Focus 2015
Re: Focus 2015
Uudessa TM oli mm. kesärengastesti ja samassa lehdessä oli juttu TM-testeissä mitatuista merkki/malli kohtaisista mittarivirheistä.
http://tekniikanmaailma.fi/digilehti/
http://tekniikanmaailma.fi/digilehti/
Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Re: Focus 2015
Nopeusmittarin virheitä tosiaan on mitattu laajemminkin, mutta ei matkamittarin. Mitä nopeuden mittaukseen tulee, niin sattui tällainenkin vanhahko uutinen silmään:emjayes kirjoitti:Tässähän sitä ollaankin jännän äärellä kun matkamittari ei tosiaankaan ole edes lain vaatima varuste.
Saman verran tuo matkamittari valehtelee kuin nopeusmittarikin, ainakin omissa verrokeissani.
http://yle.fi/uutiset/nopeusnaytot_pois ... ta/5362412
Eli suurin osa tsekkaa todellisen nopeuden kuitenkin nykyisin navista. Mutta matkamittarin virheellä kun on oikeasti vaikutusta niin takuuseen kuin leasing-maksuihinkin. Vaikea uskoa, että se voisi heittää samassa määrin kuin nopeusmittari.
Voisinpa melkein kysäistä kuluttaja-asiamieheltä tms. asiasta.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Otatko kopion kun ei tuota pääse lukemaan.Heca kirjoitti:Uudessa TM oli mm. kesärengastesti ja samassa lehdessä oli juttu TM-testeissä mitatuista merkki/malli kohtaisista mittarivirheistä.
http://tekniikanmaailma.fi/digilehti/
Äsken mittasin omastani geo trackerilla ja meni ihan samaan kuin matkamittari. Pitää kokeilla huomenna pidempi matka.
Re: Focus 2015
Mielenkiintoisia artikkeleita liittyen nopeus- ja matkamittareiden virheisiin:
http://www.cbs5az.com/story/19769079/te ... make-model
"Your odometer is very important when factoring in your car's worth, because mileage is important," said Jack Nerad, the executive editorial editor at Kelley Blue Book, a car resource and review company.
Nerad said, however, that there are no federal laws that require manufacturers to ensure odometers are accurate. Rather, there are simply guidelines by the Society of Automotive Engineers (SAE) manufacturers may follow that call for a margin of error of 4 percent. "
ja
http://www.theglobeandmail.com/globe-dr ... e11487709/
"Concerned that your new car is faster than the speedometer says? Speedometers are designed to err slightly on the fast side, but your odometer should still be accurate, says Volkswagen."
"The accuracy of the speedometer in most vehicles, including Volkswagens, is generally within a few percentage points of actual speed,” Tetzlaff says. “Odometer readings are designed to be quite accurate.”
--
Mielenkiintoista nähdä, miten homma etenee maanantaina.
http://www.cbs5az.com/story/19769079/te ... make-model
"Your odometer is very important when factoring in your car's worth, because mileage is important," said Jack Nerad, the executive editorial editor at Kelley Blue Book, a car resource and review company.
Nerad said, however, that there are no federal laws that require manufacturers to ensure odometers are accurate. Rather, there are simply guidelines by the Society of Automotive Engineers (SAE) manufacturers may follow that call for a margin of error of 4 percent. "
ja
http://www.theglobeandmail.com/globe-dr ... e11487709/
"Concerned that your new car is faster than the speedometer says? Speedometers are designed to err slightly on the fast side, but your odometer should still be accurate, says Volkswagen."
"The accuracy of the speedometer in most vehicles, including Volkswagens, is generally within a few percentage points of actual speed,” Tetzlaff says. “Odometer readings are designed to be quite accurate.”
--
Mielenkiintoista nähdä, miten homma etenee maanantaina.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Löytyykös näiden mittaristosta se "Test-mode", joka ainakin Mk3-4 Mondeoista ja Mk7 Fiestasta löytyy? Omien havaintojen mukaan sieltä katsottuna näkyy tasan sama nopeus kuin navigaattoristakin, eli auto tietää tarkkaan kuinka paljon vauhtia on, mutta nopeusmittarin neula on ohjelmoitu näyttämään 4km/h yläkanttiin. Näin ollen voisi uskoa että matkamittarin kilometrit pitävät paikkansa.
