Sivu 2/2

Lähetetty: 26 Maalis 2005 11:30
Kirjoittaja Sierrain
jooh.

vaihto ei onnistu, se on täysin mahdotonta koska osat EI VAAN SOVI, seuraavaksi siis koko kone vaihtoon....



-Ostoilmoitus poistettu- -Lalli69-

Lähetetty: 26 Maalis 2005 12:29
Kirjoittaja p3
ai onko sulla semmonen 1.6 kansi johon oot laittanu 1.3 yläpään :lol:

Lähetetty: 26 Maalis 2005 16:22
Kirjoittaja Jaakko85
p3 kirjoitti:ai onko sulla semmonen 1.6 kansi johon oot laittanu 1.3 yläpään :lol:
:D voihan vielä laittaa 2.0alakerran 1.6alakertaan niin se on jo 3.6litraa :wink:

vai mikähän tässä on idea ? :shock:

Lähetetty: 26 Maalis 2005 22:56
Kirjoittaja voicecoil
niin tää aihe on vaikea käsitellä. koeta googlella vaikka suzuki pv tai tunturi,helkama.pitäs ratketa tuo pytyn vaihto ongelma.voi olla että olen vain humalainen katkera poika joka hitsasi sedania tänään puolpäivää ja nyt tekee mieli keljuilla jollekin.. tai sitten kannattaa miettiä että jos haluaa vaihtaa sylinterin fordiin vaihtamatta alakertaa niin vaihtaa foorumia..

Lähetetty: 02 Huhti 2005 13:59
Kirjoittaja TuningUkkeli
No HUHHUH!! :shock: :shock: No nyt ollaan shokissa :shock: :shock: Miten yksi lohkon, alakerran tai koneen käsitteet voi olla niin helevvetin vaikeita ymmärtää.
No mutta toisaalta jos on "pässi" niin saahan sitä yrittää sovittaa 1.6 ja 2.0 "sylinteriä" ja alakertaa yhteen.

Lähetetty: 02 Huhti 2005 16:15
Kirjoittaja Eemeli
Menee jo kyl pikkusen yli hilseen. :lol: :lol: :lol: :lol:

Pitäsköhän tolle oikeesti yrittää selittää. :D kohta se varmaan alkaa väitää et sylinteris on useempi mäntä ja kone käy siten et sylinterit litistyy ja laajenee. :D :lol:

Alakerta = Kaikki mitä moottorissa on kannen alapuolella. (lohko, männät, kiertokanget, kampiakseli, yms.)

Lohko = se koko valurautanen möykky jossa on sylinterit ja kampikammio. Ja ne sylinteriputket ovat todellakin siinä lohkossa kiinni "kiinteästi", ei kuten mopossa että yhden sylinterin voi irroittaa.

"Perempi pitää suunsa kiinni ja näyttää tyhmältä, kun avata se ja poistaa kaikki epäilykset!" :lol: :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 02 Huhti 2005 18:03
Kirjoittaja TuningUkkeli
Eemeli kirjoitti:Menee jo kyl pikkusen yli hilseen. :lol: :lol: :lol: :lol:

"Perempi pitää suunsa kiinni ja näyttää tyhmältä, kun avata se ja poistaa kaikki epäilykset!" :lol: :lol: :lol: :lol:
Niinpä! Mutta mitäspäs tuosta. :P

Lähetetty: 02 Huhti 2005 20:35
Kirjoittaja ZyaS
Eemeli kirjoitti: Lohko = se koko valurautanen möykky jossa on sylinterit ja kampikammio. Ja ne sylinteriputket ovat todellakin siinä lohkossa kiinni "kiinteästi", ei kuten mopossa että yhden sylinterin voi irroittaa.
nii ja on myös olemassa sellaisia moottoreita joissa on irrotettavat sylinterit lohkossa esim. Peugeot.

Lähetetty: 02 Huhti 2005 20:48
Kirjoittaja Bootsi
ZyaS kirjoitti: nii ja on myös olemassa sellaisia moottoreita joissa on irrotettavat sylinterit lohkossa esim. Peugeot.
..niin, ja melkein koneen kuin koneen voi PUTKITTAA jälkikäteen. :wink:

Lähetetty: 02 Huhti 2005 21:16
Kirjoittaja Eemeli
Bootsi kirjoitti: ..niin, ja melkein koneen kuin koneen voi PUTKITTAA jälkikäteen. :wink:
No joo putkittaahan sen kyl voi(sen takia noi "") mutta käsitin tuosta että olis niinku ite vaihtamas sylinteriputkia. Ja kysehän nyt oli voortin moottorista eikä ranskanpotusta.

Lähetetty: 02 Huhti 2005 23:51
Kirjoittaja Monteonisti
Entä Wankel, miten se selitetään kun menee "yläkerta" ja "alakerta" sekaisin? :shock: Ja boxeri sekä tähtimotti, on nekin vähän "eri kerroksen väkeä"? :D Entä 2-tahtinen tiisseli? :shock: No, ei oteta turhan vakavasti, tyhmäkin on viisas, jos on hiljaa! :D

Lähetetty: 03 Huhti 2005 00:02
Kirjoittaja janzamar

Lähetetty: 03 Huhti 2005 13:41
Kirjoittaja TuningUkkeli
Asiasta 3, kyll veetuttaa kun kaveri olis myyny putkitetun 2ohc lohkon huntilla!!! Enpä sitten ostanu :evil:

Lähetetty: 03 Huhti 2005 14:58
Kirjoittaja Mak383
Kyllä on saanu hyvät naurut kun tätä topikkia on lukenut :) Topikin alullepanijalla on kyllä menny mopon- ja autonmoottorit pahasti sekaisin :lol: