Sivu 95/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 08:35
Kirjoittaja Focus_2.0
HMS77 kirjoitti:Joo ei varmaan mene takuuseen, mutta pitää kyllä ihmetellä miten nopeasti ja helposti on tullu noin pahoja kiveniskemiä.. :cry:
Toivottavasti tuo keraaminen pinnoitus nyt ainakin vähän ehkäisee noiden syntymistä..
Valitettavasti tämän päivän vesivärit ei oikein tahdo kestää vaikka maalaus olisi kuinka korkealuokkaista. Varsinkin Suomessa missä ajetaan hiekkasateessa suurin osa ajasta. Ainut mikä suojaa maalipintaa on fyysinen suojakalvo esim. teippaus.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 08:42
Kirjoittaja Focus_2.0
jarkkoo kirjoitti:Arpoiko kukaan muuten esim Golfin ja Focuksen välillä, ja jos niin miksi Focus? Hinnassa on toki pieni ero, mutta muuten? Mietin, että pitäisikö käydä kansanvaunua katsomassa vielä kuitenkin nyt kun ostohousut on saatu jalkaan.
Kannattaa vertaillessa huomioida, että Golfista on piakkoin tulossa kokonaan uusi malli. Uuden Golfin julkaisua lykättiin keskeneräisten tietojärjestelmien takia. Tässä pieni vinkki Fordille :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 10:27
Kirjoittaja Nuuskamuikkunen72
jarkkoo kirjoitti: Äkkiä muuten saa hinnan nousemaan kun vähän raksii itseään miellyttäviä varusteita, kipusi Titanium-farkku yli 30ke (1.0T A8). Joskin pikainen vertailu esim Skoda/VW/Seat -hinnastoihin kertoi, ettei Focus nyt kuitenkaan mitenkään kallis ole kilpailijoihin verrattuna. Arpoiko kukaan muuten esim Golfin ja Focuksen välillä, ja jos niin miksi Focus? Hinnassa on toki pieni ero, mutta muuten? Mietin, että pitäisikö käydä kansanvaunua katsomassa vielä kuitenkin nyt kun ostohousut on saatu jalkaan.
Minä arvoin syksyllä todella pitkään nimenomaan Focuksen ja Golfin kesken. Lopulta syy miksi päädyin sitten Focukseen oli se että Golf näytti omiin silmiin vähän jotenkin "töpöltä" :P ja ainakin koeajoautossa oli omituinen viive kaasupolkimen painamisen ja sen vaikutuksen välillä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 11:28
Kirjoittaja jarkkoo
Nuuskamuikkunen72 kirjoitti:Minä arvoin syksyllä todella pitkään nimenomaan Focuksen ja Golfin kesken. Lopulta syy miksi päädyin sitten Focukseen oli se että Golf näytti omiin silmiin vähän jotenkin "töpöltä" :P ja ainakin koeajoautossa oli omituinen viive kaasupolkimen painamisen ja sen vaikutuksen välillä.
Ulkonäön puoleen ei tartte kyllä miettiä kumman ottaa, mutta Volkkari lie laadullisesti kuitenkin parempi? Ainakin testien mukaan. Ja onhan ne pillit ja kellot kai kehittyneempiä, esim digimittaristot jne jos sellaisia arvostaa. Mutta joo, näkyy se hinnassakin. Focus kyllä on ihastuttanut ajettavuudellaan, ja ulkonäöllään, katotaan mikä fiilis kunhan pääsee Activeen tutustumaan. Titanium ei ulkoisesti ole ihan niin omaa silmää miellyttävä kuin Active (ja ST-Line) mutta sitten taas jos haluaa varustelun samalle tasolle niin Titanium alkaakin houkuttelemaan hinnan puoleen :) ST-Line ei houkuttele alustansa takia (oletan sen olevan samalla tavalla normimalleja kovempi kuin Fiestassa), kärsii liikaa mukavuus meidän hyvin ylläpidetyillä teillä. Niin ja ST-Lineen ei tainnut saada niitä parempia jakkaroitakaan.

