Mitä oljyä käytät??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

Mitä öljyjä ootte käyttäny CVH koneissa?
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
heikki_1081
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Helmi 2005 18:22
Paikkakunta: Pohjos-Karjala

Viesti Kirjoittaja heikki_1081 »

Hiljeneekö cvh:n venttiilien silppukonemainen ääni jos laittaa sisään paksummat öljyt? Mie oon käyttännä Mobil super rally formula 5w-40 ja hyvin muuten pelanneet.
Mondeo -96 1.8td
COSSUHENKKA
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja COSSUHENKKA »

5W50:stä, merkkiä en muista oli kuitenkin edullisinta mitä varaosaliikkeestä
löytyi :)
Escort 1.6 STW -98
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Valvoline VR1 Racing 10w-60
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

15w-40 diesel öljyä!!! oho! cvh koneista oli kyse, no ei voi mitää ku lipsahti kirjoittaa tänne...
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

nyt vaihtu öljyt kun sai uuden koneen valmiiks.

uus öljy on Shellin helix ultra racing 10w-60
haittapuolena tossa on vaan hinta hiukan vajaa 26e/litra
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

noo. tänää kaatelin just koneeseen mobil delvac:t hiljeni käynti :shock:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Valvoline VR-1 Racingiä olen sierrassa käyttänyt.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.

Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.

Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
TDK
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TDK »

Käyttöautossa Kendall superB100
Turbossa Kendall GT1
Kuva
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Eemeli kirjoitti:Valvoline VR-1 Racingiä olen sierrassa käyttänyt.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.

Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.

Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Onhan se valvoline kallista mutta viritettyihin koneisiin (mun tapauksessa ohc), on melkein pakko käyttää tuota valvolinea tai castrolin racing öljyjä.

Jollain täys synteettisellä mobil 1 rally formulalla saa kyllä takuulla viritetyn koneen paskaksi. Vakio koneissa se kyllä toimii.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

s.o.h.c kirjoitti: Onhan se valvoline kallista mutta viritettyihin koneisiin (mun tapauksessa ohc), on melkein pakko käyttää tuota valvolinea tai castrolin racing öljyjä.

Jollain täys synteettisellä mobil 1 rally formulalla saa kyllä takuulla viritetyn koneen paskaksi. Vakio koneissa se kyllä toimii.
Tuntuu ne viri koneetikin kyl ihan hyvin toimivan tolla Mobilin oljyllä... Itel oli Ohc, alakerta vakio(mutta punametalli laakereil), kisakannel(psuhde melkee 12:1), pääl 300 ast nokka n.12,5 nostolla, tuplat ja peltisarja. Ja sai todellakin kenkää! Kierrokset ei paljo alle 4000rpm lukuja nähnytkään kuin sammuksissa. :wink: Muuten toimi helv. hyvin Mobilin 1 oljyllä + STP:l mut piti vaihtaa aikaa usein kun puski bensaa oljyn sekaan.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pyroilia olla pitää, 15€ kannu, Mobil on mielestäni huonompi, hinnaltaan kyllä parempi! :shock:
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Eemeli kirjoitti: Tuntuu ne viri koneetikin kyl ihan hyvin toimivan tolla Mobilin oljyllä... Itel oli Ohc, alakerta vakio(mutta punametalli laakereil), kisakannel(psuhde melkee 12:1), pääl 300 ast nokka n.12,5 nostolla, tuplat ja peltisarja. Ja sai todellakin kenkää! Kierrokset ei paljo alle 4000rpm lukuja nähnytkään kuin sammuksissa. :wink: Muuten toimi helv. hyvin Mobilin 1 oljyllä + STP:l mut piti vaihtaa aikaa usein kun puski bensaa oljyn sekaan.
Poikkeus vahvistaa säännön, mutta ainakaan mulla ei kestänyt mylly ajaa mobil 1:llä. Meni seuraajia ja nokan laakereita mobil:n litkuilla.

Valvolinen racing öljyillä ei ole ollut mitään ongelmaa..
fiesta89
Viestit: 151
Liittynyt: 10 Huhti 2005 11:10

Öljyt

Viesti Kirjoittaja fiesta89 »

Olen laittanut muutaman kerran peräkkäin EUROL 5W-50 SJ-CF öljyä, tarjoustalossa maksanut noin 15 Euroa 4 litran purkki. Just tarkistin niin tällä hetkellä maksoi 12,90, oli ilmeisesti tarjouksessa.

Missä semmosta 15 Euron Pyroilia myydään? Onko se kans jonku ketjun oma merkki?
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Laitoin tuossa Monttuun Mobil 0w30 Longelilifet... :shock: Ihan huvikseen, ei maksa mitn... Mix helv. tääl aina pitää tapella jostain helv öljyistä, ainaista vääntöä!! Moneskohan kerta???
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

s.o.h.c kirjoitti: Poikkeus vahvistaa säännön, mutta ainakaan mulla ei kestänyt mylly ajaa mobil 1:llä. Meni seuraajia ja nokan laakereita mobil:n litkuilla.

