Autosi suorituskyky

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Bootsi kirjoitti: :roll: :?:

Vaikuttaa hiekkalaatikko keskustelulta.. jos meidän isi ja teidän isi tappelis, niin meidän isi varppina voittais. :lol:

Radalle tai penkkiin ja faktat esiin, muuten tämä on turhaa..
pitääkin tästä heti viedä auto penkkiin ja katsoa mikä on huippunopeus tai 0-100km/h kiihtyvyys.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

WSE kirjoitti: Jos tekniikka tosiaankin on http://www.netikka.net/rami/ekkeri/IMG_0054.html
tuon kuvan mukainen ihmettelen noita arvoja suuresti...
Kun ei huilaa vakio 2 litraisellakaan tuommoisia lukemia niin aivan sama mitä 16sataselle on muuten tehty mikäli siellä tuo orkkis valupakosarja on paikoillaan...
No noi kuvat on jostain viime kesältä. Koneeseen vaihdettu syksyn aikana mm. kansi (gp1 venat,laskettu,portattu,fr32 nokka jne..), lohko porattu ylikokoon,martelius 4-2-1 XL peltisarja, 38/38 DGMS, vauhtipyörästä pois lastua ym. pientä säätöä...

Arvoja saa toki mun puolesta ihmetellä vaikka maailman tappiin. Riittää kun ite tiedän mihin tehot riittää :)
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

s.o.h.c kirjoitti: pitääkin tästä heti viedä auto penkkiin ja katsoa mikä on huippunopeus tai 0-100km/h kiihtyvyys.
Toi mun viesti ei ollut tarkoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti. :?

Käytäntö on opettanut että aina kun tällainen "mun auto vastaan sun auto" topic avataan siinä alkaa herneet lentelemäääään.

Auton kiihtymiseen ja kulkemiseen (käyttäytymiseen) vaikuttaa niin moni muukin seikka kuin, koneen teho/vääntö tai laatikon/perän välitykset.
Virityksen tulokset nähdään RADALLA!
(tehopenkki tuloksetkaan ei kerro juurikaan muuta kuin koneen toiminnan.) :?
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

hiekkalaatikko jutut :lol: :lol:
tehosta voi kyllä päätellä aika tarkkaan myös kulkupuolen, kun se teho siihen eniten vaikuttaa. paino on toinen, mutta siinä 1000kg molemmin puolin yleensän mennään. jenkit siinä tietysti vähän häviää. ilmanvastus taas autojen perusarvojen eroavaisuuksilla ei 0-100 merkkaa juuri mitään.

8) on mullaki melkeen 1000hp, n:100hp/a.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
raato
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Helmi 2005 23:58
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja raato »

Kokeilin.. men ihan täysil :D
Mondeo 1,8 GLX-96 (myyty aikoja sitten)
Chrysler LeBaron-90
Mondeo 1,8 Amb. sedan
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Bootsi kirjoitti: Toi mun viesti ei ollut tarkoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti. :?

Käytäntö on opettanut että aina kun tällainen "mun auto vastaan sun auto" topic avataan siinä alkaa herneet lentelemäääään.

Auton kiihtymiseen ja kulkemiseen (käyttäytymiseen) vaikuttaa niin moni muukin seikka kuin, koneen teho/vääntö tai laatikon/perän välitykset.
Virityksen tulokset nähdään RADALLA!
(tehopenkki tuloksetkaan ei kerro juurikaan muuta kuin koneen toiminnan.) :?
No onko joku kertonut jotain hatusta revittyjä suoritysarvoja?
Kyllä suurin osa vastanneista on mun mielestä kertonut mitanneensa suorituskyvyn.
Kai sitä saa missä tahansa aiheessa herneet lentelemään jos sä tommosta viestiä sinne heität. Ihan asialllita juttua oli ennen sitä ollut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Hoh hoijaa, tulipa luettua tämäkin viestiketju alusta asti uudestaan... :?

Mä en enään leiki sun kaa, mä meen omalle pihalle tekemään lumilinnaa. :lol: :lol:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

TeRoK kirjoitti: Ja popit soi vielä kovemmin :wink:
joo ja pari pykälää pystyy vielä volumee nostamaan..
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

voicecoil kirjoitti: joo ja pari pykälää pystyy vielä volumee nostamaan..
Nii, mut mullapa soi vielä siitä pari pykälää kovempaa ;)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

TeRoK kirjoitti: No onko joku kertonut jotain hatusta revittyjä suoritysarvoja?
Kyllä suurin osa vastanneista on mun mielestä kertonut mitanneensa suorituskyvyn.
Kai sitä saa missä tahansa aiheessa herneet lentelemään jos sä tommosta viestiä sinne heität. Ihan asialllita juttua oli ennen sitä ollut.
se on näköjään joillekkin kova paikka jos jonkun ilmoittavat arvot ovat omaa koslaa kovemmat :lol:

