Sivu 132/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 11:40
Kirjoittaja 69dude
Ei käy kiistäminen etteikö Focuksessa tuntuisi olevan hieman tavallista enemmän vikoja.Suuri osa onneksi tuntuu olevan aika pieniä,ja Menevät uuden mallin piikkiin,ja ovat helposti korjatttavissa.Vanha sanonta on että elä ikinä osta uuden mallin ekaa tuotanto vuotta.
Ainoat viat jotka ovat hieman huolestuttavampia,ovat nuo hiukkaspönttö/öljy ongelmat...Sen verran hyvin on kauppa käynyt,että oma veikkaukseni on että jahka pakkaset taas alkavat,niin tulee rutina palstalla vaan kiihtymään.Toivottavasti vika on korjattavissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 12:01
Kirjoittaja toasti
69dude kirjoitti: 07 Elo 2019 11:40 Ei käy kiistäminen etteikö Focuksessa tuntuisi olevan hieman tavallista enemmän vikoja.Suuri osa onneksi tuntuu olevan aika pieniä,ja Menevät uuden mallin piikkiin,ja ovat helposti korjatttavissa.Vanha sanonta on että elä ikinä osta uuden mallin ekaa tuotanto vuotta.
Ainoat viat jotka ovat hieman huolestuttavampia,ovat nuo hiukkaspönttö/öljy ongelmat...Sen verran hyvin on kauppa käynyt,että oma veikkaukseni on että jahka pakkaset taas alkavat,niin tulee rutina palstalla vaan kiihtymään.Toivottavasti vika on korjattavissa.
Jep, kyllä tässä mielestäni aika paljon enemmän pikkuvikaa on ollut kuin muissa uutena (myös uusi malli) ostamissani autoissa. Omalle kohdalle sattui yksi isompi vika, mutta todella ärsyttäviä pikkuvikoja oli jatkuvasti ensimmäiset puoli vuotta.

Kannattaa myös lukea ulkomaisia foorumeita, niin saa paremman kokonaiskuvan. Ainakin alkupään autoissa kaikissa toistuu käytännössä samat ohjelmistoviat. Kyseessä siis ei ole aina mistään maanantaikappaleista, toki niitäkin joukkoon varmasti mahtuu. Kuten se kenellä oli jokin johtosarja lähes poikki ja välillä auto ei toiminut lainkaan.

Lisäksi ihmiset reagoivat asioihin eri tavalla. Joku voi olla ihan sinut esimerkiksi sen kanssa, että ovipahvit napsuu basson tahdissa vaikka on maksanut ekstraa paremmasta äänentoistosta. Joku ei välttämättä edes huomaa koko napsumista. Itse valitan käytännössä jokaisesta häiritsevästä asiasta, jotta auto olisi ennen takuun loppumista saatu mielestäni siihen kuntoon, mitä sen olisi pitänyt olla luovutuksessa. Tai jos asia vain on ominaisuus, niin toivon että palaute kulkeutuisi myös pidemmälle maahantuojan kautta.

Tällä hetkellä oman auton kanssa ei ole enää mitään suurempaa ongelmaa ja voisi jopa sanoa olevansa ihan tyytyväinen. Silti jotenkin tuntuu, että aiempi MK3.5 Focus oli ainakin vähän laadukkaampi auto. Laatu on toki aina koettu asia ja ihmiset arvostavat eri asioita.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 15:50
Kirjoittaja Arski54
69dude kirjoitti: 07 Elo 2019 11:40 Ei käy kiistäminen etteikö Focuksessa tuntuisi olevan hieman tavallista enemmän vikoja.Suuri osa onneksi tuntuu olevan aika pieniä,ja Menevät uuden mallin piikkiin,ja ovat helposti korjatttavissa.Vanha sanonta on että elä ikinä osta uuden mallin ekaa tuotanto vuotta.
Ainoat viat jotka ovat hieman huolestuttavampia,ovat nuo hiukkaspönttö/öljy ongelmat...Sen verran hyvin on kauppa käynyt,että oma veikkaukseni on että jahka pakkaset taas alkavat,niin tulee rutina palstalla vaan kiihtymään.Toivottavasti vika on korjattavissa.
Vikojen määrä on todella iso kun miettii ettei kyseessä ole kokonaan uusi auto vaan uusi malliversio.
Eiköhän se talvi taas tuo hiukkaspönttö jne ongelmat esiin.
Ei vioissa sinänsä mitään. Niitä on, mutta ne pitäisi korjata. Fordin kohdalla isoin ongelma on se, ettei maahantuoja myönnä vikoja eikä niitä korjata. Tosin maahantuoja ei voi myöntää kun he ei tiedä. Ja se johtuu taas siitä ettei ole vikakoodia. Maahantuojan tietotaito kun rajoittuu pelkästään vikakoodeihin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 15:57
Kirjoittaja HMS77
Tuulilasin 30tkm kestotestinkin saa sitten unohtaa.. :(
Moi,

Kyselit Focusta Tuulilasin käyttötestiin.