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
Re: Focus 2015
Löytyy.
OK-nappi pohjassa auto käyntiin niin MFD menee testitilaan.
OK-nappi pohjassa auto käyntiin niin MFD menee testitilaan.
Grand C-Max Titanium 1.5TDCI PowerShift. -16
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Re: Focus 2015
Sunnuntain testirupeaman saldoa:
Paltamo - Oulu Google Mapsin mukainen reitin pituus tasan 160 km.
Trippiin 165.7 km, eli +3.56%. Hyvin lähelle saman verran lisää kuin nopeusmittarikin näyttää liikaa.
Piti laittamani myös Torque tallettamaan reitti, mutta takapenkkiosaston kiukutellessa unohtui.
Trippi nollattu piripintaan tankkauksen jälkeen. Keskinopeus ajotietokoneen mukaan 86 km/h.
Paltamo - Oulu Google Mapsin mukainen reitin pituus tasan 160 km.
Trippiin 165.7 km, eli +3.56%. Hyvin lähelle saman verran lisää kuin nopeusmittarikin näyttää liikaa.
Piti laittamani myös Torque tallettamaan reitti, mutta takapenkkiosaston kiukutellessa unohtui.
Trippi nollattu piripintaan tankkauksen jälkeen. Keskinopeus ajotietokoneen mukaan 86 km/h.
Grand C-Max Titanium 1.5TDCI PowerShift. -16
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Re: Focus 2015
Käytin autoa tänään huollossa. Olivat tsekanneet asetukset ja laskeneet talvirenkaiden ja kesärenkaiden mittojen erotuksen. Kuulemma talvirenkaat (16") lisäävät heittoa nyt yläkanttiin noin 2,5%. Omat mittaukseni näyttivät noin 3,5 - 4% virhettä, mutta varmasti matkamittarissa on muutoinkin hieman marginaalia, joka selittää tuon. Kesärenkailla (17") pitäisi sitten tulla tarkempia tuloksia, koska asetukset ovat niiden mukaisesti.
Pitäjänmäen Vehossa kertoivat, että heittoa matkamittarissa saisi olla max. 5%. Ei siis aiheuta toimenpiteitä. Mutta eipähän tuotakaan ole tullut aiemmin pantua merkille. Ja pienemmillä matkoilla huonommin huomaakaan.
Täytynee varmaan seuraavaan autoon tilata saman kokoiset talvirenkaat kuin mitä kesäkumit ovat, niin pääsee tuostakin.
Ainiin, tuo matkan yläkanttiin näyttäminenhän vääristää saman verran myös keskikulutuslukemia, kun todellisuudessa onkin edetty vähemmän. Esim. 4.9l/100km keskikulutus 4% virheellä onkin oikeasti 5.1l/100 km jne... Ei toki maailman suurin ongelma.
Pitäjänmäen Vehossa kertoivat, että heittoa matkamittarissa saisi olla max. 5%. Ei siis aiheuta toimenpiteitä. Mutta eipähän tuotakaan ole tullut aiemmin pantua merkille. Ja pienemmillä matkoilla huonommin huomaakaan.
Täytynee varmaan seuraavaan autoon tilata saman kokoiset talvirenkaat kuin mitä kesäkumit ovat, niin pääsee tuostakin.
Ainiin, tuo matkan yläkanttiin näyttäminenhän vääristää saman verran myös keskikulutuslukemia, kun todellisuudessa onkin edetty vähemmän. Esim. 4.9l/100km keskikulutus 4% virheellä onkin oikeasti 5.1l/100 km jne... Ei toki maailman suurin ongelma.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Mittasin pidemmän matkan ja eroa +1,2%.EeroH kirjoitti: Äsken mittasin omastani geo trackerilla ja meni ihan samaan kuin matkamittari. Pitää kokeilla huomenna pidempi matka.
Mutta kun katosin navin piirtämää reittiä, olin välillä ajanut motarilla vastaantulevien kaistaa ja oikonut mutkissa. Joten eipä tuohonkaan mittaus tapaan voi luottaa. Dynometrissä mittaus?
