Sivu 6/6

Lähetetty: 02 Kesä 2007 13:42
Kirjoittaja Gona
Kysyn täällä kun tämä menee suht läheltä aihetta ainakin. Availin venttiilikopan tuossa noin ja alta paljastui tälläinen näkymä.
kansi: http://i198.photobucket.com/albums/aa21 ... G_0575.jpg
venttiilistö: http://i198.photobucket.com/albums/aa21 ... G_0579.jpg

Kannesta löytyy siis tuollaista siirappia, jossain kohdissa myös aika hyvin kiinni että saa puuholla kaapia irti. Mistä tuo johtuu onko normaalia? Pitäisikö olla huolissaan?

Ja että ei aivan off-topikkia olisi, niin onko jotain pesevää öljyä jolla tuo lähtee? Epäilen että tuota siirappia löytyy myös öljypohjasta. Sekä mitä uutta öljyä suosittelette koneeseen laitettavaksi 1.3 HCS ajettu 136tkm.

Lähetetty: 02 Kesä 2007 19:38
Kirjoittaja Herkko
Kyllä työntötankokoneen yläkerta
voi tuolta näyttää.
Siellä kun ei paljon öljy kulje,niinkuin
OHC koneissa.Pääsee pikkasen pikeentyyn.

Kaikki öljyt mitä Suomessa myydään
on "peseviä"nykyaikana.

Lähetetty: 04 Kesä 2007 08:05
Kirjoittaja mn2346
On tuo nyt pikkuisen häijyn näköinen kuitenkin.
Mahtaakohan öljynvaihtovälit olla liian harvassa?

Erikoispeseviä öljyjä ovat normaalisti dieselkäyttöön tarkoitetut liemet.

Lähetetty: 04 Kesä 2007 11:12
Kirjoittaja Jukka T
Ihan normaali mineraaliöljyllä ajetun koneen venakoppa.
Tuonne kun rykäsee pesevät synteettiset, niin alkaa pahimmillaan vuotaa ja savuttaa, kun tiivistävät pikeentymät liukenevat ja jos oikein huonosti käy, niin joku sopivasti irronnut pikiklöntti tukkii öljynkierron ja se on sitten moro sille koneelle.

Lähetetty: 04 Kesä 2007 12:47
Kirjoittaja henu
Gona kirjoitti: onko normaalia?
Normaalia tossa mosassa

Lähetetty: 06 Kesä 2007 14:36
Kirjoittaja sanpsa
Vaihdoin tossa 1.8 zetecciin nyt aidot fordin 5w30:t sisään teboilin 5w40:n tilalle ja samalla tavalla naksuttaa/kilkattaa. :| Oiskohan se sitten ventiilinnostinremontin aika. Onhan sillä jo kilometrejäkin, 240tkm...

Lähetetty: 06 Kesä 2007 15:28
Kirjoittaja Wanabi
sanpsa kirjoitti:Vaihdoin tossa 1.8 zetecciin nyt aidot fordin 5w30:t sisään teboilin 5w40:n tilalle ja samalla tavalla naksuttaa/kilkattaa. :| Oiskohan se sitten ventiilinnostinremontin aika. Onhan sillä jo kilometrejäkin, 240tkm...
Eipä se kait heti vaikuta niissä hydraulisissa nostimissa, toi öljyn vaihto. Ajelee jonku aikaa, nii rupee sitten ehkä eroa huomaamaan, jos öljyllä on vaikutusta asiaan.

Lähetetty: 06 Kesä 2007 15:48
Kirjoittaja petrim
Gona kirjoitti:Kysyn täällä kun tämä menee suht läheltä aihetta ainakin. Availin venttiilikopan tuossa noin ja alta paljastui tälläinen näkymä.
kansi: http://i198.photobucket.com/albums/aa21 ... G_0575.jpg
venttiilistö: http://i198.photobucket.com/albums/aa21 ... G_0579.jpg

Kannesta löytyy siis tuollaista siirappia, jossain kohdissa myös aika hyvin kiinni että saa puuholla kaapia irti. Mistä tuo johtuu onko normaalia? Pitäisikö olla huolissaan?

