Mitä oljyä käytät??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

TDK kirjoitti:Käyttöautossa Kendall superB100
Turbossa Kendall GT1
GT1 oikeesti hyvät, suosittelen.

Esimerkki: oli kilpailijan 10-60 öllit aivan uutena sisuksissa ja sattui ruiskun kanssa moka, ja suuttimet jäi auki. Sylinterit, imusarja, pakosarja ja putki täynnä ysikasia. Ja öljyt pilalla.

Kendallien kanssa aivan sama tilanne ja olosuhteet, mutta ei edes bensan hajua öljyssä. Oli ehkä pikkasen ripeämpi pyttyjen tyhjäys, mutta kun ei edes haissut bensa. Kone oli jumissa-asti täynnä bensaa, samoin imusarja... uskomatonta

Eh.. siis ohc turbolla kyseessä.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Eemeli kirjoitti: lisänä seassa oli STP.
mitäs toi on?
no mitä öljyä tommoseen ohc-koneeseen sit pitäs lyödä jos ei mobil 1:stä??
Viimeksi muokannut jesse1987, 18 Kesä 2005 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

STP öljyn lisäaine

Edit: sitä oon tohon omaan "väljän oloseen" CVH:n kaatanu aina puol purkkia öljyn vaihdon yhteydessä. nyt kun koneessa on Mobil Delvac 10w-30 öljyt ni en oo sitä lisänny. synteettisen sekaan kyllä lisään ku synteettiset tahtoo tulla pois koneesta pakokaasujen mukana :? noo, ens talvena tehään uus kone :)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

jesse1987 kirjoitti: mitäs toi on?
no mitä öljyä tommoseen ohc-koneeseen sit pitäs lyödä jos ei mobil 1:stä??
Jos ajaisin sierralla talvella, niin mobil 1 tai vastaava. Kesällä sitten jäykät öljyt.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Joo ei siinä mitään laittakaa mitä öljyjä haluutte, mutta minä en konettani hajota millään täyssynteettisillä mobil 1 litkuilla :)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

s.o.h.c kirjoitti:Joo ei siinä mitään laittakaa mitä öljyjä haluutte, mutta minä en konettani hajota millään täyssynteettisillä mobil 1 litkuilla :)
totta.. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
mondis
Viestit: 117
Liittynyt: 27 Kesä 2005 11:02

Viesti Kirjoittaja mondis »

Käyttäkää hyvät fordistit paljon ajetuissa moottoreissa VALVOLINE MAXLIFE öljyä se ei oo pelkästään hyvää, se on parasta!!! Se elvyttää myös vanhat tiivisteet, eli pehmentää koppurat tiivisteet!!!
Rahalla saa ja Fordilla pääsee!!!
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mondis kirjoitti:Käyttäkää hyvät fordistit paljon ajetuissa moottoreissa VALVOLINE MAXLIFE öljyä se ei oo pelkästään hyvää, se on parasta!!! Se elvyttää myös vanhat tiivisteet, eli pehmentää koppurat tiivisteet!!!
mitäs toi maksaa ja mistä sitä saapi??
entäs minkäslaista öljyä ootte käyttäny vaihteistossa ja perässä?? pitääkös lukolliseen perään laittaa eri öljyä kun tavalliseen?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja orion-1.6i »

Konerempan yhteydessä vaihoin 5w/50 öljyt orioniin, tais olla Mobil merkiltänsä, en oo ihan varma..
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ajoin kansivikasella 1.6 sierralla missä oli öljynä valmetissa kertaalleen
olleet öljyt + metallipuru... hyvin toimi, kunnes
tuli sellanen ylimääränen kanava 2 ja 3 väliin.... :lol: :lol: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
CJH
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Helmi 2005 22:09
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja CJH »

Zeteciin menee mobil FE mutta mitähän laittais ib5-laatikkoon, suosituksia?
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Rally formulaa taitaa ohc sierrassa täl hetkel olla, tosin sepä nyt on seisonut taas muutaman kuukauden eli sama se mitä siellä ois. Mutta tos syksyllä ennen kun kone hajos, eli silloin kun oli ihan harva niin paras öljy oli Robin Hoodista ostettu Eurol(n.5€/4litraa), ainut mikä pysyi koneessa edes jonkun aikaa eli pari päivää ja halpaa oli. Olipa siellä joskus ihan Fordin omaa öljyäkin mut ei pysynyt sisällä, ja veljeni joskus oli laittanut jonkun työkoneen todella jäykät öljyt ja pihallehan nekin jostain oli tullut. Mut en kyllä enää rempattuun koneeseen mitään ihan liruja laittais, täytyy pitää kuin kukkaa kämmenellä. :oops:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Elikkäs kysyisin nyt joltain asiasta vähän enemmän tietävältä...