Re: Focus 2015
Lisälämmitinasian vatvominen jatkuu. Tein tuloksettoman reklamaation Fordille. Kuluttajaneuvoja katsoi asian tarkemmin läpi ja löysi lähettämieni liitteiden joukosta sen Fordin esitteen. Ratkaisuehdotus kuluttajaneuvojalta oli yksinkertainen eli lämmitin pitää asentaa, koska markkinointimateriaalin mukaan se kuuluu autoon. Toissijainen ehdotus oli kaupan purkaminen. Autokeskukselle annettiin pari päivää aikaa vastinetta varten, mutta he eivät vastinetta tehneet eli tavallaan he myönsivät virheen. Tänään sain soittoyritysten ja tekstiviestien jälkeen viimein vastauksen Autokeskukselta, että kuluttajaneuvojan ratkaisulla ei ole mitään vaikutusta heidän päätökseensä. Aikaisemmin puheet olivat ihan toiset, koska "on tärkeää, että saamme puolueettoman kolmannen osapuolen näkemyksen asiaan".Vrjssa kirjoitti:
Otat ja teet reklamaation suoraan Oy Ford Ab:lle. Jälleenmyyjät ovat ilmeisesti kovassa "herran pelossa" ja joudut sitten kärttämään pitkään heidän kanssaan. Mutta kyllä ne jossain vaiheessa luovuttavat Asiakaspalvelu on sitten myös mielestäni täyttä sitä Fordi:lla kun sen kanssa joutunut asioimaan.
Kävin toistamiseen kasvotusten keskustelemassa liikkeessä, jotta voisin ymmärtää heidän motiivinsa pitkittää tätä asiaa. He tuntuivat ajattelevan, että tämä on jotenkin tasapeli, kun minä ja kuluttajaneuvoja olemme toisella puolella ja he ja maahantuoja toisella. He myös ehkä toivovat, että luovuttaisin jossain vaiheessa, koska he edes yritä kiistää virheellisiä esitteen tietoja. Kahvinurkkauksessa pari asiakasta tuntuivat kuuntelevan mielenkiinnolla sivusta, kun kävin läpi miten käräjäoikeudessa heille suurella todennäköisyydellä käy - toivottavasti siinä meni kaupat sivu suun.
Nyt pätevää juristia etsimään!
Re: Focus 2015
Päivitys tähän liittyen. Takaistuimen verhoilu vaihdettiin tänään takuuseen. Laitoin asiasta viestiä Fordin asiakaspalveluun ja kyselin, että missäs noita istuimia voi korjauttaa jos ei Vehossa (Veho Pitäjänmäki siis ei tee ko. korjauksia). Ja kerroin, että autolla ajettu noin 5000 km. Soittelivat parin päivän päästä Olarin Vehosta ja kertoivat, että he kyllä noita vaihtavat. Paikkakorjauksia ei tehdä vaan koko ko. istuimen verhoilu vaihdetaan kerralla. Koska noin uudesta autosta kyse, meni materiaalivirheen perusteella takuuseen. Vaikka vaurio oli palkeenkieli eli voisi ajatella, että ilman muuta käyttäjän aiheuttama, niin tällä kertaa meni omalta kannalta paremmin kuin hyvinhabbe kirjoitti: Soittelin tänään Vehoon. Eivät kuulemma tee noita verhoilukorjauksia lainkaan. Nyt siis joko tee-se-itse korjaus tai sit jonnekin verhoomoon.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Eilen vaihdettiin takuuseen sekä kaukosäädin että kauko-ohjauksen keskusyksikkö. Saapi nähdä, toimiiko jatkossa oikein vai lämmitteleekö edelleen autoa itsekseen. Ennen vaihtoa alkoi näyttämään siltä, että kun moottorin sammutti, kauko-ohjauksen keskusyksikkö antoi virheellisesti webastolle viestin lähteä käyntiin. Kyseessä ei siis ollut auton "oman" ajotietokoneen käynnistämä lämmitys, koska lämmitysaikaa pystyi tarkistelemaan ja katkaisemaan kaukosäätimestä.habbe kirjoitti: Meinasit tällä varmaan mun vastausta? Itse lämmitin joo, mutta ei se kaukosäädin ja siihen liittyvä keskusyksikkö. Kävin siellä Veholla viime viikolla, mutta eivätpä osanneet pikahuollossa tehdä asialle mitään. Etukäteen tilattu toinen kaukosäädinkin oli väärä, joten odottelen nyt tietoa uudesta ajasta.
