht. 120tkm on huollon ja renkaiden kanssa 610e/kk.
Optima 2.0 bensa 544e/kk.

Erotus 66e/kk. Matkaa 2500km / kk, minkä bensat maksavat niin 250e/kk. 250e-66e = 184e/kk halvempaa plug inillä.

No Ok, sähkö maksaa jotain, kaikkia matkoja harva paljon ajava pääsee sähköllä, talvella polttomoottori käynnistyy joka tapauksessa ja 30tkm/v ajavan kannattaisi ostaa varmaan mieluummin diesel kuin bensa. Kevyemmän bensa-auton ajettavuus parempi ja Satakunta litraa enemmän tavaratilaa.
Toisaalta plug inin vuotuiset ajoneuvoverot alemmat, pääsee maailmanparantajien kerhoon ja sähkömoottorin vääntö bonusta.

Kaiken kaikkiaan plug in mielestäni kilpailukykyinen ja voittaa viimeistään jos haluaa priorisoida ajonaikaiset päästöt.
Siis kilpailukykyinen juuri tietynlaiseen ajoon, ihannetilanteessa siis noin 50km työmatkaa päivittäin ajavalle, jolla molemmissa päissä tolpasta halpaa tai jopa ilmaista sähköä. Jos vielä perheen toinen auto dieseli muutaman kerran vuodessa toteutuvia 1000km mummolamatkoja varten, niin kakkosauton sähkökäyttö aika jees.

Ja kilpailukyky käytettyjä katsellessa oletettavasti vain paranee, sillä näihin ei tule Saksasta juuri tuontiveroa.

Pointti ei siinä, että sähkö vielä olisi ehdottomasti paras vaihtoehto, mutta väitteet, että hinnat kaksinkertaiset, eivätkä koskaan voi kuolettua, ovat vanhentuneita tai tietämättömyyttä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2018 20:37
Kirjoittaja Arski54
Fordikaskos kirjoitti: Pointti ei siinä, että sähkö vielä olisi ehdottomasti paras vaihtoehto, mutta väitteet, että hinnat kaksinkertaiset, eivätkä koskaan voi kuolettua, ovat vanhentuneita tai tietämättömyyttä.

Esim VW up maksaa bensana reilun 12000 € ja sähkönä reilun 29000 €. Hinta on siis yli kaksinkertainen. Missä kohtaa siis olen vanhentunut tai tietämätön?
Tuolla erolla ostaa bensaa uppiin ensimmäisen 200000 km matkalle. Joten edelleen väitän ettei hinnaneroa saa koskaan takaisin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2018 20:47
Kirjoittaja xflex
Käyttövoimavero tässä 2.0 dieselissä 442 eur/vuosi. MyDiesel viikonloppuna 1.63/l. Eli ei tässä nyt säästämään ole tultu.

Näin 1.0 egobuusterin jälkeen vero voisi olla minun puolestani vaikka tonnin, sen verta hyvältä tuntuu joka kerta autoillessa tämä dieselin vääntö ja se tunne kun motti repii höyhenen kevyesti tuon pienen malmikasan satasen nopeuteen ilman vingutusta. Mutta makuasioita sanovat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2018 21:39
Kirjoittaja Arski54
xflex kirjoitti:Käyttövoimavero tässä 2.0 dieselissä 442 eur/vuosi. MyDiesel viikonloppuna 1.63/l. Eli ei tässä nyt säästämään ole tultu.

Näin 1.0 egobuusterin jälkeen vero voisi olla minun puolestani vaikka tonnin, sen verta hyvältä tuntuu joka kerta autoillessa tämä dieselin vääntö ja se tunne kun motti repii höyhenen kevyesti tuon pienen malmikasan satasen nopeuteen ilman vingutusta. Mutta makuasioita sanovat.
Täysin samaa mieltä. Kun tuosta ensimmäisestä ompelukoneella varustetusta Ecoboostista joskus eroon pääsen, alle tulee diesel. Minä sillä jopa säästän vielä kaiken lisäksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 11:25
Kirjoittaja EeroH
Arski54 kirjoitti:
Esim VW up maksaa bensana reilun 12000 € ja sähkönä reilun 29000 €. Hinta on siis yli kaksinkertainen. Missä kohtaa siis olen vanhentunut tai tietämätön?
Tuolla erolla ostaa bensaa uppiin ensimmäisen 200000 km matkalle. Joten edelleen väitän ettei hinnaneroa saa koskaan takaisin.
Tesla 100ke, vastaava polttomoottori auto (7paikkanen nelikko ja 0-100 alle 4s) mitä lie 200ke...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 11:33
Kirjoittaja 69dude
Tolla Teslalla ei tee suomessa mitään jos et aja lämpimästä tallista suoraan toiseen lämpimään talliin.Kiva auto kesällä kuulema.Tämä suoraan kahdelta eri Teslan omistajalta. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 12:30
Kirjoittaja janti
Freeze kirjoitti:Automaattilaatikolla 400 km matka-ajon kulutus mitattuna 4,7 l/100 km.
Adaptiivisilla vakkarilla aina kun mahdollista, lisälämmitys poäällä.
Matkasta 90% 80 km/h, 5 % 100 km/h ja 5% kaupunkiajoa tilastotietoisille tiedoksi.

