Turbon koko

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

Hyvä turbo olis varmaa joku saabin vakio turbo vai oisko parempia ehdotuksia??? Juu täytyy kattoo toi kansi pahvi ym. pikku osia myös :)
Alpine
MDS
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Toniska kirjoitti:Hyvä turbo olis varmaa joku saabin vakio turbo vai oisko parempia ehdotuksia??? Juu täytyy kattoo toi kansi pahvi ym. pikku osia myös :)
empä tiedä mikä turbo tuossa saabissa oli,mutta esim. garret to3 tai holset hx1 ihan sopivia,jos kunnossa olevan löytää.ei kummosta hiustenkuivaajaa tarvii tuommoseen 150hv tehoon.

ehkä kannattas hommata hukkaportiton ahdin,niin saat säädettyä ahdot irrallisella portilla sopiviksi helpommin kun noilla kiinteeporttisilla.
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

Pitäs kans löytää halvalla :lol: :lol:
Alpine
MDS
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

viewtopic.php?t=3567

kysäse turboo ton topicin alottajalta jos vaikka olis sopiva sun käyttöön.lienee kyllä hukkaportillinen,mutta kyllä semmosenkin saa "viriteltyä" ahdoiltaan(jotka lienee aika pienet) sopivaksi noille tehoille.hukkaportin jousta löysemmäksi vaan jos liikaa ahtoja tavoteltuihin tehoihin.
tane
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Elo 2005 17:42

Viesti Kirjoittaja tane »

jos rakentaa 150hv niin ei sinne mitään ydinvoima palikkaa kannata laittaa...öljysuihkut ym... kansi avartaa ja parempi kansi pahvi ... hukka portillinen ahdin kannattaa laittaa niin pääsee halviten. tai tekee itse erillisen hukkikksen. :roll: :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tane kirjoitti:jos rakentaa 150hv niin ei sinne mitään ydinvoima palikkaa kannata laittaa...öljysuihkut ym... kansi avartaa ja parempi kansi pahvi ... hukka portillinen ahdin kannattaa laittaa niin pääsee halviten. tai tekee itse erillisen hukkikksen. :roll: :roll:
Sanoppa muuta.. Mutta jossainvaiheessa tekee mieli ottaa enemmänkin tehoa irti, niin on sitten valmiina hai tekkiä..
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

mikä olis sopiva ,toimiva,ja tietysti kohtuu hintanen turbo 2,0 ohc pannuun?? noin 250 heppoihin..
mitä ootte käyttäny tai muuta tietoa.. ja sellanen kiinteällä hukkaportilla oleva,ei jaksa enää alkaa muuttamaan pakosarjaa ja muuta
:?
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuossa varmaan sellainen joka olisi sopiva? garrett.

Turboja omistavat voivat tarkentaa :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Halpa ja ihan toimiva on garrett to3, vähintään .48 pakopesällä. Taitaa kaikki to3:set riittää tuonne 250hv, kunhan ei ole liian pieni pakopesä (jos esim 2litraiseen on laittamassa) (eli ei esim erst 0.36? ppesä). Pienimmässä to3:sessa 37/60mm kompressorisiipi.. kannattaa kuitenkin varmaan valita sellainen jossa se kompura on yli 40mm..
Viimeksi muokannut Jaakko85, 07 Tammi 2006 19:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

mitä kokoja noi pesät lienee esim. turbo saabeissa ja coosun vakio turboissa? eli voisko säveltää helposti jonkin muun auton vakio ahtimen..
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mr.oohoosee kirjoitti:mitä kokoja noi pesät lienee esim. turbo saabeissa ja coosun vakio turboissa? eli voisko säveltää helposti jonkin muun auton vakio ahtimen..
0.48 cossusierroissa pl. rs500. 2wd cossun ahdin on ihan passeli.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

mutta taitaa noissa cossunkin vakio garreteissa olla kaikissa jo ne pakopesät halki.. entä nuo saabbien garretit mites ne,sama homma? mitä malleja ne on?. entäs niitten kokoja?


hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan..

:o
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mr.oohoosee kirjoitti:mutta taitaa noissa cossunkin vakio garreteissa olla kaikissa jo ne pakopesät halki.. entä nuo saabbien garretit mites ne,sama homma? mitä malleja ne on?. entäs niitten kokoja?


hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan..

:o
samoja garretteja ja pakopesiä niissäkin kyllä on..
cossu7
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Marras 2005 15:50

Viesti Kirjoittaja cossu7 »

no noista saabin garreteista sen verran että ei saa samaan asentoon ainakaan ku cossun to3...
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

jaa miten eri asento cossun turboon verrattuna? meneeköhän ohc koneeseen ja sierran pellin alle?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mr.oohoosee kirjoitti:jaa miten eri asento cossun turboon verrattuna? meneeköhän ohc koneeseen ja sierran pellin alle?
En tiedä miten ei saa pesiä käänneltyä muka samaan asentoon, mutta tuskin sen nyt samassa asennossa tarvii ollakaan. Cossu7 vois valaista amatöörejä enemmän.. :?:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

cossu7 kirjoitti:no noista saabin garreteista sen verran että ei saa samaan asentoon ainakaan ku cossun to3...
No pesiähän voi käännellä 360 astetta, muuta väliä ei ole kuin että keskiöön tulee öljy ylhäältä ja poistuu alhaalta. Hukkaportin kellon kanssa voi sitten tulla säätämistä, esim. oman Volvon Garretin kellon rauta ei sovi etuvetoviritykseen. täytyy hommata ERSTn rauta tai tehdä itse.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
sakke

Viesti Kirjoittaja sakke »

turbiiniriesa kirjoitti: kyllä 2.0 ohc 150hv kestää,jos se on kunnossa eli ei vetele viimmesiään.hyväkuntonen pata niin pitäs kestää.toki kaikki rikki saa,mut järkevällä ajolla kestää kyllä.otetaanhan vapareistakin helposti tollasia lukemia ulos.

ei siinä mitään kahta turboo tarvita jos tosta nyt oikeen ymmärsin.joku pieni puhallin kiinni ja eikun vetoo :wink:
Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi... :lol:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

sakke kirjoitti: Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi... :lol:
Ei.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Mukavampi ajella ku on ruttua "puristuksia" enemmän :lol:
Ainaki noilla tehoilla ei paljo kannata puuttua puristuksiin...........
Viimeksi muokannut avoesco, 07 Tammi 2006 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

sakke kirjoitti: Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi... :lol:
joo ei mun mielestä jos pystyään niissä mainituissa 150hv tehoissa,enemmän tehoa niin sitten täytyy ruveta suunnitteleen joko puristuksien laskua tai sitten ,muulla tapaa saada nakutus kuriin.
nykyäänhän kyllä tehään jo jopa 9,5:1 puristuksillakin koneita(yhellä tutulla tallilla semmonen cossun kone tekeillä ja kunnon ahdoilla myös tulee oleen se peli),mutta silloin tarviin olla kunnon kamat koneessa ja kunnon moottorin- ja ahtopaineen ohjaus.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 08 Tammi 2006 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cossu7
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Marras 2005 15:50

Viesti Kirjoittaja cossu7 »

no jos oikeen muistan niin se kellon teline oli erinlainen? on jo puoli vuotta aikaan ky sitä pyörittelin ja puriskelin... mut ei sitä tullu koskaan paikalleen laitettu ku pakopesä oli niin pahasti halki että mureni käsiin :D
Vastaa Viestiin