Haluaisivat nähdä, oireilevatko kummatkin kaukosäätimet yhtä aikaa vai vain toinen. Jos kummatkin, niin sitten keskusyksikkö on selvemmin syyllinen.
PS: Oli muuten taas käynnistynyt viikonloppuna lämmitin itsekseen Kiva tulla Ikeasta ostosten kanssa autolle, kun se oli kuin sauna...
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
En muista, luinko tältä alueelta vai jostain muualta keskustelua Focuksen xenon-valoista ja niiden suuntauksesta. Huomasin pohjoisesta ajellessa (matkamittarin virheen lisäksi) sen, että lähivalot näyttävät todella lyhyen matkan. Täällä pk-seudulla siihen ei ollut kiinnittänyt huomiota, kun katuvaloja on useimmissa paikoissa ja valosaastetta muutoinkin enemmän. Mutta kun yöaikaan tiettömillä taipaleilla ajoi sen verran lähellä toista, ettei kärsinyt kaukovaloja käyttää ja muutoin oli pilkkopimeää, niin kyllä tuntui valojen näyttämä lyhyeltä.
Pyysin huoltoa tsekkaamaan valojen suuntauksen muiden vikojen yhteydessä ja selvästi liian alashan ne näyttivätkin. Ihmettelin, eikö uusille autoille kuitenkin tehdä käyttöönottotarkastus/-katsastus, mutta sanoivat, ettei läheskään aina valojen suuntausta tsekata. Useimmiten tehdään vasta ensimmäisessä tai toisessa huollossa.
Eli jos siis omassa (uudessa) autossa tuntuu, että xenoneilla lähivalot näyttävät todella lyhyen matkan, niin suuntaus voi olla paikallaan.
Pyysin huoltoa tsekkaamaan valojen suuntauksen muiden vikojen yhteydessä ja selvästi liian alashan ne näyttivätkin. Ihmettelin, eikö uusille autoille kuitenkin tehdä käyttöönottotarkastus/-katsastus, mutta sanoivat, ettei läheskään aina valojen suuntausta tsekata. Useimmiten tehdään vasta ensimmäisessä tai toisessa huollossa.
Eli jos siis omassa (uudessa) autossa tuntuu, että xenoneilla lähivalot näyttävät todella lyhyen matkan, niin suuntaus voi olla paikallaan.
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Itsekin käytin suuntauksessa ja matkustajan puolen suuntaus on varsin alaspäin näyttävä. Eli suuntaus auttaa mikäli kantama on lyhyehkö.habbe kirjoitti:En muista, luinko tältä alueelta vai jostain muualta keskustelua Focuksen xenon-valoista ja niiden suuntauksesta. Huomasin pohjoisesta ajellessa (matkamittarin virheen lisäksi) sen, että lähivalot näyttävät todella lyhyen matkan. Täällä pk-seudulla siihen ei ollut kiinnittänyt huomiota, kun katuvaloja on useimmissa paikoissa ja valosaastetta muutoinkin enemmän. Mutta kun yöaikaan tiettömillä taipaleilla ajoi sen verran lähellä toista, ettei kärsinyt kaukovaloja käyttää ja muutoin oli pilkkopimeää, niin kyllä tuntui valojen näyttämä lyhyeltä.
Pyysin huoltoa tsekkaamaan valojen suuntauksen muiden vikojen yhteydessä ja selvästi liian alashan ne näyttivätkin. Ihmettelin, eikö uusille autoille kuitenkin tehdä käyttöönottotarkastus/-katsastus, mutta sanoivat, ettei läheskään aina valojen suuntausta tsekata. Useimmiten tehdään vasta ensimmäisessä tai toisessa huollossa.
Eli jos siis omassa (uudessa) autossa tuntuu, että xenoneilla lähivalot näyttävät todella lyhyen matkan, niin suuntaus voi olla paikallaan.