Kone ollut just rempassa (kaikki laitettu uusiks) ja nyt pitäs sit laittaa jotkut öljut sisään.
Onko mitään perää et ensin 1000-1500km jollain mineraaliöljyillä (et kone hioutuu) ja sit jotkut hyvät täys-synteettiset.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

itse laittaisin ne synteettiset öljyt heti ja vaihtaisin ne n.1000km jälkeen pois samanlaisiin synteettisiin..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

ZyaS kirjoitti:itse laittaisin ne synteettiset öljyt heti ja vaihtaisin ne n.1000km jälkeen pois samanlaisiin synteettisiin..
Joo kävin just ostaa jotkut castrolin täys-synteettiset 5w40. Ei kehtais heti pistää mitään kalliita kun ei tuu kuitenkaa niillä ajettuu kun toi 1000 kilsaa. Piitääks toi nyt sitten paikkaansa et mineeraali öljyillä hioutuu toi kone paremmin... En kyllä usko et mitään hirveetä eroo tossa "hioutumisessa" on laitto sit synteettiset tai ei. Kaipa toi nyt hioutuu ihan yhtä hyvin noilla 5w40 öljyilläkin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä vaan käyttelen Pyroilia, 15€ kanisteri, hyvin on Voortit ja muut merkit pelittäneet! :D
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

onkos kokemuksia shellin ultra helixistä?? oisko ees parempaa kun mobilin 1nen?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Arska123
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:53

Viesti Kirjoittaja Arska123 »

Miten niin parempaa? Ei tavallinen kuluttaja voi laittaa öljymerkkejä paremmuus järrjestykseen.
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

api-luokituksella merkittyjä voi periaatteessa vertailla keskenään, ei ne tietenkään joka litraa voi testata mutta on se suuntaa-antava.
sitten on vielä autonvalmistaja kohtasia luokituksia, vain tämä on kyllin hyvää huippu tekniseen piip moottoriimme :D
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

nkos kokemuksia shellin ultra helixistä?? oisko ees parempaa kun mobilin 1nen?
mulla oli ennen turboa viritetyssä ohc:ssä shell helix ultra 5w/40 ja perempaa en voisi kuvitella olemassakaan. ja toisessa viri ohc:ssä on nokka myös kuin uus ja sillä ajettu jo 45tkm.

turbolla käytetään niinkuin aiemmin olen sanonut shell helix ultra racing 10w/60 (ovh560e/20l) vähän on vaan kallista litkua

olen kuullu kaikenlaisia kauhu tarinoita siitä miten ohc virinokat ei kestä kovinkaan kauaa mutta näillä kokemuksilla mitä on niin tulee sellainen ole että on öljyissä eroa koska siinä koneessa missä nokat ei kestä käytetään kendalin öljyä

n.15tkm jälkeen nokassa ei ollut minkäänlaista jälkeä että olisi ollut paikoillaan sama kaikissa muissakin osissa mitä koneen sisällä oli.

sitten olen ollut todistamassa kuinka on säästetty sisäänajo öljyissä ja laitettu ns. pestyt öljyt sisään(saa joistain nimeltä mainitsemattomista liikkeistä), kone kävi n.15min ja sitten alkoi kuulua kauhea kolina. kk laakerit lähteneet kävelemään ja 1 runkolaakeri lähtenyt pyörimään sen jälkeen kun on leikannu kiinni, sylintereissä jälkiä ja nokissa myös.
ja ottaen huomioon että virheitä ei kasauksessa ollut kaikki osat pestiin ja paineilmalla kanavat puhdistettiin, ö-pumppukin oli uus korkea paine
rainbow6
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Elo 2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rainbow6 »

Teboil Silver 10W-40. Perässä Mobilube GX 80W-90.
Takavedon taikaa...!
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mitäs öljyä sinne vaihdelaatikkoon sopis laittaa?? ja laatikkona on siis vanhanmallinen 5lovinen(siis ei type-9).
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Vanhanmallinen :?:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

t9 neli ja viisvaihteiset SAE 80W täyttötilavuus 1.9litraa.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eiköhän ne tpe9 oo just "vanhan mallisia" ja mt-75 (pakkilukollinen) uudempia.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin