No tuleeko "rispektiä" ja pimppiä??Jaakko85 kirjoitti:mulla on vapaavee suodatin ja katilta 2.5 tuuman putki ja hiilikuitupönttö
Kartiosuodatin
Mitä suosittelette turbo käyttöön, ei äänekäs kiitos vaan tehokas lianpoistaja ja paljon ilmaa...
Tuning äänet ei kiinosta vaan raaka voima iman turhia ääniä.
Nutkassa on yksi K&n suodatin mutta epäilen sen tehoa... Piperjotain voisi olla hyvä? pestävä,ei tuning mutta ehkä tehokas?
Tuning äänet ei kiinosta vaan raaka voima iman turhia ääniä.
Nutkassa on yksi K&n suodatin mutta epäilen sen tehoa... Piperjotain voisi olla hyvä? pestävä,ei tuning mutta ehkä tehokas?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Mulla oli twisteri focuksessa, mutta en erottanut minkäänlaista vihellystä nakutuksen alta, saati mitään parannusta kulkuun. Joten laitoin muovilootan takaisin. Ehkä vois ajatella pestävää paneelia, säästyis paperisten hankkimisilta.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Heh, minäkö "perustuunaaja" kun olen rikkonut orkkis ilmanputsariboxin ja halvempana vaihtoehtona pistänyt kartiofilsun tilalle. Sama homma takapöntön kanssa, vanhassa oli reikä ja ostin 5€ 4"ulostulolla varustetun vap.virtaavan.
Eiköhän perustuunari ole sellainen, jonka on heti ihan pakko:
- nuijia auto maassa makaavaksi
- vetää laseihin niin tummat kalvot, että Pimein Afrikkakin on kateellinen
- laittaa sellaiset poppivehkeet että naapuripitäjäkin kuulee listahitit
- jäkyttävän kokoiset ja autoa monta kertaa kalliimmat bling-bling vanteet
+ muuta sälää
Minulla on kaverieni mukaan "Hyökkäysvaunu", kun en suostu useista kehoituksista huolimatta madaltamaan sitä ja 15"alunikin käärin 85-profiilisiin gummeihin.
Eiköhän perustuunari ole sellainen, jonka on heti ihan pakko:
- nuijia auto maassa makaavaksi
- vetää laseihin niin tummat kalvot, että Pimein Afrikkakin on kateellinen
- laittaa sellaiset poppivehkeet että naapuripitäjäkin kuulee listahitit
- jäkyttävän kokoiset ja autoa monta kertaa kalliimmat bling-bling vanteet
+ muuta sälää
Minulla on kaverieni mukaan "Hyökkäysvaunu", kun en suostu useista kehoituksista huolimatta madaltamaan sitä ja 15"alunikin käärin 85-profiilisiin gummeihin.
Perustuunaajan voi kyllä monella taholla käsittää.. mä pidän itseäni perustuunaajana.. laitan auton ulkokuorta vähän erillaisemmaksi vakioon nähden.
ja ihan vain sen takia kun olen koulutukseni saanut juuri autojen ulkokuoriin...
asia olisi varmaankin toiste päin jos olisin kouluttautunut pellinalaisiin juttuihin (kai sekin jossain vaiheessa oma opiskeluna alotetaan).
ja tosiaankin ainoat asia mitä mä osaan sen pellinalle tehdä niin on melkein tulpan vaihdot ja muut yhtä yksinkertaiset jutut.
mutta ei silti aleta mihinkään nissan clubin tyyliin. siellähän melkein lynkataan jos joku kysyykin että minkäs filsun laittais 1.4 sunnyyn. jos ei keksi mitään hyvää neuvoa niin on hiljaa vain. i rest my case.
ja ihan vain sen takia kun olen koulutukseni saanut juuri autojen ulkokuoriin...
asia olisi varmaankin toiste päin jos olisin kouluttautunut pellinalaisiin juttuihin (kai sekin jossain vaiheessa oma opiskeluna alotetaan).
ja tosiaankin ainoat asia mitä mä osaan sen pellinalle tehdä niin on melkein tulpan vaihdot ja muut yhtä yksinkertaiset jutut.
mutta ei silti aleta mihinkään nissan clubin tyyliin. siellähän melkein lynkataan jos joku kysyykin että minkäs filsun laittais 1.4 sunnyyn. jos ei keksi mitään hyvää neuvoa niin on hiljaa vain. i rest my case.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Onhan noita monissa sarjatuotantoautoissakin. Ammattikielessä niitä vaan sanotaan ahtimiksi.Onkos kukaan kokeillut laittaa "ilmapumppua" ilmanottoputken kylkeen tai oikeastaan juuri ennen anturia? Cool Kytkis sen "turbonapin" taakse, kait vähän potkua antas? Cool
Minkäs laista pumppua itse meinasit? Moottorin tarvitsema ilmamäärä on niin suuri, että pumpun pitää pystyä pumppaamaan aika paljon. Jos ajattelit jotain sähköistä, niih taitaa käydä niin, että moottorin vaatima sähköteho on suurempi kuin pumpun tuottama hyöty. Siksi esim. turbo on niin hyvä, koska se ottaa pyörimiseensä tarvittavan tehon pakokaasun liike/lämpöenergiasta, joka muuten menee ihan hukkaan ja näin ollen turboauton hyötysuhde on parempi kuin vaparissa. Mekaanisissa ahtimissa ei tuota "ylimääräsitä" hyötysuhteen paranemista saavuteta, parempi täytös kuitenkin.