Jos jollakin on ongelmia adaptiivisen valojärjestelmän jäätymisen kanssa niin korjaus on tulossa ja valot eivät ilmeisesti "jäädy" vaan järjestelmä havaitsee että liikeradan liikkeet ovat kankeammat/ilmanlämpötila on alhainen ja suojelee kääntymismekanismia eikä sen vuoksi toimi oikein. Käytin suuntauksessa kun ne valot jäivät liian alas mutta suuntaus ylemmäs helpottaa ongelmaa.
Valojen suuntaus on muutenkin konservatiivinen sekä täysin pitkä/pisin valokeila tulee adaptiivisessa bi-xenon järjestelmässä käyttöön kun ajetaan n.120km/h nopeutta...
Re: Focus 2015
Eli kun poliisi pysäyttää ylinopeutta ajosta ni voi yrittää selittää, että yritin vaan maksimoida valotehonVrjssa kirjoitti:Valojen suuntaus on muutenkin konservatiivinen sekä täysin pitkä/pisin valokeila tulee adaptiivisessa bi-xenon järjestelmässä käyttöön kun ajetaan n.120km/h nopeutta...
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Haha juurikin näin! Mitähän poliisi asiasta tuumaisi "taas näitä Ford kuskeja..."habbe kirjoitti: Eli kun poliisi pysäyttää ylinopeutta ajosta ni voi yrittää selittää, että yritin vaan maksimoida valotehon
Re: Focus 2015
Tarkennus tähän, kun ei heti muistunut mieleen. Kirjoittelin tänne tammikuun alussa asiakaspalvelusta saamani vastauksen liittyen noihin automaattisesti säätyviin valoihin. Se kuului näin:Vrjssa kirjoitti: Haha juurikin näin! Mitähän poliisi asiasta tuumaisi "taas näitä Ford kuskeja..."
"Valojen suhteen ”Auto” asennossa on aina käytössä ns. mukautuvat ominaisuudet eli valokuvio kääntyy – nousee/laskee automaattisesti olosuhteiden, käännösten ja nopeuden mukaisesti. Jos valokatkaisija käännetään manuaalisesti ajovaloasentoon, niin silloin valokuvio on kiinteä eli ei käänny mutkissa eikä nouse/laske nopeuden mukaisesti eli säätö on ylimmillään. Ainoastaan kuorman mukaan tapahtuva säätö on tällöin käytössä. Myöskään automaattiset kaukovalot (mikäli autossa on) eivät toimi ”on” tilassa eli toimivat ainoastaan, kun käyttää ”auto” asentoa."
Eli kunhan muistaa kääntää valitsemen pois Auto-asennosta, niin pitäisi saada pisin ja ylimpään asentoon suunnattu valokeila käyttöön (pois lukien kuorman mukaan tapahtuva säätö). Eli siis ilman tuota 120 km/h ajoakin
--
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Re: Focus 2015
Olen tietoinen tuosta manuaali asetuksesta. Tämäkin tieto tuli ihan Fordilta itseltään. Kyseinen ominaisuus myös Mondeon led-valoissa. Ilmeisesti tietoa näyttää olevan hieman vaihtelevissa määrin näistäkin asioista.habbe kirjoitti: Tarkennus tähän, kun ei heti muistunut mieleen. Kirjoittelin tänne tammikuun alussa asiakaspalvelusta saamani vastauksen liittyen noihin automaattisesti säätyviin valoihin. Se kuului näin:
"Valojen suhteen ”Auto” asennossa on aina käytössä ns. mukautuvat ominaisuudet eli valokuvio kääntyy – nousee/laskee automaattisesti olosuhteiden, käännösten ja nopeuden mukaisesti. Jos valokatkaisija käännetään manuaalisesti ajovaloasentoon, niin silloin valokuvio on kiinteä eli ei käänny mutkissa eikä nouse/laske nopeuden mukaisesti eli säätö on ylimmillään. Ainoastaan kuorman mukaan tapahtuva säätö on tällöin käytössä. Myöskään automaattiset kaukovalot (mikäli autossa on) eivät toimi ”on” tilassa eli toimivat ainoastaan, kun käyttää ”auto” asentoa."
