Sivu 232/395

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Helmi 2020 13:12
Kirjoittaja Jeipii
Ishvan kirjoitti: 12 Helmi 2020 08:28 Eipä ole tullut Webastoa käytettyä kuin pari kertaa erikseen. Itse tulee käytettyä oikeastaan vallan tuota moottorin kaukokäynnistystä kuten Volvoissakin tuli. Saa ratin ja penkinkin valmiiksi lämpimäksi. Toki se webastokin huutaa kun on automaatilla. On kyllä taas loisto ominaisuus. Ihme ettei tuota ole jo kaikilla merkeillä(Amerikoissa ollut arkipäivää jos ties mistä asti). Volvoihin taisi tulla Euroopassa 2013 jos en väärin muista.
Aukeaako auton ovien lukot samalla kun pistää käyntiin etänä ? Mietin tätä näin kerrostaloasujana, jonka auto on kadulla parkissa. Uusi Focus kiinnostaisi hankkia ja tämä etäkäynnistys kuulostaa hyvältä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Helmi 2020 13:17
Kirjoittaja Ishvan
Jeipii kirjoitti: 12 Helmi 2020 13:12 Aukeaako auton ovien lukot samalla kun pistää käyntiin etänä ? Mietin tätä näin kerrostaloasujana, jonka auto on kadulla parkissa. Uusi Focus kiinnostaisi hankkia ja tämä etäkäynnistys kuulostaa hyvältä.
Moi. Eivät aukea. Auto käynnistyy ja huomiovalot menevät ulkoa päälle. Kävelet normaalisti autolle ja ovet aukeaa normaalisti tarttuessasi kahvaan. Käynnistyspainikkeesta kuittaa vaan "virrat" päälle eli mittaristo yms heräävät.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Helmi 2020 16:34
Kirjoittaja HMS77
Jeipii kirjoitti: 12 Helmi 2020 13:12 Aukeaako auton ovien lukot samalla kun pistää käyntiin etänä ? Mietin tätä näin kerrostaloasujana, jonka auto on kadulla parkissa. Uusi Focus kiinnostaisi hankkia ja tämä etäkäynnistys kuulostaa hyvältä.
Ei tietenkään, ovien aukeaminen vaatii edelleen sen avaimen siihen lähelle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Helmi 2020 20:13
Kirjoittaja Hot hatch
Vaikka laittaa normaalisti napista käyntiin, niin ovet voi laittaa lukkoon auton käydessä. Hyvä ominaisuus, jos äkkiä käväisee jossain, voi jättää auton käyntiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 11:21
Kirjoittaja huppumies
En jaksanut plärätä ketjua joten pahoittelut jos näitä aiheita on käsitelty jo aikaisemmin.

Räntä-/loskakelillä auton keulaan kerääntyy kuraa ja tämän takia aktiivinen vakkari ja törmäyksenestoavustin tippuvat pois käytöstä.
Onneksi tänä "talvena" ei pahemmin ole tuota kuraa taivaalta tullut, mut niinä harvoina päivinä kun sitä on satanut, niin aina on käynyt tämä sama homma.
Tähän ei taida olla minkäänlaista poppaskonstia jolla voisi tämän estää?

Myös kuskin ovi temppuili viime viikon pakkasilla. Oven sai kyllä auki, mutta sitä ei saanut pysymään kiinni (salpa ei lukittunut) ennenkuin auto oli ehtinyt lämmetä tarpeeksi. Koitin voidella salpaa sekä tungin sinne lukkosulaa, mutta siltikään se ei toiminut kunnolla.
En tiedä kuinka paljon kosteutta tuo kuskin ovi on kerännyt ,koska "kovilla" (max -7) pakkasilla se rupesi rämisemään ja nyt kun keli on ollut tämän viikon plussa, on myös räminä hävinnyt.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 12:54
Kirjoittaja minan
Hot hatch kirjoitti: 12 Helmi 2020 20:13 Vaikka laittaa normaalisti napista käyntiin, niin ovet voi laittaa lukkoon auton käydessä. Hyvä ominaisuus, jos äkkiä käväisee jossain, voi jättää auton käyntiin.
Voi

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 16:49
Kirjoittaja AAR85
Tänään tuli FordPass:iin tälläinen viesti:

Tärkeä päivitys. Ajoveuvon käynnistystä vaaditaan
Hyviä uutisia: Ford, Focus - GE, 2020 on saanut ohjelmistopäivityksen. Viimeistele päivitys käynnistämällä auto kauko-ohjaimella. Manuaalinen käynnistys tarkoittaa myös etätoimintojen, kuten käynnistyksen/pysäytyksen, lukituksen / lukituksen avaamisen uudelleenkäynnistymistä, minkä jälkeen ne ovat jälleen käytettävissä.


