Sylinterikannen tiivisteen / nokka-akselin stefan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
macce2
Viestit: 90
Liittynyt: 27 Heinä 2006 22:53
Paikkakunta: Rauma

Sylinterikannen tiivisteen / nokka-akselin stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja macce2 »

Olisiko kellään tietoa, mitä tuollaiset remontit tulisivat noin niinkun suunnilleen maksamaan, CVH-Escon (-87) tapauksessa..??
Edellyttäen tietysti, että kaikki menisi ok.
On meinaa alkanut kastua öljystä tuosta koneen ja vaihdelaatikon liitoskohdan paikkeilta.
-Vai mokähän muu saattaisi tuonne öljyä lykätä..?
Venttiilikopan tiiviste se ei ainakaan ole!
Auttakaahan joku tietoniekka asiassa :-)
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

jos vaihteiston puoli, niin virranjakajan o-rengas voi vuotaa.
2.9i
Feel The Difference.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Onko kone öljyinen nokan hammaspyörän juuresta? Jos on niin ainakin nokka-akselin stefa on mennyt, näin minulla ainakin oharissa, jos ite irrotat kannen ja viet sen sitten vaikka moottorikoneistamoon niin hinnat heiluu paikkakunnasta riippuen 100-250 egen kieppeillä, tuohon hintaan kyllä sisältyy myös ohjurikumien vaihto, hionta ja muut koneistukset (mitkä kyllä on viisasta kansirempan yhteydessä tehdä..) Tietty CVH:n tapauksessa jos nokkalinja on kulunut ja sitä sitten koneistetaan niin myös nokka-akseli tulee vaihtaa ylikokoiseen (siis lisää kuluja). Kannen yleinen kunto toki riippuu paljon tolla padalla on ajettu? Ja hinnasta vielä sen verran että se toki riippuu paljonko hoidat hommasta itse, puratko esim. jakopään itse?
Jatkakoon joku vielä jos on enemmän näkemystä.. :o
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
macce2
Viestit: 90
Liittynyt: 27 Heinä 2006 22:53
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja macce2 »

@duckworth

En todellakaan tiedä.
Valitettavasti itellä ei ole mahdollista tehdä oikein mitään noista
töistä itse, kun ei ole talliakaan tms.

Mutta eikö ennen koko koneen purkamista kannattaisi sulkea pois muut (vähempitöiset) mahdollisuudet..?! :-)

Ei tarkkaa tietoa, mitä ko. pannulla yht. ajettu, mut veikkaan että ehkä n. 200 tkm (puhdas arvaus!)

Puristukset ym. suht hyvät
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

macce2 kirjoitti:@duckworth

En todellakaan tiedä.
Valitettavasti itellä ei ole mahdollista tehdä oikein mitään noista
töistä itse, kun ei ole talliakaan tms.

Mutta eikö ennen koko koneen purkamista kannattaisi sulkea pois muut (vähempitöiset) mahdollisuudet..?! :-)

Ei tarkkaa tietoa, mitä ko. pannulla yht. ajettu, mut veikkaan että ehkä n. 200 tkm (puhdas arvaus!)

Puristukset ym. suht hyvät
Jos virranjakajasta vuotaa, niin merkkaa virranjakajan kohdan, ja ottaa irti ,ja tiivistää. ei siinä tallia tarvita.
2.9i
Feel The Difference.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

nokka-akselin stefa on kyllä ihan toisessa päässä konetta...
kannentiivisteen vaihtotyö minulla tuohon moottoriin 100€ + osat, 6kk takuulla.
jos kannessa on muuta vikaa niin se sitten erikseen. Harvemmin cvhssa kannentiiviste kylläkään on vuotanut. voipihan se v jakajan o rengas olla. sen vaihto 20€.
Parhaitenhan tuon näkee kun puhdistaa koneen kunnolla ja katsoo mistä öljy alkaa tulla.
Vastaa Viestiin