Eli kunhan muistaa kääntää valitsemen pois Auto-asennosta, niin pitäisi saada pisin ja ylimpään asentoon suunnattu valokeila käyttöön (pois lukien kuorman mukaan tapahtuva säätö). Eli siis ilman tuota 120 km/h ajoakin
Tuota manuaaliasetusta en käytä koska muutenhan olisin jättänyt adaptiivisen järjestelmän pois. Silloin kun adaptiivinen käytössä/toimii on järjestelmä erinomainen
Re: Focus 2015
Saako tuota ärsyttävää Start/Stop järjestelmää pysyvästi pois päältä. Nythän se pitää deaktivoida aina jokaisen startin yhteydessä siitä napista?
Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost A6 Agate Black 2020
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
Re: Focus 2015
Ajotietokoneesta saa.
Grand C-Max Titanium 1.5TDCI PowerShift. -16
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Re: Focus 2015
Kun ei vaan toimi vaikka täpän ottaakin pois Sammuu edelleen kun pysähtyy.
Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost A6 Agate Black 2020
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
Re: Focus 2015
Tuotapa ei ole tullut kokeiltua.
No, automaattilaatikolla keppi (S):n niin ei sammu. Ja lähtee valoistakin hätäisemmin
No, automaattilaatikolla keppi (S):n niin ei sammu. Ja lähtee valoistakin hätäisemmin
Grand C-Max Titanium 1.5TDCI PowerShift. -16
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Focus 1.6 Trend HB -02
ex-Fordit
Grand C-Max Titanium 1.6TDCI -11
Galaxy Trend 1.9TDI A -01
Mondeo Trend 1.6 -98
Re: Focus 2015
Se ajotietokoneen täppä on joku timeri jonka jälkeen sammuttaa tyhjäkäyvän koneen. Pitäisi testata kauanko tikittää ennenkuin sammuu.emjayes kirjoitti:Ajotietokoneesta saa.
Re: Focus 2015
No sehän selittää Kun ei edes käyttöohjeesta löytynyt tuota täppää.Simprider kirjoitti: Se ajotietokoneen täppä on joku timeri jonka jälkeen sammuttaa tyhjäkäyvän koneen. Pitäisi testata kauanko tikittää ennenkuin sammuu.
Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost A6 Agate Black 2020
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
ex.
Focus 1.5 EcoBoost A6 Titanium HB Candy Red 2016
Sierra 1.6i CLX 1991
Re: Focus 2015
Tällainen tuli eilen kotiin, Ford Focus 2,0 TDCI PowerShift Titanium Business 5-ovinen vm. 2016.
Tämmösiä tuli tilaukseen ruksittua.
- Akkuvahti 4A
- Aktiivinen vakionopeudensäädin
- Audio 14
- Tummennetut takaikkunat B-pilarista taaksepäin
- Korinmuotoilusarja
- Lisälämmittimen kauko-ohjaus
- Metalliväri Deep Impact Blue
- Moottorinlämmitin
- Ohjauspyörä lämmitettävä
- Ovien reunasuojukset
- Peruutuskamera
Täytyy sanoa, että lyhyen ajokokemuksen jälkeen tuntui hyvältä ja ulkoasukin miellyttää omaa ja jopa vaimon silmää. Onneksi nyt on aikaa tutkia manuaaleja ja opetella toimintoja. Xenonit tuntui paremmilta kuin vm.2012 Focuksessa, pitkillä etenkin.
Tämmösiä tuli tilaukseen ruksittua.
- Akkuvahti 4A
- Aktiivinen vakionopeudensäädin
- Audio 14
- Tummennetut takaikkunat B-pilarista taaksepäin
- Korinmuotoilusarja
- Lisälämmittimen kauko-ohjaus
- Metalliväri Deep Impact Blue
- Moottorinlämmitin
- Ohjauspyörä lämmitettävä
- Ovien reunasuojukset
- Peruutuskamera
Täytyy sanoa, että lyhyen ajokokemuksen jälkeen tuntui hyvältä ja ulkoasukin miellyttää omaa ja jopa vaimon silmää. Onneksi nyt on aikaa tutkia manuaaleja ja opetella toimintoja. Xenonit tuntui paremmilta kuin vm.2012 Focuksessa, pitkillä etenkin.
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.