Seeeelvä homma :lol: Olishan se ollut ihan kiva tietää, että mitä päivitys on sisältänyt.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 18:56
Kirjoittaja revote
Minne nämä viestit siis tarkalleen siellä tulevat? Viestikeskukseen? Mulla ei ole siellä mitään, muuta kuin ilmoituksia jos vaikka anturit ovat olleet sokeana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 19:35
Kirjoittaja fordever
Tällainen tuli tietoon. Ei tietoa koskeeko miten vanhoja ja mitä malleja ja onko vain ihan uusimpien 2020-vuotisten ongelma. Kannattanee käydä ETIS:issä tarkistamassa:

20U02 - BRAKE BOOSTER - POTENTIAL CRACK IN MEMBRANE PLATE.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 20:10
Kirjoittaja AAR85
revote kirjoitti: 13 Helmi 2020 18:56 Minne nämä viestit siis tarkalleen siellä tulevat? Viestikeskukseen? Mulla ei ole siellä mitään, muuta kuin ilmoituksia jos vaikka anturit ovat olleet sokeana.
Juu viestikeskukseen tuli. Ei mullakaan ole tälläistä aikaisemmin tullut vaikka Etis:in mukaan edelliseen focukseen oli parikin päivitystä ladattu OTA:na yön aikana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 20:16
Kirjoittaja PiuhaPoikki
AAR85 kirjoitti: 13 Helmi 2020 20:10 Juu viestikeskukseen tuli. Ei mullakaan ole tälläistä aikaisemmin tullut vaikka Etis:in mukaan edelliseen focukseen oli parikin päivitystä ladattu OTA:na yön aikana.
Latautuuko ne päivitykset auton oman modeemin kautta vai pitääkö sille olla erikseen tarjoiltu wifi?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 22:09
Kirjoittaja AAR85
PiuhaPoikki kirjoitti: 13 Helmi 2020 20:16 Latautuuko ne päivitykset auton oman modeemin kautta vai pitääkö sille olla erikseen tarjoiltu wifi?
En ole laittanut mitään wifejä päälle, että luulisin menevän auton oman modeemin kautta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 22:47
Kirjoittaja mjasa
AAR85 kirjoitti: 11 Helmi 2020 02:22 Ei mitään vikavaloja / ilmoja tullut tauluun tästä? Tässähän olis helppo ratkaisu sitten tuohon virtaongelmaan.
Ei näy ajossa millään muotoa eli ei vika valoja tms. Start/stop ei heräile, mutta eipä se ole heräillyt aiemminkaan. Latausjännitettä en ole sen enempää seuraillut muuta kuin tyhjäkäynnillä akunnavoista. Aika pitkälti samoja lukemia oli liitin kiinni tai ei. Jotenkin uskoisin, että laturin kyljessä kuitenkin lienee perinteinen jännitteen säädin joka estäisi ylilatauksen. On tässä nyt jo muuta vko menty ilman ongelmia. Mutta tosiaan tuo havainto oli heti kun löi liittimen kiinni niin webaston toiminta loppui kuin seinään ja ilman sitä toiminut ongelmitta eli tuon kautta info sitten ilmeisesti haetaan myös lämmittimen toiminnalle ja jos anturin kalibrointi tms. on sekaisin niin homma sitä myöten selvä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 22:56
Kirjoittaja PiuhaPoikki
mjasa kirjoitti: 13 Helmi 2020 22:47 Latausjännitettä en ole sen enempää seuraillut muuta kuin tyhjäkäynnillä akunnavoista. Aika pitkälti samoja lukemia oli liitin kiinni tai ei.
Eli paljonko?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 23:06
Kirjoittaja mjasa
PiuhaPoikki kirjoitti: 13 Helmi 2020 22:56 Eli paljonko?
Muistaakseni siinä 14-14,5 välillä. En siis ole kuin pariin kertaan kurkannut mittarilla ja nyt en ole enää jaksanut seurata. Jos tuo aiheuttaa akun kanssa ongelmia myöhemmin niin korjailkoot sitä sitten. Eipä tuo mistään ole kotoisin noin jos autoon tilattua erittäin hyödyllistä lisälämmitintä ei voi käyttää. Ei jaksa ravata pajalla tutkituttamassa ilman mitään vaikutusta asiaan 🙂