Joku firmahan myi tommosia sähköisiä "ahtimia", joilla luvattiin muistaakseni jotain ahtoakin, mutta käytännössä ovat aika turhia. Samaan tehonlisään pääsee sillä patopainesysteemillä aivan varmasti.
kun pitäs tossa ruveta väsäämään tota adabteria tolle kartiosuodattimelle niin toi ilmamassamittarin sisäänmenoreikähän on neliön muotoinen niin onko siitä mitään haittaa jos istutan siihen ihan vaan 70mm halkasialtaan olevan pyöreän putken? eli haittaako jos siihen jää paikkapaikoin semmonen porras? vai pitäskö ihan suosiolla yrittää puristaa se putki neliönmuotoiseksi?
kun ajattelin tehä ton adabterin niinkin yksinkertaisesti että ensin teen 2mm pellistä palasen jonka saa kiinni siihen ilmamassamittariin ja siihen vaan hitsaan sit ton 70mm putkenpätkän mihin sit saa ton filtsun kiinni.
kun ajattelin tehä ton adabterin niinkin yksinkertaisesti että ensin teen 2mm pellistä palasen jonka saa kiinni siihen ilmamassamittariin ja siihen vaan hitsaan sit ton 70mm putkenpätkän mihin sit saa ton filtsun kiinni.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
ei ole mitään haittaa.jesse1987 kirjoitti:kun pitäs tossa ruveta väsäämään tota adabteria tolle kartiosuodattimelle niin toi ilmamassamittarin sisäänmenoreikähän on neliön muotoinen niin onko siitä mitään haittaa jos istutan siihen ihan vaan 70mm halkasialtaan olevan pyöreän putken? eli haittaako jos siihen jää paikkapaikoin semmonen porras? vai pitäskö ihan suosiolla yrittää puristaa se putki neliönmuotoiseksi?
kun ajattelin tehä ton adabterin niinkin yksinkertaisesti että ensin teen 2mm pellistä palasen jonka saa kiinni siihen ilmamassamittariin ja siihen vaan hitsaan sit ton 70mm putkenpätkän mihin sit saa ton filtsun kiinni.
et se ei aiheuta mitään haitallista ilman pyörteilyä tai vastaavaa. luulis et siitä vois kuitenki ainakin teoriassa olla jotain haittaa, vähän niinkun imusarjan ja kannenkanavien sovituksessa ei ois hyvä jäädä semmosta pykälää. mut tuskimpa se kyllä näillä tehoilla mitään haittaa se on sit varmaan eriasia jollain päälle 300hepan autossa jossa on jotain päälle baarin ahtopaineita tai jotainJaakko85 kirjoitti: ei ole mitään haittaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
***Ajattelin 230V kunnon puhallinta, siis invertterin kautta, hukkaa kyllä virtaa mutta käyttäs "potkua" vain tarvittaessa***
Ainut "potku" minkä saat aikaan on koneen tehon lasku jos laturi ei samaan aikaan poistu pelistä...
Eli tehohäviöt otettuna huomioon: jos puhallin ottaa 500w tekee se 13.8c:lla noin 36,23A ja hyötysuhteilla min 40A lähempänä 45A jolloin laturilta otetaan 621W eli tehot laskee 121W = 0.12Kw
Luvut on heitetty päästä mutta on suuntaa antava.
Tietenkin jos sillä puhaltimelle asentaa oman akun joka ei ole auton oman piirin kanssa yhteydessä niin sitten voisi ehkä 1-2hp saada lisää mutta paljonko hukkuu ylimääräisen akun liikuttamiseen...
Eli itse an noihin sähkö"turboihin" luottaisi mielummin laittaisi rahani johonkin hyödyllisempään.
Ainut "potku" minkä saat aikaan on koneen tehon lasku jos laturi ei samaan aikaan poistu pelistä...
Eli tehohäviöt otettuna huomioon: jos puhallin ottaa 500w tekee se 13.8c:lla noin 36,23A ja hyötysuhteilla min 40A lähempänä 45A jolloin laturilta otetaan 621W eli tehot laskee 121W = 0.12Kw
Luvut on heitetty päästä mutta on suuntaa antava.
Tietenkin jos sillä puhaltimelle asentaa oman akun joka ei ole auton oman piirin kanssa yhteydessä niin sitten voisi ehkä 1-2hp saada lisää mutta paljonko hukkuu ylimääräisen akun liikuttamiseen...