Ja että ei aivan off-topikkia olisi, niin onko jotain pesevää öljyä jolla tuo lähtee? Epäilen että tuota siirappia löytyy myös öljypohjasta. Sekä mitä uutta öljyä suosittelette koneeseen laitettavaksi 1.3 HCS ajettu 136tkm.
Jotkut teettää Forte Motor Flush käsittelyn, jolla sakat saa liukenemaan. Samaa purkitettua kerosiinia saa ostettua halvemmalla esim. STP Engine Flush (5,90e motonet) tai Valvoline merkkisinä.

Lähetetty: 08 Kesä 2007 17:24
Kirjoittaja tt-r
kertokaas paljonko öljyä menee (eli siis tulee laittaa) 2.0 ohc koneeseen?

Lähetetty: 10 Kesä 2007 12:16
Kirjoittaja jantzu
Eli omistan 98 2.5 v6 mondeon,ennen käytin mobil fe 10w30 öljyä,ja huomasin että se "vei"sitä.no kun tuli taas 10000km täyteen ni vaihdoin öljyt,ja laitoin mobil rally formulat sisään.oliko se nyt 5w40 jos en väärin muista.ja nyt loppui öljyn syönti.eli onko nämä rally formulat ok öljyt tuohon dura tecin koneeseen?vai siirynkö takasin fe öljyihin?ja tiedän että kun kysyn foordin liikkeestä että ko.asiaa niin ne sanovat että mobil fe öljyä sisään.mutta jos jollakin on kokemusta asiasta niin kertokoon ihmeessä :D

Lähetetty: 10 Kesä 2007 21:25
Kirjoittaja Mr_Who
mitäs sitä vaihtamaan kerran kun öljyn syönnin sai loppumaan :roll: ja eiköhän ne ole ok, kun pysyvät sisällä. :)

Lähetetty: 10 Kesä 2007 22:10
Kirjoittaja janzamar
Tuota samaa oon käyttäny Taunuksessa ja hyvin pysyy
noin ehkä 200 000km tällä hetkellä ajetussa koneessa :wink:
Elikkä siis tuota Mobilin 5w40 synteettistä.
Ei mitään valittamista. Luulis uudemmissa toimivan vielä paremmin?

Lähetetty: 05 Heinä 2007 21:09
Kirjoittaja jantzu
jantzu kirjoitti:Eli omistan 98 2.5 v6 mondeon,ennen käytin mobil fe 10w30 öljyä,ja huomasin että se "vei"sitä.no kun tuli taas 10000km täyteen ni vaihdoin öljyt,ja laitoin mobil rally formulat sisään.oliko se nyt 5w40 jos en väärin muista.ja nyt loppui öljyn syönti.eli onko nämä rally formulat ok öljyt tuohon dura tecin koneeseen?vai siirynkö takasin fe öljyihin?ja tiedän että kun kysyn foordin liikkeestä että ko.asiaa niin ne sanovat että mobil fe öljyä sisään.mutta jos jollakin on kokemusta asiasta niin kertokoon ihmeessä :D
Ja pitikiin mennä kehumaan että hyvin toimii,nyt jumittu hydraaliset venttiili nostajat öljyjen johdosta,eli siiryn takasin mobil fe öljyihin.

Lähetetty: 05 Heinä 2007 22:02
Kirjoittaja Rotta-Racing
Milloin mitäkin:5000 Välein suodattimen kanssa
Esim: fordin omaa 5W30
Esso ultronia 5W40
Mobil 1 0W40
Joskus myös 10W30
Siis noita käytän mun autoissani en pelkästään yhessä ja samassa

Lähetetty: 08 Heinä 2007 02:21
Kirjoittaja Monteonisti
Minä vaan ajelen Pyroililla hyvällä menestyksellä, tosin hinta kyrsii, 15€ kannu täyssynteettisestä! :roll:

Lähetetty: 18 Heinä 2007 16:03
Kirjoittaja sanpsa
Mitä öljyä tommosen -96 mondeon kone syö, kannessa lukee siis 16v zetec. Onko tollekkin suositus tuo 5w30?