..no joo arvasin melkein miten tässä topic:ssa käy, eli mitä tästä opimme => kannattaa pitää autosi suorituskyky arvot ihan omana tietonaan 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

taunus gt-coupe,120-130 hp??
suurinpiirtein,avarrettu hoonattu ja peltisarjat,tuplasolex..
huiput 150 :lol: :lol: :lol:
kiihtyvyydestä ei tietoo,sopivasti.."pikkuatlas"..4-v laatikko..
noin 8.5 litraa sadalla..sekalaisessa..motarilla en kyllä aja
yli 120,kun ei kestä kuunnella kun se huutaa..
mutta mielellään sillä silti ajelee :D
ja aika rauhallisesti täytyy vanhaa käsitellä..
ei sieltä mitään junia t...
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

s.o.h.c kirjoitti: se on näköjään joillekkin kova paikka jos jonkun ilmoittavat arvot ovat omaa koslaa kovemmat :lol:

..no joo arvasin melkein miten tässä topic:ssa käy, eli mitä tästä opimme => kannattaa pitää autosi suorituskyky arvot ihan omana tietonaan 8)
mikäs siinä hyvin oot 1.6 viilannu, tehoksi voi arvioida 160-180 hp. välityksistä / painostariippuen 8)
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Tonski
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:31

Viesti Kirjoittaja Tonski »

Mulla on ihan vakio :D
Kulkee tarpeeks ja sillä hyvä :D
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

190km/h jälkeen alkaa kuulumaan piipitytstä jostain oikealta puolelta :)
tuning sucks
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

0-100km/h -> n.15s
Huiput -> 150km/h
Ransiitilla

Repikää siitä :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Aika kireessä kunnossa on vielä. Firman -95 ransiitti jolla on ajettu 290tkm ottaa tooodella hikiseen 120km/h :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

transitman kirjoitti:0-100km/h -> n.15s
Huiput -> 150km/h
Ransiitilla

Repikää siitä :twisted: :twisted: :twisted:
pitäiskö tähänkin alkaa väittämään että ei se noin kovaa voi kulkea :lol:

..no joo asiaan.... ihan hienosti tuntuu transit kulkevan :)
Basisti
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Helmi 2005 19:01
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Basisti »

Enpä oo omalla ransitilla viä viittinä sattaakolmeekymppiä kovempaa kokkeilla. Eikä sennynii vaikeesti saavutettavalta tuntunu. Ja mallikkaasti kulkee.
Notta ihan Suomen teille riittävä on suorituskyky. Ei oo tarvinnu liikenteessä jarruna olla.
Kyähän se ny jyrkempiin mäkiin vähän hyytyy. Ylös asti on kuitenkin toistaiseksi päästy.
Voortti ei oo auto eikä piika ihminen, mutta väliäkös sillä, jos kerta kyyit o hyvät.
"Jokainen meistä on joskus omistanut taunuksen, ainakin henkisesti" - sanoi ?
Ford Transit Forum
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

s.o.h.c kirjoitti: pitäiskö tähänkin alkaa väittämään että ei se noin kovaa voi kulkea :lol:

..no joo asiaan.... ihan hienosti tuntuu transit kulkevan :)
Huomioikaa että on pikkusen hitusen piristetylla 2.0i ohc:llä 8)
EI DIESEL
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Juu mulle iski se kanssa tänää mieleen ettei se sun ransitti ollukkaa kiisseli :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
COSSUHENKKA
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja COSSUHENKKA »

Tehdas lupas huippuja 170km/h, joten saattaa se sen kulkea.
Kiihtyvyydestä sen verran, et KÄVELLEN OLISIT JO PERILLÄ :lol: :lol:
Escort 1.6 STW -98
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Meillä oli hommissa 90vm Transit ja oltiin keikalla Hämeenlinnassa. Riihimäeltä ku lähettiin ni sai ajaa kaasu pohjassa koko matkan ja just ennen h-linnaa oli vauhtia jo 130 :!: :o
Sierra + HX35 Super
Focus
iegres

Viesti Kirjoittaja iegres »

Hmm, mitähän tehoja olisi, ehkäpä jotain 140hp luokkaa, ei uskalla arvata liikaa yläkanttiin :)

0-100km/h : ~8sek
Huiput: 200km/h ajanu (ajettavuus loppuu 130km/h:ssa)

Auto siis toi alla oleva ygöskoppa Riesa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Nelosella reilut 170, vitosen huippuja ei ole vielä tarvinnut tienpäällä! :D
Vastaa Viestiin