Eli itse an noihin sähkö"turboihin" luottaisi mielummin laittaisi rahani johonkin hyödyllisempään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
joo noi sähköpuhaltimet vois ehkä korkeintaan toimia jossain mopossa mut ei kyllä tosiaankaan missään autossa. vaikka ei noi kyllä mopossakaan tuntunu toimivan kun tuli sitä joskus aikoinaan kaverin mopoon testattuaNiceMan kirjoitti:***Ajattelin 230V kunnon puhallinta, siis invertterin kautta, hukkaa kyllä virtaa mutta käyttäs "potkua" vain tarvittaessa***
Ainut "potku" minkä saat aikaan on koneen tehon lasku jos laturi ei samaan aikaan poistu pelistä...
Eli tehohäviöt otettuna huomioon: jos puhallin ottaa 500w tekee se 13.8c:lla noin 36,23A ja hyötysuhteilla min 40A lähempänä 45A jolloin laturilta otetaan 621W eli tehot laskee 121W = 0.12Kw
Luvut on heitetty päästä mutta on suuntaa antava.
Tietenkin jos sillä puhaltimelle asentaa oman akun joka ei ole auton oman piirin kanssa yhteydessä niin sitten voisi ehkä 1-2hp saada lisää mutta paljonko hukkuu ylimääräisen akun liikuttamiseen...
Eli itse an noihin sähkö"turboihin" luottaisi mielummin laittaisi rahani johonkin hyödyllisempään.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
joo tiedetään, niin se oli sillon omallakin kohdalla teoriassa tuntu ihan toimivalta ratkasulta mutta käytännössä asia olikin sit ihan toisinMonteonisti kirjoitti:Tuo nyt oli vaan päähänpisto, siis tyhmä "oivallus"!
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Re: Kartiosuodatin
Laitetaan nyt sitten vaikka tänne, kun en muualtakaan löytänyt vastausta..
Eli onko nuo raidin kartio filsut öljyttävää mallia? lähinnä tota max flow kittiä olen katsellut...
(ja kyllä, olen lukenut nää vapari topikit moneen kertaan, ja olen tietoinen hinta hyötysuhteesta...)
Eli onko nuo raidin kartio filsut öljyttävää mallia? lähinnä tota max flow kittiä olen katsellut...
(ja kyllä, olen lukenut nää vapari topikit moneen kertaan, ja olen tietoinen hinta hyötysuhteesta...)
85-riesa riesana
Re: Kartiosuodatin
eiköhän jälleenmyyjät osais kertoa sen parhaiten.Bluezz kirjoitti:Laitetaan nyt sitten vaikka tänne, kun en muualtakaan löytänyt vastausta..
Eli onko nuo raidin kartio filsut öljyttävää mallia? lähinnä tota max flow kittiä olen katsellut...
(ja kyllä, olen lukenut nää vapari topikit moneen kertaan, ja olen tietoinen hinta hyötysuhteesta...)
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Re: Kartiosuodatin
no eipä ainakaan vielä ole mitään kuulunut, vaikka pari päivää sitten mailia liikkeisiin...
85-riesa riesana
Re: Kartiosuodatin
No enpä usko että siinä kuinkaan käy vaikka sen kevyesti öljyätkin.Bluezz kirjoitti:no eipä ainakaan vielä ole mitään kuulunut, vaikka pari päivää sitten mailia liikkeisiin...
Re: Kartiosuodatin
liikkeisiin tulee paljon mailia ja kaikkea ei siellä keretä heti lukemaan saati sitten vastaamaan.. joten ihan rohkeasti vaan sellasta "kittiä" myyvään putiikkiin kysymäänBluezz kirjoitti:no eipä ainakaan vielä ole mitään kuulunut, vaikka pari päivää sitten mailia liikkeisiin...
Jos tuohon sierraas meinaat niin itsellä tasan sama homma edessä. Kaveri jyrsii töissään muutaman millin raudasta palikan joka sopii siihen ilmamäärämittariin ja siihen meinasin myös hitsata 70mm putkenpätkän niin saa putsarin kiinnijesse1987 kirjoitti:kun pitäs tossa ruveta väsäämään tota adabteria tolle kartiosuodattimelle niin toi ilmamassamittarin sisäänmenoreikähän on neliön muotoinen niin onko siitä mitään haittaa jos istutan siihen ihan vaan 70mm halkasialtaan olevan pyöreän putken? eli haittaako jos siihen jää paikkapaikoin semmonen porras? vai pitäskö ihan suosiolla yrittää puristaa se putki neliönmuotoiseksi?
kun ajattelin tehä ton adabterin niinkin yksinkertaisesti että ensin teen 2mm pellistä palasen jonka saa kiinni siihen ilmamassamittariin ja siihen vaan hitsaan sit ton 70mm putkenpätkän mihin sit saa ton filtsun kiinni.
Niitä on muuten ihan myytävänä valmiita adaptereita (jotain 30-40e, valualumiiniä) ja niissä on tehty ihan samalla tavalla eli reilu pykälä jää siihenkin
(about 1-2cm)
Ja NiceManille, jos hiljaisen haluat niin koteloitu malli. Jostain kyselin niin martelius taisi tehdä mittojen mukaan rosterista koteloita, hintakaan ei ollut paha olisko ollu jotain 120e kotelo+putsari