Olisimme ottaneet sen testiautoksi jo viime vuonna, mutta homma ei ikävä kyllä onnistunut.
Emme tietenkään voi ostaa kaikkia käyttötestiautoja itsellemme, vaan alalla on yleinen tapa että maahantuoja antaa autot tällaisia testejä tekeville lehdille käyttöön.
Jostain syystä Ford ei halunnut toimia tällä vakiintuneella tavalla, eikä siis antanut meille autoa testattavaksi.

yst.terv.

Olli

Olli Koivusalo
Päätoimittaja
Tuulilasi
+358405078080
olli.koivusalo@tuulilasi.fi

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 16:22
Kirjoittaja esawesa
Parisen kuukautta ollut Focus 2019 käytössä, eikä nuo ongelmat ole olleet järin suuria.
Ensimmäinen, joka kyllä vieläkin vaivaa on seuraava. Hätäpuhelinjärjestelmä vika, vaatii huoltoa. Samaan aikaan etu-kaiuttimet menevät mykäksi. Ongelma poistuu, kun auto seisoo jonkin aikaa. Tuo audio vika ilmenee välillä muutoinkin.
Pientä sirinää, räminää jossain koelaudassa. Käyttänyt kertaalleen huollossa ja samat ongelmat edelleen. Sanoivat huollossa, että tuohon hätäpuhelinjärjestelmään tulisi päivitys heinäkuun aikana, jonka asiakas voi itse ajaa. No ei ole tullut ainakaan itselle. Soitto toiseen huoltopisteeseen, auto tuotava huoltoon, jossa päivitys tehdään..
Aika nyt varattu toistamiseen huoltoon, mutta pikku vikoja nämä on...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 16:56
Kirjoittaja Rusakko_
esawesa kirjoitti: 07 Elo 2019 16:22 Parisen kuukautta ollut Focus 2019 käytössä, eikä nuo ongelmat ole olleet järin suuria.
Ensimmäinen, joka kyllä vieläkin vaivaa on seuraava. Hätäpuhelinjärjestelmä vika, vaatii huoltoa. Samaan aikaan etu-kaiuttimet menevät mykäksi. Ongelma poistuu, kun auto seisoo jonkin aikaa. Tuo audio vika ilmenee välillä muutoinkin.
Pientä sirinää, räminää jossain koelaudassa. Käyttänyt kertaalleen huollossa ja samat ongelmat edelleen. Sanoivat huollossa, että tuohon hätäpuhelinjärjestelmään tulisi päivitys heinäkuun aikana, jonka asiakas voi itse ajaa. No ei ole tullut ainakaan itselle. Soitto toiseen huoltopisteeseen, auto tuotava huoltoon, jossa päivitys tehdään..
Aika nyt varattu toistamiseen huoltoon, mutta pikku vikoja nämä on...
Akkukaapelit yhteen pariksi minuutiksi, niin nollaantuu... noh, nollaantuu mitä nollaantuu, mutta näin itse tein parisen viikkoa sitten kun tuntui olevan bitti poikittain, joskin eri aiheesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 17:57
Kirjoittaja Arski54
HMS77 kirjoitti: 07 Elo 2019 15:57 Tuulilasin 30tkm kestotestinkin saa sitten unohtaa.. :(
Eivät uskalla antaa koska silloin paljastuisi kaikille Tuulilasin lukijoille vuoden auton "ominaisuudet". Ja siitä ne leviäisivät kaikkialle. Parempi jatkaa salailupolitiikkaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 18:31
Kirjoittaja Rusakko_
Pari asiaa Focuksen mittaristosta: pidän sitä yleisesti ottaen selkeänä ja käytännöllisenä, mutta onhan tuo nopeusmittarin asteikon muuttaminen kuudessakympissä aivan sanonko mistä. Luettavuus kärsii joka kerta kun nopeus vaihtelee kuudenkympin kahta puolen, minkä jälkeen saa taas totutella uuteen asteikkoon. Tuon raja-alueen ohittaa muuten suht usein. Trendihän ei ole yksin Fordin, että onhan niitä muillakin. Pykälän sijaan olis sitten mielummin vaikka tasaisesti venyvä asteikko, mutta sellaista ei taida millään merkillä olla, vielä.
Saabien harva-asteikko 0-140 km/h välillä ja siitä ylöspäin tiuhempi aivan timanttia käyttäjän kannalta. Suorastaan täydellinen analogimittariksi! Focuksen lohduksi esim. Octavian kierrosmittarin numerointi 20, 25, 30, 35... x100 ja yleisesti numeroiden asettelu "tangentin" suuntaan on kyllä syvältä. Myös K-Astrassa samaa vikaa ja mittaritaulukin pieni. Ja ainakin joissain patongeissa isolla 30, 50, 70, 90... ja pienellä 40, 60, 80, 100 km/h. Huh. Varmaan jotain maakohtaisia tyypillisiä nopeusrajoituksia haluttu mallintaa(?). BMW on onnistunut mittaristoissaan selkeyden osalta hyvin (ihan uusista en tiedä).