Anteeksi tämä pohdinta, toivottavasti ei nyt ole kovin ohi aiheen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 13:13
Kirjoittaja HMS77
Itselle volkkari ei ole ollu koskaan vaihtoehto, tylsyyteen voi kuolla muillakin tavoin kuin ostamalla volkkarin.. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 17:20
Kirjoittaja Rusakko_
jarkkoo kirjoitti:Arpoiko kukaan muuten esim Golfin ja Focuksen välillä, ja jos niin miksi Focus? Hinnassa on toki pieni ero, mutta muuten? Mietin, että pitäisikö käydä kansanvaunua katsomassa vielä kuitenkin nyt kun ostohousut on saatu jalkaan.
Golf alle 50 tkm oli yksi vaihtoehto 1.4/1.5 TSI ja DSG:nä, mutta miinusta tuli seuraavista: jos vielä TSI-jakopäineen olisi mennyt, niin DSG ei. Ei edes tämä uusi 7-portainen märkä-versio. Luottoa ei vaan löytynyt, ja lopulta koeajolla tympäännyin laatikon luonteeseen: liian hätäinen ja kulmikas, lelumainen. Muita oli tyyli ja tylsyys, ehkä hivenen ahtaampi, maavara vakiossa vain jotain perus 120-130 mm ja 4-veto Alltrack 1.8 TSI:lla ja DSG:llä ei napannut (tässä mallissa vanha dsg-versio ja rajoitettu vääntö 250 nm). Ja takuu VW:llä vain 2 vuotta, vaikka täällä on jo kyseenalaistettu 5 vuoden takuu Fordilla. Ford myös hiljaisempi ja ajettavuus omaan makuun sopivampi.

Plussaa Golfissa: muutoin ehkäpä laadukkaampi, tehokkaampi ja taloudellisempi moottorilaatikkopaketti ja iän myötä oletettavasti lastentauteja vähemmän. Ehkä ruostesuojauskin etevämpi.

Vähän sivusta liipaten: Octaviaakin mietin tilavampana vaihtoehtona, mutta Golfia vielä tylsempi ja muovisempi, eikä tyyliseikat muutenkaan napanneet. Taitaa olla Golfiakin meluisampi. Ja toki nuo TSI/DSG:t siinäkin... Seat Leon, nuorekkaampi, mutta muutoin kuin Octavia. Siinä siis lopulta meni koko VAG-konserni.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Huhti 2019 23:59
Kirjoittaja AAR85
2008 ostin VAG konsernin tuotoksen uutena. Vaihdoin n 1,5v ja 36tkm ajettuna pois jatkuvien takuuhuoltojen takia, eikä se edes loppujenlopuks tullut kuntoon. Ecu ei keskustellut jonkun modulin kanssa joka aiheutti lähes päivittäin kierrosten humppaamista ja limp modeen menemistä.

Tuosta syystä ei golf ollut edes vaihtoehtona.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Huhti 2019 07:24
Kirjoittaja jarkkoo
Niin siis kokemusta itselläkin on VAG:sta, 2010 ostin Octavian uutena, luonnollisesti 1.2 TSI ja lootana DSG -> lähti alle 40tkm ajettuna kiertoon kun hermo meni jatkuviin takuuhuoltoihin koneen ja laatikon osalta, jätti ihan tiellekin kertaalleen (jakopää + ahdin meni n. 30tkm kohdalla).

Focus tässä siis kyllä kiikarissa on, koitan vain keksiä perusteita miksi unohtaa vaihto :D

Tuo valoasia kyllä kiusaa, koittanut noita videoita katsella noiden ledien eroista, mutta eipä niistä oikein todellisuus aukea. Huomenna onneksi nyt perusledeillä varustettu Active tulee ajoon niin pääsee illalla / yöllä kokeilemaan ne. Adaptiivisissa varsinkin se lähialueen valaisu houkuttelee, sehän se nurkkapyörityksessä kuitenkin on tärkeintä, että varjoissa piileksivät muksut ja elukat näkyvisivät.