Yhtäkaikki hieno suoritus, vain yksi aimmin omistamani auto on kyennyt samaan. :thumbup:
Hieman pettymys tuo lukema matkakulutukseksi pääosin 80 km/h rajoituksella. Odotin hieman alempaa lukemaa A8:lle. :roll:
Oliko renkaat nyt 215/50R17?

Aika paljon kulutuksessa eroa A8 vs M6. (automaatilla 40 kg painavampi)
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... atic-32974
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... 20hp-32973

=> Tuleekohan tuosta uudesta Focuksesta vielä ns. "Econetic"-malleja tarjolle 120 hv versiona?

Ilmeisesti tuon A8 välitykset eivät ole läheskään yhtäpitkiä kuin omassa Econetic Mondeossa M6-laatikossa. 8-)
http://www.fuelly.com/car/ford/mondeo/2 ... /fuelchart

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 15:49
Kirjoittaja 69dude
janti kirjoitti: Hieman pettymys tuo lukema matkakulutukseksi pääosin 80 km/h rajoituksella. Odotin hieman alempaa lukemaa A8:lle. :roll:
Oliko renkaat nyt 215/50R17?

Aika paljon kulutuksessa eroa A8 vs M6. (automaatilla 40 kg painavampi)
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... atic-32974
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... 20hp-32973

=> Tuleekohan tuosta uudesta Focuksesta vielä ns. "Econetic"-malleja tarjolle 120 hv versiona?

Ilmeisesti tuon A8 välitykset eivät ole läheskään yhtäpitkiä kuin omassa Econetic Mondeossa M6-laatikossa. 8-)
http://www.fuelly.com/car/ford/mondeo/2 ... /fuelchart
Yllättävän janoinen.Omalla monkulla vetänyt perhe setillä mökkikeikat 4.4-4.7 litraa.Ja mulla tulee myös pitkät pätkät motaria 120kmh...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 16:15
Kirjoittaja Viikkus
EeroH kirjoitti: Tesla 100ke, vastaava polttomoottori auto (7paikkanen nelikko ja 0-100 alle 4s) mitä lie 200ke...
Jos nyt palataan takaisin maanpinnalle ja verrataan suht. normaaleja perheautoja, niin hybridit ja sähköautot on aivan kiistatta kalliimpia kuin vastaavat polttomoottorivehkeet. Joissain tapauksissa sähköautot maksaa lähemmäs puolet enemmän, mitä vastaavat perus polttomoottorilla varustetut, saman kategorian autot. Hybrideissä hintaero on selvästi pienempi, mutta olemassa kuitenkin. Hybridien todellinen hyöty kulutukseen taas on aika minimaalinen, varsinkin pitkää matkaa ajaville. Puhutaan 1-2l/100km jos sitäkään.

Arski tuossa aiemmin totesi, että lähes puolet kalliimpi sähköauto ei koskaan maksa itseään takaisin pienempinä käyttökuluina ja mun mielestä tää on täysin paikkansa pitävä pointti. Sähköautojen hinnat romahtaa käytettyinä ja tämä on on pakko ottaa huomioon kun puhutaan autoilun kokonaiskustannuksista. Suurempi lähtöhinta = suurempi hinnan pudotus kolmen ensimmäisen vuoden aikana, tämä pätee tietty myös bensavehkeisiin. Siihen päälle "lyhyt" toimintamatka ja kulutusta lukuunottamatta samat käyttökulut mitä muissa autoissa. Kyllä ihan rakkaudesta lajiin näitä sähköautoja ostetaan, ei niitä käyttökuluilla pysty perustelemaan. Muuten ajaisin sähköllä minäkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 16:19
Kirjoittaja EeroH
Bmw 330e ja 530e halvempia kuin vastaavat 330i/d ja 530i/d. Pitävät arvonsa myös hyvin. Mutta nyt ollaan jo kaukana Mk4 Focus aiheesta...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 16:51
Kirjoittaja Viikkus
Kelpaisi kyllä meidän perheen kyydittimeksi tuollainen 330e tai 530e... :D