Toinen juttu on moottorin jäähdytysnesteen lämpömittari, mikä ei tunnu ikinä olevan keskellä viivan päällä, vaikka muuten viisari on muissakin autoissa ohjelmoitu törröttämään keskelle, vaikka lämpötilat koko ajan käytännössä vaihtelevatkin. Focuksessa paksuhko pölkkyviisari ei vaan osu viivan päälle. Sinänsä pikku juttu. Vai käykö mun kone koko ajan vilposena?

No joo, näitä pieniä narinoita :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 18:41
Kirjoittaja Rusakko_
Arski54 kirjoitti: 07 Elo 2019 17:57 Eivät uskalla antaa koska silloin paljastuisi kaikille Tuulilasin lukijoille vuoden auton "ominaisuudet". Ja siitä ne leviäisivät kaikkialle. Parempi jatkaa salailupolitiikkaa.
Joopa joo :) Ehkä tuossa kommentissasi oli vähän hjuumoriakin, vaikka tyytymättömyytesi Focukseen on varmasti aiheellinen, kuten ketjussa kertomiesi kokemuksiesi pohjalta voi olettaa. Tahtoo vaan tulla vähän joka kohdassa esille. Tuulilasin toimittajan kommentti "Jostain syystä Ford ei halunnut toimia tällä vakiintuneella tavalla, eikä siis antanut meille autoa testattavaksi." lienee ties mistä revitty. Vaan samapa tuo. Olisin kyllä ollut kiinnostunut kestotestistä ja sen tuloksista. Ehkä AutoBild tai joku muu lehti julkaisee jotain aiheesta ...joskus.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 18:50
Kirjoittaja Vootrson
Arski54 kirjoitti: 07 Elo 2019 15:50 Vikojen määrä on todella iso kun miettii ettei kyseessä ole kokonaan uusi auto vaan uusi malliversio.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös kyseessä ole nimenomaa täysin uusi auto, uudella tekniikalla (toimintojen ohjaus, päivitetyt moottorit) täysin uudella (C2?) alustalla... suurin yhtäläisyys edeltäjään on kaiketi mallin nimi. Ja osittain näiden ansiosta sanomista tullut vaikka varmasti kehitys- ja testaustyössä epäonnistuttu jossain määrin. Ainakin koeajamani auto poikkesi merkittävästi ihan kaikessa nykyisestä mk3,5:sta jollaisilla nyt kahdella kappaleella 150 tuhatta rullattu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 18:57
Kirjoittaja Renee
Jännä homma lehti käy työsuhde autoksi henkilölle ostamassa Focuksen. Jostain syrjemmästä ettei maahantuoja mitään jekkua pysty tekemään vertaa tavalliseen kuluttajaa. Sako ne autot ilmaiseksi käyttöönsä. ? Vuodesa ajetaan 100tkm ja katsotaan kuinka pelitti.Antaa Raviohjastalle ajoon se ajaa vähintäin 120tkm vuodessa. Tulisi esille millainen oikeasti se auto on Suomen teillä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 19:05
Kirjoittaja focst
Vootrson kirjoitti: 07 Elo 2019 18:50 Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös kyseessä ole nimenomaa täysin uusi auto, uudella tekniikalla (toimintojen ohjaus, päivitetyt moottorit) täysin uudella (C2?) alustalla... suurin yhtäläisyys edeltäjään on kaiketi mallin nimi. Ja osittain näiden ansiosta sanomista tullut vaikka varmasti kehitys- ja testaustyössä epäonnistuttu jossain määrin. Ainakin koeajamani auto poikkesi merkittävästi ihan kaikessa nykyisestä mk3,5:sta jollaisilla nyt kahdella kappaleella 150 tuhatta rullattu.
