Sivu 2/2

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 31 Loka 2018 19:33
Kirjoittaja Focus_2.0
tntnt19 kirjoitti:Tässä alkuperäinen postaaja. (Long time no see)

Sellainen asia tuli mieleen että onko kukaan huomannut että kun auto on tyhjäkäynnillä (am.ilmastointi on päällä ja start/stop on pois päältä, kummatkin voivat olla myös pois päältä/tai vaihde silmässä tai vapaalla, ei merkitystä) tai seistessä liikennevaloissa, kuljettajan penkkiin välittyy tärinää?
Siis sen tuntee selkänojan kautta, vaikka olisi paksukin talvitakki päällä. Auto ei silminnähden tärise tai vapise, mutta ajattelin kysyä onko jollain kokemsuta tämän asian kanssa?

Kiitos!
Veikkaan että johtuu kolmipyttysen luonnollisesta tärinästä. Neloskoneisessa vastaavaa ei tunnu. Myös Vag kolmipyttynen täristi erilailla tyhjäkäynnillä.

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 31 Loka 2018 19:35
Kirjoittaja Fixu
Focus_2.0 kirjoitti: Veikkaan että johtuu kolmipyttysen luonnollisesta tärinästä. Neloskoneisessa vastaavaa ei tunnu. Myös Vag kolmipyttynen täristi erilailla tyhjäkäynnillä.
Edellisen Octavian nelipyttynen 1.4 TSI välillä aiheutti kevyttä satunnaista värinää

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 02 Marras 2018 09:27
Kirjoittaja HenryFord
jaska74 kirjoitti:Onkos muilla ko mallin omistajilla alkanut automaattilaatikko luistamaan?
Mulla luistaa kakkonen ja valoista kun reippaammin lähtee, niin meno on kuin skootterin variaattorin kanssa... :roll:
Kiinnostaisi yhdistelmä ecoSport/A6. Onko porukalla kokemuksia, kestääkö tämä laatikko ? Pitäisi ajoittain vetää venettäkin rampilta ylös...

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 05 Marras 2018 23:06
Kirjoittaja tntnt19
Focus_2.0 kirjoitti: Veikkaan että johtuu kolmipyttysen luonnollisesta tärinästä. Neloskoneisessa vastaavaa ei tunnu. Myös Vag kolmipyttynen täristi erilailla tyhjäkäynnillä.

Eli onko tämä ominaisuus vai kannattaako kysyä liikkeestä osaavatko tehdä asialle jotain huollossa?

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 11 Marras 2018 21:52
Kirjoittaja Jeipii
Minulla on 2014 Fiesta Ecoboostilla ja kyllä siinä pientä tärinää tuntuu jos on paikallaan. Olen tosin jo tottunut siihen ja en huomaa sitä lainkaan. Pidän tätä koneen normaalina ominaisuutena. Jos tämä huolettaa niin voithan toki tarkistaa että moottorin kiinnitykset ovat kunnossa tai pyytää huoltoa tarkistamaan ne.

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 28 Marras 2018 20:03
Kirjoittaja tntnt19
Miten moottorinkiinnityksen voi itse testata? Unohdin aiemmin sanoa, että moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta tähän asiaan. Välillä tuntuu tärinä tuntuu kovempana (koko auto tärisee, tuntuu ratin kautta ja jos pitää ovea auki, niin sen näkee ovesta tai ) ja joinain harvoina kertoina ei tunnu mitään kun seisoo valoissa. Eli vaihtelee.
Voiko tosiaan kolmisylinterisyys vaikuttaa noin paljon tähän?

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 30 Marras 2018 10:45
Kirjoittaja jaska74
Testailin omaani aamull, ja pientä tärinää havaittavissa kylmänä kun kierrokset on yli tonnin. Normi tyhjäkäynnillä ei tärise kyllä ollenkaan

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 03 Kesä 2019 22:48
Kirjoittaja jm77
xflex kirjoitti: 29 Heinä 2018 17:47 En ole kuluneen 20 tkm aikana tuollaista havainnut - kannattaa mennä näyttämään takuusepälle jos pahenee tai vaivaa omaa mielenrauhaa.
Kytkinpolkimessa (varressa) on muovinen lätkä, joka ottaa kiinni mettiin, kun painat kytkimen pohjaan. Huomaat sen, kun katsot kytkinpoljinta. Laita jokin pehmennys väliin, itse laitoin omaani huovanpalan ja homma hoitui. Huollossa sitä ei huomattu.

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Lähetetty: 02 Loka 2019 20:33
Kirjoittaja tntnt19
Okei, kiitoksia vastauksista, täytyy kokeilla tuota.

Huomasin tässä vähän aikaa sitten, että auton ohjaus on jotenkin jäykkä tms., kun rattia kääntää. Tämän huomaa esim. silloin kun lähtee aikaisin aamulla liikkeelle (ilman lämpötila tällä hetkellä?) niin ohjaus tuntuu vasemmalle käännettäessä jäykältä ratin kehän kautta ja palautusta saa auttaa aina silloin tällöin (mutta ei läheskään aina). Muutenkin kun kääntyy, niin ohjaus ei ole mielestäni niin kevyt kuin kesällä.
Auto ei puske jarruttaessa mihinkään suuntaan eikä vetele myöskään kiihdyttäessä, jollei tie ole kallellaan johonkin suuntaan. Katsoin rengaspaineet viime vkl ja niissä ei ollut suuria heittoja, eli ne on nyt korjattu. Renkaat eivät vuoda eivätkä näytä siltä että olisivat lässähtäneet tms.
Osaako joku sanoa täytyykö paineita vielä nostaa eteen enemmän kuin niiden pitää olla vai onko tämä vain ominaisuus (vai jotain muuta)? Ajoin kesällä muutaman pitemmän lenkin ja silloin en huomannut että ohjauksessa olisi jotain vialla.