Valvolinen racing öljyillä ei ole ollut mitään ongelmaa..
Eli paine ei riittänyt voitelemaan yläkertaa kunnolla notkeilla mobilin öljyillä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

lapazu kirjoitti:
Lähinnä siksi siitä puhutaan niin paljon että monikaan ei tiedä zetec -moottorin tiukasta voiteluöljyspeksistä, koska se ei ole kovin yleistä perheautomaailmassa. Siitäpä syystä valistus ei liene pahasta silloin tällöin.
Juuri näin,joillakin ei vaan meinaan millään mahtua
ymmärrykseen että -95 ylöspäin oleviin Zetecceihin
ei suositella laitettavaksi kuin 5w/30 Ford öljyä,
mm.hydrauliset nostajat eivät pitemmän päälle
siedä toisenlaista öljyä.
Toisiin moottoreihin nyt on melkein aivan se ja sama
minkä öljyn sinne tyrkkää.
Mutta niinkuin on tullut todettua,omaansahan
saa laittaa mitä haluaa jos siltä tuntuu.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Herkko kirjoitti: Juuri näin,joillakin ei vaan meinaan millään mahtua
ymmärrykseen että -95 ylöspäin oleviin Zetecceihin
ei suositella laitettavaksi kuin 5w/30 Ford öljyä,
mm.hydrauliset nostajat eivät pitemmän päälle
siedä toisenlaista öljyä.
Toisiin moottoreihin nyt on melkein aivan se ja sama
minkä öljyn sinne tyrkkää.
Mutta niinkuin on tullut todettua,omaansahan
saa laittaa mitä haluaa jos siltä tuntuu.
Sitä vaan että näitä Zeteci keskusteluja on ainakin 3!! Jos ailoitat jonkun keskustelun nii heti valitetaan että taas tästä!!! Osaatko lukea tai käyttää haku toimintoa kuuluu ensimmäisenä :!: Et semmosta vaan ajoin takaa :!:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

TuningUkkeli kirjoitti: Sitä vaan että näitä Zeteci keskusteluja on ainakin 3!! Jos aloitat jonkun keskustelun nii heti valitetaan että taas tästä!!! Osaatko lukea tai käyttää haku toimintoa kuuluu ensimmäisenä :!: Et semmosta vaan ajoin takaa :!:
Joutavaa vaantämistä.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

isot pojat itkee taas..nyyh nyyh :twisted:

öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa. :roll:
eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.


viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

ZyaS kirjoitti:isot pojat itkee taas..nyyh nyyh :twisted:

öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa. :roll:
eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.


viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..
No hyvin tuo on pelannu penkitetty 150hv ja mobil 1 konees. Kiertää 8 tonttuu ja siellä se myös kiekuu kun sillä ajetaan. Mikä se niis on vikana?? Kerropas mullekin!!
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

joo pitäs tossa sierraan vaihtaa kaikki öljyt(moottori,laatikko,perä) niin minkälaista ja mitenkä paljon sitä pitäisi mihinkin laittaa? auto on 86-vuoden is sierra.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

"Eihän sitä tarvii öljyjä vaihtaa kun vaan kaataa koneeseen motor uppia. Ja tehotkin tuplaantuu" :lol:

Juu ei, kyl tuota mobilin 5w50:stä on tullu käytettyy.. peltorasseissa ollu tosin "maatalousöljyä" (jotain 10w30 litkua). Eipähän oo kallista, 250e 205l :)
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

TuningUkkeli kirjoitti: No hyvin tuo on pelannu penkitetty 150hv ja mobil 1 konees. Kiertää 8 tonttuu ja siellä se myös kiekuu kun sillä ajetaan. Mikä se niis on vikana?? Kerropas mullekin!!
Käy ihmeessä lottoamassa jos oot saanut 150 heppasen oharin kestämään mobilin litkuilla.

mobil 1:sen litkuilla on alhainen pintapaineenkestokyky. OHC:ssä varsikin "virinokilla" on suuret pintapaineet eikä mobil 1 voitelukyky riitä. OHC:n laahaintyyppisessä venakoneistossa on jo vakionakin kovat pintapaineet, mutta vakio myllyssä toi mobil 1 saattaa kestääkin.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

s.o.h.c kirjoitti: Käy ihmeessä lottoamassa jos oot saanut 150 heppasen oharin kestämään mobilin litkuilla.

mobil 1:sen litkuilla on alhainen pintapaineenkestokyky. OHC:ssä varsikin "virinokilla" on suuret pintapaineet eikä mobil 1 voitelukyky riitä. OHC:n laahaintyyppisessä venakoneistossa on jo vakionakin kovat pintapaineet, mutta vakio myllyssä toi mobil 1 saattaa kestääkin.
Sohc tingataanko samat asiat (jotka tossa yllä)toiseen kertaan viellä. :lol:

Jokainen miettikööt itse tuosta yllä olevasta että pistääkö juurikin sitä kyseistä mobil 1:stä.

Oma motti oli: Vakio 2.0 OHC 205 alakerta ja siel normaali öljypumppu, Enem A8 308ast. nosto 12.7mm nokka, burtonin pitkäpinta seuraajat. En mä vain mitään vikaa Mobillin täyssynteettisissä huomannu. lisänä seassa oli STP. Öljynpaineet siel 4-6 baris kokoajan ja kyllä minusta toimi ihan täydellisesti siihen asti kun alakerrasta petti mäntä. Koneen kun purin niin nokka ja seuraajat talven huudatuksen jälkeen edelleen huippukunnossa. Eli moottori oli jäärata vehkeessä, motti täydessä vedossa kokoajan ja kierrokset siel n.4000-8500rpm.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vastaa Viestiin