Jos tämän nyt jotekin löyhästi yrittäisi vielä sitoa aiheeseen; Tein kaupat kolmannesta uudesta Focus farmarista hiljattain. Auton vaihdon kynnyksellä kiinnostuin tosissaan hybridivaihtoehdosta. Laskeskelin eri vaihtoehtoja ja kävin myös ajamassa Hyundai Ioniqiä, Kia Niroa ja Priusta. Koeajoin suht samanlaiset lenkit hybrideillä, mitä uudella Focuksella ja kulutukset oli luokkaa Focus 5,6, Kia sekä Hyundai 5,3 ja Prius 4,8. Tämä siis oli minun henkilökohtainen pseudotieteellinen mittaustulokseni 8-)

Focus maksoi about kymppitonnin vähemmän kuin Toyota ja Hyndai ja reilut 5000e vähemmän mitä Kia olisi maksanut. Lisäksi Focus tuntui ylivoimaisesti parhaalta autolta ja tarjosi heittämällä parhaat tilat. Oli aika helppo todeta, että tässä perus perheautojen luokassa hybridivaihtoehto olisi maksanut huomattavasti ekstraa, tarjoamatta riittävää vastinetta esim. pienentyneen kulutuksen tms. kautta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 17:38
Kirjoittaja Freeze
janti kirjoitti:Aika paljon kulutuksessa eroa A8 vs M6. (automaatilla 40 kg painavampi)
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... atic-32974
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... 20hp-32973
Mistä lie tuo sivusto tietonsa kaivaa, yhdistääkö se eri konfiguraatioita saman tiedon alle liikaa? Omat talvikiekot on 16 -tuumaiset, sen viralliset kulutustiedot alla.

Auto-data:
Polttoaineen kulutus - Kaupunki --> 4.0-4.1 l/100 km
Polttoaineen kulutus - Maantie --> 3.4-3.6 l/100 km
Polttoaineen kulutus - yhdistetty --> 3.6-3.7 l/100 km

Ford: (linkki) --> Technical Specifications, EU
Polttoaineen kulutus - Kaupunki --> 5.3 l/100 km
Polttoaineen kulutus - Extra Urban --> 3.9 l/100 km
Polttoaineen kulutus - Yhdistetty --> 4.4 l/100 km

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 18:43
Kirjoittaja janti
Freeze kirjoitti: Mistä lie tuo sivusto tietonsa kaivaa, yhdistääkö se eri konfiguraatioita saman tiedon alle liikaa? Omat talvikiekot on 16 -tuumaiset, sen viralliset kulutustiedot alla.
Nuo sun poimimat lukemat oli nyt manuaalivaihteiselle autolle. Automaatille ilmoittavat isompia (valmistajan ilmoittamat näitä pienemmät)
https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... atic-32974
Kaupunki 5.0-5.2 l/100 km (4,7-5,0)
Maantie 4.2-4.4 l/100 km (3,9-4,1)
yhdistetty 4.5-4.7 l/100 km (4,2-4,4)

Nuo valmistajan ilmoittamat lukeman ovat käsittääkseni erikokoisille kesärenkaille ilmoitettuja lukemia. "Talvikiekoile" ei ole ilmoitettu lukemia. ;)
https://media.ford.com/content/dam/ford ... ecs_EU.pdf

Eli nuo sun aiemmin ketjussa ilmoittamat kulutuslukemat oli nyt 205/60R16 talvirenkalla ajettuja. Oliko kyseessä kitka- vaiko nastarenkaat, merkki/malli? Kesärenkaat taitavat olla Titaniumissa kooltaan 215/50 R17.

Mielestäni A8 voisi käyttää 7-vaihdetta 80 km/h nopeudella eikä suurinta 8-vaihdetta, jolla 1400 rpm on aika alhainen lukema pidemmän päälle. Mitä mieltä Freeze on tästä?