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Helmi 2020 23:21
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Tuo on hyvä jännite.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 10:50
Kirjoittaja s_herra
fordever kirjoitti: 13 Helmi 2020 19:35 Tällainen tuli tietoon. Ei tietoa koskeeko miten vanhoja ja mitä malleja ja onko vain ihan uusimpien 2020-vuotisten ongelma. Kannattanee käydä ETIS:issä tarkistamassa:

20U02 - BRAKE BOOSTER - POTENTIAL CRACK IN MEMBRANE PLATE.
Tämäkin tuli tietoon: 19P18 - FOCUS FUEL FIRED HEATER FUEL LINE. Ei koske itseäni vaikka weba löytyykin, mutta ainakin 2019 alkupään litrasta Active farkkua. Vaihdetaankohan tässä putkea vai mitä...

Pakokaasusuodattimesta...

Lähetetty: 14 Helmi 2020 10:56
Kirjoittaja minan
Viime talvena oli kunnolla kylmää ja harvemmin käytiin nollan yläpuolella. Silloin tuo monia litrasia riivannut pakokaasusuodatin pysyi itsellä tyytyväisenä.

Nyt on pääasiassa plussaa, mutta kun on vähänkin pakkasen puolella tulee parin minuutin sisään ilmoitus, että suodatin ylärajalla. Ajoprofiilista kyllä puuttuu pari pidempää matkaa (lähes kaikki ajot nyt alle 30min viime viikkoina) viime vuotiseen verrattuna, mutta ero ei ole kuitenkaan radikaali. Selittääkö tuo sitten suodattimen ”heräämisen” vai onkohan joku muu päivitys asialla. Omaan autoonihan ei mitään suodattimeen liittyvää päivitystä asennettu viime vuonna, koska vika pysyi poissa ilmankin. Pitääpi kysellä asiasta, kun vien piakkoin kilometrihuoltoon.

Niin ja tätä ilmiötä ei muuten esiintymyt vielä tammikuun puolessavälissä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 17:43
Kirjoittaja Kaizer
En myöskään jaksanut selailla viestejä onko tällaista tullut muilla:
-Tällä viikolla on 4 kertaa jäänyt jommankumman puolen etu ja takavalo päälle kun on ajanut auton parkkiin ja laittanut lukituksen päälle avaimesta kuten aina. Laitan aina ajovalot päälle jos ei mene automaattisesti hämäryydeen / pimeyden takia, tuo tulee jo selkäytimestä. Itseä kun kyrpii varsinkin maantiellä perä pimeänä ajelevat. Eka kerta oli alkuviikosta kun kaveri tuli illalla käymään ja kysyi että onko ehkä akkutesti menossa, oli useamman tunnin ollut. Sen jälkeen olen tuota yrittänyt tarkkailla, aina ei kiireessä muista, 3 kertaa on jommankumman puolen valot ainakin jäänyt päälle. Eikä sammu ennenkuin käynnistät auton, valot päälle ja pois ja auto sammuksiin. Pelkkä virtojen päällä käyttö ei auta....