Miten muuten farkussa on takana virtapisteitä, takapenkkiläisiä ajatellen lähinnä? En muista, että olisi liikeessä silmään osunut? Edessähän on USB + 12v pistoke sekä sitten kyynärnojan sisällä toinen USB jossen väärin muista? Ei muuten mutta jos teinit mukana reissussa niin takapenkillä on tarve saada luureihin sähköä, muuten tulee pidemmästä matkasta varsin ikävä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Huhti 2019 10:25
Kirjoittaja Focus_2.0
Viime syksynä oli kuukauden ajossa litranen Golf farmari kolarikorjauksen sijaisauton. Kyllähän sillä ajeli muttei herättänyt ostohaluja.. Tilavampi kylläkin verrattuna mk 3.5 Focukseen. Mk 4 taas eri juttu.. Volkkarit ovat lähtökohtaisesti yleenäs kalliimpia..

Nyt Volkkarikin tarjoaa 5vuoden takuuta. Ainakin lehdessä mainostivat. Tosin rehellisesti kertovat että on mallia 2+3vuotta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Huhti 2019 23:48
Kirjoittaja mjasa
jarkkoo kirjoitti:Niin siis kokemusta itselläkin on VAG:sta, 2010 ostin Octavian uutena, luonnollisesti 1.2 TSI ja lootana DSG -> lähti alle 40tkm ajettuna kiertoon kun hermo meni jatkuviin takuuhuoltoihin koneen ja laatikon osalta, jätti ihan tiellekin kertaalleen (jakopää + ahdin meni n. 30tkm kohdalla).

Focus tässä siis kyllä kiikarissa on, koitan vain keksiä perusteita miksi unohtaa vaihto :D

Tuo valoasia kyllä kiusaa, koittanut noita videoita katsella noiden ledien eroista, mutta eipä niistä oikein todellisuus aukea. Huomenna onneksi nyt perusledeillä varustettu Active tulee ajoon niin pääsee illalla / yöllä kokeilemaan ne. Adaptiivisissa varsinkin se lähialueen valaisu houkuttelee, sehän se nurkkapyörityksessä kuitenkin on tärkeintä, että varjoissa piileksivät muksut ja elukat näkyvisivät.

Miten muuten farkussa on takana virtapisteitä, takapenkkiläisiä ajatellen lähinnä? En muista, että olisi liikeessä silmään osunut? Edessähän on USB + 12v pistoke sekä sitten kyynärnojan sisällä toinen USB jossen väärin muista? Ei muuten mutta jos teinit mukana reissussa niin takapenkillä on tarve saada luureihin sähköä, muuten tulee pidemmästä matkasta varsin ikävä.
Itselläni tuo adaptiivinen paketti ja hieman omakohtaisia ajatuksia siitä. Yleisellä tasolla voinee todeta, että oltiin valotehosta mitä mieltä vaan numeroiden valossa niin kyllä tuo ledien tuoma kirkkaus on aivan loistava asia talven pimeissä. Toki se täytyy sanoa, että täällä etelän pimeillä märillä teillä lumettomaan aikaan ei tuo valoteho niin mullistava lähivaloilla ole, mutta taitaapa sama ongelma olla oli siellä mitkä tuikut hyvänsä. Kokemuksia näistä adaptiivisista itselläni on esim, Lapin reissulta joulun aikaan ja voin sanoa, että ovat vilkkaammassa liikenteessä todella hyvät juuri sen takia, että kun vastaantulijoita on usein niin lähivaloilla joutuu suurimmaksi osaksi menemään ja järjestelmä osaa aika kivasti jättää juuri sinne pimeälle penkalle pidemmän valokeilan joka ei häikäise kuitenkaan vastaantulijoita. Tai ei ainakaan pitäisi. Jonkun verran kyllä räpsyteltiin valoja takaisin. Mutta ovat kyllä ehdottoman hyvä valinta varsinkin jos on paljon ajoa valaisemattomilla teillä. Se mikä itseäni pitkällä matkalla on ihmetyttänyt, että kun ajaa tyhjällä tiellä ja antaa automatiikan kytkeä kaukovalot niin mielestäni kokonaisvaloteho tai kantama ei ole niin hyvä kuin jos ohitat automatiikan ja kytken itse kaukovalot päälle. En tiedä onko vain omaa kuvitelmaa, mutta silmään tuntuu siltä, että itse kytkettynä näyttävät kauemmas. Voisiko olla niin, että automatiikka säätää valokuvion eri tavalla? Valaistuilla teillä kaupunkialueella ei mielestäni kyllä kovin kummoista hyötyä ole näistä mitä mainokset hehkuttaa eli valokeila levenee risteyksiin/ympyröihin tullessa jne. Tämä toki vain oma mielipide, mutta minusta tuo levenevä valokeila näyttää kuitenkin niin lähelle ja alas, että kun esim. jalankulkija tai fillaristi pölähtää mustissa vaatteissaan eteen ja josoma tilannenopeus on liian kova niin kylläpä se aika ylläri tulee näilläkin valoilla. Valokeilan pitäisi olla mielestäni tällöin selvästi ylempänä ja leveämpi jos siitä haluaisi enemmän hyötyä risteyksiin, mutta käytännössä tuskin mahdollista toteuttaa ilman, että valot häiritsisi taas muuta liikennettä. Ledien hyöty muuten mielestäni taas on se, että heijastimelliset veijarit ja opasteet yms. näkyy selvästi paremmin jos halogeeneihin vertaa. Joskus tosin ledit jopa niin kirkkaat opastetta vasten, ettei meinaa teksti erottua kylteistä :). Tämmösiä ajatuksia tänään

