Sivu 3/4

Lähetetty: 14 Loka 2006 18:47
Kirjoittaja Iso PeBe
On vähän musta-tuntuu juttua joo. :lol: Mutta isä ei ainakaan pitkän autoilu-uransa aikana muista, että sitä olis katsastuksessa edes koskaan tarkistettu. :shock: Noo eipä tuo niin tarkkaa ole, kyllä se kuitenkin läpi menee ilman sitä... Sierrassa kun ei oo jaksettu laatikon vaihdon yhteydessä sitä kytkee toimintaan.

Lähetetty: 14 Marras 2006 17:05
Kirjoittaja Kujala
Tuli ostettua tossa perjantaina katsastamaton Riesa ja nyt pitäis viedä leimalla tän viikon aikana. Muuta ongelmaa, ei ole kuin se että vasemman puoleinen takavilkku ei toimi (vika on johdoissa, ei polttimossa)

Miten vaikuttaa katsastukseen, tuleeko hylky?

Lähetetty: 14 Marras 2006 17:14
Kirjoittaja Megado
Hylky
suuntamerkkien on toimittava aina.

Lähetetty: 14 Marras 2006 17:26
Kirjoittaja Kujala
No perkele :(

Lähetetty: 14 Marras 2006 17:29
Kirjoittaja Riesa2.0
Ei mennyt työmatka sierra tuossa pariviikkoa sitten leimasta läpi -> alapallonivel väljä ja hc päästöt lähes kolminkertaiset sallitusta :roll: Pohjaa kehui todella hyväksi, eikä mitään muutakaan valittamista löytänyt. No tämä sinetöikin sitten jo omassa päässäni suunnitellun ja vähän jo aloitetun (takajarrut vaihdettu vastaamaan 2 litraista) tekniikanvaihtoprojektin ja veinkin auton jo "huoltohalliin" odottamaan, jos joku joskus innostuisi sille vaikka jotain tekemäänkin. Tosin kylmä vanha navetta ei näin talvella paljoa ruuvaajaa huokuttele, joten taitaa jäädä sierran katsastus ens kesän hommiksi... :(

Lähetetty: 15 Marras 2006 21:07
Kirjoittaja Kujala
No ei mennyt sierra läpi katsastuksesta, ei saatu mitattua päästöjä kun kierrokset oli liian korkeella (1100-1200rpm), reikiä oli vaikka muille jakaa (tosin nyt on paikattu), tuulilasi kuulemma vaihto kunnossa (korjauskehotus) ja rattilukko menee päälle kun avain on 0-asennossa (korjauskehotus) ja renkaissa liian suuri nastaero (korjauskehotus), mitäköhän sekin tarkoittaa?

Nyt kyllä vi***taa :evil: Oli kyllä viimenen kerta kun tolle asemalle vien, akka syynäs noi kaikki niin saatanan tarkkaa ja jostain kumman syystä keksi et tuulilasi olis vaihtokunnossa.
Yritti vielä väittää ettei penkin etäisyyssäätö toimi, vaikka se kylläkin toimii.

Nyt huomenna uusiks ja nyt toivon et tulis leima.

hyviä neuvoja miten sais noi kierrokset tiputettua ja päästöjä alemmas?
häkä oli kuulemma liian korkeella, mistähän se mahtaa kertoa?

Lähetetty: 16 Marras 2006 07:33
Kirjoittaja Regu
Miksi aina kirotaan kun katsuri tekee työnsä hyvin eli kertoo sinulle mikä autossasi rikki ja näin huolehtii sinun ja muiden turvallisuudesta? :roll:

Lähetetty: 16 Marras 2006 10:53
Kirjoittaja TeRoK
Jep. Kyllähän tossakin on vähä verta nenästä kaivettu kun on katsastamaton raato ostettu.
Ite en ainakaan viitti koskaan ostaa katsastamatonta autoa.
Se on ihan varma juttu, että siinä on jotain isompia vikoja mistä myyjä "ei muista" kertoa.