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 17:55
Kirjoittaja toasti
Kaizer kirjoitti: 14 Helmi 2020 17:43 -Tällä viikolla on 4 kertaa jäänyt jommankumman puolen etu ja takavalo
Jos pelkät parkit palavat, niin onko vilkkuviiksi varmasti keskiasennossa?
Eikös se jätä sen puolen parkit päälle johon suuntaan vilkulla osottaa.
Edit. Vastataan itselle jälkimmäiseen; kyllä jättää. Oli ohjekirjassa mainittu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 17:57
Kirjoittaja Fjöördis
mjasa kirjoitti: 10 Helmi 2020 22:58 Oli oikein tai väärin niin otin kokeeksi irti tuon miinus kaapelissa olevan anturin liittimen kun alkoi **tuttamaan webaston toimimattomuus. Jos liitin on kiinni, webasto ei lähde tulille, koska herjaa alhaista varaustasoa, liitin irti, webasto toimii ongelmitta. Tästä siis päätellen en laita tuota perkelettä kiinni kuin korkeintaan ennen vuosihuoltoon vientiä. Tätä on jo kerran tutkittu huollossa ja kerran eivät sitä saa siellä fixattua niin mennään sitten näin. En jaksa rampata moisen takia huollossa enää ketaakaan.
Oma autoni kävi tällä viikolla huollossa.
Valittelin tuosta virran riittämättömyydestä, eli siitä että webasto ja S/S ei toimi, koska lataus on alhainen.
Autokeskuksella olitiin jopa ihmeissään moisesta ongelmasta, etenkin kun ajan säännöllisesti ja myös maantieajoa. Kumma juttu että tällainen tulee huollossa "yllätyksenä" kun netti on täynnä kirjoituksia asiasta. :lol:
Korjaus ongelmaan oli että auto oli yön yli ja ladattiin akku täyteen, kertoivat myös tehneensä joitain päivityksiä jotta laturi toimisi eritavalla ja lataisi akun täyteen. Saapa nyt nähdä auttoiko vai oliko vaan puhetta .

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 18:40
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Fjöördis kirjoitti: 14 Helmi 2020 17:57 Autokeskuksella olitiin jopa ihmeissään moisesta ongelmasta, etenkin kun ajan säännöllisesti ja myös maantieajoa. Kumma juttu että tällainen tulee huollossa "yllätyksenä" kun netti on täynnä kirjoituksia asiasta. :lol:
Tommosella seinäkiistolla ei saa aikaiseksi muuta kuin menettää lopunkin uskottavuutensa.

Omalla kohdalla on todettava huollon ja myyjän kunniaksi, ettei ongelmaa ole missään vaiheessa yritettykään kiistää tai vaittää yksittäistapaukseksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 21:45
Kirjoittaja Kaizer
toasti kirjoitti: 14 Helmi 2020 17:55 Jos pelkät parkit palavat, niin onko vilkkuviiksi varmasti keskiasennossa?
Eikös se jätä sen puolen parkit päälle johon suuntaan vilkulla osottaa.
Edit. Vastataan itselle jälkimmäiseen; kyllä jättää. Oli ohjekirjassa mainittu.
Palaa Parkki ja Lähivalo toisella puolen kun ovat jääneet päälle.
-Vilkkuviiksi on ollut keskiasennossa, ei ole tarvetta kotipihalla tai töissä parkkiin laittaessa vilkutella
eikä ole vahingossa mennyt ylös/alas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 22:16
Kirjoittaja Fjöördis
Kaizer kirjoitti: 14 Helmi 2020 21:45 Palaa Parkki ja Lähivalo toisella puolen kun ovat jääneet päälle.
-Vilkkuviiksi on ollut keskiasennossa, ei ole tarvetta kotipihalla tai töissä parkkiin laittaessa vilkutella
eikä ole vahingossa mennyt ylös/alas
noin voi helposti käydä vahingossa kun noisee autosta ja tökkää vilkkuviikesä. Mutta jos se on keskiasennossa niin huoltoon sitten arpomaan jos löytyisi ratkaisu ongelmaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Helmi 2020 23:00
Kirjoittaja HMS77
Ford Focus Mk4 Facebook-ryhmästä bongattua:
So I had to take my car into Ford yesterday as I noticed I had a bad leak of oil from the turbo outlet pipe. Ive been told the fault was worse than expected and the "front cover" as they called it was faulty from manufacture. It might need a new engine. Car drove perfectly normal with no warning lights but Ive had to top the oil up twice since ive had it (7 months, 13,000 miles) This is on the 1.5 182 ecoboost engine. I'd advise the guys with this engine to check for oil leaks if your car was made around Summer 2019.