Joo on kokonaan uusi auto. Ei mitään ole otettu vanhasta. Uuden mallin julkaisu testaamatta miten pelaa talvioloissa on kyllä syvältä..onneksi omassa ei ole loukusta aiheutunut ongelmia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 19:47
Kirjoittaja onik
Rusakko_ kirjoitti: 07 Elo 2019 18:31Toinen juttu on moottorin jäähdytysnesteen lämpömittari, mikä ei tunnu ikinä olevan keskellä viivan päällä, vaikka muuten viisari on muissakin autoissa ohjelmoitu törröttämään keskelle, vaikka lämpötilat koko ajan käytännössä vaihtelevatkin. Focuksessa paksuhko pölkkyviisari ei vaan osu viivan päälle. Sinänsä pikku juttu. Vai käykö mun kone koko ajan vilposena?
Jostain luin, saattaa olla legendaa, että Ford oli jossain edellisessä mallissa koodannut suuren lämpötilavälin osoittamaan siihen ihan keskelle sen sijaan että olisi mennyt lineaarisesti. Tästähän sitten tuli sanomista kun sen näki aika selvästi joten nyt koodattiin samalla tavalla, mutta noin 49% kohdalle ettei osoita ihan keskelle :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 20:25
Kirjoittaja PiuhaPoikki
PiuhaPoikki kirjoitti: 14 Heinä 2019 09:23 Niin, näyttää olevan ristiriitaa niissä myyjien antamissa tiedoissakin.
Minulle puhuttiin vain kuukausien tuotantosloteista. Pohdittiin, että ehtiikö tilaukseni heinäkuun tuotantokintiöön vai meneekö elokuulle.
Ei ollut mitään puhetta siitä, että tehdas olisi heinäkuun kiinni.
Ei ehtinyt heinäkuulle eikä elokuulle vaan syskuulle. Lokakuussa suomeen. Melko pitkiä tilausjonoja.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 21:18
Kirjoittaja Vootrson
PiuhaPoikki kirjoitti: 07 Elo 2019 20:25 Ei ehtinyt heinäkuulle eikä elokuulle vaan syskuulle. Lokakuussa suomeen. Melko pitkiä tilausjonoja.
Mä tilasin omani tammikuussa ja nyt on tän kuun alussa valmistunut. Siitä kai vielä kuukauden päivät kunnes kärry on luovutuskunnossa. Ymmärtäisin lähes 9kk toimitusajan jos olisin tilannut GT40:n mutta että Focuksen...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 21:40
Kirjoittaja focst
Vootrson kirjoitti: 07 Elo 2019 21:18 Mä tilasin omani tammikuussa ja nyt on tän kuun alussa valmistunut. Siitä kai vielä kuukauden päivät kunnes kärry on luovutuskunnossa. Ymmärtäisin lähes 9kk toimitusajan jos olisin tilannut GT40:n mutta että Focuksen...
Huono tehdä autoja jos ei ole koneita 1.5ecoboost kysyntä ilmeisesti pääsi yllättämään. 1.0ecoboost ongelmat on voineet osaltaan vaikuttaa 1.5 koneen kysyntään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 22:09
Kirjoittaja Arski54