Tuollainen Transitissa oleva 2.0 EcoBlue 105 hp olisi kiinnostava Focuksen nokalla. Maksimi vääntö 360 nm tulisi jo 1400 rpm. :)
https://media.ford.com/content/dam/ford ... ecs_EU.pdf

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 20:23
Kirjoittaja focst
Tuollainen Transitissa oleva 2.0 EcoBlue 105 hp olisi kiinnostava Focuksen nokalla. Maksimi vääntö 360 nm tulisi jo 1400 rpm. :)
https://media.ford.com/content/dam/ford ... ecs_EU.pdf[/quote]
Sama kone siellä keulalla on nytkin..kaikki kolme konetta vääntää ton 360nm jo 1400 kohdalla ero on vain ohjelmallisesti rajoitettu max teho ja vääntö..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2018 20:26
Kirjoittaja Freeze
Hmmm ... eikös wagon tarkoita farkkua? Omani on hatchback. Renkaat on Nokia 8 nastoilla. Ja kysymykseen käyttövaihteesta 80 nopeuden nurkilla ... tjaa. Vetää ihan riittävän hyvin minulle. Kickdownilla pääsee ohi jos tarvii. Ainahan ajomoodin voi vaihtaa sportille, jos kaipaa korkeampia ajokierroksia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2018 05:39
Kirjoittaja Jap3
Viikkus kirjoitti:
Jos tämän nyt jotekin löyhästi yrittäisi vielä sitoa aiheeseen; Tein kaupat kolmannesta uudesta Focus farmarista hiljattain. Auton vaihdon kynnyksellä kiinnostuin tosissaan hybridivaihtoehdosta. Laskeskelin eri vaihtoehtoja ja kävin myös ajamassa Hyundai Ioniqiä, Kia Niroa ja Priusta. Koeajoin suht samanlaiset lenkit hybrideillä, mitä uudella Focuksella ja kulutukset oli luokkaa Focus 5,6, Kia sekä Hyundai 5,3 ja Prius 4,8. Tämä siis oli minun henkilökohtainen pseudotieteellinen mittaustulokseni 8-)
Ja onhan nuo Niro, Prius ja Ioniq aivan helvetin rumia :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2018 08:18
Kirjoittaja janti
Freeze kirjoitti:Hmmm ... eikös wagon tarkoita farkkua? Omani on hatchback.
Ei ollut kulutuksessa eroja Autodatassa https://www.auto-data.net/fi/ford-focus ... atic-32962
Ja kysymykseen käyttövaihteesta 80 nopeuden nurkilla ... tjaa. Vetää ihan riittävän hyvin minulle.
Tuossa on vaara että kun A8 ajellaan pidempään noilla hyvin pienillä kierrosluvuilla menee hiukkassuodatin helpommin tukkoon. :(
No katsastuksessa se sitten paljastuu ellei ennen sitä tule oireilua. Täyskaasu kiihdytyksiä vaan, aina kun sopiva keli ja moottoritien ramppi sattuu. Tuoa A8 kierrätää sinne 4600 rpm saakka kun kaasu on pohjassa ennen kuin vaihtaa isommalle. ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2018 11:49
Kirjoittaja EeroH
Kävin ajamassa tupaöljy A8 lyhytperäisen. Oli kyllä pirun kivan tuntuinen auto, lappu ikkunassa n.33ke vei ostohalut.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2018 15:27
Kirjoittaja Focus_2.0
Kävin ajamassa 1.5 bensa A8 farkun titaniumina ja 1.0 A8 st-linenä. St-linessä on kyllä hyvä alusta ja ohjaustuntuma. Titanium kans hyvä mutta st-line tuntu ajoltaan itselleni paremmalta. Edellinen titanium ollut omaan makuun ehkä liian mukavuuspainotteinen. Kulkupuoli tuossa 1.0 A8:ssa oli aika pettymys. Talla pohjassa kone huutaa mutta mitään ei oikeestaan tapahdu.. Alusta ja auto kestäisi huomattavasti enemmän hevosia. 1.5 jo ripeämpi mutta johonkin ne tehot Fordin automaattilaatikossa vieläkin häviää. Täytyy kokeilla vielä miten manualinna.. Eihän edellinen 1.5 bensa mikään raketti ole mutta jotenkin kulkee persdynolla paremmin.

Mitenkä muuten raadilla kun olette tarjouksia/kauppoja tehneet niin onko talvirenkaita/metalliväriä/lisävarusteita yms saanut kaupan päälle/alennuksella? Vai joutuuko alussa innokkaimmat maksamaan kaikesta listahinnan? Tietenkin välirahahan aina ratkasee..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Marras 2018 16:19
Kirjoittaja Winston
Focus_2.0 kirjoitti:Kävin ajamassa 1.5 bensa A8 farkun titaniumina ja 1.0 A8 st-linenä. St-linessä on kyllä hyvä alusta ja ohjaustuntuma. Titanium kans hyvä mutta st-line tuntu ajoltaan itselleni paremmalta. Edellinen titanium ollut omaan makuun ehkä liian mukavuuspainotteinen. Kulkupuoli tuossa 1.0 A8:ssa oli aika pettymys. Talla pohjassa kone huutaa mutta mitään ei oikeestaan tapahdu.. Alusta ja auto kestäisi huomattavasti enemmän hevosia. 1.5 jo ripeämpi mutta johonkin ne tehot Fordin automaattilaatikossa vieläkin häviää. Täytyy kokeilla vielä miten manualinna.. Eihän edellinen 1.5 bensa mikään raketti ole mutta jotenkin kulkee persdynolla paremmin.