Se on kyllä totta, että joillakin asemilla ei osata suhtautua vanhaan autoon oikein vaan sitä syynätään niinkuin vuosi sitten tehtaalta rullannutta ja kaikki pitäisi olla viimesen päälle.
Vitumainen tilanne jos on muutmalla satasella ostanut itelleen käyttöauton ja yhtäkkiä siihen pitäs upottaa kolme kertaa auton arvon verran rahaa. :evil:

Lähetetty: 16 Marras 2006 22:29
Kirjoittaja Kujala
Toi oli lähinnä jo vittuilua tolta katsastajalta, ymmärrän että noi reiät pitää paikata, mutta se että valitetaan ihan pienistäkin asioista...

Ei muuten mennyt tänäänkään läpi :evil: :cry:
jäi ruosteista kiinni, mutta onneks päästöt yms. oli kunnossa.

No tiistaina hitsaan kuntoon ja sen jälkeen käyn ajamassa oikein kuraisessa maastossa ja eikun leimalle :twisted:

Lähetetty: 19 Marras 2006 15:14
Kirjoittaja Aksu
Kujala kirjoitti:Toi oli lähinnä jo vittuilua tolta katsastajalta, ymmärrän että noi reiät pitää paikata, mutta se että valitetaan ihan pienistäkin asioista...

Ei muuten mennyt tänäänkään läpi :evil: :cry:
jäi ruosteista kiinni, mutta onneks päästöt yms. oli kunnossa.

No tiistaina hitsaan kuntoon ja sen jälkeen käyn ajamassa oikein kuraisessa maastossa ja eikun leimalle :twisted:
No taas lyö pohjasta läpi piikillä kun kokeilee hieman kovemmin kun itse kiusaa tekee.

Itse kävin alku viikosta katsastamassa tuon talvi kikottimen ja samalla piti muutoskatsastaa alustasarjakin. Paha oli alkaa väittämään että sarja olisi ollut jo vuosia paikoillaan kun jouset kiiltää kirkkaan punaisina,68€ kiitos pelkästä jousien muutoskatsastuksesta :evil: . Auton hintaan(270€) tuli 1/3 osa lisää katsastus reissulla(12+42+68 ). No ehkä tuosta -89 doch:sta saa sitten keväällä omansa pois,tai sitten myyn ruiskutekniikan pois ja asentelen sinne ohcT:n ja sillä kaupittelen sen pois...

Lähetetty: 10 Elo 2007 12:58
Kirjoittaja Escotar
62€ tiedosta että vaihda 5,90€ arvoinen osa ja maksa 20€ siitä, että katsotaan se vaihdetuksi :twisted: :twisted: :twisted:

Lähetetty: 10 Elo 2007 13:09
Kirjoittaja Aaltonen
huhtikuun lopulla kävin caarinan kanssa leimalla ilman mitään ongelmia, koulussa otin jo päästöt ja tsekkasin kaiken olennaisen,sry auto ei ollu voortti mutmut xD

Lähetetty: 11 Elo 2007 01:40
Kirjoittaja Monteonisti
Meillä katastus maksaa muistaakseni 54 ja nuin halvan osan takia ei uusintamaksua tarvitse maksaa kunhan käy kertomassa että vaihdettu on! :D

Lähetetty: 11 Elo 2007 13:13
Kirjoittaja ekkeri69
itsellä ei tarvinnu maksaa uusintaa ja pääsi jonon ohi.vikana turva tyynyn
valon vilkkuminen.

Lähetetty: 10 Syys 2007 23:24
Kirjoittaja IC
Tuon uudemman käytin tänään tapani mukaan korjaamon kautta katsastuksessa. Jarrutesti, pakokaasut ja alustan vääntelyt antoivat olettaa tuon myös inssille kelpaavan. Näin oli. Kaikki oli tiukkaa, tiivistä ja toimivaa. Mikäs siinä.

No, jos toi vanhempi meni ilman mutinoita läpi taannoin, niin miksei noin "vähän" ajettu. Uudenkarhee 8) Seuraavan kerran on asiaa konttorille vanhemman kanssa viimeistään 1.8.2008. Varmaan on taas hinnat nousseet vähintään 10 euroa siihen mennessä...