Lähetetty: 18 Heinä 2007 18:40
Kirjoittaja TuomasY
sanpsa kirjoitti:Mitä öljyä tommosen -96 mondeon kone syö, kannessa lukee siis 16v zetec. Onko tollekkin suositus tuo 5w30?
Käsittääkseni on. Eikös tuo kone ole hydraulisilla venttiilinnostajilla? Silloin tuo öljysuositus on ymmärtääkseni erittäin perusteltu.

Viiden litran purkki Fordin 5W30-öljyä maksaa muistaakseni Motonetissä n. 24 euroa. Se on melko halpaa.

--
Tuomas Yrjövuori

Lähetetty: 09 Elo 2007 11:52
Kirjoittaja pynski-89
itellä vanhemmissa fordeissa oon käyttäny teboilin silveriä olikohan 10w40 ja ovat hyvin pelanneet. eivätkä ole tulleet pihalle mistään. 8) hyvää kamaa esim:ohc koneisiin.

Lähetetty: 17 Joulu 2007 17:40
Kirjoittaja Roxero
Tulee ihan paha mieli kun näitä juttuja lukee täällä.

Itselleni tuli Puma 1,7 koneella ja siinä on huoltokirjan mukaan käytetty mobilin täyssynteettistä 0W-40 jo melkein 100000 kilometriä. No kone on kyllä ajomäärään nähden tosi hyvässä kunnossa, öljyä ei syö juurikaan, eikä mitään "vääriä" ääniäkään kuulu.

Kuitenkin ajattelin seuraavassa öljynvaihdossa ajattelin panna ihan suosituksen mukaiset fordin omat 5w-30 öljyt...
Mitäs ootte mieltä tästä, onko kone jo tottunut mobilin velleihin?

Lähetetty: 18 Joulu 2007 22:18
Kirjoittaja kossikka
Roxero kirjoitti:Tulee ihan paha mieli kun näitä juttuja lukee täällä.

Itselleni tuli Puma 1,7 koneella ja siinä on huoltokirjan mukaan käytetty mobilin täyssynteettistä 0W-40 jo melkein 100000 kilometriä. No kone on kyllä ajomäärään nähden tosi hyvässä kunnossa, öljyä ei syö juurikaan, eikä mitään "vääriä" ääniäkään kuulu.

Kuitenkin ajattelin seuraavassa öljynvaihdossa ajattelin panna ihan suosituksen mukaiset fordin omat 5w-30 öljyt...
Mitäs ootte mieltä tästä, onko kone jo tottunut mobilin velleihin?
Lämpimästi suosittelen valvolinen maxlife 5w-30 öljyjä

Lähetetty: 20 Joulu 2007 22:10
Kirjoittaja Roxero
tuo valvoline vaikuttas hyvältä, mutta löytyykö suomesta kauppaa mikä kyseistä herkkua myis??

Lähetetty: 21 Joulu 2007 22:25
Kirjoittaja Kentsu
TuomasY kirjoitti: Viiden litran purkki Fordin 5W30-öljyä maksaa muistaakseni Motonetissä n. 24 euroa. Se on melko halpaa.

--
Tuomas Yrjövuori
Just näillä mennään täällä, turha lähteä arpomaan tuon öljylaadun kanssa. En tiedä mitä ed. omistaja on käyttänyt mutta kone laulaa mainiosti eikä 15 tkm:n matkalla öljytaso tipahda kuin juuri havaittavasti. Mittarissa 310 tkm.

Lähetetty: 02 Tammi 2008 17:20
Kirjoittaja Speku
Olisi taas öljynvaihto kohta käsillä Mondeo -01:seen, joka on Duratec HE 1.8i 125hv koneella. Nyt on vuoden ollut koneessa Mobil Super FE 5w30. Kysymys kuuluukin että laitanko samaa öljyä edelleen vai kannattaisiko laittaa paikallisen Fordin huollon tarjoamaa Mobil Synt S 5w40:stä? Fordin hinta nuilla Synt S öljyillä suodattimineen ja töineen olis 49e.

Lähetetty: 02 Tammi 2008 19:43
Kirjoittaja penkim
Castrollin öljy 5w-30