Rusakko_ kirjoitti: 07 Elo 2019 18:41 Joopa joo :) Ehkä tuossa kommentissasi oli vähän hjuumoriakin, vaikka tyytymättömyytesi Focukseen on varmasti aiheellinen, kuten ketjussa kertomiesi kokemuksiesi pohjalta voi olettaa. Tahtoo vaan tulla vähän joka kohdassa esille. Tuulilasin toimittajan kommentti "Jostain syystä Ford ei halunnut toimia tällä vakiintuneella tavalla, eikä siis antanut meille autoa testattavaksi." lienee ties mistä revitty. Vaan samapa tuo. Olisin kyllä ollut kiinnostunut kestotestistä ja sen tuloksista. Ehkä AutoBild tai joku muu lehti julkaisee jotain aiheesta ...joskus.
Aika rohkea veto laittaa nettiin Tuulilasin päätoimittajan nimissä tekstiä mikä ei olisi hänen kirjoittamaa.
Minä olen tyytymätön maahantuojan toimintaan, en niinkään Focukseen. Toki olen ostanut auton ilman vikoja ja 5 vuoden takuulla, ne myös haluaisin.
Jos viat olisi korjattu ja takuu olisi se mitä luvataan, olisin ajanut uudella Focuksella jo muutamia kuukausia. Nyt kun ajattelee jälkeenpäin, niin minulla kävi oikeastaan tosi hyvä tuuri.
Kommentissani ei ole yhtään huumoria. Tunnen sen verran maahantuojan TJ:tä ja hänen toimintatapoja.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Elo 2019 23:25
Kirjoittaja Rusakko_
Arski54 kirjoitti: 07 Elo 2019 22:09 Aika rohkea veto laittaa nettiin Tuulilasin päätoimittajan nimissä tekstiä mikä ei olisi hänen kirjoittamaa.
Minä olen tyytymätön maahantuojan toimintaan, en niinkään Focukseen. Toki olen ostanut auton ilman vikoja ja 5 vuoden takuulla, ne myös haluaisin.
Jos viat olisi korjattu ja takuu olisi se mitä luvataan, olisin ajanut uudella Focuksella jo muutamia kuukausia. Nyt kun ajattelee jälkeenpäin, niin minulla kävi oikeastaan tosi hyvä tuuri.
Kommentissani ei ole yhtään huumoria. Tunnen sen verran maahantuojan TJ:tä ja hänen toimintatapoja.
Varmastikin toimittaja on kirjoittanut tuon mainitun, mutta mikä lie todellinen syy sille että Focusta ei kestotestissä ollut/ole. Yleisö varmasti palkitun auton testissä mielellään näkisi, enkä itse tämän ketjun läpi kahlanneena ja ihmisten kokemuksia lukeneena oikein jaksa uskoa, että nämä Focuksen "ominaisuudet" olisivat syynä kestotestistä kieltäytymiseen niiden piilottelu mielessä. Toki tämä on vain minun oma uskomukseni asiasta. Kaiken kaikkiaan vikoja on enemmän tai vähemmän kaikissa autoissa, eikä viat nyt niin dramaattisilta ole kuulostaneet Focuksessakaan ehkä paria lukuunottamatta. Erimielisyyttä tulee helposti siitä, että mikä on vika ja mikä ominaisuus. Vikojahan saa olla tai tulla uuteenkin (hyväksyi niiden olemassaoloa tai ei) autoon, mutta ne tulee korjata. Hanurista on toki se, että vika lievennetään ominaisuudeksi, jolloin ei ole korjattavaa. Kuka sen rajan sitten vetää? Kuluttajariitalautakunta pitkien käsittelyaikojen jälkeen.

