Sivu 3/3

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 01 Huhti 2014 10:43
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
7,5" on viskolukolla. Normi peräöljyä, viskopaketissa on oma öljynsä sisällä, suljettu järjestelmä. Ei se mikään kitkalukon veroinen ole tuo visko, mutta parempi kuin ei mitään.

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 01 Huhti 2014 12:41
Kirjoittaja duckworth
Jos lukkoperän asennuksella ollaan hakemassa hauskempia kurveja, ja kahva edellä menoa, niin asiaan vaikuttaa paljon myös oikea nopeus kaarteesen tultaessa ja poistuessa, olkoon nyt sitten vaikka risteys tms. jyrkkä kulma asfaltilla, eli ratin takana olijallakin on suuri merkitys. Muutoin viskolla pärjää kyllä.

Toisaalta jos tässä nyt haettiin pitoa suoraan kiihdytykseen, niin puuttuisin lukon lisäksi takapyörien camber- kulmiin, varsinkin jos ja kun autoa on madallettu. Takapään camberin korjauksesta, on juttua alustan puolella jonkun verran.

Ja tosiaan samaa öljyä perään mitä perus diffissäkin. Itse olen käyttäny 4wd-cossu-visko-lukko-perässä Mobilin SHC 75w90- litkua.

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 01 Huhti 2014 14:34
Kirjoittaja RaivoRape
http://www.moottorit.net/galleria/kuva20986/ tuossa on kuva lukkopaketista avasin tuon mötikän niin se on täynnä levyjä niin jäi arveluttamaan kumpi se nyt on :roll:

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 01 Huhti 2014 18:11
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Viskolukolla on tuo perä mistä kuvan laitoit

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 01 Huhti 2014 18:22
Kirjoittaja RaivoRape
okei saako sitä kiristettyä millään eri öljyllä ? tai lisäämällä niitä levyjä siihen pakkaan

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 01 Huhti 2014 23:33
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
No saahan sitä, cossuissa on vähän erilailla ladottu nuo levyt, kuin normi sierra/scorpio mihin lukkoa myös on saanut, cossujen viskot on vähän kireämpiä. Ja onhan noita kasattu jollain scanian viskotuulettimen öljyillä, RC-auton iskariöljyillä jne..

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 02 Huhti 2014 17:35
Kirjoittaja RaivoRape
Sierra2.3-16v kirjoitti:No saahan sitä, cossuissa on vähän erilailla ladottu nuo levyt, kuin normi sierra/scorpio mihin lukkoa myös on saanut, cossujen viskot on vähän kireämpiä. Ja onhan noita kasattu jollain scanian viskotuulettimen öljyillä, RC-auton iskariöljyillä jne..
no cosusta se on peräsin mutta ei siinä kiitoksia jätkille avusta

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 13 Huhti 2014 21:41
Kirjoittaja Whiplasher
Kysymys kuuluu. Mulla on 90 vm DOHC 4x4 sierra, laippavetareilla. Mikäs malli on kyseessä kun kaikki sanop että siinäpitäisi olla tökättävät.

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 13 Huhti 2014 22:28
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Viskolukollinen 7" perä 3.92 välityksellä, niinkun kuuluukin. Noi dokkinelivedot oli siitä erikoisia, että on laippavetarit ja rumpujarrut, vetarit on samat kuin levyjarrullisissakin, mutta pyörännavat on omansa.
Eli kuuluukin olla noin kun on!

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 14 Huhti 2014 00:40
Kirjoittaja DragoN1982
Tulipas muuten mieleen että onkos kaikki dohc nelikot varustettu lukkoperällä vakiona? Muistelisin näin joskus lukeneeni.

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 14 Huhti 2014 01:16
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Kaikki alunperin suomeen tuodut on lukkoperällä, jos on jälkikäteen tuotu niin ei välttämättä ole, kun ei varsinaisesti ollut vakiovaruste, maahantuoja vaan oli viisaasti valinnut sen suomeen tuleviin autoihin varusteeksi.

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 16 Heinä 2014 07:23
Kirjoittaja RaivoRape
tällänen murhe olisi mulla on tuo mun lukkapaketti purettuna ja laakerit vaihettuna jne jne ja ostin sellasen pikkusen pullon jonkin näköistä lukkolisä ainetta niin mihinkä se tulee sotkea sinne lukkopaketin sisälle vai peräöljyn joukkoon

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 16 Heinä 2014 08:59
Kirjoittaja seppo1
RaivoRape kirjoitti:tällänen murhe olisi mulla on tuo mun lukkapaketti purettuna ja laakerit vaihettuna jne jne ja ostin sellasen pikkusen pullon jonkin näköistä lukkolisä ainetta niin mihinkä se tulee sotkea sinne lukkopaketin sisälle vai peräöljyn joukkoon
Eikös se lisäaine ole tarkoitettu kitkalukolliseen perään? :roll:

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 17 Heinä 2014 14:02
Kirjoittaja RaivoRape
no sitä en tiiä kun en ole noihin lukkoihin perehtynyt :oops: mutta tota pakettia kun olen purkanut niin jotain rasvaa siel levyjen joukossa on ollu ja suht suljetulta tuo mun mielestä näyttää

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 17 Heinä 2014 16:22
Kirjoittaja choesos
tuleeko sierrassa mihin abs anturit takana? näytti olevan taka tukivarressa tulpattu reikä

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 17 Heinä 2014 16:44
Kirjoittaja duckworth
RaivoRape kirjoitti:no sitä en tiiä kun en ole noihin lukkoihin perehtynyt :oops: mutta tota pakettia kun olen purkanut niin jotain rasvaa siel levyjen joukossa on ollu ja suht suljetulta tuo mun mielestä näyttää
Kerran näin PassionFord- palstalla jonkun laittavan "silicone 100.000"-litkua viskolukkopakettiin, tai niin purkissa ainakin luki. Joku varmaan tietää tuolle sen kutsumanimen ja mistä sitä saa...?

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset

Lähetetty: 17 Heinä 2014 23:04
Kirjoittaja JyriN
Se lukko on viscossa suljettu, niin kuin tuolla aikaisemmin jo todettin, eikä se Fordin mielestä kaipaa huoltoa, joten öljynvaihdossa lisättävä lisäaine lienee tarkoitettu pala- tai kitkalukkoon.

Tuo duckin löytämä luokitus on tosiaan RC autojen tasauspyörästön "lukitusöljyn" jäykkyys - mitä suurempi lukema, sitä jäykempi tasauspyörästön lukitus. Ks. oheinen kirjoitus aiheesta.

Hauskaa tuossa on se, että RC autossa tasauspyörästö on täysin avoin rakenne, joka jäykistyy tuolla öljyllä. Sama soveltaen - tulisikohan avoimesta perästä lukkoperä, jos sen normaalin voiteluöljyn korvaisi tuolla samalla öljyllä? Luultavasti tulisi aivan tuhottoman kalliiksi ja keston kanssa sitten ongelmia - mutta hauska ajatus... :mrgreen: