Mondeo -95 1,8-16V jakohihna

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ekamondeo

Mondeo -95 1,8-16V jakohihna

Viesti Kirjoittaja Ekamondeo »

Tuli ostettuu tuollanen. Paljos jakohihnan vaihtoväli? Nyt ajettu 248 tkm. Vaikee vaihtaa ite???? Automaattikiristin?
Jazu
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Elo 2006 19:53
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Jazu »

Vaihtoväli 5v/120tkm ja vaihto on "taunuksiintottoneelle" vaikea.Muutama pykälä pieleen ja kone on rikki.En suosittele itse kokeilemaan ilman kaverin apua joka tietää missä mennään.
Toki jos aikaa ja innostusta löytyy niin eiköhän se viikonlopun aikana pikkuhiljaa korjauskäsikirjan ohjetta noudattamalla etene....
Ahdasta on.
Niin, ammattimies vaihtaa sen noin kahdessa tunnissa. Ja on merkit kohdallaan.
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

Vaihdatin kuukausi sitten AD:lla tampereella. Pelkkä hihnanvaihto ei vesipumppu, maksoi: 180 työt ja 85 eetä osat. Vesipumpun vaihto lisää hintaa nuin 150 osineen ja töineen.
Niin juu autona -97 2.0 zetec
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Veikkaan että tulet katumaan sitä että pihtasit vesipumpun suhteen :wink:
Escort 1.8 sport -97
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Regu kirjoitti:Veikkaan että tulet katumaan sitä että pihtasit vesipumpun suhteen :wink:
Epäilen samaa :)
Ekamondeo

Viesti Kirjoittaja Ekamondeo »

Joo kiitti tiedosta, pikavaihto vois olla eessä. Uskaltaako Motonetin osilla? Pitäskö mennä viisaasti ovaalitiskille? Viisain taitaa olla vaihtaa vesipumppu ja moniurahihna samalla. Onko kokemuksia merkkikorjaamohinnoista? Taidan lähettää kyselyn paikalliselle.
kg
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Heinä 2007 11:17
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja kg »

Ekamondeo kirjoitti:Joo kiitti tiedosta, pikavaihto vois olla eessä. Uskaltaako Motonetin osilla? Pitäskö mennä viisaasti ovaalitiskille? Viisain taitaa olla vaihtaa vesipumppu ja moniurahihna samalla. Onko kokemuksia merkkikorjaamohinnoista? Taidan lähettää kyselyn paikalliselle.
kylä mulle ainekin on menny motonetin osia.tosin ei mitään pili pali vaan fordin lokoilla varustettuna.ite tein niin että merkkasin ja kiilasin joka rullan minkä vaan löysin ni pysy hyvin jako kohillaan:P .eikä siinä edes menny kovin kauvaa tosin oli mulla kaveri siinä mukana tekemässä...eikä osiin menny ku joku 150e jos en väärin muista...
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Semmosena pikku kuriositeettina voin paljastaa että maailmassa kolme tehdasta valmistaa raakaremmiä joista eri merkit sitten ostavat itselleen sellaista kuin haluavat.
Motonet varaosaliikkeenä ei tee tässäkään poikkeusta tekemällä mitään itse, ja jos vaikka valitsee listalta sen Gates/SKF sarjan voi saada tavaran vaikka Fordin alkuperäispakkauksessa, kyllä silloin kelpaa :)

Jakopään remontissa vaan helposti vitosen jätkä saada aikaiseksi kympin vahingon, mutta yrittänyttä ei panna. Jostain se on aloitettava, ottaa avuksi vaikka korjaamokäsikirjan tai kaverin joka on homman tehnyt joskus. Yksi tärkeä apuväline mitä ilman minä en tekisi remonttia on nokkien lukitustyökalu, ne ketkä väittävät tekevänsä remontin luotettavasti ilman tätä työkalua valehtelevat ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Ekamondeo kirjoitti:Joo kiitti tiedosta, pikavaihto vois olla eessä. Uskaltaako Motonetin osilla? Pitäskö mennä viisaasti ovaalitiskille? Viisain taitaa olla vaihtaa vesipumppu ja moniurahihna samalla. Onko kokemuksia merkkikorjaamohinnoista? Taidan lähettää kyselyn paikalliselle.
escortissa kesti motonetistä hommattu vesipumppu 8,5kk ja 25tkm, josta viimeset 5tkm laakeri piti semmosta ääntä että hirvitti. tarkalleen ottaen tais ääntää jo vähän alusta saakka. lopusta rupes jo lirutteleen juorureijästäkin vedet pihalle. että päättele siitä uskaltaako... :evil: pistät pari kymppiä lisää niin saat laatuosat. köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa, sanotaan. :D