Mitenkä muuten raadilla kun olette tarjouksia/kauppoja tehneet niin onko talvirenkaita/metalliväriä/lisävarusteita yms saanut kaupan päälle/alennuksella? Vai joutuuko alussa innokkaimmat maksamaan kaikesta listahinnan? Tietenkin välirahahan aina ratkasee..

Kattelin että powershiftiä ei ollut tarjolla, ei omaan makuun nuo perus automaatit. Paperilla myös tuo 125hp automaatti eroaa manuaalista jonnin verran. Kävin ajamassa 125hp manuaalin ja semmoista tällä hetkellä odottelen. 125hp manuaalina tarjoaa aivan riittävästi potkua tänne PK-seudulle ajeluun, kun itselle riittää että auto on pirteä sen 0-60 ja 0-80.

Sain focukseen technology packin 200e hinnalla ja hyvän hyvityksen nykyisestä autosta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2018 17:21
Kirjoittaja Mastaj
Terve

Piti myös rekisteröityä kun uusi Focus tulossa Valkoisena St-Line versiona. Omani tuli juuri maahan ja rekisteröin sen vastsa tammikuussa. Ohessa linkit kuviin jos halautte katsoa miltä valkoisena näyttää tuo st-line farkku.


https://drive.google.com/open?id=1CSNwb ... NLZjV7ZW2W

https://drive.google.com/open?id=1y3p8I ... 7Yqgghdsso_

https://drive.google.com/open?id=15oMAA ... _yuDzxBDRF

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2018 19:28
Kirjoittaja Viikkus
Mastaj kirjoitti:Terve

Piti myös rekisteröityä kun uusi Focus tulossa Valkoisena St-Line versiona. Omani tuli juuri maahan ja rekisteröin sen vastsa tammikuussa. Ohessa linkit kuviin jos halautte katsoa miltä valkoisena näyttää tuo st-line farkku.


https://drive.google.com/open?id=1CSNwb ... NLZjV7ZW2W

https://drive.google.com/open?id=1y3p8I ... 7Yqgghdsso_

https://drive.google.com/open?id=15oMAA ... _yuDzxBDRF
Valintasi osoittaa hyvää harkintakykyä ja erinomaista makua :thumbup:

Ja hauska nähdä miltä tuo näyttää valkoisena, arvuuttelin itsekin toimiiko tuossa uudessa farmarikorissa ja toimiihan se! Otit näköjään tehdastummat ikkunat, itse ajattelin käyttää jossain tummennettavana, en raaskinut maksaa 300€.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2018 20:05
Kirjoittaja focst
Viikkus kirjoitti: Valintasi osoittaa hyvää harkintakykyä ja erinomaista makua :thumbup:

Ja hauska nähdä miltä tuo näyttää valkoisena, arvuuttelin itsekin toimiiko tuossa uudessa farmarikorissa ja toimiihan se! Otit näköjään tehdastummat ikkunat, itse ajattelin käyttää jossain tummennettavana, en raaskinut maksaa 300€.
Johonkin se on raja vedettävä tehdastummennus vaan kestää paremmin lasten käsittelyssä..ja hinta on melkein sama..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2018 20:08
Kirjoittaja Mastaj
Kyllähän tuo valkoinen kans mietitytti että miten istuu ja jännitti pirusti kun tuli elokuussa tilaus tehtyä autosta mitä ei ole nähnyt. Pelko oli onneksi turha ja myös omasta mielestä paketti vaikuttaa hyvältä.

Mietin kans kaupantekohetkellä noiden tummennuksien kohtaloa mistä otan, mutta ajattelin tehdä helpon ratkaisun. Ne kyllä pukee etenkin tuota valkoista väriä loistavasti ja otaksun kestävän paremmin kun tehtaalla asennettaan.

Ruksin varustelistalta technology packin, peruutuskameran, lämmitettävän lasin ja ratin sekä comfort packin. Mielestäni hintaan nähden erittäin hyvät varusteet eikä nuo lisävarusteet muutenkaan ollut hinnoiteltu pilviin. Köyhälläkin oli varaa ottaa vähän extraa.

Nyt sitten odotellaan tammikuuta.