Lähetetty: 11 Syys 2007 20:33
Kirjoittaja Aaltonen
prkl,esco pitäis leimata marraskuussa,vähän jänskättää. tyhjäkäyti pääl 1000
takajarrut ottaa eri aikaa....

Lähetetty: 11 Syys 2007 22:06
Kirjoittaja evolution
hiluxi kerralla läpi katsastuksesta 8)

on se hienoa kun ei tarvitse joka vuosi tehdä kauheaa remonttia että saisi leiman.

Lähetetty: 12 Syys 2007 11:24
Kirjoittaja Aaltonen
Leijutaan nyt sillä toyotalla sitten :D
Itse en toyotaan vaihtais enään kun sen toimivien koneiden takia,mutta muutan toyotassa ruostuu muovitkin..... :roll:

Re: Katsastus

Lähetetty: 16 Syys 2008 14:22
Kirjoittaja ThaumielNerub
Katsastus on kyllä yksi vuoden epäkohokohta :!: En yhtään koskaan odota sitä kun aina saa jännittää mitä vikaa autosta löytyy. Toisaalta katsastus on korjaamoa edullisempi keikka käydä auto läpi...

Mazda 626 meni katsastuksen jälkeen suoraan vaihtoon. Autosta maksoin 750 egeä ja vikaa löytyi:
- kummatkin etuiskarit sökönä
- oikea takajarrun voima ei riittävä
- pohjasta sorkkarauta läpi

Ei todellakaan natsannut ruveta korjaamaan eli autoliikkeeseen hakemaan Mondeo. Sitten odottelinkin katsastusta vajaan vuoden.
- takajarrujen jarruvoima liian pieni
- käsijarru näytti nollaa
- takapäässä rekisterikilven valot pimeät (korjauskehotus)
- takarenkaat pitäis vaihtaa (korjauskehotus)

Ei kun korjaamoon ja uudet jarrukengät, uusi käsijarrun keppi ja uudet jarrun automaattisäädöt. Ei kun uudelleen katsastukseen.
- käsijarru ok
- takajarrut ok
- takapään rekisterikilven valot pimeät (korjauskehotus taas)
- poljinkumit puuttuu (korjauskehotus... miksei ekalla kerralla mainittu!)
- oikea alapallonivel (vaimikäsenyton) sökönä, ei läpi

Ottaa päähän kun löytyi yhtäkkiä tuo pallonivel-probleema. Samaten ekalla kerralla ei puhuttu mitään noista polkimen kumeista ja tällä kertaa renkaat oli hyvät! Sanoinkin katsastusmiehelle, että tsekkaa nuo takarenkaat vielä ja kehui, että hyvät ne on. Ilmoitin, että vaihtoon ne menee kummiskin kun viimeksi niistä valiteltiin ja kuitenkin olen uusia gummeja ja vanteita hankkimassa.
Nyt sitten pitää tuo pallonivel vaihtaa 3. katsastukseen ja voisi kait nuo rekisterikilven lamputkin vaihtaa kun kerta ne ostinkin. Samalla sitten polkimiin levyt, että saa hieman enemmän tuntumaa niihin kun muutenkin Mondeon polkimet on niin pirun pienet.
Onneksi siinä kun aloin rahastuksesta puhua niin katsastusmies merkkasi, että seuraava on vain näyttö pallonivelen kohdalta ilman hintaa. Minä = 8)

Tuli mieleen... huomenna heitän aluvanteet alle kokoa 205/40R16 kitkoilla ja rekisteriotteessa loppuu tuo rengaskoko 15". Katsastukseen menen vasta renkaiden vaihdon jälkeen. Pitääkö samalla tehdä muutoskatsastus noista uusista renkaista?