parhaillaan oottelen että millonkohan tulee motonetistä korvaukset ylimääräisistä vaihtokustannuksista tilille. lupasivat ja vannoivat korvaavansa vaihtotöistä syntyneet ylimääräiset kusatannukset, mutta saas ny kattoo...
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

hartza kirjoitti:Yksi tärkeä apuväline mitä ilman minä en tekisi remonttia on nokkien lukitustyökalu, ne ketkä väittävät tekevänsä remontin luotettavasti ilman tätä työkalua valehtelevat ;)
En allekirjoita. Toki se ei välttämättä kertalaakista mene oikein ilman että nokat on lukittu, mutta lopputuloshan on tarkastettavissa ihan silmämääräsesti. Jos jako on hampaankin verran pielessä niin nuo lukitusurat on kyllä sen verran vinossa että sokeakin näkee kepillä että meni pieleen. Kun sen sitten korjaa kuntoon niin on se musta ihan yhtä luotettavasti kohdallaan kuin ilman rautaakin.

Jos nokkapyörät irrotetaan nokista (tarpeellista ainoastaan nokkien stefojen vaihtoa varten) niin sitten vaikeusaste kyllä kohoaa aika roimasti ilman lukitusta. Vaikka kai nyt joka pajalta löytyy joku kalu minkä sinne väliin voi laittaa, 6mm latakan pätkä on tietysti paras mutta 'mikä vaan' mikä siihen väliin sopii ajaa saman asian.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Krisse kirjoitti: En allekirjoita. Toki se ei välttämättä kertalaakista mene oikein ilman että nokat on lukittu, mutta lopputuloshan on tarkastettavissa ihan silmämääräsesti. Jos jako on hampaankin verran pielessä niin nuo lukitusurat on kyllä sen verran vinossa että sokeakin näkee kepillä että meni pieleen. Kun sen sitten korjaa kuntoon niin on se musta ihan yhtä luotettavasti kohdallaan kuin ilman rautaakin.

Jos nokkapyörät irrotetaan nokista (tarpeellista ainoastaan nokkien stefojen vaihtoa varten) niin sitten vaikeusaste kyllä kohoaa aika roimasti ilman lukitusta. Vaikka kai nyt joka pajalta löytyy joku kalu minkä sinne väliin voi laittaa, 6mm latakan pätkä on tietysti paras mutta 'mikä vaan' mikä siihen väliin sopii ajaa saman asian.
Miksi ihmeessä aiheuttaa itselleen ylimääräistä hommaa ja kikkailua näinkin yksinkertaisella työkalulla, esim. 5mm kierretanko ajaa saman asian. Heti kun helppaat hihnan kiristyksen niin nokat pyörähtävät ilman lukitusta, ja niitä saa olla vääntämässä takaisin pihtien kanssa.

Parhaat vesipumput Suomessa myy muuten Seinäjoen remmi ja pumppu, ne kestää vaikka kiristäisi laturin remmin ylä-C:hen ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

hartza kirjoitti:Miksi ihmeessä aiheuttaa itselleen ylimääräistä hommaa ja kikkailua näinkin yksinkertaisella työkalulla
No siihen en osaa vastata, kerroin vaan mielipiteeni siihen asiaan jota quottasin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Krisse kirjoitti: En allekirjoita. Toki se ei välttämättä kertalaakista mene oikein ilman että nokat on lukittu, mutta lopputuloshan on tarkastettavissa ihan silmämääräsesti. Jos jako on hampaankin verran pielessä niin nuo lukitusurat on kyllä sen verran vinossa että sokeakin näkee kepillä että meni pieleen. Kun sen sitten korjaa kuntoon niin on se musta ihan yhtä luotettavasti kohdallaan kuin ilman rautaakin.

Jos nokkapyörät irrotetaan nokista (tarpeellista ainoastaan nokkien stefojen vaihtoa varten) niin sitten vaikeusaste kyllä kohoaa aika roimasti ilman lukitusta. Vaikka kai nyt joka pajalta löytyy joku kalu minkä sinne väliin voi laittaa, 6mm latakan pätkä on tietysti paras mutta 'mikä vaan' mikä siihen väliin sopii ajaa saman asian.
Muistaakseni 6mm latta ei edes mene sinne uraan vaan tarttee olla juurikin tuo 5mm
Escort 1.8 sport -97
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Regu kirjoitti: tarttee olla juurikin tuo 5mm
Jep, se se on
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Helppo vaihtaa ja 5mm latta kannattaa hommata, vaihtoon menee aikaa monta tuntia ja vesipumppu maksaa 50 tai allekkin, riippuu valmistajasta! 8)
Minä en pumppua vaihtanut, mutta laukes kun kilsoja oli reilut 200tkm! :twisted:
Siis jouduin sittenkin vaihtaan! :twisted:
Vastaa Viestiin