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 14:50
Kirjoittaja Hot hatch
Onko muita Apple Watch käyttäjiä? Pari viikkoa sitten, siihenkin tuli Ford Pass. On ihan hienoa, kun voi käynnistää auton rannekellosta. 8-)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 17:13
Kirjoittaja mopomies
PItäis noi kitkat vaihtaa pois, etteivät helteessä :D ihan sula. Löytyykös 5-ovisesta edestä ja takaa keskeltä kohtaa, josta hallitunkilla nousisi koko etu- ja takapää kerralla ilmaan? Vai pitääkö nostella nurkka kerrallaan ohjekirjan mukaisita kohdista?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 18:00
Kirjoittaja HMS77
Hot hatch kirjoitti:Onko muita Apple Watch käyttäjiä? Pari viikkoa sitten, siihenkin tuli Ford Pass. On ihan hienoa, kun voi käynnistää auton rannekellosta. 8-)
Ei ole Apöl Watchia mutta Samsung Gear S3 löytyy, pitääpä kattoa josko tuohon olis myös tullu Ford Pass..

Jokos olette tämän infovalikon löytäny ja kokeillu?

https://www.youtube.com/watch?v=NOZckis6qt8

Samaiselta kaverilta löytyy jonkinmoinen valovertailu:

https://www.youtube.com/watch?v=s89mlDWzkBc

.. ja myös muita hyviä Focus-aiheisia videoita jos saksankieli taipuu:

https://www.youtube.com/channel/UCsWRck ... 3Qw/videos

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 18:11
Kirjoittaja Freeze
Luin jostakin, että huoltovalikossa tehdyt säädöt häviävät moottorin uudelleenkäynnistyksessä? Muuten voisi kyllä säätää esim. kulutuksen laskentaa oikeaan suuntaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 20:24
Kirjoittaja jarkkoo
Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.

Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 21:18
Kirjoittaja calculus
jarkkoo kirjoitti:Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.

Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
Oman vielä varsin rajallisen kokemuksen puolesta voin kuitenkin suositella adaptiivisia ledejä. HF-takaluukun jätin suosiolla tehtaalle, kun ei toiminut tarpeeksi täsmällisesti koeajoautossa. Ja onpahan taas yksi kiukutteleva sähköheebeli vähemmän talvikeleissä.

1.5 ecoboostin yhteydessä ei kannata arastella manuaaliaskia, koska se toimii kuin ajatus. Siis ihan oikeasti tässä on paras manuaalilaatikko, jolla olen pitkään aikaan (koskaan?) ajanut. Lyhyet ja täsmälliset liikkeet, pallopäinen keppi, kytkimen toiminta ei vaadi mitään erityistä keskittymistä. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 21:23
Kirjoittaja Trukki1
jarkkoo kirjoitti:Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.

Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
Juu jos ohjeen mukaan tekee niin kontti ei aukeakaan. Mutta kun tuo jalkaa "oikeasta" suunnasta niin aukeaa käytännössä aina. Eivät kyllä huollossa osanneet neuvoa. Piti itse kokeilla ja keksiä...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 22:07
Kirjoittaja Renee
jarkkoo kirjoitti:Noniin, 1.5 Ecoboost A8 Activena haettu ajoon, miellyttävä laite varsinkin voimalinjansa puolesta. Ei kyllä ainakaan helpota vaihtokuumetta.
Pimeetä odotellessa, pääsisi kokeilemaan nuo perusledit. Varustelultaan muutenkin aika lailla se mitä itse ottaisin, B&O ja paremmat jakkarat lähinnä uupuu, muuten tuossa onkin melkein kaikki mitä keksii. HF kontti ei oikein avautunut, siis toiminta, aika tuurilla aukeaa, yleensä ei, vaikka kuinka jalkaa heiluttelee puskurin alla.

Mitähän tuollaisesta 5 tonnia ajetusta esittelyautosta voisi saada alennusta, hmm..
Annaa esimerkin kuinka noiden esittelyautojen hinta tippuu.

Kyseessä BMV 500 sarjaa lähtöhinta oli vaivaiset 62000€.Mittarissa oli 14 km ja vm 2018 eli viime vuoden puolellaa laitettu kilpiin .Myytiin 48000€.Eli kyllä noissa sitä ilmaa on aika paljon eli turhaa se myyjät valittaa että ei voi tinkiä hinnasta yhtääm.Ei muuta kuin tinkimää sitä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Huhti 2019 23:59
Kirjoittaja jarkkoo
calculus kirjoitti:Oman vielä varsin rajallisen kokemuksen puolesta voin kuitenkin suositella adaptiivisia ledejä. HF-takaluukun jätin suosiolla tehtaalle, kun ei toiminut tarpeeksi täsmällisesti koeajoautossa. Ja onpahan taas yksi kiukutteleva sähköheebeli vähemmän talvikeleissä.

1.5 ecoboostin yhteydessä ei kannata arastella manuaaliaskia, koska se toimii kuin ajatus. Siis ihan oikeasti tässä on paras manuaalilaatikko, jolla olen pitkään aikaan (koskaan?) ajanut. Lyhyet ja täsmälliset liikkeet, pallopäinen keppi, kytkimen toiminta ei vaadi mitään erityistä keskittymistä. :thumbup:
Samaa tässä mietin itsekin, että onko tuo oikeesti tarpeellinen keksintö. Koirien kanssa itse asiassa sähköluukku on hankalahko ajoittain. En kyllä siis tuota edes raksinut mukaan kun tarjousta pyysin.

Manuaali ei houkuttele oikein, menee aktiivivakkari vähän hukkaan sen kanssa. Eikä toimi etäkäynnistys. No, tuokin vielä mietittävä asia. Aika paljon tulee kuitenkin kehäteiden ruuhkissa istuttua, automaatti on siellä todella kiva. Ja miksipä niitä rattaita sekoitella itse jos konekin sen voi tehdä? :)
Trukki1 kirjoitti:Juu jos ohjeen mukaan tekee niin kontti ei aukeakaan. Mutta kun tuo jalkaa "oikeasta" suunnasta niin aukeaa käytännössä aina. Eivät kyllä huollossa osanneet neuvoa. Piti itse kokeilla ja keksiä...
Kävin äsken vielä huvikseni tuon kanssa ihmettelemässä, enkä kyllä keksinyt mikä on oikea suunta tai tapa, aukeaa ihan satunnaisesti heiluttelee koipea miten tahansa siinä keskialueella. Vaimo nauroi ikkunana takana...

