Sivu 22/29

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 13 Heinä 2014 16:03
Kirjoittaja choesos
valmetiin vaihettiin kytkin levy nyt pystyy taas ajelee paremmin oli kyllä lopussa pinnat melkein oli kokonaan ne sieltä hävinnyt

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 16 Heinä 2014 08:04
Kirjoittaja Ruudinkeksijä
c-max kävi korjaamolla ja ilmastointiin vaihdettiin yksi putki ja kuivain sekä laitettiin kylmäaineet. Nyt toimii, niinkuin pitääkin.

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 18 Heinä 2014 00:44
Kirjoittaja Volmari
Lootaöljyt, naftaputki pumpulta tukille ja moottoriölpät med filtteri tuli ohi mennen vaihdettua.. joojoo, ainoastaan moottoriöljyt taisi mennä talkoona, muut hoidatin huollossa :P

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 24 Heinä 2014 16:44
Kirjoittaja Xanthe_
Nyt on laajakaistaseos anturi mittareineen asennettu. Vähän näytti olevan säätämisen varaa.

P.S. Hyvä kun virittelin tuon napin millä voi pakottaa jäähdyttimen tuulettimen pyörimään. Ollut jo käyttöä liikenteen seissoessa :mrgreen:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 24 Heinä 2014 19:20
Kirjoittaja Ruudinkeksijä
Laitoin c-maxiin led- rekisterikilvenvalot. Hyvin sopivat paikoilleen ja jopa toimivatkin vielä.

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 18 Elo 2014 21:00
Kirjoittaja Xanthe_
MAF anturin totesin sonnaksi menneen ja viimeisiä vetelevän 62Ah akun vaihdoin uuteen 72Ah akkuun.

Bensapumppu kuulosti iloisemmalta.

P.S. Vois koettaa saaha toimimaan ilman MAF anturia. Jos napsaisee liittimen irti niin se siirtyy Inferred Load Table, joka perustuu kaasuläpän asentotunnistimen ja RPM perustuvaan rasituksen laskemiseen / josta taas Bensa karttaan jne. Vakiona vain päin pyllyä arvot niin köhii vain :mrgreen:

Jätti jo tielle.. Nythän se kiukuttelee MAF anturin kanssa.
Toimii muuten hyvin ilman heti kun korjannut sen typerän kartan. Heti melkein sai kohdalleen kun vähän laski vanhgoista logeista rasitus arvoja eri kaasuläpän asentotunnistimesta.

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 21 Elo 2014 21:53
Kirjoittaja Xanthe_
Xanthe_ kirjoitti:MAF anturin totesin sonnaksi menneen ja viimeisiä vetelevän 62Ah akun vaihdoin uuteen 72Ah akkuun.

Bensapumppu kuulosti iloisemmalta.

P.S. Vois koettaa saaha toimimaan ilman MAF anturia. Jos napsaisee liittimen irti niin se siirtyy Inferred Load Table, joka perustuu kaasuläpän asentotunnistimen ja RPM perustuvaan rasituksen laskemiseen / josta taas Bensa karttaan jne. Vakiona vain päin pyllyä arvot niin köhii vain :mrgreen:

Jätti jo tielle.. Nythän se kiukuttelee MAF anturin kanssa.
Toimii muuten hyvin ilman heti kun korjannut sen typerän kartan. Heti melkein sai kohdalleen kun vähän laski vanhgoista logeista rasitus arvoja eri kaasuläpän asentotunnistimesta.
Korjaus! Likainen MAF anturi.


Kylläpäs ovat herkkiä. Suosittelen siis Contact Cleaneria (tai omaa MAF puhistus sprayta, ei mitään muuta kuten brake cleaneria jne...) kunnon suihkutus itse MAF sensoriin. Antaa sen kuivua (voi avittaa hyvin miedosti kuumailmapuhaltimella alkuun) pari tuntia vaikka. Ei saa koskea. Vanupuikolla ennen toista suihkutusta voi hyvin hyvin hyvin varovaisesti pyyhkäistä edestä jos lähtee jotain (koskettaminen omalla vastuulla kuitenkin).

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 28 Syys 2014 14:20
Kirjoittaja duckworth
Tarkistelinpa tuossa joku aika sitten Sierran venttiilit kaikki ok.. joten ainoa tuohon satsattava osa oli 3,5e tiiviste venakoppaan :lol: Termostaatin kopan ajattelin vaihtaa, kun nykyinen vuotaa, enkä usko että pelkkä tiiviste syypää. AInoo vaan että termari itse on uusittu ihan hiljan (org. Ford 88ast.), niin saakohan marmoritiskiltä pelkkää sisempää tiivistettä? Ainakin tarviketermarien mukana tuleva tiiviste lipsuu pois paikaltaan, toki en 100% varma johtuuko se termarin muotoilusta ja tosiaan itse tiivisteestä (useampi muuttuja :roll: )...

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 28 Syys 2014 15:07
Kirjoittaja tursas
Vaihdoin hammastangon suojakumit, se on siellä etupuskurin alapuolella. Maailman yksinkertaisin homma, päät pyöritetään irti ja laitetaan takaisin uudet kumitötteröt. Toiselle puolelle meni kaksi tuntia ihmetellessä ja toiselle vartti.., taukoineen.. 8)

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 01 Loka 2014 13:02
Kirjoittaja Jheinonen
Öljyt, Suotimet, Jarrulevyt, Jarrusatula, Raidetangonpää, Uus rengas, Kotitekonen pyöränkulmamittaus ja senkun jumputus jatkuu vaan kun painaa jarrua...