Re: Katsastus

Lähetetty: 20 Syys 2008 17:08
Kirjoittaja Aksu
ThaumielNerub kirjoitti:Tuli mieleen... huomenna heitän aluvanteet alle kokoa 205/40R16 kitkoilla ja rekisteriotteessa loppuu tuo rengaskoko 15". Katsastukseen menen vasta renkaiden vaihdon jälkeen. Pitääkö samalla tehdä muutoskatsastus noista uusista renkaista?
Jos rengas koko on otteessa 185-15" eikä ole muutos katsastettu Esim. 205/50 15" niin silloin menee suoraan,mutta jos on muutos katsastettu 215/20 16" niin renkaat on muutoskatsastettava jotta kelpaa leimamiehelle.

Itse kävin perjantaina näyttämässä omaa projekti kapistusta(stw 2L kaasari+abs=-09 jotain aivan muuta...) leimasetälle ja muutaman paikan,vetokoukunpoiston ja alapallon sokan käski laittaa seuraavaa kertaa varten.

Re: Katsastus

Lähetetty: 26 Helmi 2010 11:47
Kirjoittaja tursas
Käytinpä Sierraa leimalla, sehän on yleensä pelkkä muodollisuus ja läpihuutojuttu.... :lol: , nyt pikkasen vuosi pakoputken loppupätkä ja hapet hyppäs ysiin...., no kuukausi aikaa vaihtaa se ja taas mennään, ei muuta, tätä pitää nyt juhlia, radiossa soi Teuvo maanteiden kuningas.... :D

, ai niin katsuri naputteli rengasraudalla helmaa takaa, kuulosteli ja kysy onkos tää yritetty korjata pakkelilla, johon vastasin, että ei varmasti, kyllä se on hitsattu... :mrgreen:

Re: Katsastus

Lähetetty: 01 Maalis 2010 19:20
Kirjoittaja tursas
tursas kirjoitti:Käytinpä Sierraa leimalla, sehän on yleensä pelkkä muodollisuus ja läpihuutojuttu.... :lol: , nyt pikkasen vuosi pakoputken loppupätkä ja hapet hyppäs ysiin...., no kuukausi aikaa vaihtaa se ja taas mennään, ei muuta, tätä pitää nyt juhlia, radiossa soi Teuvo maanteiden kuningas.... :D

, ai niin katsuri naputteli rengasraudalla helmaa takaa, kuulosteli ja kysy onkos tää yritetty korjata pakkelilla, johon vastasin, että ei varmasti, kyllä se on hitsattu... :mrgreen:
Pistin sen loppupätkän paikoilleen, uskomattoman kova pakokaasun puhallus niistä putkisaumoista on vaikka pakoputkipakkelia, kiristimiä ja kaikkea lisätty, no, näillä pitää vaan mennä... 8)

Re: Katsastus

Lähetetty: 01 Maalis 2010 19:48
Kirjoittaja Juutas
Escort sai taas vuoden ajoaikaa tänään... Ei huomautettavaa tällä kertaa kun oli ensin "hiukan" korjannut.

Re: Katsastus

Lähetetty: 02 Maalis 2010 10:18
Kirjoittaja tursas
tursas kirjoitti: Pistin sen loppupätkän paikoilleen, uskomattoman kova pakokaasun puhallus niistä putkisaumoista on vaikka pakoputkipakkelia, kiristimiä ja kaikkea lisätty, no, näillä pitää vaan mennä... 8)
Leima tuli, happiarvo tasan 5, veikkaili katsuri, että saa happea myös imupuolelta, pitää taas juhlia ja tutkia lisää, radiossa soi Anne Mattilan Perutaan Häät: " Kuvittele sut vaihtamaan talvirenkaita Farmari Sierraan"....... :D

...joo, eipä siellä mitään kummempaa, yks tulppa vähän löysällä, pulputti öljyn seassa, sieltä se varmaan veti ylimääräiset hapet, ryypyn säätöä takasinpäin, näillä nyt taas pärjätään vuosi huolettomana... 8)

Re: Katsastus

Lähetetty: 05 Maalis 2010 21:30
Kirjoittaja ts196
Sierraan tiistaina leima. Vasta toisella näytöllä tuli, onneks oli ilmainen. Raidetangon pää, hammastangon suojakumi ja jarruletku meni vaihtoon. Taas saa reilun vuoden (huolettomasti) ajella.