Pitää tiistaina neuvotella myyjän kanssa minkälaista kauppaa tuosta nyt koeajossa olevasta yksilöstä saisi tehtyä, tosiaan varusteet ihan kohdallaan omaan makuuni ja värikin kelpaa. Nuo perus-LEDit tuli käytyä testaamassa, ei nyt mitään wau-efektiä kyllä aiheuttanut, lähinnä han ok valoilta vaikuttivat, automaagiset pitkät toimi mielestäni ihan mallikkaasti. Ei showstopper mutta jos tilaukseen menee niin varmaankin adaptiiviset tulee raksittua, tuskin ne huonommat kuitenkaan on.

Sellainen tuli mieleen, nyt 2 yksilön (Titanium ja Active) kokemuksella, onko noissa alustan äänet ominaisuus? Siis etupäässä, kuopissa kuuluu sellaista muksahtelua. Fiestassa ei kyllä kuulu mitään vaikka alla onkin ne matalat 18-tuumaiset. Tässä kun asustelee hiekkatien päässä niin tuollaiset "ominaisuudet" ilmenee aika hyvin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Huhti 2019 09:24
Kirjoittaja onik
Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Huhti 2019 09:30
Kirjoittaja Freeze
Mistä sen S/S estosyyn näkee? En ole kyllä alkanut etsiä aktiivisesti milloinkaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Huhti 2019 11:24
Kirjoittaja onik
Freeze kirjoitti:Mistä sen S/S estosyyn näkee? En ole kyllä alkanut etsiä aktiivisesti milloinkaan.
Asetukset - Tiedot - Auto Start/Stop ajotietokoneessa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Huhti 2019 17:46
Kirjoittaja Arski54
onik kirjoitti:Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?
Autossa on systeemi mikä pitää akun latausta vajaana. Autossa on myös start/stoppia systeemi mikä ei mene päälle koska akku on vajaa. Samoin webasto ei aina käynnisty kun akku on vajaa. Akkua ei siis tarkoituksella ladata täyteen ja tästä syystä start/stoppia systeemi ja webasto ei toimi.
Haluaisin ihan aikuisten oikeasti tietää missä tämän Smart Charge keksijä on ollut kun järkeä on jaettu. Varsinainen insinöörin aivopieru.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Huhti 2019 18:22
Kirjoittaja Trukki1
LAINATTUA (ViestiKirjoittaja onik » 19 Huhti 2019 09:24
Tekeekö muilla muuten sitä, että jatkuvassa kaupunkiajossa tiputtaa start-stopin pois, ja syytä katsoessa ilmoittaa ”akun lataaminen”? Taitaa sama vika vaikuttaa FordPassin toimintaan, ei välillä auto vastaa käskyihin. Mitenköhän tyhjänä tuo akku on jos nämä on ainoat oireet, ja jääköhän vaikutukset tuohon, vai pitääkö nurkka-ajoa varten hommata akkulaturi ettei joku aamu jääkään käynnistymättä? Vai pitäisikö viedä taas huoltoon jos akusta vuotaa virrat jonnekin?)
Arski54 kirjoitti:Autossa on systeemi mikä pitää akun latausta vajaana. Autossa on myös start/stoppia systeemi mikä ei mene päälle koska akku on vajaa. Samoin webasto ei aina käynnisty kun akku on vajaa. Akkua ei siis tarkoituksella ladata täyteen ja tästä syystä start/stoppia systeemi ja webasto ei toimi.
Haluaisin ihan aikuisten oikeasti tietää missä tämän Smart Charge keksijä on ollut kun järkeä on jaettu. Varsinainen insinöörin aivopieru.
Itsellä ei ole ollut mitään ylläolevaa ongelmaa vaikka tuollainen latausrajoitin on olemassa. Latasin kylläkin autoni akkua heti kun sain autoni. Ja webastoa on tullut kuitenkin käytettyä ahkerasti, mutta ajan myös aika pitkiä matkoja päivittäin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Huhti 2019 21:46
Kirjoittaja 6007
no nyt tuli ensimmänen vika
vasemman puoleinen takaovi
ei aukea ulkokahvasta.
vika lukkolaitteessa
korjaus 2 viikon päästä