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 02 Loka 2014 18:48
Kirjoittaja emax
Jaa'a milläs tämän hoonaat
http://1drv.ms/1vxKlpK

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 06 Loka 2014 14:26
Kirjoittaja Ruudinkeksijä
Vaimon Focukseen vaihdoin lämmityslaitteen etuvastuksen. Motonetista 24,90 tjsp.

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 22 Loka 2014 09:34
Kirjoittaja duckworth
Jeepä jee, tökkäsin Sierran nettiautoon :roll:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 10 Marras 2014 14:26
Kirjoittaja duckworth
...vaan eipä ole Sierra kukaan kysellyt, niin taidan alkaa korjata "vikoja", eli jarruletku apparin puolelle. Letku löytyy jo, mutta alkaa olemaan vähn kiire, kun loppuviikosta näyttäisi painavan talvi päälle, ja en oo vielä tavoittanu kaveria ilmaamaan, joten meininki on tehdä monen hyväksi testaama patentti. Eli vanha bensaletku klemmarilla kiinni ilmausruuviin, mutka ylös (johon muodostuu ns. ilmalukko) ja letkun alapää pulloon :mrgreen: Katotaan ny onnistuuko noin, sitten ei tarvitsisi enää kuin ostaa uusi akku niin olisi "viat" poissa :lol:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 10 Marras 2014 15:01
Kirjoittaja tursas
Vai niin, muistaakseni, kun vaihtaa jarruletkun eteen, niin se neste tulee sieltä omalla painollaan ilmausruuviin, niin se ei tarvii mitään kommervenkkejä.

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 16 Marras 2014 20:21
Kirjoittaja bomble
laittelin vitoon lisävalot ja päiväajovalot, ja ledi parkit :mrgreen:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 17 Marras 2014 16:34
Kirjoittaja duckworth
tursas kirjoitti:Vai niin, muistaakseni, kun vaihtaa jarruletkun eteen, niin se neste tulee sieltä omalla painollaan ilmausruuviin, niin se ei tarvii mitään kommervenkkejä.
Jaa, itse tein tänään varoiksi niin että tuo patentti kiinni ilmausruuviin ja parrulla kammeten poljin pohjaan ja tehostimen virrat päällä tietty (ruuvi auki ennen sitä) ja ruuvi kiinni. Tätä tein varmaan kymmenen kertaa. Tiedä sitten onnistuiko ilmaus vieläkään, kun täydellä voimalla pitkään painaa niin polkimen saa aika syvään.. Tosin kyllä etujarrut ottaa, mutta en ole päässyt vielä tien päällä testamaan.

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 18 Marras 2014 14:02
Kirjoittaja duckworth
Säädin käsijarruviajeria kireämmälle, kun koko ollut (omilta jäljiltä) säädetty niin löysälle että käsijarru ottaa ihan ylhäältä. Talvikiekot vielä jos ruuvaisi alle, niin samalla vois laittaa Wurthin nippusiteillä jarruletkua etutolppaan, ettei pääsisi hankamaan renkaaseen ääri tilanteissa... Jospa sitä kuitenkin talviurheilisi tämän kanssa :twisted:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 19 Marras 2014 13:48
Kirjoittaja duckworth
Tulipa putsattua Sierran ratti, vaihdekeppi ja käsijarukahva, ihan tekstiilinpuhdistus-spraylla 8) Oli siis ihan törkeen paskaseksi pinttyneitä, oikea käsi oli tyylin ruskea kun käsijarrukahvaan edes koski :lol: Akkukaan ei ollu tyhjentyny yön aikana ja tänään annoin vielä 40 minsaa käydä tyhjää. Eri asia riittäkö virta stattaukseen lämpimänä kun joutuu sahaamaan pitempään :roll:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 25 Marras 2014 13:34
Kirjoittaja duckworth
fifth of five, nastakiekot laitoin allle, ja patentoin nuo letkut edestä ettei yllä renkaaseen hankaamaan.. Akulla olisi hintaa 75e kun kysyin martikaiselta, merkkiä Hankook. Ei ilmeisesti ole nuo akut sieltä paskimmasta päästä kai?

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 25 Marras 2014 18:48
Kirjoittaja tursas
:roll: Vaihda tulpat ja tulpanjohhot. Mäkin vaihdoin nastat alle, kummallisen löysällä oli osa pulteista, vaikka oli omilta jäljiltä olevinaan... :|

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 25 Marras 2014 22:11
Kirjoittaja duckworth
Ööö.. siis tulpanjohdot vaihdoin keväällä ja tulpat toissa syksynä, jotka oli muuten kaikki ihan karstattomia ja terveen värisiä. Seokset ok, mitä laajakaista lambdalla seuraillu, vetojakin koneessa ihan v*tusti, puol sekkaa nopeempi 0-100 kun mitä tehdas lupaa. Toisaalta koneella onkin vasta menty kaksi vuotta täyden remotin jälkeen ja akulla siitä asti mitä auto mulla ollut ajossa eli since 2008. Viisainta kokeilla vaihtaa akku :lol: Varsinkin kun ei tunnu pitävän varausta enää :roll:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 28 Marras 2014 20:18
Kirjoittaja emax
MB A170 CDI Suuttimen irrotus työkalu
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg
Lähtipäs irti prkl :evil:

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 28 Marras 2014 20:33
Kirjoittaja yritäedes
emax kirjoitti:Lähtipäs irti
No hyvä ettei koko moottori lennähtänyt syliin... :P

Re: Päivän "tuunailut"

Lähetetty: 29 Marras 2014 10:54
Kirjoittaja emax
yritäedes kirjoitti: No hyvä ettei koko moottori lennähtänyt syliin... :P
Olis seki ollu helpotus :P