1.4 CVH ei lämpiä, ongelma jatkuu...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Bowtie
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Maalis 2005 08:43
Paikkakunta: Stadi

Re: 1.4 CVH ei lämpiä, ongelma jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Bowtie »

Tarkalla on juu... Eipä ole koskaan ennen joutunut tämmöisen tapauksen kanssa painimaan, yleensä jos on jotain ongelmia niin lämpenee liikaa. Imusarjan lämmitystä en ole tsekannut, voisiko vaikuttaa niin paljon? Täytynee tutkia... Muitakin arvauksia voi esittää... Kokeilin muuten käyttää semmosen jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineenkin josko olisi ollut joku tukos jossain, mutta ei apuja... :roll:
punkkis
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Joulu 2007 07:48

Re: 1.4 CVH ei lämpiä, ongelma jatkuu...

Viesti Kirjoittaja punkkis »

järjestelmä puhdistus auttaa kyllä lämmön tiputukseen enenmän kuin nousuun.joo multa kyllä alkaa ideat loppuu tohon ongelmaan kun ei oikeen keksi mihin lämmöt katoo ja miks ei nouse.jaa olis yks arvaus, tossa edellisessä eskossa oli semmonen juttu ennen kuin se pääty tohon pihalle oottaa romumiestä .niin loppu aika se rupes lämpii sitten vähän liikaakin kun ei öljypumppu oikeen toiminu kunnolla eikä siihen kannattanu enää tehä mitään sen kunnon takia niin yks tyyppi sano mull et laita helix öljy sisään ja oikeen hyvät mikä on oikeen litkuu kuumana niin saat ehkä lisäaikaa koneeseen, yllätys täs oli et lämmöt tippu koneesta ylhäältä ihan alas alenmaks mitä se oli ollu ennen kuin alko hajoo.en osaa sanoo sit mitä tekee näissä vanhoissa toimivissa koneissa oikeen litkut nyky öljyt jos koneessa niitä on.pitäs varmaan kokella mitä tapahtuu toimivassa koneessa et vaikuttaako mitenkään tohon koneen lämpöön.
jarri
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 1.4 CVH ei lämpiä, ongelma jatkuu...

Viesti Kirjoittaja jarri »

Oisko kuitenkin vika lämppärissä tai sen avaavassa venttiilissä? Kuulostaa siltä, että moottori on oikeassa lämmössä. Ei oman autoni lämpömittarikaan nouse kuin puoleen väliin tai alle sen, vaikka on "normaalissa lämmössä"

- Aikoinaan opelini lämmönsäätövaijerista piti nykäistä eli herkistää, että venttiili avautui kunnolla. Eli auki asti.
Vastaa Viestiin