Tuota mainostettua 5 vuoden takuuta olen itsekin miettinyt. Onhan siitä täälläkin kirjoiteltu monenlaista, mutta omaa käsitystäni en ole vielä osannut siitä luoda. Odotan mielenkiinnolla mitä se takuu on käytännössä, kun auton elinkaari on 3-5 vuotta. Kysyin aikoinaan myyjältä takuusta suunnilleen, että onko takuun sisältö sama 5 vuoden ajan ja vastaus oli kyllä. Eihän näillä sanomisilla mitään virkaa lopulta ole, jos paperit sanoo muuta. Saatanhan tässä vielä pettyä sekä Focukseen, huoltoon ja maahantuojaankin, mutta vielä on hyvä fiilis, eikä ole edes Ford-laseja päässä.

Kuten moni muukin kirjoitellut täällä, niin käykäähän tosiaan lukemassa muidenkin merkkien foorumeita. Ei se sen kummempaa ole sielläkään. Hyvää on se, että tämäkin foorumi ja ketju on olemassa ja kokemuksia jaetaan. Ja asiallistahan täällä meno on.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2019 07:21
Kirjoittaja HMS77
Meni tämä väärään ketjuun, mutta vinkkasin hieman herra päätoimittajalle Focuksen lukuisista ongelmista ja mainitsin että vioista saisi pienen artikkelin aikaiseksi.. ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2019 07:36
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Tiedä sitten kuinka herkästi mikään lehti haluaa ruotia uusien autojen ongelmia. Varsinkaan sellaisten merkkien, jotka ostavat lehdistä mainostilaa.
Voi olla, että ollaan mieluummin hiljaa kuin ärsytetään maahantuojia ja autoliikkeitä. Mene ja tiedä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2019 10:10
Kirjoittaja HMS77
Kyllähän Tuulilasi on raportoinut monenlaisista ongelmista eri valmistajilla, kuten esim Volkkarin päästöskandaalista ja TSI/DSG ongelmista ja mainoksia näkyy lehdessä.
Ei esim koeajoraportit yms ole myöskään aina pelkkää kehua, kyllä Tuulilasi on ollut aina hyvin puolueeton mielipiteissään.
Joskaan en edelleenkään allekirjoita herra Koivusalon mielipidettä 1.5TDCi:n huonosta ajettavuudesta.. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2019 10:36
Kirjoittaja Arski54
HMS77 kirjoitti: 08 Elo 2019 10:10 Kyllähän Tuulilasi on raportoinut monenlaisista ongelmista eri valmistajilla, kuten esim Volkkarin päästöskandaalista ja TSI/DSG ongelmista ja mainoksia näkyy lehdessä.
Ei esim koeajoraportit yms ole myöskään aina pelkkää kehua, kyllä Tuulilasi on ollut aina hyvin puolueeton mielipiteissään.
Joskaan en edelleenkään allekirjoita herra Koivusalon mielipidettä 1.5TDCi:n huonosta ajettavuudesta.. :roll:
Kyllä, sitten Tuulilasi raportoi kun ensin joku muu nostaa asian julkisuuteen.
Nyt olisi Tuulilasin paikka näyttää että on oikeasti ihmisten asialla eikä maahantuojien sätkynukke 8-)
Nyt kun on saanut varmasti asian tietoonsa.
Juttua odotellessa :roll:
Ajettavuus on mielipidekysymys. Asioista voi olla eri mieltä ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2019 19:44
Kirjoittaja calculus
Rusakko_ kirjoitti: 07 Elo 2019 23:25 Kuten moni muukin kirjoitellut täällä, niin käykäähän tosiaan lukemassa muidenkin merkkien foorumeita. Ei se sen kummempaa ole sielläkään. Hyvää on se, että tämäkin foorumi ja ketju on olemassa ja kokemuksia jaetaan. Ja asiallistahan täällä meno on.
Juuri näin. Täällä saa vaahdota sen hetken, jos joku seikka painaa mieltä ja sitten palataan faktalinjalle ilman sen kummempia kuvioita. Todella hyvä. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Elo 2019 08:21
Kirjoittaja ford_miäs
No niin,
Kohta on 30000k km rikki ja huolto tehty. Muutamia kommentteja ja huomioita 1.11.18-1.8.2019 väliseltä ajalta.
- Auto on toiminut moitteetta
- Hiukkasloukun kanssa ei ole ollut ongelmia
- Tuulilasi vaihdettu kerran kiveniskun aiheuttaman halkeaman takia.
- Takapenkin keskipaikalla istuminen ei ole mukavaa
- mk 3:sen penkit oli mielestäni paremmat
- Auto ei ole syönyt öljyä juurikaan.
- keskimääräinen keskikulutus 6.8l/100km. Laskettu tankkauksista fuelio sovellusta käyttäen. Ajot 70% pääkaupunkiseutu ja loput 30% matka-ajoa.
- Pienin matkakulutus 5,6l/100km
- Ainut ns vika mikä on tullut esille oli maahantuojan takaisinkutsu takaovien tahaton avautuminen. Ei ainakaan mainittu huollossa, että olisi jotain vikaa ollut.
- Ilmastointi voisi toimia kuten aiemmassa malllissa mutta tämä selkeästi ominaisuus joka hyväksyttävissä omalla kohdalla.
- Ja tulevaa talvea varten hankin varmaankin akkulaturin tai isomman akun jotta webastoon riittää paremmin virtaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Elo 2019 15:44
Kirjoittaja HMS77
Aika paljon olet kerenny rullaamaan. Eikö diesel olis ollu paljon fiksumpi vaihtoehto noilla kilometreillä? :shock: